Przygotowywanie organizacji do zmian w środowisku pracy wynikających z wdrożenia rozwiązań z zakresu zielonej transformacji - szkolenie z zakresu zielonych kompetencji dla branży usługowej.
Przygotowywanie organizacji do zmian w środowisku pracy wynikających z wdrożenia rozwiązań z zakresu zielonej transformacji - szkolenie z zakresu zielonych kompetencji dla branży usługowej.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią pracownicy i kadra zarządzająca przedsiębiorstw z sektora usługowego, w tym osoby odpowiedzialne za organizację pracy, wdrażanie innowacji oraz działania proekologiczne. Szkolenie skierowane jest do menadżerów, liderów zespołów, specjalistów ds. jakości, środowiska i CSR, a także pracowników administracyjnych, logistycznych i operacyjnych. Uczestnikami mogą być również przedsiębiorcy z sektora MŚP przygotowujący swoje organizacje do zmian wynikających z zielonej transformacji. Grupa obejmuje osoby zainteresowane rozwojem zielonych kompetencji, rozumieniem wpływu transformacji środowiskowej na funkcjonowanie firm oraz wdrażaniem zasad zrównoważonego rozwoju i gospodarki obiegu zamkniętego. Szkolenie odpowiada na potrzeby tych, którzy chcą zwiększyć efektywność, ograniczyć zużycie zasobów i podnieść konkurencyjność organizacji poprzez ekologiczne i innowacyjne podejście do zarządzania.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji19-01-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi22
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do samodzielnego i aktywnego udziału we wdrażaniu nowych modeli funkcjonowania organizacji oraz adaptacji do przeobrażeń rynku pracy wynikających z zielonej transformacji. Szkolenie rozwija wiedzę i umiejętności w zakresie zrównoważonego zarządzania, efektywnego wykorzystania zasobów oraz wprowadzania innowacji ekologicznych w branży usługowej. Uczestnicy nauczą się identyfikować zmiany w strukturze i organizacji pracy, dostosowywać procesy operacyjne do wEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje mechanizmy i tendencje rynkowe kształtujące potrzebęwprowadzania nowych modeli organizacji pracy i wykorzystania elastycznych / partnerskich form świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji Omawia nowe modele organizacjipracy- rozróżnia korzyści elastycznych form świadczenia pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Identyfikuje korzyści i zagrożenia związane z wykorzystaniem w firmieelastycznych, partnerskich form świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji Wskazuje i omawia wybrane 2 korzyści i zagrożeniaelastycznych form pracy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wymienia regulacje prawne regulujące właściwe prowadzenieelastycznych, partnerskich form świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji Definiuje przepisy prawa dotycząceelastycznych, partnerskich form świadczenia pracy. Omawia wybrany przepis prawny | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się Wspiera menedżerów w budowaniu sprawnych zespołów opartycho zróżnicowane modele i formy świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji Przygotowuje plan dla menadżera w formie prezentacji | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Dostosowuje formy i rozwiązania prawne do partnerskich modeli i formświadczenia pracy na tzw. zielonych stanowiskach | Kryteria weryfikacji Buduje model formy prawnej dowykorzystania | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Informuje pracowników w firmie o zasadach pracy zorientowanych nakooperację, współodpowiedzialność i wspólne osiąganie rezultatów – bez względu na model pracy zespołowej i formę świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji Przygotowuje informacje dlapracowników o zasadach pracy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wspiera u pracowników postawy ukierunkowane na stałesamodoskonalenie się i naukę przez całe życie. | Kryteria weryfikacji Buduje u pracowników postawęukierunkowaną na samodoskonalenie się i naukę. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Opisuje założenia zielonej transformacji gospodarki oraz ich wpływ na rynek pracy i funkcjonowanie przedsiębiorstw usługowych. | Kryteria weryfikacji Udział w dyskusji potwierdzający rozumienie związków między transformacją rynkową a polityką środowiskową | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Charakteryzuje pojęcia: zielone kompetencje, zielone miejsca pracy, zielone zawody, ESG i gospodarka obiegu zamkniętego. | Kryteria weryfikacji Prezentuje wybrane pojęcia | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Rozróżnia podstawowe regulacje i strategie europejskie oraz krajowe dotyczące zrównoważonego rozwoju i transformacji środowiskowej. | Kryteria weryfikacji Stosuje w praktyce wybraną regulację | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Analizuje znaczenie bilansu kompetencji w kontekście zmian wynikających z zielonej i cyfrowej transformacji. | Kryteria weryfikacji Przygotowuje bilans własnych kompetencji | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Opisuje metody i narzędzia diagnozowania oraz planowania rozwoju kompetencji środowiskowych w organizacji. | Kryteria weryfikacji Korzysta z jednej wybranej metody w praktyce | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Charakteryzuje etapy i zasady zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie w warunkach transformacji ekologicznej. | Kryteria weryfikacji Przygotowuje plan zmiany w firmie | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Przeprowadza bilans kompetencji środowiskowych w zespole i identyfikuje obszary wymagające rozwoju. | Kryteria weryfikacji Opracowuje własny zestaw pytań behawioralnych do przeprowadzenia bilansu kompetencji | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Analizuje potrzeby organizacji w kontekście zmian rynku pracy i opracowuje działania adaptacyjne. | Kryteria weryfikacji Wskazuje potrzeby w zakresie zmian we własnym środowisku pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Projektuje i stosuje innowacyjne metody zarządzania zielonymi stanowiskami pracy. | Kryteria weryfikacji Przygotowuje arkusz obserwacji postaw związanych z zielonymi stanowiskami pracy | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Komunikuje i koordynuje proces zmian w zespole, wykorzystując techniki partycypacyjne i proekologiczne. | Kryteria weryfikacji Wskazuje konkretną potrzebną zmianę i ją omawia | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Opracowuje projekt transformacyjny dla swojej organizacji, obejmujący konkretne działania prośrodowiskowe. | Kryteria weryfikacji Przedstawia projekt zmian | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Inicjuje działania proekologiczne w miejscu pracy i angażuje innych do ich realizacji. | Kryteria weryfikacji Przedstawia plan działań proekologicznych wprowadzający co najmniej dwie zmiany | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Przyjmuje odpowiedzialność za rozwój własnych i zespołowych kompetencji środowiskowych. | Kryteria weryfikacji Prezentuje projekt transformacyjny | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Cel biznesowy
Celem biznesowym usługi jest wzmocnienie potencjału przedsiębiorstw z sektora usługowego w zakresie dostosowania się do zmian wynikających z zielonej transformacji gospodarki oraz przeobrażeń rynku pracy, poprzez rozwój kompetencji menadżerskich, organizacyjnych i środowiskowych kadry zarządzającej oraz pracowników. Szkolenie umożliwia przedsiębiorstwom zbudowanie długofalowej strategii rozwoju opartej na zrównoważonym zarządzaniu zasobami ludzkimi i wdrażaniu nowych, zielonych modeli pracy.W wyniku realizacji usługi organizacje zyskują narzędzie do bilansu i analizy kompetencji swoich pracowników w kontekście nowych wymagań rynkowych i ekologicznych. Diagnoza ta pozwoli określić kluczowe luki kompetencyjne, zaplanować kierunki rozwoju oraz dostosować strukturę zatrudnienia do potrzeb zielonej gospodarki. Uczestnicy szkolenia nauczą się identyfikować kompetencje przyszłości – zarówno techniczne, jak i społeczne – niezbędne do efektywnego funkcjonowania w środowisku pracy transformowanym przez zmiany klimatyczne, automatyzację i digitalizację procesów.
Wdrożenie wyników szkolenia w organizacjach przyczyni się do lepszego zarządzania zmianą – rozumianą jako proces świadomego przekształcania kultury organizacyjnej, stylu przywództwa i relacji w miejscu pracy w odpowiedzi na nowe wyzwania rynku. Zielona transformacja wymaga od firm nie tylko inwestycji technologicznych, ale również zmiany sposobu myślenia i działania ludzi. Szkolenie pozwoli wyposażyć menadżerów i zespoły w narzędzia komunikacji, partycypacji oraz budowania zaangażowania w procesach transformacyjnych. Dzięki temu przedsiębiorstwa będą mogły skutecznie wdrażać polityki środowiskowe, ograniczać opór wobec zmian i rozwijać kulturę zrównoważonego rozwoju.
Ważnym aspektem biznesowym usługi jest wdrażanie innowacyjnych metod zarządzania zielonymi stanowiskami pracy. Uczestnicy poznają zasady projektowania i optymalizacji miejsc pracy z uwzględnieniem efektywności energetycznej, ergonomii, redukcji śladu węglowego oraz gospodarki obiegu zamkniętego. Wiedza ta pozwoli im opracować wewnętrzne standardy i procedury organizacyjne wspierające ekologiczne funkcjonowanie przedsiębiorstwa – od minimalizacji odpadów, przez cyfryzację procesów administracyjnych, po świadome zarządzanie cyklem życia produktów i usług.
Realizacja szkolenia umożliwia również wdrożenie nowych, zielonych modeli pracy, uwzględniających elastyczność zatrudnienia, pracę hybrydową, współdzielenie zasobów oraz rozwój mikrozespołów odpowiedzialnych za określone obszary środowiskowe. Nowe modele pracy zwiększają efektywność i innowacyjność organizacji, poprawiają komfort pracowników, a jednocześnie sprzyjają ograniczeniu zużycia energii i emisji. W rezultacie przedsiębiorstwa stają się bardziej konkurencyjne, lepiej przygotowane do zmian legislacyjnych i oczekiwań klientów w zakresie odpowiedzialności środowiskowej.
Kluczowym efektem biznesowym jest rozwój zielonych zawodów i specjalizacji w ramach organizacji usługowych. Szkolenie umożliwia identyfikację i rozwój nowych ról zawodowych, takich jak: koordynator ds. zrównoważonego rozwoju, specjalista ds. efektywności energetycznej, doradca ds. gospodarki obiegu zamkniętego, menadżer zielonych projektów, audytor środowiskowy czy konsultant ESG. Rozwijanie takich ról zwiększa możliwości adaptacyjne przedsiębiorstwa i otwiera nowe obszary działalności gospodarczej.
Dzięki wdrożeniu wiedzy i umiejętności zdobytych podczas szkolenia przedsiębiorstwa będą mogły:
opracować strategię zarządzania kompetencjami w duchu zielonej transformacji,
zoptymalizować procesy operacyjne i organizacyjne z uwzględnieniem efektywności energetycznej i środowiskowej,
podnieść jakość usług poprzez zastosowanie zasad gospodarki cyrkularnej,
poprawić wizerunek firmy jako odpowiedzialnego i nowoczesnego pracodawcy,
zwiększyć zdolność pozyskiwania finansowania z programów wspierających transformację ekologiczną,
wzmocnić motywację i zaangażowanie pracowników poprzez budowanie poczucia współodpowiedzialności za środowisko.
Cel biznesowy szkolenia wpisuje się również w cele polityki europejskiej i krajowej, zwłaszcza w założenia Europejskiego Zielonego Ładu, strategii „Fit for 55” oraz Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego, które wskazują na potrzebę transformacji rynku pracy w kierunku zielonych zawodów i zielonych miejsc pracy. Usługa odpowiada na rosnące zapotrzebowanie rynku na kadry potrafiące łączyć wiedzę branżową z kompetencjami środowiskowymi i cyfrowymi.
W perspektywie długoterminowej wdrożenie efektów usługi przyczyni się do zwiększenia konkurencyjności przedsiębiorstw usługowych, ich odporności na zmiany gospodarcze i środowiskowe oraz poprawy efektywności organizacyjnej. Firmy, które nauczą się zarządzać kompetencjami w sposób zrównoważony i elastyczny, będą mogły skutecznie rozwijać nowe linie usług zgodne z zasadami ESG oraz budować trwałą przewagę rynkową.
Podsumowując, realizacja usługi pozwoli przedsiębiorstwom:
przeprowadzić bilans kompetencji pracowników pod kątem wymagań zielonej gospodarki,
wdrożyć strategie zarządzania zmianą w oparciu o zrównoważony rozwój,
zastosować innowacyjne metody zarządzania zielonymi stanowiskami pracy,
rozwinąć nowe modele organizacyjne i elastyczne formy pracy,
wspierać rozwój i upowszechnienie zielonych zawodów, stanowiących fundament transformacji rynku pracy.
Efekt usługi
Efektem realizacji usługi będzie podniesienie gotowości organizacji z sektora usługowego do wdrażania zmian wynikających z zielonej transformacji oraz nowych modeli rynku pracy, a także zwiększenie kompetencji kadry zarządzającej i pracowników w zakresie planowania, wdrażania i monitorowania działań proekologicznych i innowacyjnych w miejscu pracy.
W wyniku udziału w szkoleniu przedsiębiorstwo uzyska kompleksową wiedzę i narzędzia umożliwiające przeprowadzenie bilansu kompetencji środowiskowych wśród pracowników oraz identyfikację luk kompetencyjnych związanych z nowymi wymaganiami rynku pracy. Dzięki temu możliwe będzie dostosowanie struktury zatrudnienia i procesów operacyjnych do potrzeb zielonej gospodarki oraz opracowanie planów rozwoju pracowników w kierunku zielonych zawodów.
Organizacja po zakończeniu usługi będzie przygotowana do efektywnego zarządzania zmianą – zarówno na poziomie strategicznym, jak i operacyjnym. Kadra kierownicza zdobędzie kompetencje w zakresie diagnozowania obszarów wymagających transformacji, komunikowania celów zmian oraz angażowania zespołów w proces przeobrażeń. Wzrośnie świadomość pracowników w zakresie roli, jaką odgrywają ich codzienne decyzje i działania w kształtowaniu zrównoważonego środowiska pracy.
W rezultacie przedsiębiorstwo wdroży innowacyjne metody zarządzania zielonymi stanowiskami pracy, które pozwolą zwiększyć efektywność energetyczną, ograniczyć zużycie materiałów i emisję odpadów, a jednocześnie poprawić komfort i bezpieczeństwo pracy. Uczestnicy nauczą się analizować i optymalizować procesy organizacyjne pod kątem ekologiczności oraz tworzyć wewnętrzne standardy funkcjonowania zgodne z zasadami ESG i gospodarki obiegu zamkniętego.
Efektem będzie także rozwój nowych, zielonych modeli pracy, obejmujących m.in. elastyczne formy zatrudnienia, cyfrowe rozwiązania wspierające zarządzanie środowiskowe, współdzielenie zasobów oraz prace projektowe nad ekoinnowacjami. Wprowadzenie tych rozwiązań zwiększy efektywność ekonomiczną organizacji i poprawi jej wizerunek jako odpowiedzialnego pracodawcy.
Szkolenie przyczyni się do rozwoju nowych ról i specjalizacji zawodowych w przedsiębiorstwach – takich jak koordynator ds. zrównoważonego rozwoju, specjalista ds. efektywności energetycznej, doradca ds. ekologicznych procesów usługowych czy audytor środowiskowy. W efekcie organizacja zyska kadrę zdolną do samodzielnego planowania i realizacji działań wspierających transformację ekologiczną oraz podnoszących konkurencyjność na rynku.
Dzięki realizacji usługi przedsiębiorstwo:
- zidentyfikuje kluczowe kompetencje przyszłości w kontekście zielonej transformacji,
- opracuje wewnętrzny plan dostosowania struktury organizacyjnej do wymogów zielonego rynku pracy,
- wdroży rozwiązania sprzyjające ograniczeniu zużycia energii i zasobów,
- poprawi efektywność kosztową i organizacyjną poprzez wprowadzenie zielonych modeli pracy,
- wzmocni wizerunek firmy jako innowacyjnej i odpowiedzialnej społecznie.
Rezultatem dla uczestników będzie rozwinięcie zielonych kompetencji zawodowych, takich jak: zarządzanie zmianą w kontekście ESG, planowanie działań prośrodowiskowych, wykorzystanie innowacji technologicznych do redukcji wpływu środowiskowego oraz kształtowanie postaw sprzyjających zrównoważonemu rozwojowi.
Efekt usługi jest mierzalny i trwały – organizacja po szkoleniu będzie dysponować zestawem narzędzi i wiedzy do samodzielnego prowadzenia działań transformacyjnych, co zwiększy jej odporność na zmiany gospodarcze i środowiskowe. Wiedza zdobyta w trakcie szkolenia przełoży się bezpośrednio na poprawę konkurencyjności, wzrost efektywności procesów i lepsze przygotowanie firmy do przyszłych wymogów prawnych oraz oczekiwań klientów w zakresie zielonej gospodarki.
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Metoda potwierdzenia efektu usługi opiera się na systematycznym monitorowaniu, ocenie i dokumentowaniu postępów uczestników oraz zmian wdrożonych w organizacji po zakończeniu szkolenia. Celem weryfikacji jest potwierdzenie, że przedsiębiorstwo rzeczywiście rozwinęło kompetencje i narzędzia umożliwiające zarządzanie procesami transformacji w kierunku zielonej gospodarki oraz wdrożyło rozwiązania wspierające zrównoważone modele pracy.
Proces potwierdzania efektów usługi przebiega w trzech komplementarnych etapach: diagnostycznym, edukacyjnym i wdrożeniowym.
1. Etap diagnostyczny – bilans kompetencji i analiza potrzeb
Na początku realizacji usługi przeprowadzany jest bilans kompetencji środowiskowych i organizacyjnych pracowników oraz analiza gotowości organizacji do zmian. Narzędziami wykorzystywanymi w tym etapie są:
- kwestionariusz samooceny kompetencji w zakresie zrównoważonego zarządzania,
- ankieta identyfikująca wiedzę o zasadach zielonej transformacji i ESG,
- analiza struktury stanowisk pod kątem możliwości ich „zazielenienia” (green jobs mapping),
- rozmowy diagnostyczne z kadrą zarządzającą.
Wyniki tego etapu stanowią punkt odniesienia do pomiaru efektów po zakończeniu szkolenia. Opracowany zostaje raport wstępny zawierający mapę kompetencji, luki rozwojowe oraz obszary potencjalnych zmian w organizacji.
2. Etap edukacyjny – ocena postępów i nabytych kompetencji
W trakcie szkolenia stosowane są metody aktywne i praktyczne, a efekty uczenia się są mierzone na podstawie:
- analizy zadań warsztatowych i studiów przypadków,
- obserwacji uczestnictwa w symulacjach i grach decyzyjnych dotyczących wdrażania zielonych zmian,
- indywidualnych kart rozwoju kompetencji, w których uczestnicy dokumentują nabyte umiejętności,
- krótkich testów wiedzy w formie przed- i post-testów, pozwalających ocenić przyrost wiedzy.
Po zakończeniu szkolenia każdy uczestnik wypełnia plan wdrożenia zielonych rozwiązań w miejscu pracy, który zawiera konkretne propozycje zmian, np. redukcję zużycia energii, wprowadzenie nowych procedur ESG, optymalizację stanowisk pracy czy reorganizację procesów usługowych.
Efekty edukacyjne są również potwierdzane poprzez ocenę praktyczną – uczestnicy opracowują mini-projekt transformacyjny dla swojej organizacji, który prezentują w ramach sesji podsumowującej. Projekty te stanowią podstawę do planowania rzeczywistych wdrożeń po szkoleniu.
3. Etap wdrożeniowy – potwierdzenie efektu organizacyjnego
Ostatecznym etapem weryfikacji efektu usługi jest ocena wdrożenia zdobytej wiedzy w praktyce organizacyjnej. Po upływie 1–3 miesięcy od zakończenia szkolenia przeprowadza się follow-up z przedstawicielami przedsiębiorstwa w celu potwierdzenia:
- realizacji planów wdrożeniowych opracowanych podczas szkolenia,
- zmian w strukturze lub organizacji pracy związanych z wprowadzeniem zielonych modeli,
- wprowadzenia procedur monitorowania efektywności środowiskowej (np. ograniczenie zużycia energii, redukcja odpadów, digitalizacja obiegu dokumentów),
- rozpoczęcia działań w kierunku tworzenia lub przekształcania stanowisk w tzw. zielone miejsca pracy.
Weryfikacja odbywa się w oparciu o:
- ankietę oceniającą wdrożone działania,
- raport z rozmów ewaluacyjnych z uczestnikami i kadrą kierowniczą,
- analizę dokumentów organizacyjnych (np. nowe procedury, regulaminy, strategie ESG),
- porównanie wyników z bilansu kompetencji przed i po szkoleniu.
Wskaźnikami potwierdzającymi osiągnięcie efektu usługi są m.in.:
- liczba zidentyfikowanych i wdrożonych inicjatyw prośrodowiskowych,
- liczba nowych lub dostosowanych „zielonych stanowisk pracy”,
- wzrost poziomu kompetencji środowiskowych uczestników (min. o 30% względem diagnozy wstępnej),
- opracowanie i wdrożenie planu zielonego rozwoju organizacji,
- poprawa wskaźników efektywności operacyjnej (np. oszczędność energii, zmniejszenie odpadów, usprawnienie procesów).
Podsumowanie metody
Metoda potwierdzenia efektu usługi łączy ocenę indywidualnych kompetencji uczestników z weryfikacją zmian na poziomie organizacyjnym. Zapewnia to obiektywną i mierzalną ocenę skuteczności szkolenia oraz jego wpływu na rozwój przedsiębiorstwa.
Dzięki zastosowaniu wieloetapowego procesu ewaluacji – od diagnozy po ocenę wdrożeń – organizacja zyskuje pełny obraz efektów transformacyjnych. Wyniki pomiarów są dokumentowane w formie raportu końcowego zawierającego analizę porównawczą (stan przed i po usłudze), wnioski oraz rekomendacje dla dalszego rozwoju zielonych kompetencji i modeli pracy.
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie jest prowadzone w formie zdalnej i trwa 22 godziny i jest prowadzone w trybie godzin zegarowych. Podczas szkolenia przewidziano: zajęcia teoretyczne trwają łącznie 9 godzin, zajęcia praktyczne11 godzin, przerwy łącznie 1 godzina, walidacja łącznie 1 godzina.
Szkolenie „Przygotowywanie organizacji do zmian w środowisku pracy wynikających z wdrożenia rozwiązań z zakresu zielonej transformacji” zostało opracowane w odpowiedzi na dynamiczne przeobrażenia rynku pracy oraz rosnące znaczenie zrównoważonego rozwoju w branżach usługowych. Celem programu jest wyposażenie uczestników w wiedzę, umiejętności i postawy niezbędne do skutecznego zarządzania zmianą organizacyjną w kierunku tworzenia zielonych miejsc pracy i wdrażania nowych modeli pracy zgodnych z zasadami gospodarki niskoemisyjnej i obiegu zamkniętego. Szkolenie łączy aspekty strategiczne, społeczne i środowiskowe, kładąc nacisk na rozwój kompetencji potrzebnych do bilansowania i planowania zielonych kompetencji w zespołach oraz tworzenia innowacyjnych, odpowiedzialnych rozwiązań w miejscu pracy. Program sprzyja budowaniu kultury organizacyjnej opartej na świadomości ekologicznej, współpracy i ciągłym doskonaleniu.
Uczestnika szkolenia obowiązuje dostęp do urządzenia (laptop, komputer, smartfon) z kamerką, mikrofonem i dostępem do platformy zoom. Podczas szkolenia przewidziano różne formy komunikacji jak chat, wywiad, pracę w grupach w podziale na pokoje.
Walidacja odbywa się metodami ujętymi w efektach uczenia się oraz kryteriach weryfikacji ich osiągnięciach jak pre test, prezentacja, wywiad swobodny, obserwacja w warunkach rzeczywistych, debata swobodna i test teoretyczny.
Zajęcia będą realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności tj.: ćwiczenia, burza mózgów, studium przypadków. Wybrane metody walidacji umożliwiają zweryfikowanie zarówno wiedzy, umiejętności jak i kompetencji społecznych (postaw).
Weryfikacja postępów oraz ocena osiągnięcia efektów uczenia się dokonywana będzie w trakcie realizacji szkolenia na bieżąco.
1.Wprowadzenie do zasad zrównoważonego rozwoju zgodnie z rezolucją ONZ 2030
2.Główne założenia metody bilansu kompetencji
3.Jak przygotować Kartę Bilansu Kompetencji.
4.Wywiad biograficzny i behawioralny
5.Warsztat praktyczne: Tworzenie karty bilansu kompetencji
6.Definicja i kryteria związane z "zielonymi" zawodami.
7.Nowe modele organizacji pracy
8. Mechanizmy i tendencje rynkowe przy wprowadzaniu nowych modeli pracy w "zielonej " gospodarce
9. Transformacja w obszarze rozwoju kadr - techniki: Ukierunkowanie Uświadamianie Planowanie Testowanie Wdrożenie
10. Procesy związane z wprowadzaniem partnerskich form świadczenia pracy
11.Analiza umiejętności obecnych pracowników w kontekście nowych wymagań rynku pracy
12.Identyfikacja kluczowych ról i kompetencji niezbędnych dla przyszłego sukcesu organizacji
13.Zarządzanie różnorodnością jako wiodąca kompetencja zmiennej rzeczywistości
14. Innowacyjne rozwiązania budowania zespołów działających w warunkach zmiany.
15. Ocena i dostosowywanie strategii zarządzania zmianą: ustalanie wskaźników sukcesu i monitorowanie postępów zmian, budowanie kultury ciągłego uczenia się i adaptacji do zmian
16. Zaspokajanie potrzeb indywidulanych w pracy zespołowej
17. Facylitacja, techniki: twórcze myślenie, myślenie obrazami, myślenie pytaniami, planowanie scenariuszami, mentoring, osobowość guru
18. Systemy motywacyjne
19. Uważność (mindfulness) w zmianie jako źródło innowacyjnego zarządzania kadrami
20. Pre test i post test oraz test kompetencyjny i kwestionariusz samooceny - w trakcie zajęć
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 27 Pre test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 27 Wprowadzenie do zasad zrównoważonego rozwoju zgodnie z rezolucją ONZ 2030-teoria | Prowadzący Rafał Kapuśniak | Data realizacji zajęć 20-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 27 Główne założenia metody bilansu kompetencji- teoria | Prowadzący Rafał Kapuśniak | Data realizacji zajęć 20-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 27 Jak przygotować Kartę Bilansu Kompetencji- teoria | Prowadzący Rafał Kapuśniak | Data realizacji zajęć 20-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 27 Wywiad biograficzny i behawioralny - teoria | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 27 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 27 Warsztat praktyczne: Tworzenie karty bilansu kompetencji- praktyka | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 27 Definicja i kryteria związane z "zielonymi" zawodami - teoria | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 27 Definicja i kryteria związane z "zielonymi" zawodami - szukanie cech w przedsiębiorstwie - praktyka | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 27 Nowe modele organizacji pracy - teoria | Prowadzący Rafał Kapuśniak | Data realizacji zajęć 21-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 27 Mechanizmy i tendencje rynkowe przy wprowadzaniu nowych modeli pracy w "zielonej " gospodarce - teoria | Prowadzący Rafał Kapuśniak | Data realizacji zajęć 21-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 27 Mechanizmy i tendencje rynkowe przy wprowadzaniu nowych modeli pracy w "zielonej " gospodarce -praktyka | Prowadzący Rafał Kapuśniak | Data realizacji zajęć 21-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 27 Przerwa | Prowadzący Rafał Kapuśniak | Data realizacji zajęć 21-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 27 Transformacja w obszarze rozwoju kadr - techniki: Ukierunkowanie Uświadamianie Planowanie Testowanie Wdrożenie- teoria | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 27 Procesy związane z wprowadzaniem partnerskich form świadczenia pracy- teoria | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 27 Analiza umiejętności obecnych pracowników w kontekście nowych wymagań rynku pracy- praktyka | Prowadzący Rafał Kapuśniak | Data realizacji zajęć 22-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 27 Identyfikacja kluczowych ról i kompetencji niezbędnych dla przyszłego sukcesu organizacji - praktyka | Prowadzący Rafał Kapuśniak | Data realizacji zajęć 22-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 27 Zarządzanie różnorodnością jako wiodąca kompetencja zmiennej rzeczywistości- teoria | Prowadzący Rafał Kapuśniak | Data realizacji zajęć 22-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 27 Przerwa | Prowadzący Rafał Kapuśniak | Data realizacji zajęć 22-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 27 Innowacyjne rozwiązania budowania zespołów działających w warunkach zmiany- teoria | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 27 Ocena i dostosowywanie strategii zarządzania zmianą: ustalanie wskaźników sukcesu i monitorowanie postępów zmian, budowanie kultury ciągłego uczenia się i adaptacji do zmian- praktyka | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 27 Zaspokajanie potrzeb indywidulanych w pracy zespołowej- praktyka | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 27 Facylitacja, techniki: twórcze myślenie, myślenie obrazami, myślenie pytaniami, planowanie scenariuszami, mentoring, osobowość guru-praktyka | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 27 Systemy motywacyjne - teoria | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 27 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 27 Uważność (mindfulness) w zmianie jako źródło innowacyjnego zarządzania kadrami -praktyka | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 27 Walidacja - post test oraz test kompetencyjny i kwestionariusz samooceny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 960,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 960,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 180,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 180,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Rafał Kapuśniak
Wykształcenie wyższe: Uniwersytet Śląski , Wydział Prawa i Administracji oraz Wydział Nauk
społecznych (politologia). Certyfikat Ekspert doradztwa zawodowego.
Zarządzał placówkami bankowymi (mBank, Nest Bank, Bank Handlowy, Getin Bank) i zespołami pracowników. Był odpowiedzialny za
rekrutację i szkolenia, realizację planów sprzedażowych placówek. Pozyskiwał pracowników i pracował w działach HR. Zajmował się rekrutacją doradców inwestycyjnych, prowadzeniem szkoleń z zakresu inwestycji oraz przeprowadzaniem certyfikacji w placówkach bankowych.
Odpowiedzialny za szkolenia nowych pracowników stworzył materiały
szkoleniowe, m.in. wewnętrzny podręcznik dla Banku Handlowego z zakresu technik sprzedaży i negocjacji handlowych. Nadzorował doradców telesprzedaży i doradców terenowych na terenie całej Polski. uje jako specjalista ds. szkoleń rozwojowych i trener w firmie szkoleniowej.
Odbyte kursy i szkolenia : Komunikacja i Technisprzedaży, Cyberbezpieczeństwo w przedsiębiorstwie, Przywództwo sytuacyjne SLII, Team Leader Development Plan.
mejl:rafal.kapusniak1@gmail.com
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Prezentacje, materiały on-line do pobrania, kwestionariusz samooceny, Test kompetencyjny z wynikami
Warunki uczestnictwa
Uczestnik musi być obecny na co najmniej 80% czasu zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczenie zajęć, np. w formie testu wiedzy, testu kompetencyjnego, zadań praktycznych do wykonania lub innych form zaliczenia zajęć.
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dostęp do komptera/laptopa/telefonu bądź innego urządzenia z dostępem do internetu, ponieważ usługa odbywa się w formie zdalnej w czasie rzeczywistym.
Szkolenie zwolnione z podatku VAT.
Informacje dodatkowe
Wybrana metoda walidacji umożliwia zweryfikowanie zarówno wiedzy, umiejętności jak i kompetencji społecznych (postaw). Zajęcia będą realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności tj.: ćwiczenia, burza mózgów, studium przypadków.
Link do szkolenia zostanie przekazany uczestnikom najpóźniej w przeddzień rozpoczęcia szkolenia.
Dane dostępowe do usługi zostaną przekazane Operatorowi nie później niż dwa dni prze
Warunki techniczne
Warunki techniczne
PLATFORMA: Usługa bedzie prowazona za pośrednictwem platformy ZOOM - usługa zdalna w czasie rzeczywistym.
OKRES WAŻNOŚCI LINKU: od 20.01.2026 (godz. 8:00) do 23.01.2026 (godz. 13.00.).
MINIMALNE WYMAGANIA DOTYCZĄCE PARAMETRÓW ŁĄCZA SIECIOWEGO: Połączenie internetowe –
szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G/LTE, 5G)
NIEZBĘDNE OPROGRAMOWANIE UMOŻLIWIAJĄCE UCZESTNIKOM DOSTĘP DO PREZENTOWANYCH TREŚCI I
MATERIAŁÓW: przeglądarka (Windows) IE 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+; lub (Mac) Safari 7+, Firefox 27+,
Chrome 30+; lub (Linux) Firefox 27+, Chrome 30+
MINIMALNE WYMAGANIA SPRZĘTOWE: Ekran/Monitor, Głośniki – wbudowane lub podłączane na USB lub
bezprzewodowe bluetooth, Klawiatura lub Mikrofon