Kurs języka norweskiego. Tryb indywidualny, zdalny - 60 lekcji x 45 minut. Poziom A1.1 oraz A1.2. Materiały do nauki w cenie kursu.
Kurs języka norweskiego. Tryb indywidualny, zdalny - 60 lekcji x 45 minut. Poziom A1.1 oraz A1.2. Materiały do nauki w cenie kursu.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Języki europejskie
- Grupa docelowa usługi
Kurs skierowany jest do osób dorosłych: uczących się, pracujących lub poszukujących pracy, które chcą rozpocząć naukę języka norweskiego od podstaw.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji12-12-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi60
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje do posługiwania się językiem norweskim w zakresie sprawności czytania, pisania, słuchania oraz mówienia na poziomie A1.1 oraz A1.2 zgodnie z Europejskim Systemem Opisu Kształcenia Językowego (CEFR).Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się rozpoznaje i używa proste zdania i często używane wyrażenia związane z obszarami życia codziennego (np. podstawowe informacje osobiste, informacje dot. rodziny, zawodu, wieku, pory roku, samopoczucie, zakupy, nauka norweskiego ) | Kryteria weryfikacji przeprowadza prostą rozmowę dotyczącą tematów życia codziennego (np. przedstawianie się, zamawianie jedzenia, pytanie o cenę, wiek, zawód, samopoczucie) | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji rozróżnia podstawowe słowa i proste zwroty (np. w sklepie, restauracji, na dworcu, u lekarza) | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji wykorzystuje poznane słownictwo w podstawowych sytuacjach społecznych,(np. proszenie o coś, pytanie o cenę, zamawianie jedzenia, wizyta u lekarza) | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się tworzy proste wypowiedzi pisemne, dotyczące podstawowych zagadnień i słownictwa dotyczącego życia codziennego | Kryteria weryfikacji korzysta w prostych wypowiedziach pisemnych z podstawowego zasobu słów i zwrotów związanych z życiem codziennym (np.liczby, dni tygodnia, kolory, jedzenie, pogoda) | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji stosuje bardzo podstawowe struktury gramatyczne w krótkich wypowiedziach pisemnych, (np. proste zdania oznajmujące i pytające, czas teraźniejszy, zaimki osobowe, liczebniki) | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji korzysta w prostych wypowiedziach pisemnych z podstawowego zasobu słów i zwrotów związanych z życiem codziennym (np.liczby, dni tygodnia, kolory, jedzenie, pogoda) | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji stosuje proste, podstawowe struktury gramatyczne w krótkich wypowiedziach pisemnych, (np. stosuje czasy "presens" i "presens perfektum") | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji posuguje się podstawowym czasem przeszłym ("preteritum") | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się czyta ze zrozumieniem proste teksty obejmujące poznane słownictwo,wyrażenia i zagadnienia gramatyczne | Kryteria weryfikacji czyta ze zrozumieniem krótkie, proste zdania, np. proste instrukcje od lekarza | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji rozpoznaje podstawowe słownictwo i poznane zwroty (np. dotyczące części ciała, miejsca zamieszkania, zakupy i spotkania) | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji tłumaczy podstawowe informacje o osobach i miejscach w prostych tekstach (np. opisywanie mieszkań, objawów u lekarza, zakresu swoich obowiązków zawodowych) | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się porozumiewa się w rutynowych sytuacjach wymagających bezpośredniej wymiany informacji na znane tematy | Kryteria weryfikacji wykorzystuje poznane słownictwo w podstawowych sytuacjach społecznych,(np. proszenie o coś, pytanie o cenę, zamawianie jedzenia, rozmowa o pogodzie, pytanie o samopoczucie, wizyta u lekarza) | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji przedstawia siebie i innych, podaje podstawowe informacje (np.imię, wiek, narodowość, zawód) | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji opisuje codzienne czynności i podstawowe preferencje (np. co lubi, a czego nie, jakie jest jego hooby i zainteresowania) | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji informuje o tym jak się czuje, podaje podstawowe informacje (np. dotyczące miejsca zamieszkania, zdrowia, nauki norweskiego) | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji korzysta z czasowników modalnych (musieć, umieć, potrafić) | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Podstawy języka norweskiego - Moduł A1.1 oraz A1.2.
Suma: 60 godzin dydaktycznych po 45 minut, realizowanych w trybie 3 spotkań tygodniowo. Szacunkowy czas trwania kursu wynosi 20 tygodni.
Po zakończeniu Modułu A1.1 oraz A1.2 istnieje możliwość kontynuacji nauki - Moduł A2.1.
Moduły: A1.1 i A1.2 stanowią całośc kursu obejmującego poziom A1 zgodnie z CEFR (Europejskim Systemem OpisuKształceniaJęzykowego).
Przerwy nie są wliczone w czas usługi rozwojowej.
Podana liczba godzin zawiera rownież proces walidacji.
Zakres tematyczny szkolenia:
Moduł A1.1
Tydzień 1: Przedstawianie się i informacje osobiste
(Kapittel 1 start)
Lekcja 1-2:
Personalia – imię, kraj pochodzenia, miejsce zamieszkania.
Zwroty: Jak masz na imię? Skąd pochodzisz?
Pozdrowienia i pożegnania.
Lekcja 3-4:
Ćwiczenie poznanych zwrotów w praktyce.
Mapa Norwegii – kraje i narodowości.
Mini-prezentacje ustne: Mam na imię... Pochodzę z ...
Tydzień 2: Alfabet i szyk zdania
Lekcja 5-6:
Zaimki osobowe.
Szyk zdania: twierdzenia i przeczenia w czasie teraźniejszym.
Budowanie prostych zdań.
Lekcja 7-8:
(Kapittel 2 start)
Pytania – budowa i intonacja.
Alfabet norweski. Literowanie imion i nazwisk.
Ćwiczenia z literowaniem i dialogami.
Tydzień 3: Rodzina i codzienność
Lekcja 9-10:
Słownictwo: członkowie rodziny, stan cywilny, wiek.
Mam brata/siostrę. Jestem żonaty.
Zaimki dzierżawcze.
Lekcja 11-12:
(Kapittel 3 start)
Miejsce zamieszkania, adres, numer telefonu. Liczebniki.
Zwroty: Gdzie mieszkasz? Jaki jest twój numer telefonu?
Nie rozumiem – proszenie o powtórzenie.
Tydzień 4: Czas i zawody
Lekcja 13-14:
Zawody i miejsca pracy.
Słownictwo dotyczące zawodów: inżynier, nauczyciel, kierowca...
Rutyna dnia codziennego: Wstaję o 7.00.
Lekcja 15-16:
Która godzina? – Hva er klokka?
Godziny, dni tygodnia i plan dnia.
Rozmowa o pracy i zajęciach w ciągu dnia.
Tydzień 5: Jedzenie i zakupy
(Kapittel 4 start)
Lekcja 17-18:
Słownictwo: jedzenie i picie.
Dialogi w sklepie spożywczym. Poproszę o...
Przysłówki miejsca.
Lekcja 19-20:
Prośby i oferty.
Przysłówki zdaniowe: ikke, alltid, gjerne, aldri.
Ćwiczenia w praktyce i krótkie scenki.
Tydzień 6: Czas wolny i dom
(Kapittel 5 start)
Lekcja 21-22:
Czas wolny, hobby, codzienne czynności.
Lubię tańczyć/czytać/gotować.
Jeg har lyst til å… – wyrażanie chęci.
Przyimki.
Lekcja 23-24:
Obowiązki domowe i życie codzienne.
Szyk zdania z inwersją po czasie: Po szkole robię kolację.
Mini-dialogi o planie dnia.
Tydzień 7: Miasto i transport
(Kapittel 6 start)
Lekcja 25-26:
Słownictwo: kiosk, sklep, poczta, bank.
Pytania o cenę i godziny otwarcia.
Ile to kosztuje? Kiedy bank jest otwarty?
Lekcja 27-28:
Transport lokalny: autobus, bilety, przystanki.
Pytania: Kiedy odjeżdża autobus? Gdzie się zatrzymuje?
Zaimki wskazujące.
Rozkład jazdy – ćwiczenia praktyczne.
Tydzień 8: Powtórzenie i utrwalenie
Lekcja 29-30:
Powtórzenie kluczowych tematów z modułu A1.1.
Ćwiczenia ustne i pisemne: prezentacje, dialogi.
Walidacja efektów uczenia się. Test podsumowujący poziom A1.1, analizawyników, indywidualne wskazówki.
Moduł A1.2
Zakres tematyczny szkolenia:
Tydzień 1: Pogoda, pory roku i samopoczucie
(Kapittel 7 start)
Lekcja 1-2:
Pogoda i pory roku w Norwegii i w kraju pochodzenia.
Jest zimno. Pada deszcz.
Słownictwo: miesiące, dni, kolory, pory roku.
Liczebniki porządkowe.
Lekcja 3-4:
Jak się czujesz? Wyrażenia stanu zdrowia i samopoczucia.
Czuję się dobrze/źle.
Przymiotniki – podstawowe użycie.
Tydzień 2: Święta i pisanie wiadomości
Lekcja 5-6:
Święta rodzinne i uroczystości.
Pisanie prostych wiadomości: SMS, e-mail, pocztówka.
Powtórzenie i ćwiczenia z Kapittel 7.
Lekcja 7-8:
(Kapittel 8 start)
Zakupy odzieżowe – ubrania, kolory, rozmiary.
Potrzebuję nowych ubrań. Są za małe.
Przymiotniki, forma określona i nieokreślona.
Tydzień 3: Zakupy i rozmowy
Lekcja 9-10:
Dialogi w sklepie: pytanie o pomoc, opinie.
Odczytywanie ogłoszeń i prostych artykułów.
Czasowniki modalne: må, vil, skal.
Lekcja 11-12:
Telefon i zaproszenia: Chcesz dołączyć do nas w mieście?
Słownictwo związane z zakupami i spotkaniami.
Ćwiczenia z dotychczas poznanymi strukturami gramatycznymi.
Tydzień 4: Dom i mieszkanie
(Kapittel 9 start)
Lekcja 13-14:
Rodzaje mieszkań, pomieszczenia i meble.
Moje mieszkanie ma 2 sypialnie.
Słownictwo: łazienka, kuchnia, salon itd.
Lekcja 15-16:
Przeprowadzka – rozmowy o nowym miejscu.
Pisanie listy rzeczy do zrobienia, zaproszenia.
Czasy: presens i presens perfektum.
Tydzień 5: Utrwalenie Kapittel 9 / Start zdrowie
Lekcja 17-18:
Powtórka: słownictwo z domu, przyimki (w, nad, pod).
Ćwiczenia ustne i pisemne.
Mini-dialogi: opisy mieszkań.
Lekcja 19-20:
(Kapittel 10 start)
Zdrowie i ciało: Boli mnie brzuch.
Słownictwo: części ciała, objawy, lekarstwa.
Konstrukcje krótkich odpowiedzi.
Tydzień 6: U lekarza i zdrowy styl życia
Lekcja 21-22:
Rozmowa u lekarza – umawianie wizyty, opisywanie objawów.
Czytanie prostych instrukcji (lekarstwa, zasady).
Przysłówki częstotliwości.
Lekcja 23-24:
Jak dbać o zdrowie – ruch, dieta, odpoczynek.
Powtórzenie czasowników i przysłówków.
Ćwiczenia ze słuchu.
Tydzień 7: Praca i edukacja
(Kapittel 11 start)
Lekcja 25-26:
Zawody – opis obowiązków.
Pracuję jako elektryk.
Miejsca pracy. Czas przeszły: preteritum.
Lekcja 27-28:
Edukacja w Norwegii i w kraju pochodzenia.
Studiuję w Bergen.
Mówienie o planach i marzeniach zawodowych.
Tydzień 8: Powtórka i test
Lekcja 29-30:
Powtórzenie kluczowych tematów z lekcji z całego modułu A1.2. Ćwiczenia ustne i pisemne: prezentacje, dialogi.
Walidacja efektów uczenia się. Test podsumowujący poziom A1.2, analiza wyników, indywidualne wskazówki.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 7 950,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 7 950,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 132,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 132,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Olga Standziak
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
1 godzina usługi to godzina dydaktyczna wynosząca 45 min.
Wszystkie zajęcia są prowadzone online, na żywo z lektorem.
Każdy uczeń otrzymuje dostęp do naszej platformy edukacyjnej, gdzie zapewniamy wszystkie, niezbędne do nauki materiały, w tym podręcznik cyfrowy.
Zapisanie się w BUR nie jest jednoznaczne z zarezerwowaniem miejsca na kurs. W celu potwierdzenia dostępności danego kursu oraz ustalenia dalszych czynności, prosimy o kontakt ze szkołą.
Warunki uczestnictwa
W przypadku korzystania z dofinansowania, warunkiem uczestnictwa jest zapisanie się przez BUR wraz z podaniem aktualnego ID wsparcia.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Na potrzebę lekcji online wymagane jest stabilne łącze internetowe oraz posiadanie słuchawek w celu uniknięcia pogłosu.
Wymagania odnośnie oprogramowania komputera:
Użytkownicy Windows:
- system operacyjny Windows 8 (lub późniejszy)
Użytkownicy Macintosh:
- system operacyjny OS X (lub późniejszy)
Wymagania odnośnie do przeglądarki internetowej:
- Edge, Firefox, Chrome i Safari
- Cookies i Pop-upy włączone (prosimy, aby nie blokować wyskakujących okienek z naszych serwerów)
Przeglądarka internetowa Chrome jest szczególnie zalecana, jednak inne przeglądarki, takie jak Chrome, Safari czy Explorer w zestawieniu z naszą platformą powinny również prawidłowo funkcjonować.