Szkolenie Akademia HR: Zarządzanie pracą zdalną i hybrydową
Szkolenie Akademia HR: Zarządzanie pracą zdalną i hybrydową
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią:
- zespoły HR,
- pracownicy przedsiębiorcy odpowiedzialni za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi
- menadżerowie lub kandydaci na menadżerów odpowiedzialni za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi.
Uczestnicy nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji05-03-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa prowadzi do nabycia przez uczestnika kompetencji: ZARZĄDZANIE PRACĄ ZDALNĄ I HYBRYDOWĄ, tj. wdrażanie rozwiązań umożliwiających efektywną pracę zdalną/hybrydową/home office/elastyczny czas pracy oraz indywidualny rozkład czasu pracy; wykorzystanie narzędzi wspierających nowe formy organizacji pracy; radzenie sobie z typowymi trudnościami (brak identyfikacji z zespołem/firmą); budowanie zaangażowania, sprawnej komunikacji/delegacji zadań w pracy zdalnej/hybrydowej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza: Identyfikuje odpowiednie zapisy Kodeksu Pracy regulujące zasady organizacji pracy zdalnej, elastycznego czasu pracy. | Kryteria weryfikacji Wskazuje konkretne artykuły Kodeksu Pracy dotyczące pracy zdalnej i elastycznego czasu pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia obowiązki pracodawcy i pracownika wynikające z tych przepisów. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia formy pracy zdalnej (np. okazjonalna, stała) oraz zasady ich wdrażania. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wiedza: Identyfikuje podstawowe / ogólnodostępne oraz dedykowane rozwiązania technologiczne, umożliwiające pracę zdalną i hybrydową. | Kryteria weryfikacji Wymienia co najmniej trzy narzędzia wspierające komunikację i współpracę zdalną. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia narzędzia ogólnodostępne od dedykowanych (np. platformy firmowe). | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Opisuje funkcjonalności wybranych narzędzi w kontekście pracy zdalnej/hybrydowej. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Wiedza: Identyfikuje podstawowe potrzeby oraz korzyści dla pracowników wynikające z pracy zdalnej, jak również z wdrożenia elastycznego czasu pracy. | Kryteria weryfikacji Wskazuje potrzeby pracowników (np. elastyczność, autonomia, work-life balance). | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Opisuje korzyści dla pracownika i pracodawcy wynikające z elastycznych form pracy. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Analizuje wpływ elastyczności na motywację i efektywność pracowników. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Umiejętności: Opisuje typowe trudności (w tym: problemy z poczuciem identyfikacji z firmą / zespołem, wypalenie zawodowe etc.), które mogą towarzyszyć różnych formom pracy zdalnej i wdraża działania, które je eliminują. | Kryteria weryfikacji Wymienia najczęstsze trudności związane z pracą zdalną (np. izolacja, brak granic) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Proponuje działania zapobiegające wypaleniu zawodowemu i alienacji. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Opisuje dobre praktyki wspierające integrację zespołu w trybie zdalnym. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Umiejętności: Wskazuje czynniki, o jakie należy zadbać, aby kształtować zaangażowanie pracowników korzystających z tych form pracy. | Kryteria weryfikacji Wymienia kluczowe czynniki wpływające na zaangażowanie (np. komunikacja, uznanie). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje sposoby monitorowania poziomu zaangażowania w zespołach zdalnych. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Proponuje działania wzmacniające zaangażowanie w środowisku pracy hybrydowej. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Umiejętności: Organizuje działania zespołów wykorzystując pracę zdalną / hybrydową oraz elastyczny czas pracy. | Kryteria weryfikacji Planuje zadania zespołu z uwzględnieniem różnych modeli pracy. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Planuje zadania zespołu z uwzględnieniem różnych modeli pracy. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Uwzględnia potrzeby i dostępność członków zespołu przy organizacji pracy. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Umiejętności: Skutecznie wdraża rozwiązania zapewniające sprawną komunikację i podział / delegowanie zadań w przypadku pracy zdalnej / hybrydowej, jak również w przypadku elastycznego czasu pracy poszczególnych osób. | Kryteria weryfikacji Dobiera odpowiednie kanały i narzędzia komunikacji. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Jasno określa role, zadania i terminy realizacji. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Monitoruje realizację zadań i reaguje na trudności w komunikacji. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Umiejętności: Wdraża do organizacji odpowiednie rozwiązania technologiczne umożliwiające efektywną pracę zdalną i hybrydową. | Kryteria weryfikacji Analizuje potrzeby organizacji w zakresie narzędzi pracy zdalnej. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Dobiera i wdraża odpowiednie rozwiązania technologiczne. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Szkoleniowo wspiera pracowników w korzystaniu z nowych narzędzi. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Umiejętności: Opracowuje i wdraża akceptowane i wspierane przez wszystkich zainteresowanych rozwiązania, pozwalające na skuteczny monitoring efektywności pracy zdalnej, elastycznego czasu pracy. | Kryteria weryfikacji Konsultuje rozwiązania z pracownikami i kadrą menedżerską. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Dobiera mierniki efektywności adekwatne do rodzaju pracy. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Zapewnia transparentność i akceptację stosowanych metod monitoringu. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Pomaga kadrze menedżerskiej w unikaniu mikro managementu4 i ograniczaniu swobody działania pracowników. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje symptomy mikro zarządzania w organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Proponuje alternatywne metody zarządzania oparte na zaufaniu. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Wspiera menedżerów w rozwijaniu kompetencji delegowania i autonomii zespołu. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Przygotowuje i wdraża systemowe rozwiązania zapobiegające wystąpieniu takich zjawisk jak wypalenie zawodowe, czy też pogorszenie jakości życia (well-being) pracowników korzystających z pracy zdalnej lub hybrydowej. | Kryteria weryfikacji Diagnozuje czynniki ryzyka wypalenia zawodowego w organizacji. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Projektuje działania wspierające dobrostan pracowników (np. programy well-being). | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Monitoruje skuteczność wdrożonych rozwiązań i wprowadza korekty. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Skutecznie wspiera kadrę menedżerską w radzeniu sobie z typowymi trudnościami (w tym problemami z poczuciem identyfikacji z firmą / zespołem) oraz w budowaniu zaangażowania pracowników korzystających z tych form pracy. | Kryteria weryfikacji rozpoznaje problemy związane z pracą zdalną | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji podnosi morale pracowników | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji buduje system wsparcia dla kadry menadżerskiej | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Umiejętności: Omawia z pracownikami i kadrą menedżerską indywidualne przypadki związane z wykorzystaniem pracy zdalnej, elastycznego czasu pracy itp. Wypracowuje z nimi optymalne rozwiązania w tym zakresie. | Kryteria weryfikacji Prowadzi rozmowy indywidualne z uwzględnieniem potrzeb i ograniczeń obu stron. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Proponuje elastyczne i dopasowane do sytuacji rozwiązania. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Dokumentuje i wdraża ustalenia w sposób zgodny z przepisami i kulturą organizacyjną. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program:
Moduł 1. Hybryda w praktyce – realia i wyzwania
Moduł 2. Budowanie zespołu hybrydowego
Moduł 3. Feedback i uczenie się na błędach
Moduł 4. Delegowanie i monitorowanie w hybrydzie
Moduł 5. Prawne aspekty pracy zdalnej
Moduł 6. Efektywność osobista w pracy hybrydowej
Moduł 7. Dobrostan i energia w pracy zdalnej
Moduł 8. Relacje i wizerunek w hybrydzie
Moduł 9 - Walidacja - test teoretyczny i analiza dowodów i deklaracji.
----
Forma prowadzenia zajęć: szkolenie o charakterze warsztatowym, prowadzone metodami interaktywnymi i aktywizującymi, tj. praca z case study, ćwiczenia grupowe, prezentacja, dyskusja moderowana.
Wyposażenie sali szkoleniowej i warunki organizacyjne: sala wyposażona jest w stoły i krzesła z możliwością ich przestawiania na czas zadań grupowych lub indywidualnych. Wyposażona jest w rzutnik (potrzebny na czas prezentacji) oraz przestrzeń do prezentowania zadań przez uczestników przed grupą.
Szkolenie jest realizowane w godzinach zegarowych. Przerwy i czas walidacji są wliczone w czas usługi rozwojowej
Szkolenie składa się z 5 godzin zajęć praktycznych oraz 2 godziny zajęć teoretycznych oraz 1 godziny przerw szczegółowa plan zajęć znajduje się w harmonogramie.
Program szkolenia jest dostosowany do określonej w karcie grupy docelowej, celu usługi i czasu jej trwania.
Warunkiem uzyskania certyfikatu/zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć oraz zaliczenia zajęć w formie uzyskania wyniku pozytywnego z testu oraz pozytywny wynik z formy walidacji w postaci: analizy dowodów i deklaracji oraz testu teoretycznego.
Przyjęte metody walidacji w pełni pozwalają na sprawdzenie uzyskania przez uczestnika oczekiwanych kompetencji w obszarze wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne.
Usługodawca oświadcza, że proces walidacji jest zgodny z wytycznymi BUR.
Osiągnięcie efektów uczenia się zostanie zweryfikowane w wymienionych formach walidacji i potwierdzone przez osobę wskazaną do walidacji w niniejszej karcie.
Usługa nie wynika z obowiązku przeprowadzenia szkoleń na zajmowanym stanowisku pracy wynikających z odrębnych przepisów prawa (np. wstępne i okresowe szkolenia z zakresu BHP, szkolenia okresowe potwierdzające kwalifikacje na zajmowanym stanowisku pracy); nie dotyczy umiejętności lub kompetencji podstawowych tj. (z ang. basic skills: literacy, numeracy, ICT skills); nie jest tożsama z usługą, która została wcześniej sfinansowana w ramach dofinansowania z innych źródeł.
Proces walidacji łączy testy teoretyczne i praktyczną ocenę dowodów i deklaracji, co pozwala na holistyczną ocenę przygotowania uczestnika do skutecznego wdrażania i zarządzania zmianami w HR.
Usługodawca zapewnia realizację usługi rozwojowej uwzględniając potrzeby osób z niepełnosprawnościami (w tym również dla osób ze szczególnymi potrzebami) zgodnie ze Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027.
Usługa rozwojowa będzie realizowana zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym przepisami prawa o VAT.
Karta usługi przygotowana została zgodnie z obowiązującym Regulaminem BUR m.in. w zakresie powierzenia usług.
Cena usługi nie odbiega od cen rynkowych oraz, że cena jest adekwatna do jej zakresu.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 450,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 450,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 181,25 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 181,25 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Wojciech Woźniak
Szkoli i świadczy usługi konsultingowe w obszarach transformacji cyfrowej organizacji, strategii i procesów sprzedażowych, technik sprzedaży oraz budowy i restrukturyzacji działów sprzedaży, budowania relacji z klientami oraz analizy transakcyjnej.
Wojciech przeprowadził dotychczas ponad 800 dni szkoleniowych dla członków swoich zespołów oraz dla firm zewnętrznych. Szkolił, między innymi, zespoły sprzedażowe i zakupowe w Drosed, Lexmark czy Orbico Group. Prowadzi szkolenia stacjonarne, treningi on-the-job (w terenie, ramie w ramię z handlowcami klienta) oraz szkolenia online.
Jest absolwentem studiów podyplomowych Programowanie i bazy danych na Wydziale Matematyki, Fizyki i Informatyki UMCS oraz studiów magisterskich na Wydziale Filozofii i Socjologii UMCS o specjalności filozofia analityczna i kognitywistyka. Posiada 120 h godzinne doświadczenie w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce dla osób dorosłych w ostatnich dwóch latach (24 miesiącach) wstecz od dnia rozpoczęcia szkolenia.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma na szkoleniu: materiały szkoleniowe: skrypt, prezentację, ćwiczenia w formie online oraz zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Warunki niezbędne do nabycia kompetencji w ramach usługi:
- Uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej, potwierdzone przez uczestnika własnoręcznym podpisem złożonym na udostępnionej przez organizatora szkolenia liście obecności.
- Udział w walidacji oraz potwierdzone na etapie walidacji nabycia przewidzianych dla usługi efektów uczenia się poprzez pozytywne zaliczenie testu i pozytywny wynik z analizy dowodów i deklaracji.
- Fakt uczestnictwa w każdym dniu usługi rozwojowej musi zostać potwierdzony przez uczestnika własnoręcznym podpisem złożonym na udostępnionej przez organizatora liście obecności (dotyczy usług stacjonarnych) i/lub raportem z logowania (dotyczy usług mieszanych oraz usług zdalnych w czasie rzeczywistym).
- Przynależność do grupy docelowej usługi.
Informacje dodatkowe
- Po zakończeniu usługi uczestnik otrzyma zaświadczenie o ukończeniu usługi.
- Usługa nie jest świadczona przez podmiot, z którym pracodawca lub delegowany pracownik korzystający ze wsparcia są powiązani kapitałowo lub osobowo.
- Usługa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Beneficjenta lub partnera w danym projekcie oraz przez podmiot powiązany z Beneficjentem lub partnerem kapitałowo lub osobowo.
- Usługodawca nie jest podmiotem jednocześnie korzystającym z usług rozwojowych o zbliżonej tematyce
- Usługa nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych przedsiębiorcom lub ich pracownikom.
- Usługa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Beneficjenta lub partnera w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Microsoft Teams