Kurs - Opiekun dziecięcy wraz z egzaminem.
Kurs - Opiekun dziecięcy wraz z egzaminem.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią osoby:
- osoby nieaktywne zawodowo, które planują rozpocząć karierę w branży związanej z opieką nad dziećmi,
- pracujące jako opiekun dziecięcy w firmach prywatnych, instytucjach państwowych, organizacjach pozarządowych i innych podmiotach gospodarczych - m.in. żłobkach, przedszkolach, klubach malucha,
- pracujące jako opiekun dziecięcy w domach klientów,
- osoby nie posiadające doświadczenia w pracy opiekuna dziecięcego a dążące do nabycia kwalifikacji w tym zawodzie.
Osoby zgłaszające się do udziału w usłudze wykonują pre test pozwalający na ocenę wiedzy, dzięki czemu poziom kursu jest dostosowywany do poziomu wiedzy Uczestników/czek.
Od Uczestników/czek wymagana jest:
- podstawowa wiedza z zakresu opieki nad dziećmi,
- podstawowe umiejętności z zakresu opieki nad dziećmi,
- nie wymagane jest wylegitymowanie się doświadczeniem w opiece nad dziećmi.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji23-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi36
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Kurs - Opiekun dziecięcy wraz z egzaminem" przygotowuje do samodzielnej pracy, opieki nad dziećmi.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą rozwoju psychicznego i somatycznego dziecka w różnych okresach jego życia. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje kwestie dot. rozwoju psychicznego i somatycznego dziecka w różnych okresach jego życia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą aspektów rozwojowych wieku dziecięcego. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje aspekty rozwojowe wieku dziecięcego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą z zakresu rozwoju: mowy, myślenia, wyobraźni i pamięci u dzieci. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje zakres rozwoju: mowy, myślenia, wyobraźni i pamięci u dzieci. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą ilościowych i jakościowych przemian poszczególnych funkcji i właściwości psychicznych w różnych okresach życia dziecka (wiek niemowlęcy, poniemowlęcy, przedszkolny, młodszy wiek szkolny, starszy wiek szkolny. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje ilościowe ijakościowe przemiany poszczególnych funkcji i właściwości psychicznych w różnych okresach życia dziecka (wiek niemowlęcy, poniemowlęcy, przedszkolny, młodszy wiek szkolny, starszy wiek szkolny). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą oceny iobserwacji rozwoju motoryki u dzieci. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje kwestie ocenyi obserwacji rozwoju motoryki u dzieci. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącąrozwoju mowy: sytuacyjnej, konkretno-wyobrażeniowej, abstrakcyjnej. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje kwestierozwoju mowy: sytuacyjnej, konkretno-wyobrażeniowej, abstrakcyjnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącązagadnień związanych z analizą i syntezą myślową oraz procesami porównania. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje kwestiezagadnień związanych z analizą i syntezą myślową oraz procesami porównania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącąrozwoju moralno-społecznego w życiu dziecka. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje kwestierozwoju moralno-społecznego w życiu dziecka. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą rolizabawy w rozwoju dziecka, umiejętność doboru właściwych zabaw do wieku dziecka. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje rolę zabawy wrozwoju dziecka, umiejętność doboru właściwych zabaw do wieku dziecka. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą metodwszechstronnego rozwoju dziecka. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje metodywszechstronnego rozwoju dziecka. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącąrozwoju aktywności ruchowej u dzieci. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje kwestierozwoju aktywności ruchowej u dzieci. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącąsprawności i koordynacji ruchów rąk. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje kwestiesprawności i koordynacji ruchów rąk. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącąwłaściwej organizacji czasu i zabawy dobranej do wieku dziecka. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje kwestiewłaściwej organizacji czasu i zabawy dobranej do wieku dziecka. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnionych do wydawania dokumentów potwierdzających uzyskanie kwalifikacji, w tym w zawodzie
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęICVC Certyfikacja Sp. z o.o.
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoICVC Certyfikacja Sp. z o.o.
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Kurs obejmuje następujący zakres tematyczny:
1. Podstawowa wiedza na temat rozwoju psychicznego i somatycznego dziecka w różnych okresach jego życia.
2. Znajomość aspektów rozwojowych wieku dziecięcego.
3. Wiedza z zakresu rozwoju: mowy, myślenia, wyobraźni i pamięci u dzieci.
4. Szczegółowa wiedza z zakresu ilościowych i jakościowych przemian poszczególnych funkcji i właściwości psychicznych w różnych okresach życia dziecka (wiek niemowlęcy, poniemowlęcy, przedszkolny, młodszy wiek szkolny, starszy wiek szkolny). 5. Umiejętność oceny i obserwacji rozwoju motoryki u dzieci.
6. Wiedza z zakresu rozwoju mowy: sytuacyjnej, konkretno-wyobrażeniowej, abstrakcyjnej.
7. Znajomość zagadnień związanych z analizą i syntezą myślową oraz procesami porównania.
8. Rola rozwoju moralno-społecznego w życiu dziecka.
9. Rola zabawy w rozwoju dziecka, umiejętność doboru właściwych zabaw do wieku dziecka.
10. Znajomość metod wszechstronnego rozwoju dziecka.
11. Wiedza z zakresu rozwoju aktywności ruchowej u dzieci.
12. Wiedza z zakresu sprawności i koordynacji ruchów rąk.
13. Umiejętność właściwej organizacji czasu i zabawy dobranej do wieku dziecka.
Warunki wymagane od Uczestników/czek:
- podstawowa wiedza z zakresu opieki nad dziećmi,
- podstawowe umiejętności z zakresu opieki nad dziećmi,
- nie wymagane jest wylegitymowanie się doświadczeniem w opiece nad dziećmi.
Warunki organizacyjne dla przeprowadzenia kursu:
a) maksymalna liczba Uczestników/czek kursu: 12 osób
b) kurs prowadzony będzie w formie warsztatowej, zakładającej aktywny udział Uczestników/czek i przeprowadzenie ćwiczeń praktycznych
c) wyposażenie sali szkoleniowej: - biurka, krzesła - laptop, projektor mulitmedialny, flipchart
d) materiały szkoleniowe dla Uczestnika/czki kursu: - teczka, notes, długopis.
Czas trwania usługi (36h) nie obejmuje przerw - stanowią one odrębny czas.
Teoria to 16 h, praktyka 18.
Jedna godzina oznacza jedną godzinę lekcyjną (45 min.).
Po zakończeniu kursu zostanie przeprowadzony zewnętrzna walidacja oraz certyfikacja.
Po zakończeniu Usługi dla Uczestniczek/ników organizowane będzie wsparcie poszkoleniowe.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 950,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 950,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 137,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 137,50 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 250,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 250,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 250,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 250,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Łysik
-Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna
-Aurtyzm-Edukacja i rewalidacja osób ze spektrum autyzmu
-Oligofrenopedagogika
-Pedagogika opiekuńczo- wychowawcza z pomocą psychologiczno -pedagodiczną
-Terapia pedagogiczna
-Organizacja i zarządzanie oświatą
-Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z integracja sensoryczną
- Tyflopedagogika
-Surdopedagogika.
Posiada bogate doświadczenie zawodowe, w ostatnich 5 latach była niezmiennie aktywna zawodowo, podnosiła swoje kwalifikacje.
Pracuje jako nauczyciel w szkole podstawowej, dodatkowo od 2020 roku jest dyrektorem w dwóch przedszkolach oraz dwóch żłobkach.
Trener posiada umiejętność prostej, przystępnej komunikacji z uczestnikami usługi rozwojowej. Podczas realizacji usługi rozwojowej stosuje zapisy Standardów dostępności dla polityki spójności 2021 – 2027. Posiada doświadczenie w realizacji usługi rozwojowych dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy/czki otrymują materiały szkoleniowe, tj: notest, teczka, długopis.
Warunki uczestnictwa
W przypadku usług dofinansowanych warunkiem uczestnictwa w usłudze jest spełnienie warunków przedstawionych przez danego Operatora, do którego składane będą dokumenty o dofinansowanie usługi rozwojowej.
Informacje dodatkowe
W efekcie ukończenia usługi Uczestnicy/Uczestniczki uzyskają certyfikat potwierdzający nabycie kwalifikacji ICVC w zawodzie opiekuna dziecięcego Certyfikat ICVC/OPD 20002.21 Opiekun Dziecięcy.
Usługa rozwojowa jest dostępna dla osób ze szczególnymi potrzebami, czyli tych osób, które ze względu na swoje cechy zewnętrze lub wewnętrze lub ze względu na okoliczności, w których się znajdują, muszą podjąć dodatkowe działania lub zastosować dodatkowe środki, w celu przezwyciężenia bariery, aby uczestniczyć w różnych sferach życia, na zasadzie równości z innymi osobami.
Realizacja usługi rozwojowej jest zgodna ze Standardami dostępności dla polityki spójności 2021 – 2027 oraz zapisami Ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Usługa rozwojowa jest dostępna dla osób ze szczególnymi potrzebami,.