Certyfikowane szkolenie: Współpraca z rodzicami w procesie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej z elementami komunikacji bez przemocy NVC
Certyfikowane szkolenie: Współpraca z rodzicami w procesie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej z elementami komunikacji bez przemocy NVC
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój, Nowy start w Małopolsce z EURESEM, Małopolski Pociąg do kariery
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do nauczycieli, pedagogów, psychologów, terapeutów oraz innych specjalistów pracujących w edukacji i udzielających pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Adresowane jest do osób współpracujących z rodzicami dzieci wymagających wsparcia, które chcą doskonalić umiejętność budowania relacji i komunikacji w duchu NVC.
Szkolenie jest kierowane również do uczestników projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i/lub „Nowy start w Małopolsce z EURESem”;
Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój
Szkolenie stanowi także wsparcie dla osób indywidualnych.
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek - Rozwój
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników19
- Data zakończenia rekrutacji09-01-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwinięcie kompetencji uczestników w zakresie efektywnej współpracy z rodzicami uczniów oraz doskonalenie umiejętności komunikacyjnych opartych na empatii, dialogu i zasadach (NVC). Szkolenie ma na celu przygotowanie uczestników do prowadzenia konstruktywnej współpracy z rodzicami w procesie diagnozowania, planowania i realizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w sposób sprzyjający budowaniu zaufania, zaangażowania i wspólnej odpowiedzialności za rozwój dziecka.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Zna przepisy prawa oświatowego dotyczące organizacji i realizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu i szkole. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi omówić podstawowe przepisy i procedury związane z pomocą psychologiczno-pedagogiczną oraz wskazać rolę nauczyciela i specjalisty w tym procesie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Rozumie znaczenie współpracy nauczyciela, specjalisty i rodzica w procesie udzielania pomocy dziecku. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi opisać etapy i znaczenie współpracy z rodzicem w kontekście wsparcia dziecka. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Potrafi skutecznie komunikować się z rodzicami, wykorzystując elementy komunikacji bez przemocy (NVC). | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi rozpoznać elementy komunikacji bez przemocy (NVC) i zastosować je w symulowanej rozmowie z rodzicem. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Umie prowadzić rozmowę wspierającą z rodzicem dziecka z trudnościami edukacyjnymi, emocjonalnymi lub społecznymi. | Kryteria weryfikacji Uczestnik odgrywa przykładową rozmowę z rodzicem, stosując techniki aktywnego słuchania, empatii i komunikatów „ja”. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wykazuje postawę empatii, otwartości i partnerstwa w kontaktach z rodzicami, wspierając relację opartą na wzajemnym zaufaniu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik demonstruje postawę opartą na szacunku, akceptacji i zrozumieniu emocji rodzica podczas pracy warsztatowej lub dyskusji grupowej. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Walidacja | Kryteria weryfikacji weryfikacja wiedzy i umiejętności zdobytych podczas szkolenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
DZIEŃ I – Skuteczna współpraca z rodzicami i komunikacja empatyczna w procesie pomocy psychologiczno-pedagogicznej (8 godzin)
Blok 1 (9:00–10:30): Podstawy pomocy psychologiczno-pedagogicznej i rola współpracy z rodzicami. Rozmowa na żywo, dyskusja.
- Cele i zadania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu i szkole
- Rola nauczyciela, pedagoga, psychologa i rodzica w procesie wspierania dziecka
- Bariery i trudności we współpracy z rodzicami
- Znaczenie komunikacji i budowania zaufania w relacji szkoła–rodzic
Blok 2 (10:30–12:00): Efektywna komunikacja w relacji z rodzicem dziecka wymagającego wsparcia. Rozmowa na żywo, ćwiczenia, case study
- Style i modele komunikacji w środowisku edukacyjnym
- Czynniki sprzyjające i utrudniające rozmowę z rodzicem
- Praktyczne techniki aktywnego słuchania
- Analiza przykładów sytuacji konfliktowych i sposobów ich rozwiązania
Przerwa 15 minut (12:00–12:15)
Blok 3 (12:15–13:45): Komunikacja bez przemocy (NVC) w relacjach z rodzicami. Rozmowa na żywo, ćwiczenia praktyczne
- Założenia i cztery kroki komunikacji bez przemocy (obserwacja – uczucia – potrzeby – prośby)
- Rola empatii w budowaniu współpracy z rodzicem
- Ćwiczenia z rozpoznawania potrzeb i emocji własnych oraz rodzica
- Jak reagować na trudne emocje i unikać eskalacji konfliktu
Blok 4 (13:45–15:15): Współpraca z rodzicami w praktyce szkolnej i przedszkolnej. Rozmowa na żywo, dyskusja, case study
- Jak prowadzić rozmowę wspierającą z rodzicem dziecka z trudnościami edukacyjnymi i emocjonalnymi
- Dobre praktyki komunikacji: rozmowy indywidualne, spotkania zespołu, konsultacje
- Strategie współpracy w sytuacjach kryzysowych
- Tworzenie atmosfery partnerstwa i współodpowiedzialności za rozwój dziecka
Blok 5 (15:15–16:15): Posumowanie szkolenia. Forma zajęć dyskusja.
- Omówienie najważniejszych wniosków z dnia szkolenia
Blok 6 (16:15 – 17:15): Walidacja
- test wiedzy i autorefleksja uczestników.
Sposób realizacji zajęć, np. ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu.
- Forma zajęć: rozmowa na żywo, wykład i zajęcia praktyczne
• Czas trwania usługi rozwojowej został określony w godzinach zegarowych. Jedna godzina szkolenia stanowi jednocześnie jedną godzinę dydaktyczną (1 godzina zegarowa = 1 godzina dydaktyczna).
• Łączny czas trwania usługi wynosi 8 godzin zegarowych, co odpowiada 8 godzinom dydaktycznym. Wszystkie moduły szkoleniowe zostały zaplanowane w oparciu o godziny zegarowe
• Przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Podstawy pomocy psychologiczno-pedagogicznej i rola współpracy z rodzicami. Rozmowa na żywo, dyskusja. | Prowadzący Weronika Kamińska | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Efektywna komunikacja w relacji z rodzicem dziecka wymagającego wsparcia. Rozmowa na żywo, ćwiczenia, case study | Prowadzący Weronika Kamińska | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Przerwa | Prowadzący Weronika Kamińska | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Komunikacja bez przemocy (NVC) w relacjach z rodzicami. Rozmowa na żywo, ćwiczenia praktyczne | Prowadzący Weronika Kamińska | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Współpraca z rodzicami w praktyce szkolnej i przedszkolnej. Rozmowa na żywo, dyskusja, case study | Prowadzący Weronika Kamińska | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Posumowanie szkolenia. Forma zajęć dyskusja | Prowadzący Weronika Kamińska | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 100,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Weronika Kamińska
Tworzy autorskie programy i scenariusze zajęć, które wspierają dobrostan dzieci i młodzieży oraz pomagają dorosłym w lepszym rozumieniu ich potrzeb. Posiada wykształcenie pedagogiczne – studiuje pedagogikę o specjalizacji socjoterapia z elementami pedagogiki resocjalizacyjnej w Wyższej Szkole Zarządzania „Edukacja” we Wrocławiu. Ukończyła m.in. kurs Treningu Umiejętności Społecznych (TUS), Szkołę Tutorów Collegium Wratislaviense (certyfikat tutora I stopnia) oraz kurs trenera-szkoleniowca. Współpracuje z placówkami oświatowymi i organizacjami społecznymi, konsekwentnie wspierając rozwój kompetencji wychowawczych nauczycieli i rodziców oraz budowanie zasobów emocjonalnych dzieci.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają pełen zestaw profesjonalnych materiałów edukacyjnych, które obejmują zarówno wiedzę teoretyczną, jak i praktyczne wskazówki. Dzięki tym materiałom uczestnicy będą mieli dostęp do niezbędnej wiedzy oraz narzędzi, które umożliwią im samodzielne wykorzystanie zdobytych umiejętności po zakończeniu kursu. Materiały szkoleniowe będą udostępnione na platformie Moodl w formacie PDF. Dzień przed szkoleniem każdy uczestnik otrzyma indywidualny login oraz hasło, umożliwiające dostęp do platformy. Po zalogowaniu będzie można pobrać profesjonalnie przygotowany komplet dokumentów
Informacje dodatkowe
- Podstawa zwolnienia z VAT § 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 roku, w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług.
- Wymagana jest frekwencja na poziomie co najmniej 80% udziału w szkoleniu. Potwierdzenie obecności odbywa się na podstawie listy obecności oraz dwóch zrzutów ekranu dokumentujących udział w szkoleniu.
- Czas trwania usługi rozwojowej został określony w godzinach zegarowych. Jedna godzina szkolenia stanowi jednocześnie jedną godzinę dydaktyczną (1 godzina zegarowa = 1 godzina dydaktyczna).
- Łączny czas trwania usługi wynosi 8 godzin zegarowych, co odpowiada 8 godzinom dydaktycznym. Wszystkie moduły szkoleniowe zostały zaplanowane w oparciu o godziny zegarowe. Przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi.
- Szkolenie jest kierowane również do uczestników projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i/lub „Nowy start w Małopolsce z EURESem”;
- Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój zawarto umowę z WUP
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Miejsce realizacji usługi: on-line.
Szkolenie będzie przeprowadzane za pośrednictwem platformy ZOOM.
Wymagania sprzętowe:
- Komputer, bądź laptop z aktualną przeglądarką internetową (polecany chrom) - wymagania sprzętowe: Dual Core 2Ghz lub wyższy, 4gb ram (zalecane)
- Smartfon, bądź tablet z systemem Android/iOS (wymagane pobranie aplikacji ZOOM)
- Słuchawki/Głośniki
- Mikrofon
Dostęp do Internetu o preferowanej szybkości min. 1 MB/s
Dołączenie do szkolenia następuje poprzez kliknięcie w przesłany link (dostępny tylko i wyłącznie na czas trwania szkolenia), czas trwania szkolenia przedstawiony jest w harmonogramie.
Uczestnicy PROSZENI SĄ o logowanie się na szkolenie z komputera stacjonarnego lub laptopa. Logowanie się z urządzeń mobilnych (telefon, tablet) BARDZO CZĘSTO powoduje u uczestników nagminne wylogowanie się/rozłączenie/ z systemu konferencyjno-szkoleniowego, co utrudnia i zakłóca prowadzenie zajęć.