„Szkolenie: Niskoemisyjne procesy aplikacji materiałów barwiących z wykorzystaniem technologii fotonicznych LED/UV i narzędzi cyfrowych (AR). Szkolenie zakończone egzaminem nadającym kwalifikacje.”
„Szkolenie: Niskoemisyjne procesy aplikacji materiałów barwiących z wykorzystaniem technologii fotonicznych LED/UV i narzędzi cyfrowych (AR). Szkolenie zakończone egzaminem nadającym kwalifikacje.”
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTechniczne / Inżynieria i metrologia
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób pracujących lub planujących pracować w środowisku, w którym wykorzystuje się technologie fotoniczne (LED/UV), narzędzia cyfrowe (AR) oraz procesy aplikacji materiałów barwiących oparte na zasadach niskoemisyjności i gospodarki o obiegu zamkniętym (GOZ). Uczestnikami mogą być osoby:
- wykonujące lub nadzorujące procesy wymagające precyzyjnego nanoszenia materiałów barwiących,
- zainteresowane wdrażaniem technologii niskoemisyjnych i optymalizacją zużycia energii oraz materiałów,
- pracujące w środowiskach, w których stosuje się oświetlenie fotoniczne LED/UV do analizy parametrów powierzchni,
- chcące rozwijać kompetencje w zakresie cyfryzacji procesów (AR, analiza barwy, pomiary fotoniczne),
- przygotowujące się do nabycia kwalifikacji rynkowej:„Realizacja niskoemisyjnych procesów aplikacji materiałów barwiących z wykorzystaniem technologii fotonicznych LED/UV i narzędzi cyfrowych (AR)”
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji18-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi17
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestnika do samodzielnego planowania, realizowania i analizowania niskoemisyjnych procesów aplikacji materiałów barwiących, z wykorzystaniem technologii fotonicznych LED/UV, narzędzi cyfrowych (AR) oraz zasad gospodarki o obiegu zamkniętym (GOZ). Uczestnik rozwija wiedzę o materiałach barwiących i parametrach technicznych procesu oraz uczy się ich prawidłowego pomiaru. Kształtuje umiejętność odpowiedzialnego gospodarowania energią i zasobami.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje technologie fotoniczne LED/UV oraz ich zastosowanie w niskoemisyjnych procesach aplikacji materiałów barwiących. | Kryteria weryfikacji wyjaśnia parametry światła (długość fali, natężenie, temperatura barwowa) i ich wpływ na proces, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji opisuje różnice między LED/UV a tradycyjnymi źródłami światła w kontekście efektywności energetycznej, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wskazuje wpływ ustawień oświetlenia na precyzję i stabilność procesu, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji określa, jak dobrać parametry światła do testu pigmentu, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji charakteryzuje znaczenie fotoniki w redukcji zużycia energii i odpadów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje właściwości materiałów barwiących (pigmenty mineralne, bio-based i syntetyczne) oraz ich wpływ na przebieg procesu aplikacji i środowisko. | Kryteria weryfikacji porównuje właściwości technologiczne pigmentów mineralnych, bio-based i syntetycznych, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wskazuje, które materiały są zgodne z zasadami GOZ i dlaczego, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji opisuje wpływ rodzaju pigmentu na ilość odpadów i stabilność procesu, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji określa, jak materiał reaguje na zróżnicowane parametry światła LED/UV, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji charakteryzuje ślad środowiskowy i cykl życia poszczególnych typów pigmentów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik wyjaśnia zasady projektowania i optymalizacji niskoemisyjnych procesów aplikacji (1 mikrodoza – 1 ruch – 1 warstwa) wraz z czynnikami wpływającymi na stabilność procesu. | Kryteria weryfikacji opisuje poszczególne etapy procesu minimalnego i ich uzasadnienie, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wyjaśnia, jak parametry techniczne (lepkość, chłonność podłoża, prędkość ruchu) wpływają na przebieg procesu, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wskazuje konsekwencje nadmiernej ilości materiału lub nieprawidłowych parametrów, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji porównuje proces minimalny z procesem tradycyjnym pod kątem zużycia zasobów, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji charakteryzuje zasady stabilizacji procesu w różnych warunkach pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje technologie personalizowane i fotoniczne stosowane w makijażu. | Kryteria weryfikacji Wskazuje przykłady narzędzi diagnostycznych i aplikacji AR wspierających dobór produktów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Określa znaczenie technologii fotonicznych (UV, LED) w analizie skóry i personalizacji makijażu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje narzędzia i techniki cyfrowe (AR, analiza porównawcza przed–po, pomiary barwy) stosowane do oceny materiałów barwiących i procesu aplikacyjnego. | Kryteria weryfikacji wymienia narzędzia cyfrowe stosowane do pomiaru parametrów pigmentów, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji opisuje, jak wykonywane są pomiary AR i jak je interpretować, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji omawia zastosowanie porównań przed–po jako narzędzia analitycznego, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wskazuje sytuacje, w których narzędzia cyfrowe ograniczają liczbę prób fizycznych, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wyjaśnia, jak cyfryzacja procesu wpływa na redukcję materiałów i odpadów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje zasady zrównoważonego zarządzania procesami aplikacji materiałów barwiących, w tym GOZ, BHP w pracy z fotoniką oraz identyfikację ryzyk środowiskowych. | Kryteria weryfikacji wskazuje elementy procesu generujące odpady i proponuje sposoby ich ograniczenia, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji opisuje zasady bezpiecznej pracy z LED/UV (ekspozycja, odległość, ochrona), | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji identyfikuje ryzyka środowiskowe i eksploatacyjne związane z procesem, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji omawia działania minimalizujące zużycie energii, wody i materiałów, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wyjaśnia rolę dokumentacji procesowej w monitorowaniu śladu środowiskowego. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik wykonuje makijaż użytkowy i wieczorowy z wykorzystaniem zasad clean beauty. | Kryteria weryfikacji Stosuje produkty wielofunkcyjne i biomateriały w procesie makijażu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Optymalizuje ilość stosowanych produktów, ograniczając ich zużycie (less waste). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Uczestnik przygotowuje stanowisko do procesu aplikacji materiałów barwiących w sposób niskoemisyjny, z wykorzystaniem technologii LED/UV. | Kryteria weryfikacji prawidłowo ustawia oświetlenie LED/UV (kąt, intensywność, odległość),dobiera parametry światła zgodnie z celem procesu, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji minimalizuje zużycie energii przez właściwą konfigurację stanowiska,organizuje przestrzeń pracy w sposób ograniczający odpady, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji przygotowuje osobę testową zgodnie ze standardami BHP i GOZ. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Uczestnik wykonuje proces aplikacji materiałów barwiących (1 mikrodoza – 1 ruch – 1 warstwa) zgodnie z procedurą minimalnego zużycia surowców. | Kryteria weryfikacji pobiera kontrolowaną mikroilość materiału (bez strat),wykonuje pojedynczy ruch aplikacyjny o odpowiednim tempie i sile,tworzy jedną, równomierną warstwę testową,utrzymuje stabilne parametry procesu (ruch, nacisk, precyzja), | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji ogranicza zużycie materiału zgodnie z zasadami GOZ. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Uczestnik dobiera i stosuje narzędzia fotoniczne (LED/UV) oraz cyfrowe (AR) do pomiaru efektów procesu aplikacyjnego. | Kryteria weryfikacji korzysta z oświetlenia LED/UV zgodnie z procedurą pomiarową, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji wykonuje pomiary fotoniczne (odbicie, rozproszenie, krycie), | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji stosuje narzędzia AR do analizy barwy i struktury próbki, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji poprawnie interpretuje różnice w wynikach pomiarów,wykorzystuje dane z pomiarów do dalszej optymalizacji procesu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Uczestnik dokumentuje przebieg procesu aplikacji materiałów barwiących z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych oraz zapisuje wyniki pomiarów fotonicznych. | Kryteria weryfikacji zapisuje parametry procesu: światło, ilość materiału, rodzaj pigmentu, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji wykonuje dokumentację cyfrową przed–po (zdjęcia, analiza AR), | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji rejestruje wyniki pomiarów LED/UV,wypełnia kartę procesu zgodnie ze standardem szkolenia, stosuje dokumentację do oceny wpływu procesu na środowisko (GOZ). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Uczestnik optymalizuje proces aplikacji materiałów barwiących w oparciu o dane pomiarowe i zasady gospodarki o obiegu zamkniętym. | Kryteria weryfikacji analizuje własny proces, identyfikując elementy wymagające korekty, wprowadza zmiany w parametrach światła, ruchu lub dozowania, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji redukuje zużycie materiałów na podstawie wyników pomiarów, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji dostosowuje proces do celów niskoemisyjnych i GOZ, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Uczestnik współpracuje w środowisku technologicznym, komunikując przebieg i wyniki procesu aplikacji materiałów barwiących. | Kryteria weryfikacji przedstawia w sposób jasny i rzeczowy przebieg własnego procesu podczas rozmowy z komisją,opisuje zastosowane parametry i uzasadnia ich dobór, | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji odpowiada na pytania dotyczące pomiarów LED/UV i AR w sposób spójny i merytoryczny, komunikuje trudności, błędy lub niepewności w sposób konstruktywny. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje zasady odpowiedzialnego i zrównoważonego działania w pracy z materiałami i technologiami, wykazując świadomość środowiskową. | Kryteria weryfikacji świadomie minimalizuje zużycie materiałów i energii podczas procesu, przestrzega procedur GOZ i zasad odpowiedzialnego gospodarowania zasobami, | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji identyfikuje sytuacje o podwyższonym ryzyku środowiskowym i reaguje adekwatnie, | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji uzasadnia swoje wybory procesowe w kontekście wpływu na środowisko. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji aktywnie słucha i nie przerywa w trakcie otrzymywania feedbacku,zadaje pytania doprecyzowujące z otwartością i kulturą osobistą, wprowadza korekty zgodnie z sugestiami komisji lub instruktora, wskazuje obszary wymagające dalszego doskonalenia. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Uczestnik współpracuje z innymi uczestnikami i instruktorem, dbając o bezpieczeństwo, porządek i zasady zrównoważonego działania. | Kryteria weryfikacji respektuje zasady bezpieczeństwa i higieny pracy, stosuje zasady GOZ w sposób odpowiedzialny wobec zespołu i środowiska,eaguje adekwatnie, gdy pojawia się sytuacja ryzyka,dba o porządek, wspólne zasoby i przestrzeń pracy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnionych do wydawania dokumentów potwierdzających uzyskanie kwalifikacji, w tym w zawodzie
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęMAX DERBONN SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoMAX DERBONN SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Dodatkowe pliki
Program
Program
Dzień 1 – Podstawy technologii fotonicznych i cyfrowych w procesach aplikacji materiałów barwiących. 8 godzin zegarowych (08:00–16:00)
Przerwa:organizowana jest po 4 godzinach zajęć i trwa 30 minut. Ze względu na praktyczny charakter zajęć stacjonarnych, możliwe jest dostosowanie czasu i częstotliwości przerw do dynamiki pracy grupy. Przerwa jest wliczona w czas szkolenia.
08:00–12:00 | Technologie PRT + pokaz instruktora w ujęciu procesowym. TEORIA z elementami pokazowymi (pokaz instruktora)
1. Wprowadzenie do technologii fotonicznych w procesach aplikacyjnych:
- znaczenie LED/UV jako technologii niskoemisyjnych (PRT 1.2.18),
- rola światła w procesach barwienia powierzchni: odbicie, absorpcja, dyfuzja,
- porównanie tradycyjnych źródeł światła z systemami LED (zużycie energii, emisje, trwałość).
2. Technologia AR i cyfrowa personalizacja procesów nanoszenia materiałów:
- wykorzystanie AR do symulacji efektów materiałów barwiących (bez zużywania produktu),
- pomiar koloru, krycia i kontrastu w systemach AR → znaczenie dla redukcji odpadów (PRT 1.2.17),
- narzędzia cyfrowe do modelowania intensywności barwy i parametrów aplikacji.
3. Materiały barwiące w ujęciu środowiskowym – analiza GOZ:
- porównanie mikroplastiku, pigmentów syntetycznych i pigmentów mineralnych (PRT 1.1.4),
- cykl życia materiałów barwiących (LCA): produkcja → użytkowanie → odpady,
- jak planować proces nanoszenia, aby minimalizować odpady i zużycie energii.
4. Pokaz instruktora— proces aplikacji materiałów barwiących. Instruktor prezentuje przebieg kontrolowanego, niskoemisyjnego procesu aplikacji materiałów barwiących na powierzchnię testową (modelkę). Pokaz ma charakter technologiczny i służy ocenie właściwości pigmentów oraz parametrów procesu, nie wykonaniu makijażu. Zakres pokazu:
- przygotowanie stanowiska: ustawienie parametrów światła LED/UV (natężenie, kąt, temperatura barwowa), omówienie wpływu oświetlenia fotonicznego na widoczność i analizę pigmentów.
- mikroproces aplikacyjny: Instruktor demonstruje testowy proces nanoszenia materiału: jedna mikrodoza materiału, jeden ruch aplikacyjny, jedna cienka warstwa, jeden kolor/pigment.
- analiza fotoniczna i cyfrowa: ocena próbki w świetle LED i UV (krycie, odbicie, rozproszenie), pomiary pigmentu w narzędziach AR (kontrast, nasycenie, jednorodność), porównanie danych LED/UV z odczytami AR.
- dokumentacja procesu: zapis parametrów aplikacji i ustawień światła, odnotowanie ilości materiału i potencjalnej redukcji odpadów (GOZ), omówienie wpływu parametrów technologicznych na efektywność procesu.
12:30–16:00 | Blok praktyczny– procesy fotoniczne i aplikacyjne
1. Przygotowanie stanowiska do procesów niskoemisyjnych:
- ustawienie oświetlenia LED/UV, dobór parametrów energii,
- ograniczenie zużycia światła i prądu przez optymalne ustawienie kąta padania,
- przygotowanie osoby uczestniczącej w testach do przeprowadzenia procesu aplikacji materiału barwiącego.
2. Wykonanie indywidualnego PROCESU aplikacji materiałów barwiących (pigmenty mineralne, clean beauty), Uczestnicy wykonują:
- proces 1: Test krycia( nałożenie minimalnej ilości materiału, pomiar AR + UV, zapis wyników (krycie, odbicie, absorpcja).
- proces 2: Test pigmentu w różnych warunkach światła: LED ciepły vs zimny, zmiana kąta światła, pomiar różnic w systemie fotonicznym.
- proces 3: Test GOZ – minimalizacja zużycia materiału: wykonanie procesu z kontrolowanym dozowaniem, obliczanie różnicy w zużyciu materiału w porównaniu do standardowego procesu.
3. Dokumentacja cyfrowa i analiza danych, uczestnicy:
- uzupełniają arkusz procesowy LED/AR,
- zapisują wyniki pomiarów,
- analizują wpływ ustawień technologicznych na ślad środowiskowy,
- obliczają potencjalną redukcję odpadów w GOZ.
4. Personalizacja parametrów – praca z danymi:
- dostosowanie intensywności światła do pigmentu,
- dobór pigmentu do typu powierzchni (skóry),
- analiza różnic między modelkami jako kontekst technologiczny.
5. Konsultacje z instruktorem - Instruktor omawia:
- błędy w procesie,
- nieprawidłowe ustawienia LED/UV,
- nadmierne zużycie materiału (redukcja odpadów),
- poprawność dokumentacji procesowej.
6. Podsumowanie dnia. Zadanie końcowe: „Zapisz 3 działania, które zoptymalizowały proces aplikacji materiałów barwiących pod kątem środowiskowym.”
Dzień 2 – Zaawansowane technologie fotoniczne i cyfrowe w procesach aplikacji materiałów barwiących.Walidacja umiejętności. 9 godzin zegarowych (08:00–17:00)
Przerwy: organizowane są po każdych 4 godzinach zajęć i trwają 30 minut. Ze względu na praktyczny charakter zajęć stacjonarnych, możliwe jest dostosowanie czasu i częstotliwości przerw do dynamiki pracy grupy. Przerwy są wliczone w czas szkolenia.
08:00–11:30 | Rozszerzone modele fotoniczne i AR w ocenie materiałów barwiących.TEORIA z elementami pokazowymi (pokaz instruktora)
- Zaawansowane technologie fotoniczne w procesach aplikacji
- zastosowania światła LED/UV w precyzyjnych procesach aplikacyjnych,
- wpływ długości fali i intensywności światła na właściwości pigmentów,
- fotoniczne modele pomiaru odbicia i rozpraszania światła (PRT 1.2.18).
2. Materiały barwiące bio-based — analiza technologiczna
- właściwości pigmentów mineralnych i biodegradowalnych (PRT 1.1.4),
- porównanie zachowania różnych pigmentów w procesach aplikacyjnych,
- ocena śladu środowiskowego materiałów (mikroplastik vs mineralne składniki).
3. Zastosowanie AR i narzędzi cyfrowych w zaawansowanym procesie aplikacji
- symulacja intensywności i krycia materiałów przy użyciu AR (PRT 1.2.17),
- analiza porównawcza: próbka rzeczywista vs cyfrowa,
- ograniczanie zużycia materiałów dzięki testom cyfrowym (GOZ)
4. Pokaz instruktora — zaawansowany proces aplikacji materiałów. Instruktor demonstruje przebieg procesu obejmującego:
- wieloetapowe testowanie pigmentu w różnych warunkach świetlnych,
- nanoszenie materiału w dwóch mikroetapach (warstwa testowa podstawowa + punktowa korekta parametrów),
- pomiar parametrów w LED/UV i AR,
- zapis danych do cyfrowej karty procesu.
12:00–14:30 | BLOK PRAKTYCZNY — Zaawansowane procesy aplikacyjne.
1. Przygotowanie stanowiska do testów zaawansowanych
- konfiguracja parametrów fotonicznych o większej precyzji,
- kalibracja narzędzi aplikacyjnych do mikrodozowania,
- przygotowanie osoby uczestniczącej jako podłoża testowego.
2. Realizacja dwóch zaawansowanych procesów aplikacji
- Proces A – analiza pigmentu w zmiennych warunkach świetlnych: wykonanie próbki bazowej, powtórzenie próbki przy zmienionym kącie padania światła, porównanie wyników.
- Proces B – proces aplikacji z korektą parametrów materiału:nanoszenie mikroilości pigmentu, ocena w AR i UV, korekta intensywności lub gęstości materiału, ponowny pomiar.
3. Dokumentacja i analiza danych:
- zapis wyników w karcie procesowej,
- obliczenie redukcji zużycia materiału dzięki testom AR i LED,
- omówienie wpływu procesu na ślad środowiskowy.
14:30–16:45 | WALIDACJA — ocena procesu aplikacyjnego i analizy technologicznej. Walidacja obejmuje trzy etapy:
- Część teoretyczna — test wiedzy technologicznej. Test obejmuje:
- technologie LED/UV,
- AR i cyfrową analizę parametrów barwienia,
- materiały bio-based,
- zasady GOZ i redukcji zużycia surowców,
- efektywność energetyczną procesów.
- Część praktyczna — zadanie procesowe:
- Uczestnik samodzielnie realizuje: przygotowanie stanowiska (LED/UV), wykonanie próbki testowej pigmentu (1 mikrodoza, 1 ruch, 1 warstwa), pomiar fotoniczny i cyfrowy, zapis danych procesowych.
- Ocena obejmuje: poprawność parametrów światła, prawidłowość przebiegu procesu, minimalizację materiału, poprawność dokumentacji (GOZ i PRT).
- Wywiad swobodny — ocena kompetencji środowiskowych i procesowych. Wywiad ma formę krótkiej rozmowy, której celem jest ocena rozumienia:
- zasad niskoemisyjności w procesach aplikacji materiałów: jak uczestnik identyfikuje elementy procesu generujące niepotrzebne zużycie energii, jakie zmiany można wprowadzić, aby proces był bardziej efektywny.
- gospodarki o obiegu zamkniętym (GOZ) w kontekście procesu: w jaki sposób minimalizacja materiału wpływa na redukcję odpadów, jakie działania ograniczają straty pigmentu i surowców.
- zastosowania technologii fotonicznych i AR: dlaczego pomiary fotoniczne zwiększają precyzję procesu, jak testy AR ograniczają liczbę prób fizycznych i zużycie materiałów.
- wnioskowania procesowego: umiejętność opisania przebiegu własnego procesu, identyfikacja błędów i ich źródeł, refleksja nad tym, jak proces można jeszcze zoptymalizować.
Wywiad ma charakter diagnostyczno-refleksyjny i służy ocenie: świadomości technologicznej umiejętności interpretacji danych rozumienia wpływu procesu na środowisko, gotowości do wdrażania zasad PRT i GOZ w pracy.
16:45–17:00 | PODSUMOWANIE I ZAKOŃCZENIE. Instruktor omawia:
- wnioski procesowe,
- efektywność zastosowanych technologii,
- propozycje dalszej optymalizacji procesów aplikacyjnych pod kątem środowiskowym.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Technologie PRT + pokaz instruktora w ujęciu procesowym. TEORIA z elementami pokazowymi (pokaz instruktora) | Prowadzący Agnieszka Broda-Sarnecka | Data realizacji zajęć 19-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Broda-Sarnecka | Data realizacji zajęć 19-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Blok praktyczny– procesy fotoniczne i aplikacyjne | Prowadzący Agnieszka Broda-Sarnecka | Data realizacji zajęć 19-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Rozszerzone modele fotoniczne i AR w ocenie materiałów barwiących.TEORIA z elementami pokazowymi (pokaz instruktora) | Prowadzący Agnieszka Broda-Sarnecka | Data realizacji zajęć 20-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Broda-Sarnecka | Data realizacji zajęć 20-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 BLOK PRAKTYCZNY — Zaawansowane procesy aplikacyjne. | Prowadzący Agnieszka Broda-Sarnecka | Data realizacji zajęć 20-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 WALIDACJA — ocena procesu aplikacyjnego i analizy technologicznej. Test teoretyczny, obserwacja w warunkach rzeczywistych i wywiad swobodny. Przerwa 30 minut.ok godziny 16:00. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 PODSUMOWANIE I ZAKOŃCZENIE | Prowadzący Agnieszka Broda-Sarnecka | Data realizacji zajęć 20-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 294,12 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 294,12 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 300,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 300,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 50,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 50,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Broda-Sarnecka
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Szkolenie koncentruje się na realizacji niskoemisyjnych procesów aplikacji materiałów barwiących z wykorzystaniem technologii fotonicznych LED/UV oraz narzędzi cyfrowych (AR). Program odpowiada kierunkom rozwoju wskazanym w Programie Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego 2030, w szczególności:
- PRT 1.2.18 – Fotonika i optoelektronika (praca ze światłem LED/UV, analiza fotoniczna),
- PRT 1.2.17 – Cyfrowe przetwarzanie i analityka danych (AR, dokumentacja cyfrowa, analiza obrazu),
- PRT 1.1.4 – Biomateriały i materiały niskoemisyjne (pigmenty mineralne, materiały bio-based),
- PRT 4.1.1 – Efektywne gospodarowanie zasobami (energooszczędne stanowisko, optymalizacja procesów),
- PRT 4.7.7 – Zielone kompetencje środowiskowe (GOZ, ograniczanie odpadów, cykl życia materiałów).
Uczestnicy poznają właściwości materiałów barwiących (w tym pigmentów mineralnych i bio-based), ich zachowanie w różnych warunkach oświetlenia oraz wpływ parametrów technologicznych na stabilność procesu. Pracują z oświetleniem LED/UV, narzędziami pomiarowymi oraz cyfrowymi systemami analizy (AR), rozwijając umiejętność precyzyjnej oceny wyniku oraz dokumentowania parametrów procesu. Szczególny nacisk położono na zielone kompetencje, obejmujące m.in.: optymalizację zużycia energii, ograniczanie odpadów materiałowych, stosowanie narzędzi wielokrotnego użytku, analizę cyklu życia materiałów barwiących, wdrażanie zasad gospodarki o obiegu zamkniętym (GOZ) oraz racjonalne gospodarowanie zasobami w środowisku technologicznym. W części praktycznej uczestnicy realizują kontrolowany proces aplikacji materiału barwiącego (1 mikrodoza – 1 ruch – 1 warstwa), wykonują pomiary fotoniczne LED/UV i dokumentację cyfrową AR, ucząc się pracy w modelu niskoemisyjnym oraz zgodnym z założeniami PRT dotyczącymi nowoczesnych technologii i zrównoważonego rozwoju. Szkolenie przygotowuje do pracy w środowisku wymagającym wysokiej precyzji technologicznej, kontroli parametrów, umiejętności analitycznych oraz świadomego podejścia do efektywności energetycznej i surowcowej. Kończy się walidacją obejmującą test teoretyczny, wywiad swobodny oraz praktyczną obserwację procesu aplikacyjnego.
Uczestnik szkolenia otrzymuje:
1. Skrypty szkoleniowe. Materiały obejmujące wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu właściwości materiałów barwiących, parametrów technologii fotonicznych LED/UV, podstaw analizy cyfrowej (AR), zasad niskoemisyjnych procesów aplikacji oraz gospodarki o obiegu zamkniętym (GOZ). Skrypty zawierają schematy procesów, modele dozowania materiałów, instrukcje pomiarowe oraz karty kontrolne wspierające pracę w środowisku technologicznym.
2. Zestaw materiałów piśmienniczych. Notatnik i długopis do pracy podczas zajęć — ułatwiają dokumentowanie parametrów procesu, zapisywanie wyników pomiarów, tworzenie własnych obserwacji i analiz dotyczących niskoemisyjnych procedur oraz refleksji nad wdrażaniem zasad GOZ.
3. Dostęp do profesjonalnego wyposażenia procesowego. Każdy uczestnik pracuje z indywidualnym zestawem narzędzi obejmującym oświetlenie LED/UV, narzędzia pomiarowe, aplikatory wielokrotnego użytku, próbniki materiałów barwiących (pigmenty mineralne, materiały bio-based) oraz stanowisko przygotowane zgodnie z zasadami ograniczania odpadów i efektywnego zarządzania energią.
4. Prezentacje multimedialne i materiały cyfrowe. Dostęp do elektronicznych materiałów edukacyjnych, w tym interaktywnych prezentacji, kart procesowych, instrukcji do testów fotonicznych LED/UV i AR oraz wzorów procedur niskoemisyjnych. Materiały wspierają utrwalanie wiedzy i samodzielne odtwarzanie procesu po szkoleniu.
5. Dostęp do narzędzi diagnostycznych i technologii cyfrowych (AR). Uczestnicy korzystają z aplikacji i narzędzi do analizy barwy, oceny równomierności aplikacji, testowania stabilności materiału w świetle LED/UV oraz interpretacji wyników pomiarów. Dzięki temu pracują w środowisku zbliżonym do procesów fotonicznych opisanych w PRT.
6. Karty dokumentacji procesowej i ekologicznej. Każdy uczestnik otrzymuje wzory kart do dokumentowania parametrów procesu, zużycia materiałów, energii i odpadów. Ułatwia to praktyczne wdrażanie zasad gospodarki o obiegu zamkniętym (GOZ) i less waste w pracy technologicznej.
7. Osoby testowe do ćwiczeń praktycznych Organizator zapewnia osoby testowe, co umożliwia uczestnikom przeprowadzanie procesów aplikacyjnych w zróżnicowanych warunkach powierzchni i oświetlenia. Dzięki temu uczestnicy ćwiczą stabilizację parametrów i kontrolę jakości procesu w warunkach zbliżonych do rzeczywistych.
8. Dostęp do pełnego wyposażenia podczas walidacji. W trakcie egzaminu praktycznego uczestnicy mają zapewnione wszystkie niezbędne narzędzia, oświetlenie LED/UV, materiały barwiące, aplikatory wielorazowe oraz dokumentację procesową, co umożliwia pełne zaprezentowanie nabytych umiejętności w warunkach kontrolowanego procesu technologicznego.
Warunki organizacyjne:
- Szkolenie realizowane jest w formule stacjonarnej i obejmuje 17 godzin zegarowych zajęć: 6 godzin części teoretycznej (wykłady, analiza właściwości materiałów barwiących, charakterystyka technologii fotonicznych LED/UV, narzędzi cyfrowych AR oraz zasad niskoemisyjnych procesów i gospodarki o obiegu zamkniętym – GOZ) oraz 11 godzin praktyki obejmującej ćwiczenia techniczne, realizację procesów aplikacji materiałów barwiących, testy fotoniczne, dokumentację cyfrową oraz symulacje proekologiczne (analiza zużycia energii i materiałów, optymalizacja odpadów). Przerwy organizowane są po każdych 4 godzinach zajęć i trwają 30 minut. Ze względu na praktyczny charakter zajęć możliwe jest elastyczne dostosowanie czasu i częstotliwości przerw do dynamiki pracy grupy. Przerwy są wliczone w czas szkolenia.
- Zajęcia prowadzone są w kameralnych grupach, maksymalnie 10-osobowych, co umożliwia indywidualne wsparcie trenera oraz efektywną pracę procesową. Każdy uczestnik pracuje przy indywidualnym stanowisku wyposażonym w profesjonalne oświetlenie LED/UV, zestaw narzędzi pomiarowych, materiały barwiące do testów oraz niezbędne narzędzia wielokrotnego użytku zgodne z ideą GOZ.
- Walidacja efektów uczenia się obejmuje część teoretyczną i praktyczną.W części teoretycznej uczestnicy rozwiązują test sprawdzający wiedzę z zakresu właściwości materiałów barwiących, parametrów technologicznych, zasad pracy z fotoniką LED/UV, narzędzi cyfrowych AR, niskoemisyjności procesów oraz gospodarki o obiegu zamkniętym (GOZ). Test pozwala ocenić zarówno znajomość podstaw teoretycznych, jak i umiejętność rozumienia technologicznego charakteru procesu. Dodatkowym elementem części teoretycznej jest wywiad swobodny, w trakcie którego uczestnik wyjaśnia przebieg własnego procesu, podejmowane decyzje technologiczne oraz sposób interpretacji wyników pomiarów LED/UV i AR. Wywiad umożliwia weryfikację rozumienia zależności między parametrami technicznymi, odpowiedzialnego gospodarowania energią i materiałami, a także postawy świadomego, zrównoważonego działania w środowisku procesowym. Część praktyczna odbywa się w warunkach zbliżonych do rzeczywistych procesów aplikacyjnych i polega na samodzielnym przygotowaniu stanowiska w wariancie niskoemisyjnym, przeprowadzeniu kontrolowanego procesu aplikacji materiału barwiącego (1 mikrodoza – 1 ruch – 1 warstwa), wykonaniu pomiarów fotonicznych LED/UV oraz udokumentowaniu wyników z użyciem narzędzi cyfrowych. Podczas walidacji oceniane są: prawidłowość techniki, stabilność parametrów, bezpieczeństwo pracy, optymalizacja zużycia materiału, zgodność z zasadami GOZ oraz jakość dokumentacji procesowej. Pozytywne zaliczenie testu, wywiadu swobodnego i części praktycznej stanowi podstawę do uzyskania certyfikatu potwierdzającego kwalifikację „Realizacja niskoemisyjnych procesów aplikacji materiałów barwiących z wykorzystaniem technologii fotonicznych LED/UV i narzędzi cyfrowych (AR)”.
- Organizator zapewnia osoby testowe do części praktycznej, co umożliwia uczestnikom przećwiczenie procesów aplikacyjnych w różnych warunkach powierzchni i oświetlenia. W szkoleniu wykorzystywane są materiały barwiące zgodne z zasadami niskoemisyjności i GOZ — w tym pigmenty mineralne oraz materiały bio-based. Zajęcia realizowane są z wykorzystaniem narzędzi wielorazowego użytku, produktów o przedłużonym cyklu życia oraz procedur ograniczających odpady zgodnie z ideą gospodarki o obiegu zamkniętym.
Warunki uczestnictwa
Ukończone 18 lat.
Warunkiem uczestnictwa jest otrzymanie dofinansowania na poziomie co najmniej 70% ze środków publicznych. W takim przypadku, zgodnie z § 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z 20 grudnia 2013 r. (Dz.U. z 2023 r., poz. 955), usługa może być zwolniona z VAT.
Informacje dodatkowe
Usługa rozwojowa realizowana w formie usługi stacjonarnej, zostanie zrealizowana zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa i zaleceniami Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego.
Adres
Adres
• Recepcja z poczekalnią,
• sala wykładowa wyposażona w sprzęt do prezentacji multimedialnych,
• dwie sale do makijażu - sale wyposażone są w profesjonalne stanowiska
• sala ćwiczeniowa z profesjonalnymi stanowiskami do stylizacji rzęs,
• aneks kuchenny
Wszystkie sale są klimatyzowane. Przed budynkiem znajduje się dużo darmowych miejsc parkingowych.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi