OPITO HUET + CA - EBS - HELICOPTER UNDERWATER ESCAPE TRAINING (with Compressed Air Emergency Breathing System)
OPITO HUET + CA - EBS - HELICOPTER UNDERWATER ESCAPE TRAINING (with Compressed Air Emergency Breathing System)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTechniczne / Pozostałe techniczne
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone dla osób, które są transportowane helikopterem do miejsca pracy lub pracują na jednostce wyposażonej w lądowisko dla śmigłowca np. na instalacjach offshore.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji25-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem HUET(z CA-EBS ) jest wprowadzenie delegatów do konkretnych kwestii bezpieczeństwa i reżimów związanych z transferem na instalacje morskie.Uczestnik zdobywa niezbędną wiedzę, umiejętności i kompetencje. Usługa przygotowuje do podjęcia bezpiecznej pracy na instalacjach offshore, reagowania w sytuacjach awaryjnych w trakcie podróży do i z instalacji morskich śmigłowcem.
Cel Biznesowy: Zwiększenie bezpieczeństwa i ograniczenie ryzyka operacyjnego podczas pracy na instalacjach offshore.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje zagadnienia dotyczące podróży helikopterem | Kryteria weryfikacji Uczestnik zapoznaje się z procedurą odprawy przed lotem. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kryteria weryfikacji Opisuje procedury i wymagania dotyczące przygotowania do wejścia na pokład, bezpiecznego wejścia, zachowania podczas lotu i bezpiecznego zejścia, w tym:• Czas przybycia • Odpowiedni ubiór • Dokumentacja • Przedmioty zabronione • Procedury odprawy • Bezpieczne wejście na pokład • Film informacyjny przed lotem | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Kryteria weryfikacji Opisuje zaznajomienie się z kombinezonem lotniczym przed wejściem na pokład helikoptera. | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Kryteria weryfikacji Omawia podstawowe procedury bezpieczeństwa dotyczące pasów, bagażu i sprzętu przenośnego. | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje działania, które należy podjąć w przypadku zaobserwowania lub podejrzenia problemów z helikopterem, w tym:• Wykrycie pożaru • Dym • Wycieki paliwa • Niestandardowe warunki, których załoga może nie być świadoma | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Efekty uczenia się Wyróżnia sytuacje awaryjne związane z helikopterem | Kryteria weryfikacji Rozróżnia procedury pokładowe w sytuacji awaryjnej w tym:• Poprawne założenie kaptura/kombinezonu • Sprawdzenie naprężenia pasa bezpieczeństwa i kamizelki ratunkowej • Postępowanie zgodnie z instrukcjami załogi | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kryteria weryfikacji Opisuje podstawowe właściwości flotacyjne śmigłowca | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje drogi ewakuacyjne w przypadku wodowania i awaryjnego lądowania | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia działania przygotowawcze do wodowania i awaryjnego lądowania, w tym pozycje bezpieczeństwa i rodzaje uprzęży | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Kryteria weryfikacji Omawia procedury ewakuacji z helikoptera, w tym:• Lokalizowanie wyjść • Uwalnianie (na polecenie) • Ewakuację przez wyznaczone wyjścia i wybijane okna (na powierzchni, pod wodą, przy wywróconym śmigłowcu) • Funkcje foteli amortyzujących uderzenie | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Kryteria weryfikacji Definiuje sprzęt awaryjny na pokładzie helikoptera, w tym lokalizację przechowywania, lotniczej tratwy ratunkowej i procedury jej obsługi | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Kryteria weryfikacji Opisuje czynności po wejściu na pokład tratwy ratunkowej, w tym:• Użycie lin cumowniczych • Rozmieszczenie kotwicy morskiej • Podniesienie zadaszenia • Konserwacja tratwy | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia korzystanie z wyposażenia tratwy ratunkowej i działania drugorzędne | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Efekty uczenia się Wyjaśnia zastosowanie systemu awaryjnego oddychania sprężonym powietrzem (CA-EBS) | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia zasady awaryjnego oddychania systemem ze sprężonym powietrzem (CA-EBS) | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia zasady używania innych systemów do oddychania sprężonym powietrzem stosowanych w przemyśle | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje komponenty i elementy CA-EBS, w tym:• Wężyk (jeśli jest zamontowany) • Ustnik • Cylinder • Zawór dozujący • Wskaźnik ciśnienia • Pokrętło zapadkowe (jeśli jest zamontowane) • Wskaźnik stanu włączenia/wyłączenia (jeśli jest zamontowany) • Przycisk opróżniania • Zacisk na nos (jeśli jest zamontowany) • Port do napełniania | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Kryteria weryfikacji Omawia działanie CA-EBS w połączeniu z innymi elementami wyposażenia ratunkowego:• Kamizelka ratunkowa • Kombinezon ratunkowy • Osobisty sygnalizator lokalizacyjny (PLB) | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Kryteria weryfikacji Definiuje zagrożenia związane ze sprężonym powietrzem:• Zagrożenia medyczne związane z płucami, urazy spowodowane nadmiernym rozrostem • Odruch wdechu po wejściu do zimnej wody • Kaszel • Wysunięty ustnik (wypadnięcie ustnika) • Przypadkowa lub celowa utrata powietrza, w tym przedmuchiwanie i zagrożenia związane z nieprawidłowym przedmuchiwaniem • Brak powietrza | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Kryteria weryfikacji Uzasadnia kontrolę przed założeniem kamizelki ratunkowej i CA-EBS, w tym:• Odczyt wskaźników ciśnienia • Odpowiedni wskaźnik stanu włączenia/wyłączenia (jeśli jest) • Włączenie/wyłączenie pokrętła zapadkowego | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Kryteria weryfikacji Objaśnia jak założyć kamizelkę ratunkową i CA-EBS:• Upewnienie się, że pas biodrowy nie jest skręcony • Zapięcie kamizelki ratunkowej • Regulacja pasa biodrowego w celu zapewnienia prawidłowego dopasowania • Zwinięcie i zabezpieczenie nadmiaru taśmy • Sprawdzenie poprawnie zamontowanego ustnika CA-EBS • Upewnienie się, że wężyk CA-EBS jest prawidłowo zamontowany | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Kryteria weryfikacji Omawia zastosowania CA-EBS, w tym:• Umiejscowienie ustnika i zacisku nosowego jedną ręką, zgodnie z wytycznymi producenta • Jak uzyskać dobre uszczelnienie wokół ustnika • Jak usuwać wodę z ustnika • Jak odnaleźć ustnik w sytuacji jego wypadnięcia • Zastosowanie zaworu dozującego | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Efekty uczenia się Prezentuje zastosowanie systemu awaryjnego oddychania sprężonym powietrzem (CA-EBS) | Kryteria weryfikacji Prezentuje kontrolę kamizelki ratunkowej z awaryjnym systemem do oddychania sprężonym powietrzem, w tym:• Odczyt wskaźnika ciśnienia • Wskaźnik stanu włączenia/wyłączenia • Pokrętło zapadkowe włączania/wyłączania | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Demonstruje jak założyć kamizelkę ratunkową z awaryjnym systemem do oddychania sprężonym powietrzem, w tym:• Upewnienie się, że pas biodrowy kamizelki ratunkowej nie jest skręcony • Zapięcie kamizelki ratunkowej • Regulacja pasa biodrowego w celu zapewnienia prawidłowego dopasowania • Wpięcie pasa krocznego, zaciągnięcie i prawidłowe dopasowanie (jeśli jest dopasowany) • Zwinięcie i zabezpieczenie nadmiaru taśmy • Upewnienie się, że ustnik CA-EBS jest prawidłowo umiejscowiony • Upewnienie się, że wąż CA-EBS jest prawidłowo zamontowany (w stosownych przypadkach) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Wykonuje aktywację systemu CA-EBS, w tym:• Umiejscowienie ustnika i zacisku nosowego jedną ręką, zgodnie z wytycznymi producenta • Uzyskanie dobrego uszczelnienia wokół ustnika • Oczyszczenie ustnika z wody • Odnalezienie ustnika po jego utracie • Użycie przycisku oczyszczającego | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Prezentuje korzystanie z systemu awaryjnego oddychania sprężonym powietrzem (CA-EBS) (w wodzie) | Kryteria weryfikacji • Przedstawia aktywację CA-EBS (nad powierzchnią wody) i oddychanie CA-EBS w basenie, twarzą do dołu w płytkiej wodzie (na maksymalnej głębokości 0,7m mierzonej do klatki piersiowej) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Wykonuje aktywację CA-EBS (pod powierzchnią wody, twarzą w dół w basenie w płytkiej wodzie) i oczyszczenie ustnika przez wydech pod powierzchnią wody (na maksymalnej głębokości 0,7m mierzonej do klatki piersiowej) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Demonstruje aktywację CA-EBS (pod powierzchnią wody, twarzą w dół w basenie w płytkiej wodzie, przeciwną ręką do poprzedniego ćwiczenia) i oczyszczenie ustnika za pomocą przycisku oczyszczania pod powierzchnią wody (na maksymalnej głębokości 0,7m mierzonej do klatki piersiowej) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Prezentuje aktywację CA-EBS (nad powierzchnią wody), w basenie i oddychanie z CA-EBS pod wodą w pozycji pionowej (na maksymalnej głębokości 0,7m mierzonej do klatki piersiowej) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Wykonuje aktywację CA-EBS (pod powierzchnią wody), w basenie i oddychanie z CA-EBS pod wodą w pozycji pionowej (na maksymalnej głębokości 0,7m mierzonej do klatki piersiowej) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Przedstawia aktywację CA-EBS (pod wodą), w basenie i oddychanie z CA-EBS pod wodą i poruszanie się po poziomej szynie przez okres nie krótszy niż 30 sekund, w tym zmiana kierunku (na maksymalnej głębokości 0,7m mierzonej do klatki piersiowej) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Wykonuje praktyczne techniki ucieczki z helikoptera | Kryteria weryfikacji Kursant przedstawia zakładanie kombinezonu transferowego, lotniczej kamizelki ratunkowej z systemem do awaryjnego oddychania oraz przeprowadzenie kontroli integralności sprzętu, w tym kontrola pozostałych pasażerów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Demonstruje aktywację (prawą i lewą ręką) systemu CA-EBS w suchych warunkach | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Prezentuje działania przygotowujące do awaryjnego lądowania helikoptera | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Podąża za instrukcjami załogi, lokalizuje CA-EBS i ewakuuje się z helikoptera przy użyciu wyznaczonego wyjścia, po kontrolowanym lądowaniu na lądzie (przeprowadzone w symulatorze śmigłowca przy basenie na suchym lądzie) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Podejmuje działania przygotowujące do awaryjnego lądowania na wodzie, w tym lokalizację wyjścia, aktywację i oddychanie CA-EBS pod ciśnieniem w suchych warunkach (przeprowadzone w symulatorze śmigłowca przy basenie na suchym lądzie) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Prezentuje ewakuację na sucho do tratwy ratunkowej, przy użyciu wyznaczonego wyjścia z helikoptera posadzonego na wodzie (na polecenie załogi - wypchnięcie okna), pomagając innym i podejmując działania takie jak:• Odcięcie linki cumowniczej • Użycie dryfkotwy • Rozłożenie daszku • Konserwacja tratwy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Wykonuje ucieczkę przez otwór okienny pod wodą, z częściowo zanurzonego śmigłowca (bez konieczności wypchnięcia okna) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Przedstawia ucieczkę przez otwór okienny pod wodą, z częściowo zanurzonego śmigłowca (z koniecznością wypchnięcia okna) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Demonstruje ucieczkę przez otwór okienny pod wodą, z obróconego śmigłowca (bez konieczności wypchnięcia okna) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Wykonuje nadmuchanie kamizelki ratunkowej, założenie wizjera i wejście na pokład lotniczej tratwy ratunkowej z wody | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Zasady i procedury podczas transportu helikopterem z oraz na instalacje morskie, a także umiejętność ewakuacji z niego w sytuacjach awaryjnych.
Prawidłowe użycie sprzętu ratunkowego wykorzystywanego w cywilnym transporcie lotniczym takiego jak system oddychania sprężonym powietrzem CA-EBS (Compress Air Emergency Breathing System).
Ewakuacja do tratwy lotniczej z wody.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Outcome 1 - Helicopter Safety & Escape | Prowadzący Adrian Szkutnik | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Outcome 2 - Helicopter Emergencies | Prowadzący Adrian Szkutnik | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Outcome 3 – Use of CA-EBS | Prowadzący Adrian Szkutnik | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Outcome 4 – Use of CA-EBS | Prowadzący Adrian Szkutnik | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Outcome 5 – Use od CA-EBS | Prowadzący Adrian Szkutnik | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Outcome 6 – Helicopter Escape | Prowadzący Adrian Szkutnik | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Walidacja efektów uczenia. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 565,77 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 899,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 594,30 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 483,17 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Adrian Szkutnik
Cierpliwość i opanowanie to cechy, które skutecznie pomagają mu przekazywać wiedzę i wspierać zwłaszcza tych kursantów, którzy czują stres związany z praktycznymi częściami szkoleń. Największą satysfakcje odczuwa, gdy po zakończonym szkoleniu słyszy, że czuli się oni bezpiecznie.
Tomasz Araszkiewicz
Przez 3 lata pracy w ośrodku nabył kompetencje do prowadzenia szkoleń zgodnie ze standardami OPITO: BOSIET, FOET, HUET, H2S, Escape Chute a także GWO: First Aid, Fire Awareness, Manual Handling, Working At Height.
Ponadto posiada ukończone kursy UDT na żurawie stacjonarne oraz wciągniki i wciągarki, które pozwalają mu pełnić rolę operatora symulatora tonącego helikoptera.
Doświadczenie w nauczaniu oraz stałe rozwijanie kompetencji miękkich pozwalają mu prowadzić szkolenia w sposób profesjonalny dbając przy tym o komfort psychiczny oraz przyjazną atmosferę.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
-
Warunki uczestnictwa
Ważne świadectwo zdrowia.
Dokument tożsamości.
Strój kąpielowy, klapki i ręcznik.
Skarpetki na zmianę.
Informacje dodatkowe
Warunkiem zapisania się na szkolenie jest dodatkowa rejestracja poprzez system rejestracji na stronie https://vulcantc.com/pl/
Dla HELICOPTER UNDERWATER ESCAPE TRAINING (with Compressed Air Emergency Breathing System) Delegat otrzymuje certyfikat, który wprowadzany jest do systemu OPITO.
Uczestnik otrzymuj certyfikat ważny 48 miesiące.
Kurs jest ważny przez okres 4 lat, a przed jego wygaśnięciem uczestnicy muszą ukończyć kurs OPITO HUET, aby zachować certyfikat.
Cel Biznesowy:
Zmniejszenie liczby incydentów i wypadków podczas transferów śmigłowcem nie mniej niż 0,5% w skali roku.
Zwiększenie efektywności operacyjnej dzięki wyższemu poziomowi przygotowania i pewności pracowników w sytuacjach kryzysowych.
Ograniczenie kosztów związanych z przestojami operacyjnymi, wynikającymi z sytuacji awaryjnych lub nieprzygotowania personelu.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi