INDYWIDUALNY kurs języka angielskiego dla pracowników ochrony zdrowia (Medical English) – poziom B2
INDYWIDUALNY kurs języka angielskiego dla pracowników ochrony zdrowia (Medical English) – poziom B2
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Angielski
- Grupa docelowa usługi
Kurs przeznaczony jest dla osób pracujących lub planujących pracę w sektorze ochrony zdrowia – lekarzy, pielęgniarek, ratowników medycznych, farmaceutów oraz studentów kierunków medycznych.
Uczestnik powinien znać język angielski na poziomie B1/B2 i dążyć do rozwinięcia kompetencji komunikacyjnych w języku angielskim medycznym, niezbędnych w kontaktach z pacjentami i personelem medycznym oraz przy pracy z dokumentacją kliniczną.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji29-12-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kursu jest rozwinięcie kompetencji językowych uczestnika w zakresie języka angielskiego medycznego na poziomie B2.Kurs przygotowuje do skutecznej komunikacji w środowisku medycznym, obejmując rozwój słownictwa specjalistycznego, struktur gramatycznych i umiejętności praktycznych potrzebnych do porozumiewania się w miejscu pracy.
Uczestnik doskonali umiejętność:
– prowadzenia rozmów z pacjentami i współpracownikami,
– rozumienia tekstów i dokumentacji medycznej.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie i stosuje słownictwo specjalistyczne z zakresu anatomii, chorób, diagnozy i leczenia. | Kryteria weryfikacji Poprawnie identyfikuje i tłumaczy minimum 70% terminów medycznych w testach i ćwiczeniach kontekstowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje właściwe struktury gramatyczne (m.in. stronę bierną, czasowniki modalne, zdania warunkowe) w kontekście zawodowym. | Kryteria weryfikacji Udziela poprawnych odpowiedzi w minimum 7 z 10 zadań gramatycznych w kontekście medycznym. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi wypełniać i rozumieć podstawową dokumentację medyczną w języku angielskim (formularze, karty pacjenta, recepty). | Kryteria weryfikacji Uzupełnia poprawnie minimum 80% informacji w zadaniach dotyczących dokumentacji | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Wprowadzenie do języka medycznego
- Zakres leksykalny: podstawowe pojęcia medyczne, typy placówek, role zawodowe, części ciała.
- Zakres gramatyczny: czas teraźniejszy prosty i ciągły, konstrukcje there is/are, liczba mnoga.
- Cel: poznanie terminologii i struktur używanych w codziennej komunikacji zawodowej.
2. Human Anatomy & Body Systems
- Słownictwo: układ krążenia, oddechowy, pokarmowy, nerwowy; narządy wewnętrzne.
- Gramatyka: rzeczowniki złożone, przymiotniki opisowe, przyimki miejsca.
- Cel: rozumienie i opisywanie anatomii człowieka w języku angielskim.
3. Symptoms and Diagnosis
- Słownictwo: objawy, badania, diagnoza, opis bólu, terminy dotyczące chorób.
- Gramatyka: czasowniki modalne (can, might, must), zdania pytające.
- Cel: zadawanie pytań o stan zdrowia, opisywanie objawów i stawianie wstępnych diagnoz.
4. Taking a Medical History
- Słownictwo: dane pacjenta, przeszłość chorobowa, wywiad medyczny.
- Gramatyka: czasy przeszłe (Past Simple, Present Perfect), przysłówki czasu.
- Cel: przeprowadzanie wywiadu medycznego w języku angielskim.
5. Tests and Treatment
- Słownictwo: badania laboratoryjne, wyniki, leczenie, zabiegi.
- Gramatyka: strona bierna (Passive Voice), wyrażenia ilościowe (some, any, much, many).
- Cel: opisywanie wyników badań i omawianie metod leczenia.
6. Drugs and Prescriptions
- Słownictwo: rodzaje leków, recepty, dawkowanie, skutki uboczne.
- Gramatyka: zdania warunkowe (I i II conditional), konstrukcje have to / must / should.
- Cel: udzielanie instrukcji dotyczących przyjmowania leków, omawianie działań niepożądanych.
7. Surgery and Post-operative Care
- Słownictwo: operacje, sprzęt medyczny, opieka pooperacyjna.
- Gramatyka: czasowniki frazowe (carry out, recover from, take off), rzeczowniki policzalne i niepoliczalne.
- Cel: opisywanie procedur medycznych i etapów rekonwalescencji.
8. Communication with Patients and Staff
- Słownictwo: zwroty uprzejme, pytania pośrednie, zwroty do udzielania rad i wsparcia.
- Gramatyka: pytania pośrednie (indirect questions), wyrażenia empatii (I’m sorry to hear that, Let me explain).
- Cel: rozwijanie umiejętności komunikacji interpersonalnej w środowisku medycznym.
9. Health & Safety at Work + Medical Ethics
- Słownictwo: zasady BHP, procedury, sytuacje awaryjne, etyka zawodowa.
- Gramatyka: czasowniki modalne w kontekście obowiązku i zakazu (must, mustn’t, have to), zdania warunkowe.
- Cel: stosowanie języka do opisywania zasad bezpieczeństwa i etyki pracy.
10. Review and Validation
- Powtórzenie słownictwa i struktur gramatycznych.
- Ćwiczenia testowe i symulacje rozmów zawodowych.
- Walidacja: test online generowany automatycznie, obejmujący słownictwo, gramatykę i rozumienie tekstu zawodowego.
10 godzin zajęć teoretycznych
30 godzin zajęć praktycznych
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 120,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 120,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
ANNA JAKUBIUK
Główny nacisk kładę na rozwój swobodnej komunikacji językowej, jednak opartej o utrwaloną wcześniej gramatykę. Samodzielnie opracowuję materiały do nauki i zawsze dostosowuję je do potrzeb ucznia. Głęboko wierzę, że tylko indywidualne podejście do drugiego człowieka jest w stanie dać maksymalne efekty i gwarancję szybkiej nauki. Bardzo ważne jest dla mnie, aby wiedza przekazana podczas lekcji została z uczniem na stałe. Powtórka materiału to trwały element każdych zajęć. Ułatwia ona solidne ugruntowanie wiedzy oraz sprawną i efektywną naukę.
Prywatnie jestem miłośniczką sportu i zdrowego odżywiania.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W trakcie kursu uczestnik korzysta z renomowanych materiałów dydaktycznych wydawnictwa Cambridge University Press – podręcznika Professional English in Use: Medicine – oraz z autorskich materiałów trenera, opracowanych na potrzeby zajęć.
Materiały obejmują ćwiczenia tematyczne, zestawy słownictwa, dialogi zawodowe, testy online oraz materiały wizualne wspierające naukę języka medycznego.
Wszystkie materiały dydaktyczne są wliczone w cenę kursu.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem ukończenia kursu jest uczestnictwo przynajmniej w 80% zajęć oraz zdanie testu teoretycznego z wynikiem generowanym automatycznie.
Informacje dodatkowe
Uczestnicy będą walidowani za pomocą testu online z wynikiem generowanym automatycznie.
Czas trwania jednej godziny usługi rozwojowej to 60 minut.
Usługa zwolniona z podatku VAT na podstawie art.43 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku od towarów i usług.
Frekwencja uczestników potwierdzana jest na podstawie listy obecności prowadzonej przez trenera.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie realizowane jest w formule online z wykorzystaniem platformy wideokonferencyjnej (np.Zoom, Microsoft Teams, Google Meet lub Skype).
Minimalne wymagania techniczne:
-dostęp do Internetu o przepustowości co najmniej 2 MB/s (download/upload)
-urządzenie elektroniczne z systemem Windows, macOS, iOS lub Android, wyposażone w kamerę i mikrofon
-zalecane jest korzystanie z komputera stacjonarnego lub laptopa (dopuszczalne są również tablety i telefony)
Zalecane przeglądarki:
-Komputer stacjonarny/laptop: Chrome, Mozilla Firefox (najnowsze wersje),
-Urządzenia mobilne iOS (12,2+): Safari Mobile,
-Urządzenia mobilne Android (6.0+) Chrome Mobile
Uczestnik powinien posiadać samodzielne stanowisko komputerowe z dostępem do Internetu, wyposażone w kamerę, mikrofon oraz słuchawki. Stanowisko powinno umożliwiać niezakłócony udział w zajęciach online.