Certyfikowane szkolenie: Narzędzia i metody pracy z dzieckiem z trudnościami emocjonalnymi i społecznymi
Certyfikowane szkolenie: Narzędzia i metody pracy z dzieckiem z trudnościami emocjonalnymi i społecznymi
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój, Małopolski Pociąg do kariery, Nowy start w Małopolsce z EURESEM
- Grupa docelowa usługi
- Szkolenie jest kierowane również do uczestników projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i/lub „Nowy start w Małopolsce z EURESem”;
- Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój
- Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek - Rozwój
- Szkolenie stanowi także wsparcie dla osób indywidualnych
Szkolenie jest skierowane do nauczycieli, wychowawców, pedagogów, psychologów, terapeutów oraz innych specjalistów pracujących z dziećmi i młodzieżą przejawiającymi trudności emocjonalne i społeczne. Uczestnikami mogą być również osoby chcące poszerzyć swoje kompetencje w zakresie rozpoznawania potrzeb emocjonalnych uczniów oraz stosowania skutecznych metod wspierania ich funkcjonowania w środowisku szkolnym i rówieśniczym.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji20-03-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik szkolenia nabędzie wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne do rozpoznawania trudności emocjonalnych i społecznych u dzieci oraz doboru i stosowania adekwatnych metod, technik i narzędzi wspierających rozwój emocjonalny, społeczny i poznawczy dziecka w środowisku edukacyjnym i terapeutycznym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik: Zna przyczyny i mechanizmy powstawania trudności emocjonalnych i społecznych u dzieci. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi omówić psychologiczne i środowiskowe przyczyny trudności emocjonalnych oraz ich wpływ na zachowanie dziecka. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik: Rozumie znaczenie emocji w procesie rozwoju i uczenia się dziecka.Uczestnik: Potrafi rozpoznawać symptomy zaburzeń emocjonalnych i problemów w relacjach społecznych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi opisać etapy rozwoju emocjonalnego i społecznego dziecka oraz zidentyfikować obszary zaburzeń.Uczestnik potrafi rozpoznać symptomy problemów emocjonalnych (lęk, wycofanie, agresja, nadwrażliwość) na podstawie obserwacji zachowań. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik: Umie dobrać i zastosować metody oraz narzędzia wspierające dziecko w regulacji emocji i rozwoju kompetencji społecznych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik demonstruje postawę empatii i umiejętność dostosowania komunikacji do potrzeb emocjonalnych dziecka w trakcie ćwiczeń warsztatowych lub symulacji. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Walidacja | Kryteria weryfikacji weryfikacja wiedzy i umiejętności zdobytych podczas szkolenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
DZIEŃ I. Narzędzia i metody pracy z dzieckiem z trudnościami emocjonalnymi i społecznymi
Blok 1 (9:00–10:30)
Temat: Dziecko z trudnościami emocjonalnymi i społecznymi – rozumienie przyczyn i mechanizmów zachowań. Rozmowa na żywo, dyskusja
- Psychologiczne i środowiskowe uwarunkowania trudności emocjonalnych i społecznych
- Jak emocje wpływają na zachowanie i proces uczenia się
- Typowe formy zaburzeń emocjonalnych i społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym
- Rola nauczyciela i wychowawcy w rozpoznawaniu i reagowaniu na trudności
Blok 2 (10:30–12:00)
Temat: Diagnoza funkcjonowania emocjonalnego i społecznego dziecka w środowisku edukacyjnym. Rozmowa na żywo, case study
- Obserwacja i analiza zachowań – jak rozpoznawać emocje dziecka
- Narzędzia diagnostyczne i arkusze obserwacyjne w pracy nauczyciela i specjalisty
- Studium przypadku – analiza sytuacji dziecka przejawiającego trudności emocjonalne i społeczne
- Interpretacja sygnałów emocjonalnych i behawioralnych
Przerwa 15 minut (12:00–12:15)
Blok 3 (12:15–13:45)
Temat: Metody i narzędzia wspierające rozwój emocjonalny dziecka. Rozmowa na żywo, ćwiczenia praktyczne
- Techniki pracy wspierające regulację emocji
- Zabawy i ćwiczenia rozwijające świadomość emocjonalną
- Praca z emocjami poprzez ruch, muzykę i plastykę
- Ćwiczenia praktyczne: tworzenie zestawu narzędzi wspierających emocje dzieci
Blok 4 (13:45–15:15)
Temat: Wspieranie kompetencji społecznych i relacji rówieśniczych. Rozmowa na żywo, ćwiczenia, case study
- Czym są kompetencje społeczne i jak je rozwijać
- Trening umiejętności społecznych (TUS) – elementy i przykłady
- Jak wspierać dziecko wycofane, lękowe, agresywne lub nadwrażliwe społecznie
- Studium przypadku: analiza i planowanie działań wspierających w grupie lub klasie
Blok 5 (15:15–16:15): Posumowanie szkolenia. Forma zajęć dyskusja.
- Omówienie najważniejszych wniosków z dnia szkolenia
Blok 6 (16:15 – 17:15): Walidacja
- test wiedzy i autorefleksja uczestników.
- Czas trwania usługi rozwojowej został określony w godzinach zegarowych. Jedna godzina szkolenia stanowi jednocześnie jedną godzinę dydaktyczną (1 godzina zegarowa = 1 godzina dydaktyczna).
- Łączny czas trwania usługi wynosi 8 godzin zegarowych, co odpowiada 8 godzinom dydaktycznym. Wszystkie moduły szkoleniowe zostały zaplanowane w oparciu o godziny zegarowe
- Przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Dziecko z trudnościami emocjonalnymi i społecznymi – rozumienie przyczyn i mechanizmów zachowań. Rozmowa na żywo, dyskusja | Prowadzący Gabriela Rafińska | Data realizacji zajęć 21-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Diagnoza funkcjonowania emocjonalnego i społecznego dziecka w środowisku edukacyjnym. Rozmowa na żywo, case study | Prowadzący Gabriela Rafińska | Data realizacji zajęć 21-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Przerwa | Prowadzący Gabriela Rafińska | Data realizacji zajęć 21-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Metody i narzędzia wspierające rozwój emocjonalny dziecka. Rozmowa na żywo, ćwiczenia praktyczne | Prowadzący Gabriela Rafińska | Data realizacji zajęć 21-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Wspieranie kompetencji społecznych i relacji rówieśniczych. Rozmowa na żywo, ćwiczenia, case study | Prowadzący Gabriela Rafińska | Data realizacji zajęć 21-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Posumowanie szkolenia. Forma zajęć dyskusja | Prowadzący Gabriela Rafińska | Data realizacji zajęć 21-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 100,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Gabriela Rafińska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają pełen zestaw profesjonalnych materiałów edukacyjnych, które obejmują zarówno wiedzę teoretyczną, jak i praktyczne wskazówki. Dzięki tym materiałom uczestnicy będą mieli dostęp do niezbędnej wiedzy oraz narzędzi, które umożliwią im samodzielne wykorzystanie zdobytych umiejętności po zakończeniu kursu. Materiały szkoleniowe będą udostępnione na platformie Moodl w formacie PDF. Dzień przed szkoleniem każdy uczestnik otrzyma indywidualny login oraz hasło, umożliwiające dostęp do platformy. Po zalogowaniu będzie można pobrać profesjonalnie przygotowany komplet dokumentów
Warunki uczestnictwa
ukończone 18 lat
- Szkolenie jest kierowane również do uczestników projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i/lub „Nowy start w Małopolsce z EURESem”;
- Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój
- Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek - Rozwój
- Szkolenie stanowi także wsparcie dla osób indywidualnych.
Informacje dodatkowe
- Czas trwania usługi rozwojowej został określony w godzinach zegarowych. Jedna godzina szkolenia stanowi jednocześnie jedną godzinę dydaktyczną (1 godzina zegarowa = 1 godzina dydaktyczna).
- Łączny czas trwania usługi wynosi 8 godzin zegarowych, co odpowiada 8 godzinom dydaktycznym. Wszystkie moduły szkoleniowe zostały zaplanowane w oparciu o godziny zegarowe. Przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi.
- Podstawa zwolnienia z VAT § 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 roku, w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług.
- Wymagana jest frekwencja na poziomie co najmniej 80% udziału w szkoleniu.
- Potwierdzenie obecności odbywa się na podstawie listy obecności oraz dwóch zrzutów ekranu dokumentujących udział w szkoleniu
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania sprzętowe:
- Komputer, bądz laptop z aktualną przeglądarką internetową (polecany chrom) - wymagania sprzętowe: Dual Core 2Ghz lub wyższy, 4gb ram (zalecane)
- Smartfon, bądź tablet z systemem Android/iOS (wymagane pobranie aplikacji ZOOM)
- Słuchawki/Głośniki
- Mikrofon
- Dostęp do intenetu o preferowanej szybkości min. 1 MB/s
Dołączenie do szkolenia następuje poprzez kliknięcie w przesłany link (dostępny tylko i wyłącznie na czas trwania szkolenia), czas trwania szkolenia przedstawiony jest w harmonogramie.
Uczestnicy PROSZENI SĄ o logowanie się na szkolenie z komputera stacjonarnego lub laptopa. Logowanie się z urządzeń mobilnych (telefon, tablet) BARDZO CZĘSTO powoduje u uczestników nagminne wylogowanie się/rozłączenie/ z systemu konferencyjno-szkoleniowego, co utrudnia i zakłóca prowadzenie zajęć.