Certyfikowane szkolenie: Edukacja włączająca w praktyce szkolnej i przedszkolnej
Certyfikowane szkolenie: Edukacja włączająca w praktyce szkolnej i przedszkolnej
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój, Małopolski Pociąg do kariery, Nowy start w Małopolsce z EURESEM
- Grupa docelowa usługi
- Szkolenie jest kierowane również do uczestników projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i/lub „Nowy start w Małopolsce z EURESem”;
- Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój
- Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek - Rozwój
- Szkolenie stanowi także wsparcie dla osób indywidualnych
Szkolenie jest skierowane do nauczycieli, wychowawców, pedagogów, psychologów, terapeutów oraz dyrektorów placówek oświatowych, którzy realizują lub planują wdrażać zasady edukacji włączającej. Uczestnikami mogą być także osoby zainteresowane poszerzeniem wiedzy na temat pracy z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych oraz budowaniem środowiska szkolnego sprzyjającego integracji i równym szansom.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji17-04-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik szkolenia nabędzie wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne do realizacji założeń edukacji włączającej, w tym do tworzenia środowiska edukacyjnego sprzyjającego uczestnictwu wszystkich uczniów – niezależnie od ich możliwości, potrzeb i ograniczeń – oraz do planowania i wdrażania działań wspierających rozwój, integrację i równe szanse edukacyjne w praktyce szkolnej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Zna podstawowe założenia, cele i zasady edukacji włączającej wynikające z przepisów prawa oświatowego i dokumentów strategicznych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi omówić przepisy prawa i główne założenia polityki oświatowej dotyczącej edukacji włączającej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Rozumie znaczenie indywidualizacji procesu nauczania oraz dostosowania metod i form pracy do potrzeb uczniów o zróżnicowanych możliwościach. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wyjaśnić, czym różni się edukacja włączająca od integracyjnej i jakie są jej główne cele. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Potrafi identyfikować bariery i czynniki sprzyjające włączaniu uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi w życie klasy i szkoły. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi rozpoznać bariery fizyczne, emocjonalne, społeczne i dydaktyczne utrudniające uczestnictwo uczniów w procesie edukacyjnym. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Umie planować i realizować działania wspierające włączanie uczniów z niepełnosprawnościami, zaburzeniami rozwojowymi lub trudnościami w uczeniu się. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opracowuje przykładowy plan działań wspierających lub scenariusz lekcji uwzględniający zasady edukacji włączającej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana | ||
Efekty uczenia się Walidacja | Kryteria weryfikacji weryfikacja wiedzy i umiejętności zdobytych podczas szkolenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
DZIEŃ I – Edukacja włączająca w praktyce szkolnej i przedszkolnej
Blok 1 (9:00–10:30)
Temat: Idea i założenia edukacji włączającej. Rozmowa na żywo, dyskusja
- Czym jest edukacja włączająca i jakie są jej główne cele
- Różnice między edukacją integracyjną a włączającą
- Podstawy prawne i dokumenty regulujące edukację włączającą w Polsce
- Wartości i postawy sprzyjające włączaniu wszystkich uczniów
Blok 2 (10:30–12:00)
Temat: Uczeń w edukacji włączającej – rozpoznawanie potrzeb i możliwości. Rozmowa na żywo, case study
- Różnorodność uczniów w klasie – potrzeby edukacyjne, emocjonalne i społeczne
- Rozpoznawanie barier i czynników sprzyjających uczestnictwu
- Studium przypadku – analiza sytuacji ucznia z trudnościami edukacyjnymi, niepełnosprawnością lub zaburzeniami rozwojowymi
- Wspieranie potencjału ucznia – indywidualizacja w praktyce
Przerwa 15 minut (12:00–12:15)
Blok 3 (12:15–13:45)
Temat: Dostosowanie procesu dydaktycznego do zróżnicowanych potrzeb uczniów. Rozmowa na żywo, ćwiczenia
- Indywidualizacja metod, form i tempa nauczania
- Strategie różnicowania zadań i oceniania wspierającego
- Przykłady narzędzi i metod pracy w klasie włączającej
- Ćwiczenia praktyczne – tworzenie scenariusza lekcji z elementami edukacji włączającej
Blok 4 (13:45–15:15)
Temat: Współpraca w zespole nauczycieli i specjalistów w edukacji włączającej. Rozmowa na żywo, dyskusja, case study
- Rola nauczyciela wspomagającego, pedagoga specjalnego i asystenta
- Model pracy zespołowej w planowaniu wsparcia dla ucznia
- Współpraca z rodzicami i specjalistami zewnętrznymi
- Studium przypadku – efektywna komunikacja i wymiana informacji w zespole
Blok 5 (15:15–16:15): Posumowanie szkolenia. Forma zajęć dyskusja.
- Omówienie najważniejszych wniosków z dnia szkolenia
Blok 6 (16:15 – 17:15): Walidacja
- test wiedzy i autorefleksja uczestników.
- Czas trwania usługi rozwojowej został określony w godzinach zegarowych. Jedna godzina szkolenia stanowi jednocześnie jedną godzinę dydaktyczną (1 godzina zegarowa = 1 godzina dydaktyczna).
- Łączny czas trwania usługi wynosi 8 godzin zegarowych, co odpowiada 8 godzinom dydaktycznym. Wszystkie moduły szkoleniowe zostały zaplanowane w oparciu o godziny zegarowe
- Przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Idea i założenia edukacji włączającej. Rozmowa na żywo, dyskusja | Prowadzący Gabriela Rafińska | Data realizacji zajęć 18-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Uczeń w edukacji włączającej – rozpoznawanie potrzeb i możliwości. Rozmowa na żywo, case study | Prowadzący Gabriela Rafińska | Data realizacji zajęć 18-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Przerwa | Prowadzący Gabriela Rafińska | Data realizacji zajęć 18-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Dostosowanie procesu dydaktycznego do zróżnicowanych potrzeb uczniów. Rozmowa na żywo, ćwiczenia | Prowadzący Gabriela Rafińska | Data realizacji zajęć 18-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Współpraca w zespole nauczycieli i specjalistów w edukacji włączającej. Rozmowa na żywo, dyskusja, case study | Prowadzący Gabriela Rafińska | Data realizacji zajęć 18-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Posumowanie szkolenia. Forma zajęć dyskusja | Prowadzący Gabriela Rafińska | Data realizacji zajęć 18-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 100,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Gabriela Rafińska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają pełen zestaw profesjonalnych materiałów edukacyjnych, które obejmują zarówno wiedzę teoretyczną, jak i praktyczne wskazówki. Dzięki tym materiałom uczestnicy będą mieli dostęp do niezbędnej wiedzy oraz narzędzi, które umożliwią im samodzielne wykorzystanie zdobytych umiejętności po zakończeniu kursu. Materiały szkoleniowe będą udostępnione na platformie Moodl w formacie PDF. Dzień przed szkoleniem każdy uczestnik otrzyma indywidualny login oraz hasło, umożliwiające dostęp do platformy. Po zalogowaniu będzie można pobrać profesjonalnie przygotowany komplet dokumentów
Warunki uczestnictwa
ukończone 18 lat
- Szkolenie jest kierowane również do uczestników projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i/lub „Nowy start w Małopolsce z EURESem”;
- Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój
- Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek - Rozwój
- Szkolenie stanowi także wsparcie dla osób indywidualnych.
Informacje dodatkowe
- Czas trwania usługi rozwojowej został określony w godzinach zegarowych. Jedna godzina szkolenia stanowi jednocześnie jedną godzinę dydaktyczną (1 godzina zegarowa = 1 godzina dydaktyczna).
- Łączny czas trwania usługi wynosi 8 godzin zegarowych, co odpowiada 8 godzinom dydaktycznym. Wszystkie moduły szkoleniowe zostały zaplanowane w oparciu o godziny zegarowe. Przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi.
- Podstawa zwolnienia z VAT § 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 roku, w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług.
- Wymagana jest frekwencja na poziomie co najmniej 80% udziału w szkoleniu.
- Potwierdzenie obecności odbywa się na podstawie listy obecności oraz dwóch zrzutów ekranu dokumentujących udział w szkoleniu
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania sprzętowe:
- Komputer, bądz laptop z aktualną przeglądarką internetową (polecany chrom) - wymagania sprzętowe: Dual Core 2Ghz lub wyższy, 4gb ram (zalecane)
- Smartfon, bądź tablet z systemem Android/iOS (wymagane pobranie aplikacji ZOOM)
- Słuchawki/Głośniki
- Mikrofon
- Dostęp do intenetu o preferowanej szybkości min. 1 MB/s
Dołączenie do szkolenia następuje poprzez kliknięcie w przesłany link (dostępny tylko i wyłącznie na czas trwania szkolenia), czas trwania szkolenia przedstawiony jest w harmonogramie.
Uczestnicy PROSZENI SĄ o logowanie się na szkolenie z komputera stacjonarnego lub laptopa. Logowanie się z urządzeń mobilnych (telefon, tablet) BARDZO CZĘSTO powoduje u uczestników nagminne wylogowanie się/rozłączenie/ z systemu konferencyjno-szkoleniowego, co utrudnia i zakłóca prowadzenie zajęć.