Certyfikowane szkolenie: Dziecko nieśmiałe i wycofane. Narzędzia i metody pracy
Certyfikowane szkolenie: Dziecko nieśmiałe i wycofane. Narzędzia i metody pracy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój, Nowy start w Małopolsce z EURESEM, Małopolski Pociąg do kariery
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla osób pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym, które chcą lepiej rozumieć mechanizmy nieśmiałości i wycofania oraz nauczyć się skutecznych metod wspierania dzieci w budowaniu pewności siebie, relacji i aktywności społecznej.
W szczególności zapraszamy:
- nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej,
- pedagogów i psychologów szkolnych,
- wychowawców klas i świetlic,
- terapeutów pedagogicznych,
- logopedów, neurologopedów i terapeutów zajęciowych,
- pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych,
- studentów kierunków pedagogicznych i psychologicznych.
Szkolenie jest kierowane również do uczestników projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i/lub „Nowy start w Małopolsce z EURESem”;
Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój
Szkolenie stanowi także wsparcie dla osób indywidualnych.
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek - Rozwój
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników19
- Data zakończenia rekrutacji12-12-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik szkolenia nabędzie wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne umożliwiające rozpoznawanie przyczyn, objawów oraz mechanizmów nieśmiałości i wycofania u dzieci, a także stosowanie adekwatnych metod, narzędzi i strategii wspierających rozwój emocjonalny, społeczny i komunikacyjny dziecka w procesie edukacji i terapii.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Zna psychologiczne i społeczne uwarunkowania nieśmiałości oraz wycofania u dzieci. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi omówić przyczyny i mechanizmy powstawania nieśmiałości oraz jej wpływ na rozwój dziecka. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Rozpoznaje objawy nieśmiałości i trudności w funkcjonowaniu emocjonalnym i społecznym dziecka. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi rozpoznać symptomy nieśmiałości i wycofania na podstawie obserwacji zachowań dziecka w różnych sytuacjach | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Potrafi dobrać odpowiednie metody, narzędzia i techniki pracy wspierające dziecko nieśmiałe i wycofane. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi dobrać i opisać metody pracy sprzyjające budowaniu poczucia bezpieczeństwa i samoakceptacji u dziecka. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Umie planować i realizować działania wychowawcze i terapeutyczne wspierające rozwój pewności siebie i kompetencji społecznych dziecka. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opracowuje przykładowy plan zajęć lub interwencji wspierającej dziecko nieśmiałe i potrafi go zaprezentować w praktyce | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykazuje postawę empatii, akceptacji i otwartości wobec dzieci z trudnościami emocjonalnymi i społecznymi. | Kryteria weryfikacji Uczestnik demonstruje umiejętność budowania pozytywnej relacji z dzieckiem oraz stosowania komunikacji wspierającej jego rozwój emocjonalny. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się Walidacja | Kryteria weryfikacji weryfikacja wiedzy i umiejętności zdobytych podczas szkolenia | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
DZIEŃ I – Zrozumienie nieśmiałości i wycofania u dzieci (8 godzin)
Blok 1 (9:00–10:30): Psychologiczne uwarunkowania nieśmiałości i wycofania. Rozmowa na żywo, ćwiczenia, dyskusja
- Definicja nieśmiałości i wycofania w kontekście rozwoju emocjonalnego dziecka
- Przyczyny nieśmiałości – czynniki biologiczne, środowiskowe i emocjonalne
- Różnice między nieśmiałością a lękiem społecznym
- Wpływ nieśmiałości na funkcjonowanie dziecka w grupie rówieśniczej i edukacyjnej
Blok 2 (10:30–12:00): Rozpoznawanie nieśmiałości w praktyce pedagogicznej i terapeutycznej. Rozmowa na żywo, case study, dyskusja
- Symptomy i sygnały ostrzegawcze w zachowaniu dziecka
- Obserwacja i diagnoza – jak nauczyciel może rozpoznać trudności emocjonalne
- Studium przypadków – analiza konkretnych sytuacji z praktyki szkolnej i przedszkolnej
- Rola nauczyciela i terapeuty w procesie wspierania dziecka wycofanego
Przerwa 15 minut (12:00–12:15)
Blok 3 (12:15–13:45): Metody i narzędzia pracy z dzieckiem nieśmiałym. Rozmowa na żywo, ćwiczenia praktyczne
- Techniki wspierające budowanie poczucia bezpieczeństwa i pewności siebie
- Ćwiczenia pomagające rozwijać ekspresję emocjonalną i komunikację
- Przykłady zabaw integracyjnych i relacyjnych sprzyjających otwarciu dziecka
- Jak wzmacniać samoocenę i motywację dziecka do aktywnego uczestnictwa
Blok 4 (13:45–15:15): Współpraca z rodzicami i środowiskiem szkolnym. Rozmowa na żywo, dyskusja, case study
- Jak rozmawiać z rodzicami dziecka nieśmiałego – komunikacja wspierająca
- Budowanie partnerstwa w procesie wspierania dziecka
- Działania wychowawcze i terapeutyczne w środowisku szkolnym
- Tworzenie indywidualnych planów wsparcia
Blok 5 (15:15–16:15): Posumowanie szkolenia. Forma zajęć dyskusja.
- Omówienie najważniejszych wniosków z dnia szkolenia
Blok 6 (16:15 – 17:15): Walidacja
- test wiedzy i autorefleksja uczestników.
Sposób realizacji zajęć, np. ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu.
- Forma zajęć: rozmowa na żywo, wykład i zajęcia praktyczne
• Czas trwania usługi rozwojowej został określony w godzinach zegarowych. Jedna godzina szkolenia stanowi jednocześnie jedną godzinę dydaktyczną (1 godzina zegarowa = 1 godzina dydaktyczna).
• Łączny czas trwania usługi wynosi 8 godzin zegarowych, co odpowiada 8 godzinom dydaktycznym. Wszystkie moduły szkoleniowe zostały zaplanowane w oparciu o godziny zegarowe
• Przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Psychologiczne uwarunkowania nieśmiałości i wycofania. Rozmowa na żywo, ćwiczenia, dyskusja | Prowadzący Weronika Kamińska | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Rozpoznawanie nieśmiałości w praktyce pedagogicznej i terapeutycznej. Rozmowa na żywo, case study, dyskusja | Prowadzący Weronika Kamińska | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Przerwa | Prowadzący Weronika Kamińska | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Metody i narzędzia pracy z dzieckiem nieśmiałym. Rozmowa na żywo, ćwiczenia praktyczne | Prowadzący Weronika Kamińska | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Współpraca z rodzicami i środowiskiem szkolnym. Rozmowa na żywo, dyskusja, case study | Prowadzący Weronika Kamińska | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Posumowanie szkolenia. Forma zajęć dyskusja | Prowadzący Weronika Kamińska | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 100,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Weronika Kamińska
Tworzy autorskie programy i scenariusze zajęć, które wspierają dobrostan dzieci i młodzieży oraz pomagają dorosłym w lepszym rozumieniu ich potrzeb. Posiada wykształcenie pedagogiczne – studiuje pedagogikę o specjalizacji socjoterapia z elementami pedagogiki resocjalizacyjnej w Wyższej Szkole Zarządzania „Edukacja” we Wrocławiu. Ukończyła m.in. kurs Treningu Umiejętności Społecznych (TUS), Szkołę Tutorów Collegium Wratislaviense (certyfikat tutora I stopnia) oraz kurs trenera-szkoleniowca. Współpracuje z placówkami oświatowymi i organizacjami społecznymi, konsekwentnie wspierając rozwój kompetencji wychowawczych nauczycieli i rodziców oraz budowanie zasobów emocjonalnych dzieci.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają pełen zestaw profesjonalnych materiałów edukacyjnych, które obejmują zarówno wiedzę teoretyczną, jak i praktyczne wskazówki. Dzięki tym materiałom uczestnicy będą mieli dostęp do niezbędnej wiedzy oraz narzędzi, które umożliwią im samodzielne wykorzystanie zdobytych umiejętności po zakończeniu kursu. Materiały szkoleniowe będą udostępnione na platformie Moodl w formacie PDF. Dzień przed szkoleniem każdy uczestnik otrzyma indywidualny login oraz hasło, umożliwiające dostęp do platformy. Po zalogowaniu będzie można pobrać profesjonalnie przygotowany komplet dokumentów
Informacje dodatkowe
- Podstawa zwolnienia z VAT § 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 roku, w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług.
- Wymagana jest frekwencja na poziomie co najmniej 80% udziału w szkoleniu. Potwierdzenie obecności odbywa się na podstawie listy obecności oraz dwóch zrzutów ekranu dokumentujących udział w szkoleniu.
- Czas trwania usługi rozwojowej został określony w godzinach zegarowych. Jedna godzina szkolenia stanowi jednocześnie jedną godzinę dydaktyczną (1 godzina zegarowa = 1 godzina dydaktyczna).
- Łączny czas trwania usługi wynosi 8 godzin zegarowych, co odpowiada 8 godzinom dydaktycznym. Wszystkie moduły szkoleniowe zostały zaplanowane w oparciu o godziny zegarowe. Przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi.
- Szkolenie jest kierowane również do uczestników projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i/lub „Nowy start w Małopolsce z EURESem”;
- Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój zawarto umowę z WUP
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Miejsce realizacji usługi: on-line.
Szkolenie będzie przeprowadzane za pośrednictwem platformy ZOOM.
Wymagania sprzętowe:
- Komputer, bądź laptop z aktualną przeglądarką internetową (polecany chrom) - wymagania sprzętowe: Dual Core 2Ghz lub wyższy, 4gb ram (zalecane)
- Smartfon, bądź tablet z systemem Android/iOS (wymagane pobranie aplikacji ZOOM)
- Słuchawki/Głośniki
- Mikrofon
Dostęp do Internetu o preferowanej szybkości min. 1 MB/s
Dołączenie do szkolenia następuje poprzez kliknięcie w przesłany link (dostępny tylko i wyłącznie na czas trwania szkolenia), czas trwania szkolenia przedstawiony jest w harmonogramie.
Uczestnicy PROSZENI SĄ o logowanie się na szkolenie z komputera stacjonarnego lub laptopa. Logowanie się z urządzeń mobilnych (telefon, tablet) BARDZO CZĘSTO powoduje u uczestników nagminne wylogowanie się/rozłączenie/ z systemu konferencyjno-szkoleniowego, co utrudnia i zakłóca prowadzenie zajęć.