„Szkolenie: Cyfrowa i fotoniczna analiza koloru oraz planowanie niskoemisyjnych procesów barwiących z zastosowaniem technologii AR i modelowania optycznego (PRT). Szkolenie zakończone egzaminem nadającym kwalifikacje”
„Szkolenie: Cyfrowa i fotoniczna analiza koloru oraz planowanie niskoemisyjnych procesów barwiących z zastosowaniem technologii AR i modelowania optycznego (PRT). Szkolenie zakończone egzaminem nadającym kwalifikacje”
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTechniczne / Inżynieria i metrologia
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które pracują lub planują pracować w środowisku wykorzystującym technologie fotoniczne (LED/UV), narzędzia cyfrowe (AR) oraz procesy analizy i projektowania barwy. Kierowane jest do uczestników zainteresowanych rozwijaniem umiejętności planowania niskoemisyjnych procesów barwiących, tworzeniem map kolorystycznych, modelowaniem optycznym oraz projektowaniem rozwiązań zgodnych z zasadami gospodarki o obiegu zamkniętym (GOZ). Udział w szkoleniu jest odpowiedni zarówno dla osób początkujących w zakresie pracy z kolorystyką i technologiami fotonicznymi, jak i dla praktyków chcących poszerzyć kompetencje o cyfrowe metody analizy barwy i ekologiczne projektowanie procesów. Szkolenie przygotowuje się do nabycia kwalifikacji rynkowej:„Planowanie niskoemisyjnych procesów barwiących z wykorzystaniem technologii fotonicznych LED/UV, narzędzi cyfrowych AR oraz modelowania optycznego (PRT)”.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji20-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi17
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwinięcie kompetencji w zakresie fotonicznej i cyfrowej analizy koloru oraz przygotowanie uczestników do samodzielnego planowania niskoemisyjnych procesów barwiących z wykorzystaniem technologii LED/UV, narzędzi AR i modelowania optycznego. Uczestnik uczy się interpretować wyniki analizy światła i barwy, tworzyć spójne, minimalistyczne zestawy kolorystyczne, projektować procesy zgodne z zasadami gospodarki o obiegu zamkniętym (GOZ) oraz dokumentować przebieg projektu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje zasady fotonicznej analizy koloru, właściwości światła LED/UV oraz wpływ długości fali na percepcję barwy i kontrastu. | Kryteria weryfikacji Opisuje różnice między światłem dziennym, LED i UV. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia, jak zmiana długości fali wpływa na odcień, nasycenie i kontrast. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje, w jakich warunkach fotonicznych przeprowadzać analizę koloru. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje błędy wynikające z niewłaściwego oświetlenia podczas pomiaru barwy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje syntezę barw, właściwości pigmentów mineralnych i materiałów bio-based oraz zasad budowania spójnych palet kolorystycznych. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje pigmenty mineralne i bio-based w kontekście ich zachowania optycznego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia zależności między temperaturą barwy, podtonem i nasyceniem. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje zasady tworzenia zestawów kolorystycznych w procesie barwiącym. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Opisuje, jak minimalizować liczbę materiałów przy zachowaniu spójności kolorystycznej. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik wyjaśnia zasady cyfrowej analizy koloru z wykorzystaniem technologii AR oraz rozumie sposób mapowania pigmentów w środowisku cyfrowym. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia, jak narzędzia AR dokonują pomiaru i interpretacji barwy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Omawia sposób tworzenia cyfrowych map kolorystycznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje różnice między interpretacją barwy w świetle rzeczywistym a symulacją AR. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje ograniczenia i potencjał zastosowania AR w procesach barwiących. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje podstawy modelowania optycznego w procesach barwiących (kontrast, światło–cień, głębia). | Kryteria weryfikacji Definiuje pojęcia: kontrast, światło kierunkowe, światło rozproszone. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje zależności między oświetleniem a percepcją głębi. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje techniki modelowania optycznego wykorzystywane w procesach barwiących. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje błędy wynikające z niewłaściwego rozkładu światła. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje zasady planowania niskoemisyjnych procesów barwiących zgodnie z GOZ. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje materiały barwiące zgodne z GOZ (pigmenty mineralne, bio-based). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje zasady minimalizowania zużycia energii i materiałów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje elementy dokumentacji ekologicznej procesu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia założenia gospodarki o obiegu zamkniętym w kontekście procesów barwiących. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik prawidłowo przeprowadza fotoniczną analizę koloru z wykorzystaniem oświetlenia LED/UV. | Kryteria weryfikacji Ustawia źródło światła LED/UV zgodnie z wytycznymi technologicznymi. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Analizuje różnice odcieni w zależności od rodzaju oświetlenia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Rejestruje obserwacje i wyciąga wnioski dotyczące doboru barwy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Uczestnik wykonuje cyfrową analizę koloru i tworzy mapę barwną z użyciem narzędzi AR. | Kryteria weryfikacji Prawidłowo skanuje obiekt i dokonuje cyfrowego pomiaru barwy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Tworzy mapę kolorystyczną w narzędziu AR. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Interpretuje wyniki i wskazuje zgodność barw w modelu cyfrowym. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Uczestnik projektuje zestaw barw do procesu barwiącego, uwzględniając zasady syntezy barw oraz parametry optyczne. | Kryteria weryfikacji Dobiera barwy zgodnie z zasadami kompatybilności kolorystycznej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Tworzy paletę barw minimalizującą liczbę użytych materiałów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Uzasadnia wybór poszczególnych kolorów na podstawie analizy LED/UV i AR. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Uczestnik wykonuje projekt niskoemisyjnego procesu barwiącego zgodnie z zasadami GOZ. | Kryteria weryfikacji Dobiera pigmenty mineralne lub bio-based zgodnie z zasadami ograniczania odpadów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Planowo ogranicza zużycie energii i materiałów w procesie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Tworzy dokumentację procesu z ujęciem ekologicznych decyzji projektowych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Uczestnik prezentuje projekt procesu barwiącego, argumentując swoje decyzje techniczne i ekologiczne w sposób spójny i logiczny. | Kryteria weryfikacji Przedstawia analizę fotoniczną i cyfrową w formie projektu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Omawia wpływ parametrów optycznych na dobór barw. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia zastosowane rozwiązania niskoemisyjne oraz decyzje zgodne z GOZ. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Uczestnik świadomie komunikuje decyzje projektowe dotyczące procesu barwiącego, wyjaśniając ich znaczenie techniczne i ekologiczne. | Kryteria weryfikacji Uzasadnia dobór parametrów fotonicznych i kolorystycznych w projekcie. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia sposób, w jaki analiza LED/UV i AR wpłynęła na jego decyzje. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Opisuje zależności między wynikami analizy a efektem końcowym procesu. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Uczestnik prezentuje postawę odpowiedzialnego gospodarowania zasobami, rozumiejąc wpływ swoich wyborów na niskoemisyjność procesu oraz zgodność z zasadami GOZ. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia, jakie decyzje projektowe podjęto w celu minimalizacji odpadów. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Określa, w jaki sposób dobrał materiały bio-based lub mineralne. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Omawia, jak w procesie ogranicza zużycie energii i materiałów. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi konstruktywnie przyjmować informację zwrotną i wskazać, jak wykorzysta ją do doskonalenia przyszłych projektów. | Kryteria weryfikacji Opisuje, które elementy projektu może ulepszyć i dlaczego. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje konkretne wnioski z wcześniejszych uwag (np. instruktora). | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia, jak planuje wdrożyć poprawki w kolejnych procesach barwiących. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnionych do wydawania dokumentów potwierdzających uzyskanie kwalifikacji, w tym w zawodzie
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęMAX DERBONN SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoMAX DERBONN SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Dodatkowe pliki
Program
Program
Dzień 1 – Technologie fotoniczne i cyfrowe w analizie koloru oraz podstawach projektowania procesów barwiących (LED/UV + AR). 8 godzin zegarowych (08:00–16:00)
Przerwa:organizowana jest po 4 godzinach zajęć i trwa 30 minut. Ze względu na praktyczny charakter zajęć stacjonarnych, możliwe jest dostosowanie czasu i częstotliwości przerw do dynamiki pracy grupy. Przerwa jest wliczona w czas szkolenia.
08:00–12:00 | Technologie fotoniczne i cyfrowe w analizie koloru oraz modelowaniu optycznym w procesach barwiących. TEORIA z elementami pokazowymi (pokaz instruktora)
1. Wprowadzenie do fotonicznych metod oceny barwy (LED/UV)
- zasady pracy ze źródłami światła o różnych długościach fali,
- wpływ światła na percepcję koloru i odbiór odcieni pigmentów,
- światło dzienne vs. LED vs. UV – różnice w analizie.
2. Modelowanie optyczne: światło–cień, kontrast, dyfuzja
- teoria rozkładu światła na powierzchniach,
- interpretacja głębi i płaszczyzn w procesach barwiących,
- jak tworzyć iluzję proporcji za pomocą parametrów fotonicznych.
3. Cyfrowa analiza koloru z wykorzystaniem AR
- narzędzia AR do oceny nasycenia, temperatury i kierunku barwy,
- analiza tonów i podtonów w środowisku cyfrowym,
- technologia wykrywania zgodności palet materiałów barwiących.
4. Pokaz instruktorski: proces cyfrowo–fotonicznej oceny materiału barwiącego. Instruktor prezentuje:
- Dobór barwy w kontrolowanym oświetleniu LED/UV – prezentacja sposobu zmiany ustawień źródeł światła, oceny nasycenia i temperatury barwy w zmiennych warunkach fotonicznych oraz identyfikacji subtelnych różnic tonalnych niewidocznych w świetle dziennym.
- Interpretacja różnic kolorystycznych „przed–po” – analiza wpływu światła, kąta padania i rodzaju pigmentu na zmianę percepcji barwy; instruktor omawia błędy wynikające z niedostosowania parametrów oświetlenia.
- Modelowanie parametrami światła – demonstracja, jak manipulacja intensywnością, kierunkiem i dyfuzją światła zmienia odbiór barwy, kontrastu, głębi i struktury — z omówieniem praktycznych zasad tworzenia map optycznych.
- Cyfrowe dopasowanie materiałów (AR) – wykorzystanie narzędzi rozszerzonej rzeczywistości do analizy pigmentów, tworzenia cyfrowych map kolorystycznych, symulacji dopasowania barw oraz weryfikacji zgodności zestawów barwnych.
12:30–16:00 | Blok praktyczny– „Cyfrowe planowanie procesu barwiącego – analiza, dobór materiałów i projektowanie niskoemisyjne”
1. Ćwiczenia z fotoniczną analizą koloru
- praca z LED/UV na różnych próbkach materiałów,
- wychwytywanie subtelnych różnic tonów,
- ocena kompatybilności barw w różnych warunkach oświetlenia.
2. Praca z narzędziami AR – tworzenie indywidualnych map kolorystycznych
- analiza cyfrowa odcieni,
- tworzenie map barw i kontrastów,
- symulacje procesu barwiącego w AR.
3. Projektowanie niskoemisyjnego procesu barwiącego
- dobór minimalnej liczby materiałów barwiących,
- tworzenie zestawu materiałów zgodnie z GOZ (pigmenty mineralne, bio-based),
- optymalizacja energii i oświetlenia w etapie planowania.
4. Mini-projekt indywidualny. Uczestnik tworzy:
- cyfrowy plan procesu barwiącego,
- zestaw barw „before–after”,
- fotoniczną kartę analizy kolorów,
- dokumentację GOZ (energia + materiały).
Dzień 2 – Zaawansowane modelowanie optyczne i projektowanie niskoemisyjnych procesów barwiących (LED/UV + AR) Walidacja umiejętności. 9 godzin zegarowych (08:00–17:00)
Przerwy: organizowane są po każdych 4 godzinach zajęć i trwają 30 minut. Ze względu na praktyczny charakter zajęć stacjonarnych, możliwe jest dostosowanie czasu i częstotliwości przerw do dynamiki pracy grupy. Przerwy są wliczone w czas szkolenia.
08:00–11:30 | Zaawansowane modelowanie optyczne i cyfrowe projektowanie procesu barwiącego (PRT).TEORIA z elementami pokazowymi (pokaz instruktora)
- Modelowanie optyczne – praca z kontrastem i głębią:
- zaawansowana interpretacja światła rozproszonego i kierunkowego,
- modelowanie proporcji poprzez manipulację kontrastem,
- analiza bryły obiektu w warunkach fotonicznych LED/UV,
- optymalizacja parametrów oświetlenia do celów projektowych.
2. Synteza barw i tworzenie spójnych zestawów kolorystycznych
- łączenie pigmentów mineralnych i bio-based,
- tworzenie palet zgodnych z zasadami niskoemisyjnego procesu,
- analiza zgodności barwnej w modelach fotonicznych,
- ograniczanie liczby materiałów zgodnie z GOZ (minimalizm surowcowy).
3. Cyfrowe narzędzia do planowania procesu barwiącego (AR):
- generowanie symulacji koloru,
- ocena zmian barwnych przy różnym oświetleniu,
- mapowanie pigmentów na modelu 2D/3D,
- dokumentacja cyfrowa decyzji projektowych.
4. Mini-pokaz instruktorski: projekt procesu barwiącego od analizy do finalnej mapy optycznej. Instruktor pokazuje:
- analizę fotoniczną,
- dobór palet kolorystycznych,
- budowę mapy światła–cienia,
- przygotowanie dokumentacji w narzędziu cyfrowym.
12:00–14:30 | BLOK PRAKTYCZNY — Cyfrowe projektowanie procesu barwiącego (AR + dokumentacja GOZ)
1. Praca z narzędziami AR – tworzenie cyfrowych map kolorystycznych
- pomiar nasycenia i temperatury barwy,
- tworzenie „map pigmentowych” w systemach AR,
- analiza zgodności barwnej przy różnych symulacjach światła.
2. Projekt procesu barwiącego – wersja niskoemisyjna (GOZ). Uczestnik projektuje:
- minimalną paletę barwną (opt. surowcowa),
- mapę światło–cień zgodną z modelem optycznym,
- strukturę procesu: kolejność, parametry, uzasadnienie techniczne.
3. Dokumentacja projektowa. Każdy uczestnik przygotowuje:
- fotoniczną kartę analizy LED/UV,
- cyfrową mapę barw (AR),
- raport GOZ: energia, materiały, odpady.
4. Mini-próba prezentacji projektu (przygotowanie do walidacji)
- omówienie wymagań,
- wskazówki instruktora,
- przećwiczenie argumentacji.
14:30–16:45 | WALIDACJA — ocena procesu aplikacyjnego i analizy technologicznej. Walidacja obejmuje trzy etapy:
- Test obejmuje zagadnienia związane z kluczowymi obszarami analizy i projektowania procesu barwiącego, w tym:
- fotonikę LED/UV – zasady działania źródeł światła, wpływ długości fali na percepcję barwy, interpretację kontrastu i głębi w różnych warunkach oświetleniowych,
- analizę koloru – ocenę parametrów barwy (podton, nasycenie, temperatura barwy), interpretację zmian kolorystycznych „przed–po” oraz identyfikację błędów wynikających z niewłaściwego oświetlenia,
- syntezę barw – zasady łączenia i dobierania pigmentów mineralnych i materiałów bio-based, tworzenie spójnych zestawów kolorystycznych oraz minimalizację liczby użytych materiałów,
- technologie AR – wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości do cyfrowej analizy barwy, mapowania pigmentów i symulacji procesów barwiących,
- GOZ i optymalizację materiałów – zasady projektowania niskoemisyjnych procesów barwiących, ograniczanie zużycia surowców i energii, minimalizowanie odpadów oraz dokumentowanie decyzji ekologicznych.
- Część praktyczna — zadanie procesowe:
- Uczestnik samodzielnie realizuje: fotoniczną analizę koloru (LED/UV), cyfrową mapę kolorów (AR), projekt procesu barwiącego (światło–cień + paleta barw), dokumentację GOZ (energia, materiały, odpady) uzasadnienie techniczne i ekologiczne
- Ocena obejmuje: poprawność analityczną, precyzję projektową, zgodność z zasadami niskoemisyjności, jakość dokumentacji, spójność argumentacji.
- Wywiad swobodny — ocena kompetencji środowiskowych i procesowych. Wywiad ma formę krótkiej rozmowy, której celem jest ocena rozumienia:
- zasad fotonicznej analizy koloru – uczestnik wyjaśnia, jak interpretował różnice barwne w świetle LED/UV oraz jakie parametry oświetlenia były kluczowe dla uzyskania prawidłowego wyniku,
- procesu cyfrowego mapowania barw (AR) – uczestnik opisuje sposób pracy z narzędziami AR, sposób tworzenia map kolorystycznych oraz interpretacji danych cyfrowych w kontekście projektowania procesu barwiącego,
- modelowania optycznego (kontrast, światło–cień, głębia) – uczestnik wskazuje, jak wykorzystał zasady modelowania optycznego do stworzenia spójnego projektu barwnego,
- planowania niskoemisyjnego procesu barwiącego zgodnego z GOZ – uczestnik omawia decyzje dotyczące ograniczenia zużycia materiałów, energii, minimalizacji odpadów oraz wyboru rozwiązań o niskim śladzie środowiskowym,
- spójności i logiki projektu – uczestnik wyjaśnia, w jaki sposób wszystkie elementy analizy (LED/UV, AR, modelowanie optyczne, dobór barw, GOZ) połączył w jeden, technicznie uzasadniony proces.
16:45–17:00 | PODSUMOWANIE I ZAKOŃCZENIE. Instruktor omawia:
- wnioski z analizy fotonicznej i cyfrowej – omówienie tego, jakie zależności między światłem LED/UV, kontrastem i kolorem zostały zaobserwowane podczas projektowania procesu barwiącego; wskazanie najważniejszych elementów diagnostycznych wpływających na jakość projektu,
- efektywność zastosowanych technologii – podsumowanie, w jakim stopniu narzędzia AR, modelowanie optyczne oraz analiza LED/UV wspierały proces podejmowania decyzji kolorystycznych i projektowych; omówienie przewag technologii fotonicznych nad tradycyjnymi metodami oceny barwy,
- propozycje dalszej optymalizacji procesów barwiących pod kątem środowiskowym – wskazówki dotyczące redukcji zużycia materiałów i energii, ulepszenia dokumentacji GOZ, zwiększenia efektywności procesów planowania oraz wdrażania rozwiązań niskoemisyjnych w przyszłej pracy uczestnika.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Technologie fotoniczne i cyfrowe w analizie koloru oraz modelowaniu optycznym w procesach barwiących. TEORIA z elementami pokazowymi (pokaz instruktora) | Prowadzący Agnieszka Broda-Sarnecka | Data realizacji zajęć 21-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Broda-Sarnecka | Data realizacji zajęć 21-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Blok praktyczny– „Cyfrowe planowanie procesu barwiącego – analiza, dobór materiałów i projektowanie niskoemisyjne” | Prowadzący Agnieszka Broda-Sarnecka | Data realizacji zajęć 21-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Zaawansowane modelowanie optyczne i cyfrowe projektowanie procesu barwiącego (PRT).TEORIA z elementami pokazowymi (pokaz instruktora) | Prowadzący Agnieszka Broda-Sarnecka | Data realizacji zajęć 22-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Broda-Sarnecka | Data realizacji zajęć 22-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 BLOK PRAKTYCZNY — Cyfrowe projektowanie procesu barwiącego (AR + dokumentacja GOZ) | Prowadzący Agnieszka Broda-Sarnecka | Data realizacji zajęć 22-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 WALIDACJA — ocena procesu aplikacyjnego i analizy technologicznej. Test teoretyczny, obserwacja w warunkach rzeczywistych i wywiad swobodny. Przerwa 30 minut.ok godziny 16:00. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 PODSUMOWANIE I ZAKOŃCZENIE | Prowadzący Agnieszka Broda-Sarnecka | Data realizacji zajęć 22-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 294,12 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 294,12 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 300,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 300,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 50,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 50,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Broda-Sarnecka
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Szkolenie koncentruje się na wykorzystaniu technologii fotonicznych LED/UV oraz narzędzi cyfrowych AR do zaawansowanej analizy koloru i projektowania niskoemisyjnych procesów barwiących. Program odpowiada kierunkom wskazanym w Programie Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego 2030, obejmując zagadnienia z zakresu fotoniki (PRT 1.2.18), cyfrowej analityki obrazu (PRT 1.2.17), biomateriałów i materiałów mineralnych (PRT 1.1.4) oraz gospodarki o obiegu zamkniętym (PRT 4.1.1, 4.7.7). Uczestnicy uczą się analizować zachowanie barwy w różnych warunkach fotonicznych, interpretować odcienie, kontrasty i parametry optyczne, a następnie wykorzystywać narzędzia AR do tworzenia cyfrowych map kolorystycznych. Szkolenie obejmuje również zasady syntezy barw, dobór materiałów barwiących o niskim śladzie środowiskowym oraz projektowanie procesów zgodnych z założeniami GOZ — z ograniczeniem zużycia energii, materiałów i odpadów. W części praktycznej uczestnicy tworzą kompletny projekt procesu barwiącego: analizują próbki w świetle LED/UV, opracowują cyfrowe mapy kolorystyczne, modelują strukturę światło–cień, dobierają materiały zgodnie z ideą minimalizmu surowcowego oraz przygotowują dokumentację techniczną i ekologiczną. Szkolenie przygotowuje do pracy z procesami barwiącymi wymagającymi precyzji analitycznej, świadomego projektowania kolorów oraz rozumienia zależności pomiędzy parametrami optycznymi, cyfrowymi i ekologicznymi. Uczestnicy zdobywają kompetencje niezbędne do planowania procesów zgodnych z PRT i standardami zielonej transformacji.
Uczestnik szkolenia otrzymuje:
1. Skrypty szkoleniowe: Zawierające omówienie technologii fotonicznych LED/UV, zasad cyfrowej analizy koloru, modelowania optycznego (światło–cień, kontrast, głębia), syntezy barw, pracy z pigmentami mineralnymi i bio-based oraz planowania niskoemisyjnych procesów barwiących zgodnie z GOZ. Skrypty obejmują także przykłady analiz, schematy parametrów oraz wzory dokumentacji projektowej.
2. Zestaw materiałów piśmienniczych: Notatnik i długopis do pracy podczas zajęć, umożliwiające tworzenie map barwnych, szkiców optycznych, diagramów projektowych oraz własnych modeli analizy fotonicznej.
3. Dostęp do technologii fotonicznych LED/UV. Każdy uczestnik pracuje przy stanowisku wyposażonym w profesjonalne źródła światła LED/UV, umożliwiające ocenę koloru, kontrastu i nasycenia w różnych warunkach fotonicznych.
4. Dostęp do narzędzi cyfrowych (AR). Uczestnicy korzystają z aplikacji i systemów opartych na rozszerzonej rzeczywistości, służących do cyfrowej analizy barwy, tworzenia map kolorystycznych, projektowania zestawów barw oraz dokumentacji procesu.
5. Zestaw próbek materiałów barwiących Próbki pigmentów mineralnych i bio-based do ćwiczeń z zakresu analizy barwy, syntezy kolorów oraz oceny zachowania materiałów w świetle LED/UV.
6. Karty dokumentacji ekologicznej GOZ. Wzory kart umożliwiające monitorowanie zużycia materiałów, energii i odpadów w procesie barwiącym. Narzędzia te wspierają wdrażanie zasad gospodarki o obiegu zamkniętym oraz ograniczanie śladu środowiskowego.
7. Indywidualne stanowisko projektowe wyposażone w:oświetlenie fotoniczne LED/UV, narzędzia do pracy z próbkami barwnymi, tablet lub urządzenie z AR (jeśli dostępne), akcesoria do tworzenia dokumentacji technicznej.
8. Dostęp do sprzętu i materiałów podczas walidacji. Uczestnicy mają zapewnione wszystkie niezbędne narzędzia do wykonania: fotonicznej analizy koloru, cyfrowej mapy barw, projektu procesu barwiącego, dokumentacji GOZ.
9. Certyfikat potwierdzający kwalifikację. Po pozytywnym wyniku walidacji: „Planowanie niskoemisyjnych procesów barwiących z wykorzystaniem technologii fotonicznych LED/UV, narzędzi cyfrowych AR oraz modelowania optycznego (PRT)”.
Warunki organizacyjne:
- Szkolenie realizowane jest w formule stacjonarnej i obejmuje 17 godzin zegarowych zajęć: 6 godzin części teoretycznej (wykłady, analiza właściwości materiałów barwiących, charakterystyka technologii fotonicznych LED/UV, narzędzi cyfrowych AR oraz zasad niskoemisyjnych procesów i gospodarki o obiegu zamkniętym – GOZ) oraz 11 godzin praktyki obejmującej ćwiczenia techniczne, realizację procesów aplikacji materiałów barwiących, testy fotoniczne, dokumentację cyfrową oraz symulacje proekologiczne (analiza zużycia energii i materiałów, optymalizacja odpadów). Przerwy organizowane są po każdych 4 godzinach zajęć i trwają 30 minut. Ze względu na praktyczny charakter zajęć możliwe jest elastyczne dostosowanie czasu i częstotliwości przerw do dynamiki pracy grupy. Przerwy są wliczone w czas szkolenia.
- Zajęcia prowadzone są w kameralnych grupach, maksymalnie 10-osobowych, co umożliwia indywidualne wsparcie trenera oraz efektywną pracę procesową. Każdy uczestnik pracuje przy indywidualnym stanowisku wyposażonym w profesjonalne oświetlenie LED/UV, zestaw narzędzi pomiarowych, materiały barwiące do testów oraz niezbędne narzędzia wielokrotnego użytku zgodne z ideą GOZ.
- Walidacja efektów uczenia się obejmuje część teoretyczną i praktyczną.W części teoretycznej uczestnicy rozwiązują test sprawdzający wiedzę z zakresu właściwości materiałów barwiących, parametrów technologicznych, zasad pracy z fotoniką LED/UV, narzędzi cyfrowych AR, niskoemisyjności procesów oraz gospodarki o obiegu zamkniętym (GOZ). Test pozwala ocenić zarówno znajomość podstaw teoretycznych, jak i umiejętność rozumienia technologicznego charakteru procesu. Dodatkowym elementem części teoretycznej jest wywiad swobodny, w trakcie którego uczestnik wyjaśnia przebieg własnego procesu, podejmowane decyzje technologiczne oraz sposób interpretacji wyników pomiarów LED/UV i AR. Wywiad umożliwia weryfikację rozumienia zależności między parametrami technicznymi, odpowiedzialnego gospodarowania energią i materiałami, a także postawy świadomego, zrównoważonego działania w środowisku procesowym. Część praktyczna odbywa się w warunkach zbliżonych do rzeczywistych procesów aplikacyjnych i polega na samodzielnym przygotowaniu stanowiska w wariancie niskoemisyjnym, przeprowadzeniu kontrolowanego procesu aplikacji materiału barwiącego (1 mikrodoza – 1 ruch – 1 warstwa), wykonaniu pomiarów fotonicznych LED/UV oraz udokumentowaniu wyników z użyciem narzędzi cyfrowych. Podczas walidacji oceniane są: prawidłowość techniki, stabilność parametrów, bezpieczeństwo pracy, optymalizacja zużycia materiału, zgodność z zasadami GOZ oraz jakość dokumentacji procesowej. Pozytywne zaliczenie testu, wywiadu swobodnego i części praktycznej stanowi podstawę do uzyskania certyfikatu potwierdzającego kwalifikację „Realizacja niskoemisyjnych procesów aplikacji materiałów barwiących z wykorzystaniem technologii fotonicznych LED/UV i narzędzi cyfrowych (AR)”.
- Organizator zapewnia osoby testowe do części praktycznej, co umożliwia uczestnikom przećwiczenie procesów aplikacyjnych w różnych warunkach powierzchni i oświetlenia. W szkoleniu wykorzystywane są materiały barwiące zgodne z zasadami niskoemisyjności i GOZ — w tym pigmenty mineralne oraz materiały bio-based. Zajęcia realizowane są z wykorzystaniem narzędzi wielorazowego użytku, produktów o przedłużonym cyklu życia oraz procedur ograniczających odpady zgodnie z ideą gospodarki o obiegu zamkniętym.
Warunki uczestnictwa
Ukończone 18 lat.
Warunkiem uczestnictwa jest otrzymanie dofinansowania na poziomie co najmniej 70% ze środków publicznych. W takim przypadku, zgodnie z § 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z 20 grudnia 2013 r. (Dz.U. z 2023 r., poz. 955), usługa może być zwolniona z VAT.
Informacje dodatkowe
Usługa rozwojowa realizowana w formie usługi stacjonarnej, zostanie zrealizowana zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa i zaleceniami Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego.
Adres
Adres
• Recepcja z poczekalnią,
• sala wykładowa wyposażona w sprzęt do prezentacji multimedialnych,
• dwie sale do makijażu - sale wyposażone są w profesjonalne stanowiska
• sala ćwiczeniowa z profesjonalnymi stanowiskami do stylizacji rzęs,
• aneks kuchenny
Wszystkie sale są klimatyzowane. Przed budynkiem znajduje się dużo darmowych miejsc parkingowych.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi