Analiza strategiczna i planowanie kierunków rozwoju organizacji
Analiza strategiczna i planowanie kierunków rozwoju organizacji
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Grupa docelowa usługi
Uczestnikami szkolenia są pracownicy reprezentujący różne działy i szczeble organizacyjne przedsiębiorstwa, w tym osoby pełniące funkcje specjalistyczne, kierownicze i wspierające procesy zarządcze, tj.
- specjaliści ds. sprzedaży i kluczowych klientów, odpowiedzialni za realizację planów sprzedażowych i współpracę z kontrahentami
- pracownicy administracyjno-biurowi i asystenci zarządu, wspierający procesy komunikacji, planowania i nadzoru nad realizacją celów
- specjaliści ds. IT i programiści systemów wbudowanych, uczestniczący w rozwoju i wdrażaniu rozwiązań technologicznych w organizacji
- liderzy i kadra zarządzająca działami technologicznymi oraz R&D, odpowiedzialni za planowanie strategiczne i rozwój projektów
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników18
- Data zakończenia rekrutacji26-02-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi11
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika do samodzielnego stosowania metod analizy strategicznej (SWOT, PESTEL, 5 sił Portera, BCG) w ocenie pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa oraz w planowaniu kierunków jego rozwoju. Uczestnik nauczy się diagnozować otoczenie, analizować dane i tworzyć praktyczne rekomendacje strategiczne.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Wyjaśnia znaczenie analizy strategicznej dla organizacji | Kryteria weryfikacji Wskazuje, jak analiza wpływa na decyzje menedżerskie | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wymienia i opisuje metody analizy (SWOT, PESTEL, 5 sił Portera, BCG) | Kryteria weryfikacji Wskazuje zasady ich wykorzystania | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Stosuje metody analizy strategicznej do oceny pozycji rynkowej firmy | Kryteria weryfikacji Opracowuje mini-analizę strategiczną | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Formułuje rekomendacje rozwojowe na podstawie wyników analizy | Kryteria weryfikacji Prezentuje plan działań usprawniających | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Uzasadnia kierunki działań rozwojowych i prezentuje wyniki analizy w sposób przekonujący | Kryteria weryfikacji Uczestniczy w prezentacji i dyskusji wyników | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Wykazuje refleksyjność i otwartość na opinię grupy | Kryteria weryfikacji Uczestniczy w konstruktywnej wymianie opinii | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa przygotowuje uczestnika do samodzielnego stosowania metod analizy strategicznej (SWOT, PESTEL, 5 sił Portera, BCG) w ocenie pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa oraz w planowaniu kierunków jego rozwoju. Uczestnik nauczy się diagnozować otoczenie, analizować dane i tworzyć praktyczne rekomendacje strategiczne.
Uczestnikami szkolenia są pracownicy reprezentujący różne działy i szczeble organizacyjne przedsiębiorstwa, w tym osoby pełniące funkcje specjalistyczne, kierownicze i wspierające procesy zarządcze, tj.
- specjaliści ds. sprzedaży i kluczowych klientów, odpowiedzialni za realizację planów sprzedażowych i współpracę z kontrahentami
- pracownicy administracyjno-biurowi i asystenci zarządu, wspierający procesy komunikacji, planowania i nadzoru nad realizacją celów
- specjaliści ds. IT i programiści systemów wbudowanych, uczestniczący w rozwoju i wdrażaniu rozwiązań technologicznych w organizacji
- liderzy i kadra zarządzająca działami technologicznymi oraz R&D, odpowiedzialni za planowanie strategiczne i rozwój projektów
Program:
Moduł 1. Wprowadzenie do analizy strategicznej
- Czym jest analiza strategiczna i kiedy ją stosować.
- Rola analityki w podejmowaniu decyzji menedżerskich.
- Kluczowe pojęcia: otoczenie wewnętrzne, zewnętrzne, przewaga konkurencyjna.
Moduł 2. Metody analizy strategicznej
- SWOT – diagnoza mocnych i słabych stron, szans i zagrożeń.
- PESTEL – wpływ czynników makroekonomicznych.
- 5 sił Portera – analiza konkurencyjności branży.
- BCG – pozycja rynkowa produktów i projektów.
Moduł 3. Zastosowanie analizy w praktyce
- Ćwiczenie: opracowanie mini-analizy strategicznej dla własnego działu.
- Analiza danych i wnioskowanie.
- Tworzenie rekomendacji rozwojowych.
Moduł 4. Prezentacja wyników i refleksja
- Prezentacja opracowanych analiz w grupach.
- Dyskusja o kierunkach rozwoju organizacji.
Walidacja efektów
----------------
Informacje dodatkowe
Po zrealizowanym szkoleniu uczestnik otrzyma certyfikat o ukończeniu usługi.
Warunkiem uzyskania certyfikatu jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć oraz pozytywny wynik z formy walidacji w postaci testu teoretycznego i analizy dowodów i deklaracji
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut
Fakt uczestnictwa w każdym dniu usługi rozwojowej musi zostać potwierdzony przez uczestnika własnoręcznym podpisem złożonym na udostępnionej przez organizatora liście obecności
Walidacja wlicza się w czas trwania usługi
Trener dostosowuje przerwy do potrzeb uczestników (max. 10 min.) i odpowiednio wydłuża zajęcia. Przerwy nie są wpisane w harmonogram szkolenia i nie stanowią kosztów kwalifikowalnych.
Szkolenie zawiera 3h teorii i 11h praktyki
Warunki organizacyjne:
Nowoczesny sprzęt audiowizualny,
Ergonomiczne wyposażenie sali: Dostęp do stołów ustawionych w układzie sprzyjającym pracy zespołowej oraz wygodnych krzeseł zapewniających komfort podczas dłuższych sesji.
W sali szkoleniowej będą dostępne długopisy, ołówki, notatniki oraz flipcharty. Flipcharty z zestawami markerów zostaną przeznaczone do wspólnej pracy grupowej, co ułatwi wizualizację pomysłów, tworzenie notatek w czasie rzeczywistym oraz angażowanie uczestników w praktyczne ćwiczenia.
Materiały szkoleniowe zostaną dostarczone zarówno w wersji papierowej, jak i cyfrowej, a na sali będą dostępne przybory piśmiennicze oraz flipcharty do wspólnej pracy.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 Wprowadzenie do analizy strategiczne | Prowadzący Radosław Protaziuk | Data realizacji zajęć 27-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 Metody analizy strategicznej | Prowadzący Radosław Protaziuk | Data realizacji zajęć 27-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 Zastosowanie analizy w praktyce | Prowadzący Radosław Protaziuk | Data realizacji zajęć 27-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 Prezentacja wyników i refleksja | Prowadzący Radosław Protaziuk | Data realizacji zajęć 27-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 214,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 201,27 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 163,64 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Radosław Protaziuk
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Skrypt szkoleniowy