Tester automatyzujący
Tester automatyzujący
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Programowanie
- Grupa docelowa usługi
Kurs skierowany jest do osób chcących nabyć kompetencje przydatne w pracy na stanowiskach testera automatyzującego . Uczestnicy nie muszą mieć wcześniejszego doświadczenia w zakresie testowania oprogramowania.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji15-12-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna
- Liczba godzin usługi80
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Testowanie manualne, jakkolwiek niezbędne i stosowane szeroko w projektach, jest procesem kosztownym i czasochłonnym. Automatyzacja testów umożliwia wielokrotne wykonywanie raz przygotowanego zestawu scenariuszy testowych, co ułatwia bieżącą kontrolę jakości. Dlatego producenci oprogramowania starają się w jak największym stopniu automatyzować wykonywanie testów. Ten kurs kompleksowo uczy kompetencji wymaganych do tworzenia zautomatyzowanych testów funkcjonalnych w oparciu o języki programowaniaEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Poznaje czym jest automatyzacja oraz różne języki programowania i narzędzia. | Kryteria weryfikacji automatyzacja oraz różne języki programowania i narzędzia. Stosuje różne języki programowania i narzędzia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Poznaje biblioteki i narzędzia testowania | Kryteria weryfikacji Stosuje narzędzia JUnit (alternatywnie TestNG) czy Mock | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Poznaje framework do zdalnego badania stron internetowych | Kryteria weryfikacji Stosuje Selenium - framework do zdalnego badania stron internetowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Plan nauczania | |||
Tematy zajęć edukacyjnych | Treści szkolenia w ramach poszczególnych zajęć edukacyjnych | Ilość godzin teoretycznych | Ilość godzin Praktycznych |
Co to jest automatyzacja? Frontend i backend, HTML, CSS Lokalizowanie elementów na stronie | — HTML atrybuty — Struktura pliku html — za pomocą name, id, tagu — za pomocą selektorów CSS — za pomocą XPath | 4 | 4 |
Selenium podstawy – teoretyczne | — Selenium IDE — Selenium WebDriver — Selenium Grid | 4 | 4 |
Środowisko programistyczne Python | — Wprowadzenie do programowania w Python dla testerów — przechowywanie danych w zmiennych — operacje na liczbach i tekstach — warunki logiczne — instrukcja if — listy, wybieranie elementów i fragmentów, przeglądanie danych (pętla for) — IDLE - środowisko programistyczne dostarczone z Pythonem — Stworzenie projektu w PyCharmie | 4 | 4 |
Narzędzia do testowania - JUnit i Selenium | Narzędzia do testowania - JUnit i Selenium — Skrypt w Selenium — Zarządzanie przeglądarką za pomocą webdriver manager — Narzędzia deweloperskie w przeglądarce | 4 | 4 |
Tworzenie testów automatycznych aplikacji internetowych | — Akcje na elementach — Weryfikacja stanu elementu — Explicit wait – WebDriverWait | 4 | 4 |
Framework PyTest | — Pytest fixtures — Pytest parametrize | 4 | 4 |
Testowanie backend Selenium Grid - utworzenie huba i node | — Symulacja i wykonanie testu aplikacji wyszukiwarki — Page Object Pattern — Raporty z egzekucji testów — Uruchomienie testu na Selenium Grid | 4 | 4 |
Środowisko programistyczne Javy | — Podstawy programowania w Java — typy podstawowe — instrukcja sterującą if — switch — pętle — metody — Koncepcje programowania obiektowego | 4 | 4 |
Selenium – Java interakcje na elementach | — Klikanie na elementy — Pobieranie tekstu — Sprawdzenie czy element istnieje na stronie — Wybieranie wartości z pola wielokrotnego wyboru — Sprawdzanie czy stan oczekiwany zgadza się ze stanem aktualnym | 4 | 4 |
JUNIT | — Zastosowanie adnotacji: @BeforeClass, @AfterClass, @Before, @Test | 4 | 4 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 6 480,87 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 269,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 81,01 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 65,86 PLN |
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują autorskie materiały szkoleniowe ALX.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Czego potrzebujesz do kursu zdalnego?
- komputer z dostępem do Internetu (zalecana prędkość łącza: min 3 Mbit/s download/upload; całkowicie wystarczające są w szczególności połączenia przez sieć komórkową, oby jedynie były one stabilne - nie zrywające się)
- przeglądarka internetowa (Chrome, Firefox, Safari, Edge itp.),
- głośniki lub słuchawki, oraz mikrofon (aby słyszeć i rozmawiać z trenerem oraz innymi uczestnikami szkolenia).
Opcjonalnie:
W miarę posiadania, można też wyposażyć stanowisko pracy w dodatkowy monitor. Jest wtedy możliwość jednoczesnego obserwowania udostępnionego obrazu (na jednym ekranie) i pracy w swoim edytorze/arkuszu/środowisku na drugim ekranie. Jeśli jednak nie posiadasz dodatkowego monitora, to również nie ma się czym martwić. Wystarczy przełączanie się między oknami w razie potrzeby, w ten sposób pracuje większość naszych kursantów.
Alternatywnie, istnieje jeszcze możliwość uruchomienia oprogramowania konferencyjnego (standardowo w ALX jest to Zoom) na tablecie lub ewentualnie telefonie Apple / Android (przy czym ekran telefonu jest jednak dość mały - kursanci raczej preferują tablety). Wtedy można uczestniczyć w sesji video poprzez urządzenie mobilne, a samodzielną pracę i ćwiczenia - wykonywać na komputerze.