Szkolenie dla pilotów dronów w kat. szczególnej STS-01 (uprawnienia EU - VLOS do 25 kg) oraz kwalifikacji w kategorii otwartej podkategorii A2 (uprawnienia EU - VLOS do 4 kg) do misji automatycznych w celu pozyskania danych przestrzennych. Szkolenie w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych.
Szkolenie dla pilotów dronów w kat. szczególnej STS-01 (uprawnienia EU - VLOS do 25 kg) oraz kwalifikacji w kategorii otwartej podkategorii A2 (uprawnienia EU - VLOS do 4 kg) do misji automatycznych w celu pozyskania danych przestrzennych. Szkolenie w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTechniczne / Inżynieria i metrologia
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób dorosłych, które chcą zdobyć wiedzę i umiejętności w zakresie wykonywania operacji lotniczych z użyciem bezzałogowych statków powietrznych. Adresatami są zarówno osoby rozpoczynające przygodę z dronami, jak i te z doświadczeniem, które pragną uzyskać uprawnienia w kategorii szczególnej STS-01. Uczestnicy zdobędą praktyczną wiedzę z obsługi, planowania i realizacji misji lotniczych, co może znaleźć bezpośrednie zastosowanie w branżach takich jak geodezja, inspekcje techniczne, rolnictwo czy ochrona środowiska. Szkolenie prowadzi także do uzyskania kwalifikacji w kategorii otwartej podkategorii A2 (uprawnienia EU – VLOS do 4 kg).
Udział w szkoleniu przyczyni się do podniesienia kwalifikacji zawodowych uczestników, poszerzając ich umiejętności w zakresie bezpiecznego i zgodnego z przepisami wykonywania lotów dronami.
Ukończenie szkolenia praktycznego oraz zdanie egzaminu zakończy się uzyskaniem kwalifikacji.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji17-01-2026
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie osób dorosłych do samodzielnego wykonywania operacji lotniczych w kategorii szczególnej STS-01 (uprawnienia EU - VLOS do 25 kg) oraz w kategorii otwartej podkategorii A2 (uprawnienia EU - VLOS do 4 kg). Kurs obejmuje szkolenie teoretyczne wyjaśniające przepisy lotnicze dot. BSP, jak i praktyczne w zakresie planowania lotów, oceny ryzyka oraz obsługi dronów. Uczestnicy zdobędą niezbędne umiejętności do wykonywania w przyszłości specjalistycznych misji BSP.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje przepisy lotnicze dotyczącebezzałogowych statków powietrznych oraz rozróżnia procedury operacyjne | Kryteria weryfikacji Definiuje przepisy lotnicze dotyczącebezzałogowych statków powietrznych na terenie Unii Europejskiej | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia charakter wykonywanej misjiw ramach kategorii otwartej oraz szczególnej | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia procedury, w tym proceduryawaryjne stosowane w sytuacjach niebezpiecznych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Definiuje sposób funkcjonowaniaprzestrzeni powietrznej oraz ograniczenia jej dostępności | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia wpływ potencjalnychczynników ograniczających możliwości człowieka przy wykonywaniu misji | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Definiuje procedury bezpiecznegopilotażu BSP | Kryteria weryfikacji Definiuje i rozróżnia dobre praktykiwykonywania misji BSP | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia ryzyko związane zwykonywaniem misji BSP w różnych warunkach | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje bezzałogowe statkipowietrzne | Kryteria weryfikacji Rozróżnia komponenty budowy BSP | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia rodzaje BSP | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Definiuje zasady działania BSP | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia dedykowane aplikacjewykorzystywane w lotach BSP | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Planuje lot z wykorzystaniem BSP, w tym dokonuje analizy ryzyka związanego z operacją | Kryteria weryfikacji Definiuje dostępność przestrzeni powietrznej i potrafi ją analizować | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Definiuje prognozę pogody i dostosowuje lot do zastanych na miejscu warunków | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Ocenia i przeprowadza analizę ryzyka związanego z lotem | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Organizuje miejsce startu BSP | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Obsługuje BSP oraz planuje realizacje misji | Kryteria weryfikacji Planuje inspekcje techniczną BSP przed startem | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Definiuje obowiązek poinformowania odpowiednich służb o planowanej operacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Planuje konfiguracje parametrów lotu, dostosowując je do warunków pogodowych i dostępności przestrzeni powietrznej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia i wykonuje manewry z wykorzystaniem BSP | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Planuje wykonanie nalotu z wykorzystaniem BSP w sposób automatyczny | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Planuje zakończenie operacji BSP | Kryteria weryfikacji Planuje zakończenie lotu BSP w poprawny i bezpieczny sposób | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Planuje inspekcje techniczne BSP po locie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Definiuje obowiązek poinformowania odpowiednich służb o zakończonej operacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęPodmiot wyznaczony przez Urząd Lotnictwa Cywilnego
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoUrząd Lotnictwa Cywilnego
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Realizacja szkolenia pozwala uczestnikom rozwijać kwalifikacje w zakresie bezpiecznego i zgodnego z przepisami wykonywania operacji lotniczych w kategorii szczególnej STS-01 (uprawnienia EU - VLOS do 25 kg), a także kwalifikacje w kategorii otwartej podkategorii A2 (uprawnienia EU - VLOS do 4 kg). Szkolenie wspiera rozwój kompetencji cyfrowych (transformacji cyfrowej) poprzez wykorzystanie platformy e-learningowej oraz zajęcia w trybie synchronicznym. Kurs obejmuje część teoretyczną, wyjaśniającą przepisy lotnicze dotyczące BSP oraz zajęcia praktyczne w zakresie planowania lotów, w tym nalotów automatycznych, oceny ryzyka i obsługi dronów. Uczestnicy zdobędą niezbędne umiejętności do realizacji specjalistycznych misji BSP w przyszłości.
Program został opracowany w oparciu o aktualne standardy branżowe oraz wytyczne dotyczące operacji lotniczych dronami, łącząc teorię prowadzoną online z praktycznymi ćwiczeniami w terenie, obejmując m.in. planowanie misji, bezpieczeństwo operacyjne i obsługę specjalistycznego sprzętu.
Nabyte kwalifikacje przez uczestników szkolenia stanowią formalną i prawną podstawę do realizowania działań z wykorzystaniem bezzałogowych statków powietrznych (BSP) zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Dzięki zdobytej wiedzy i umiejętnościom kursanci będą mogli wykorzystywać drony do szerokiego spektrum zastosowań specjalistycznych, w tym w geodezji, archeologii, budownictwie, rynku nieruchomości, działaniach ratowniczych, ochronie środowiska oraz innych dziedzinach wymagających precyzyjnego pozyskiwania, przetwarzania i analizowania danych z powietrza.
Uczestnicy szkolenia zdobędą praktyczne umiejętności i wiedzę, które umożliwią przystąpienie i pozytywne zaliczenie egzaminu teoretycznego STS. Po jego ukończeniu kwalifikacje STS-01 oraz A2 pilota zostaną zatwierdzone przez Urząd Lotnictwa Cywilnego w profilu pilota na drony.gov.pl.
Usługa rozwojowa obejmuje kryterium powiązania z RIS i PRT w obszarach: 3.5 Technologie ochrony powietrza, 7.2 Sensory i roboty, 9.2 Technologie związane z awioniką statków powietrznych i kosmicznych.
Czas trwania szkolenia: Szkolenie teoretyczne - 9 godzin | Szkolenie praktyczne - 4 godziny | Egzaminy - 1 godzina
Szkolenie teoretyczne A2 - szkolenie grupowe - 2 godziny
Szkolenie teoretyczne A2 realizowane jest zdalnie w czasie rzeczywistym, w formie wykładów na żywo. Zakres szkolenia obejmuje:
- Osiągi systemu bezzałogowego statku powietrznego w locie
- Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko na ziemi
- Meteorologia
W ramach szkolenia przewidziane są przerwy przeznaczone na rozwiązywanie przez Uczestników testów sprawdzających wiedzę, wliczające się w czas szkolenia teoretycznego.
Szkolenie teoretyczne STS-01 - szkolenie grupowe - 7 godzin
Szkolenie teoretyczne STS realizowane jest zdalnie w czasie rzeczywistym, w formie wykładów na żywo. Zakres szkolenia obejmuje:
- Ogólna wiedza na temat systemów bezzałogowych statków powietrznych
- Przepisy lotnicze
- Procedury operacyjne
- Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko w powietrzu
- Ograniczenia możliwości człowieka
W ramach szkolenia przewidziane są przerwy przeznaczone na rozwiązywanie przez Uczestników testów sprawdzających wiedzę, wliczające się w czas szkolenia teoretycznego.
Szkolenie praktyczne STS-01 oraz nauka pilotażu w ramach A2 - szkolenie indywidualne - 4 godziny
Szkolenie praktyczne wraz z oceną umiejętności praktycznych realizowane jest stacjonarnie, w formie indywidualnych zajęć 1:1 z instruktorem. Szkolenie praktyczne obejmuje co najmniej 1 godzinę zegarową zajęć naziemnych dotyczących obsługi i funkcji bezzałogowego statku powietrznego. Zakres szkolenia obejmuje:
- Czynności przed lotem
- Procedury w trakcie lotu
- Planowanie nalotu automatycznego
- Czynności po zakończeniu lotu
Ocena umiejętności praktycznych stanowi nieodłączny element części praktycznej. Przeprowadza ją instruktor prowadzący szkolenie praktyczne i nie stanowi odrębnej walidacji. Część praktyczna jest ustalana indywidualnie z Uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od 19.01.2026 r. do 31.03.2026 r. Szczegółowe dni i godziny części praktycznej kursu dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy Usług. Terminy mogą ulec zmianie w przypadku niekorzystnych warunków atmosferycznych, ograniczeń w dostępie do przestrzeni powietrznej lub innych sytuacji losowych.
Egzamin z wiedzy teoretycznej STS - 1 godzina
Egzamin z wiedzy teoretycznej STS realizowany jest zdalnie.
Egzamin z wiedzy teoretycznej STS przeprowadzany jest przez podmiot wyznaczony, który uzyskał pozytywną decyzję od Urzędu Lotnictwa Cywilnego w sprawie możliwości przeprowadzania egzaminów. Termin egzaminu teoretycznego STS jest ustalany indywidualnie z Uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od 19.01.2026 r. do 31.03.2026 r. Szczegółowe dni i godziny egzaminu dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy Usług. Uczestnik zobowiązany jest poinformować operatora drogą mailową o wybranym terminie.
ETAPY POTWIERDZAJĄCE UKOŃCZENIE USŁUGI:
- Uzyskanie kwalifikacji STS - Egzamin z wiedzy teoretycznej STS (1 godzina zegarowa) składa się z co najmniej 40 pytań wielokrotnego wyboru mających na celu ocenę wiedzy pilota bezzałogowego statku powietrznego na temat technicznych i operacyjnych środków ograniczających ryzyko.
Pozytywne zaliczenie egzaminu z wiedzy teoretycznej STS wymaga osiągnięcia przez Kursanta co najmniej 75%. Termin egzaminu z wiedzy teoretycznej STS jest zależny od tempa przyswajania wiedzy przez Kursanta, dostępności sal egzaminacyjnych oraz uzbierania minimalnej wymaganej grupy, jednakże z zachowaniem terminów określonych w ramowym programie usługi.
- Uzyskanie kwalifikacji w kategorii otwartej podkategorii A2 - W wyniku pozytywnego zaliczenia egzaminu z wiedzy teoretycznej STS oraz złożenia niezbędnego dokumentu podmiotowi wyznaczonemu "Oświadczenie o samokształceniu praktycznym do podkategorii A2" Uczestnik uzyskuje kwalifikacje w kategorii otwartej podkategorii A2.
Uzyskanie pozytywnego wyniku egzaminu teoretycznego STS (udokumentowany potwierdzeniem zdania egzaminu teoretycznego STS) oraz potwierdzenia ukończenia szkolenia praktycznego wraz z oceną umiejętności praktycznych stanowi podstawę do przesłania informacji o zakończeniu procesu uzyskiwania kwalifikacji STS-01 do Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Dodatkowo, pozytywne zaliczenie egzaminu z wiedzy teoretycznej STS oraz złożenie niezbędnego dokumentu podmiotowi wyznaczonemu "Oświadczenie o samokształceniu praktycznym do podkategorii A2" stanowi podstawę do przesłania informacji o zakończeniu procesu uzyskiwania kwalifikacji A2 do ULC. Zatwierdzenie kwalifikacji przez ULC w elektronicznym systemie następuje w terminie do 30 dni. Kwalifikacje będą widoczne w panelu pilota na stronie drony.gov.pl.
Data zakończenia usługi danego Kursanta jest zależna od jego dostępności, wybranych terminów realizacji poszczególnych etapów kształcenia oraz czynników zewnętrznych takich jak warunki atmosferyczne lub dostępność przestrzeni powietrznej. Możliwe jest, że usługa zakończy się przed planowanym terminem zakończenia usługi rozwojowej w przypadku sprzyjających warunków realizacji wszystkich etapów kształcenia.
Datą zakończenia usługi jest 31.03.2026 r.
DANE USŁUGI:
Forma usługi rozwojowej - Usługa mieszana (usługa stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym).
Usługa rozwojowa realizowana jest w godzinach zegarowych.
Czas trwania szkolenia: Usługa zdalna w czasie rzeczywistym - 10 godzin | Usługa stacjonarna - 4 godziny
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
|---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Szkolenie teoretyczne A2 - Osiągi systemu bezzałogowego statku powietrznego w locie (wykład z współdzieleniem ekranu) | Prowadzący Wojciech Felczak | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Szkolenie teoretyczne A2 - Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko na ziemi (wykład z współdzieleniem ekranu) | Prowadzący Wojciech Felczak | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Przerwa na rozwiązywanie testów utrwalających wiedzę | Prowadzący Wojciech Felczak | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:40 | Liczba godzin 00:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Szkolenie teoretyczne A2 - Meteorologia (wykład z współdzieleniem ekranu) | Prowadzący Wojciech Felczak | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:40 | Godzina zakończenia 11:10 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Szkolenie teoretyczne STS-01 - Ogólna wiedza na temat systemów bezzałogowych statków powietrznych (wykład z współdzieleniem ekranu) | Prowadzący Wojciech Felczak | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:10 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:20 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Szkolenie teoretyczne STS-01 - Przepisy lotnicze (wykład z współdzieleniem ekranu) | Prowadzący Wojciech Felczak | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Przerwa na rozwiązywanie testów utrwalających wiedzę | Prowadzący Wojciech Felczak | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:50 | Liczba godzin 00:20 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Szkolenie teoretyczne STS-01 - Procedury operacyjne (wykład z współdzieleniem ekranu) | Prowadzący Wojciech Felczak | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:50 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:40 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Szkolenie teoretyczne STS-01 - Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko w powietrzu (wykład z współdzieleniem ekranu) | Prowadzący Wojciech Felczak | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 Przerwa na rozwiązywanie testów utrwalających wiedzę | Prowadzący Wojciech Felczak | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:10 | Liczba godzin 00:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Szkolenie teoretyczne STS-01 - Ograniczenia możliwości człowieka (wykład z współdzieleniem ekranu) | Prowadzący Wojciech Felczak | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:10 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 00:50 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Egzamin z wiedzy teoretycznej STS (Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie, termin poglądowy uzależniony od dostępności sal egzaminacyjnych, uwzględniony max. czas egzaminu) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 260,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 260,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 375,71 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 375,71 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 0,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Patryk Kostuniak
Wojciech Felczak
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W ramach szkolenia teoretycznego uczestnicy mają możliwość uczestnictwa w interaktywnych zajęciach prowadzonych na żywo, umożliwiających bieżącą wymianę pytań i odpowiedzi z trenerem prowadzącym. Ponadto kursanci otrzymują dostęp do dedykowanej platformy e-learningowej, gdzie mogą korzystać z materiałów edukacyjnych oraz testów wspierających przyswajanie i weryfikację wiedzy.
Warunki uczestnictwa
Wiek przystąpienia: Osoby dorosłe - ukończony 18 rok życia.
Szkolenia zdalne: Do udziału w zajęciach niezbędne jest urządzenie z dostępem do Internetu, wyposażone w funkcję dźwięku (głośniki) oraz mikrofon, umożliwiające udział w wykładach.
Szkolenia stacjonarne: Szkolenia praktyczne realizowane są na dronach zapewnionych przez ośrodek szkoleniowy, co pozwala uczestnikom na zdobycie doświadczenia w kontrolowanych warunkach.
Egzamin: Do przeprowadzenia egzaminu niestacjonarnego niezbędne będą 2 kamerki (dowolne urządzenia) lub kamerka 360.
Informacje ogólne: Informacja ta ma charakter ogólny i dotyczy wszystkich usług szkoleniowych realizowanych w ramach BUR - Koszt szkolenia (usługi rozwojowej) jest zależny od rodzaju sprzętu niezbędnego do przeprowadzenia szkoleń, miejsca przeprowadzenia części praktycznej, dostępności instruktorów oraz ich doświadczenia i kwalifikacji, a także od czasu realizacji usługi rozwojowej.
Informacje dodatkowe
Część praktyczna jest ustalana indywidualnie z Uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od 19.01.2026 r. do 31.03.2026 r. Szczegółowe dni i godziny części praktycznej kursu dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy Usług.
Termin egzaminu teoretycznego STS jest ustalany indywidualnie z Uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od 19.01.2026 r. do 31.03.2026 r. Szczegółowe dni i godziny egzaminu dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy Usług.
Podstawa prawna zwolnienia usługi rozwojowej z VAT - art. 43 ust. 1, pkt. 29 ppkt. c Ustawy o VAT.
Usługa realizowana w ramach rozwoju transformacji cyfrowej.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Platforma i komunikacja: Szkolenie teoretyczne odbywa się online w czasie rzeczywistym za pośrednictwem platformy Microsoft Teams. Każdy uczestnik uzyskuje dostęp do platformy e-learningowej DRONIFLY Patryk Kostuniak, zawierającej materiały szkoleniowe oraz testy wspierające przyswajanie i weryfikację wiedzy.
Sprzęt: Do udziału w zajęciach wymagany jest komputer z mikrofonem i głośnikami lub urządzenie mobilne (telefon/tablet) z dostępem do Internetu.
Łącze internetowe: Dla komfortowego uczestnictwa w wideokonferencjach grupowych zalecana jest przepustowość co najmniej 800 kb/s w górę i 1 Mb/s w dół, zapewniająca płynny obraz i dźwięk.
Systemy operacyjne: Windows (min. 7) , macOS oraz Linux. Pamięć RAM: min. 4 GB.
Dostęp do linku: Link umożliwiający udział w zajęciach pozostaje aktywny tylko na czas trwania spotkania online.
Egzamin: Do przeprowadzenia egzaminu niestacjonarnego niezbędne będą 2 kamerki (dowolne urządzenia) lub kamerka 360.
Adres
Adres
Szkolenia praktyczne oraz weryfikacja umiejętności odbędą się w Tychach (https://maps.app.goo.gl/PcSN1JsfSSLeio396). Ze względu na zmienność warunków pogodowych, dostępność przestrzeni powietrznej oraz infrastrukturę, miejsce szkolenia może ulec zmianie. Uczestnicy oraz operatorzy zostaną zawsze uprzednio powiadomieni drogą mailową o aktualnej lokalizacji zajęć.