Eko-driving z wykorzystaniem inteligentnych systemów wspomagania kierowcy (ADAS) w zielonej gospodarce
Eko-driving z wykorzystaniem inteligentnych systemów wspomagania kierowcy (ADAS) w zielonej gospodarce
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTransport i motoryzacja / Transport i logistyka
- Grupa docelowa usługi
- Osoby posiadające prawo jazdy
- Kierowcy zawodowi (osoby prowadzące pojazdy użytkowe, samochody firmowe, floty transportowe) zainteresowani zwiększeniem efektywności jazdy, bezpieczeństwa oraz redukcją kosztów i emisji.
- Pracownicy firm transportowych / logistycznych / przewozowych, odpowiedzialni za flotę pojazdów, ekonomikę eksploatacji, optymalizację zużycia paliwa.
- Osoby zarządzające flotami, koordynatorzy transportu, którzy chcą wprowadzić politykę „zielonego transportu” w firmie.
- Przedsiębiorstwa, które chcą przeszkolić swoich kierowców w zakresie eko-jazdy i wykorzystania ADAS, aby spełniać standardy zrównoważonego transportu i zielonej gospodarki.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji12-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik/czka szkolenia zdobędzie wiedzę i praktyczne umiejętności pozwalające na ekonomiczną i ekologiczną jazdę pojazdem z wykorzystaniem inteligentnych systemów wspomagania kierowcy (ADAS), z uwzględnieniem aspektów zielonej gospodarki i zrównoważonego transportu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Zna zasady ekonomicznej i ekologicznej jazdy oraz ich wpływ na środowisko i koszty eksploatacji pojazdu | Kryteria weryfikacji Poprawnie wymienia i opisuje zasady eco-drivingu oraz czynniki wpływające na zużycie paliwa | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozumie działanie i znaczenie systemów ADAS (ABS, ESP, ACC, LDW, AEB, itp.) | Kryteria weryfikacji Potrafi wyjaśnić funkcje i zastosowanie poszczególnych systemów wspomagania kierowcy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Zna zasady bezpiecznego wykorzystania systemów wspomagania kierowcy w ruchu drogowym | Kryteria weryfikacji Wskazuje przykłady właściwego i niewłaściwego użycia systemów ADAS | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zna czynniki wpływające na emisję CO₂ i zużycie paliwa | Kryteria weryfikacji Prawidłowo identyfikuje zależność między stylem jazdy, konserwacją pojazdu i ekologią | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zna założenia zielonej gospodarki i zrównoważonego transportu | Kryteria weryfikacji Wskazuje znaczenie transportu niskoemisyjnego w kontekście ochrony środowiska | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zna przepisy dotyczące bezpieczeństwa ruchu drogowego i eksploatacji pojazdów z systemami ADAS | Kryteria weryfikacji Poprawnie wskazuje aktualne przepisy i obowiązki kierowcy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje w praktyce zasady eco-drivingu w ruchu drogowym i na placu manewrowym | Kryteria weryfikacji Prowadzi pojazd płynnie, stosując zasadę anticipacji, właściwy dobór biegów i prędkości | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Prawidłowo wykorzystuje systemy ADAS podczas jazdy | Kryteria weryfikacji Aktywnie i poprawnie używa funkcji wspomagania bez generowania błędów lub sytuacji ryzykownych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Oceni własny styl jazdy i wdraża działania naprawcze | Kryteria weryfikacji Wskazuje czynniki powodujące wzrost zużycia paliwa i proponuje sposoby poprawy | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Jest świadomy wpływu swoich decyzji na środowisko i bezpieczeństwo | Kryteria weryfikacji Wypowiada się świadomie o odpowiedzialności kierowcy za ekologiczną jazdę | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Wykazuje odpowiedzialność za ekologiczną i bezpieczną eksploatację pojazdu | Kryteria weryfikacji Podczas ćwiczeń przestrzega zasad bezpieczeństwa i ekonomicznej jazdy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Czas trwania: 16 godzin dydaktycznych (2 dni)
Dzień 1 (6 h – część teoretyczna)
- Wprowadzenie do eko-drivingu i zielonej gospodarki – definicje, znaczenie w transporcie.
- Przegląd inteligentnych systemów wspomagania kierowcy (ADAS): m.in. asystent pasa ruchu, tempomat adaptacyjny, system start-stop, wspomaganie hamowania awaryjnego.
- Związek pomiędzy technologią ADAS a bezpieczeństwem jazdy oraz efektywnością energetyczną pojazdów.
- Telemetria, dane emisji CO₂ i zużycia paliwa – jak interpretować, jakie znaczenie mają w zrównoważonym transporcie.
- Zasady ekonomicznej i ekologicznej jazdy: techniki jazdy, planowanie trasy, minimalizacja zużycia paliwa, redukcja emisji.
Dzień 2 (10 h – część praktyczna)- ilość godzin dotyczy grupy osób szkolonych
- Demonstracja i szkolenie w pojazdach wyposażonych w systemy ADAS – zapoznanie uczestników z funkcjami pojazdów na placu manewrowym.
- Ćwiczenia praktyczne prowadzenia pojazdów z wykorzystaniem ADAS – m.in.: jazda z tempomatem adaptacyjnym, utrzymanie pasa, aktywacja start-stop, sytuacje awaryjnego hamowania wspomaganego.
- Ćwiczenia analizy danych telemetrycznych – uczestnicy otrzymują przykładowe dane zużycia paliwa i emisji CO₂, dokonują interpretacji i porównań pre/post.
- Symulacje i scenariusze: jazda w warunkach typowych dla transportu zrównoważonego – minimalizacja emisji, wybór trybu jazdy, uwzględnienie ADAS.
- Podsumowanie, omówienie wyników, wskazówki dla uczestników – plan działania zakładający wdrożenie w codzienną pracę kierowcy/floty.
„Część praktyczna jest ustalana indywidualnie z Uczestnikiem usługi i odbędzie się w godzinach 8:00- 18:00 w dni 14.11.2025-15.11.2025
Szczegółowe dni i godziny części praktycznej kursu dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy Usług.”
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 250,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 250,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
-
Informacje dodatkowe
Szkolenie obejmuje łącznie 16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), w tym:
- 6 godzin dydaktycznych części teoretycznej,
- 10 godzin dydaktycznych części praktycznej.
Każda godzina dydaktyczna trwa 45 minut, zgodnie z zasadami określonymi w Bazy Usług Rozwojowych.
Zajęcia teoretyczne prowadzone są w sali wykładowej przy ul. Witosa 10 w Ostrołęce, a część praktyczna odbywa się na placu manewrowym przy ul. Zawadzkiego 1 w Ostrołęce.
Liczebność grupy szkoleniowej – do 10 osób, co zapewnia indywidualne podejście i bezpieczną realizację zajęć praktycznych.
Ilość godzin praktycznych kursu dotyczy całej grupie osób szkolonych! Część praktyczna jest ustalana indywidualnie z Uczestnikiem usługi i odbędzie się w godzinach 8:00- 18:00 w dni 14.11.2025-15.11.2025
Szczegółowe dni i godziny części praktycznej kursu dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy Usług.
Szkolenie stanowi doskonałe przygotowanie dla kierowców zawodowych i pracowników firm transportowych.
Adres
Adres
Część praktyczna zajęć – plac manewrowy, ul. Zawadzkiego 1, 07-410 Ostrołęka
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe