Akademia Trenera Medycznego - Moduł I - ProFi Academy
Akademia Trenera Medycznego - Moduł I - ProFi Academy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaStyl życia / Sport
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dla osób pragnących poszerzyć zakres wiedzy i kompetencji związanych z zawodem lub edukacją. W szkoleniu może wziąć udział każda osoba, która ukończyła 18 rok życia (w tym osoby fizyczne, pracownicy i osoby prowadzące MMŚP) oraz nie ma przeciwwskazań do wysiłku fizycznego oraz spełnia jeden z poniższych wymogów:
- posiada uprawnienia Instruktora Siłowni/Trenera Personalnego/Medycznego/Instruktora Fitness
- ukończyła szkołę wyższą o profilu sportowym lub medycznym np. wychowanie fizyczne, fizjoterapia, rekreacja ruchowa
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników26
- Data zakończenia rekrutacji27-02-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi65
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do samodzielnego przeprowadzania diagnozy funkcjonalnej klienta, rozpoznawania nieprawidłowych wzorców ruchowych i oddechowych oraz planowania bezpiecznych i skutecznych interwencji treningowych w oparciu o model biopsychospołeczny i praktykę Evidence-Based.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Analizuje relację klient–trener z uwzględnieniem aspektów psychologicznych, stresu i efektów placebo/nocebo | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje czynniki wpływające na relację trener–klient | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia mechanizm efektów placebo i nocebo | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje strategie komunikacji wspierające proces zmiany nawyków | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Rozróżnia rodzaje bólu (ostry, przewlekły) w kontekście modelu biopsychospołecznego | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia różnice między bólem ostrym a przewlekłym | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Określa komponenty modelu biopsychospołecznego bólu | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Analizuje wpływ czynników psychospołecznych na percepcję bólu | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Interpretuje informacje z wywiadu i rozpoznaje czerwone flagi w procesie diagnostycznym | Kryteria weryfikacji Wymienia kluczowe elementy wywiadu funkcjonalnego | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje symptomy alarmowe wymagające konsultacji medycznej | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Ocenia granice kompetencji trenera ruchowego | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Wyjaśnia znaczenie praktyki opartej na dowodach (Evidence-Based Practice) w pracy trenera | Kryteria weryfikacji Opisuje strukturę i etapy EBP | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Wskazuje źródła wiarygodnych dowodów naukowych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Analizuje przykłady decyzji treningowych opartych na EBP | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje anatomię i fizjologię układu oddechowego oraz mechanikę oddychania | Kryteria weryfikacji Wymienia główne struktury układu oddechowego | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia rolę przepony w mechanice oddechu | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Opisuje zależność między wzorcem oddechowym a postawą ciała | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Analizuje wpływ stresu na proces treningowy i proponuje techniki redukcji napięcia | Kryteria weryfikacji Opisuje reakcję fizjologiczną na stres | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Wskazuje skutki przewlekłego stresu dla efektywności treningu | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Przedstawia techniki mindfulness i relaksacji wspierające regenerację | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Klasyfikuje i opisuje taśmy anatomiczne oraz ich funkcję w kontekście biomechaniki ruchu | Kryteria weryfikacji Wymienia główne taśmy anatomiczne | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia ich rolę w stabilizacji i przenoszeniu sił | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Analizuje zależności między taśmami a kompensacjami ruchowymi | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Wyjaśnia zasady diagnostyki funkcjonalnej i interpretacji wyników testów klinicznych | Kryteria weryfikacji Opisuje przebieg podstawowych testów klinicznych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia objawy wynikające z zaburzeń mięśniowo-szkieletowych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Interpretuje wyniki testów w kontekście planowania terapii ruchowej | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje zasady oceny postawy ciała i równowagi mięśniowej | Kryteria weryfikacji Wskazuje elementy oceny posturalnej | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia typowe asymetrie i odchylenia od normy | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia znaczenie oceny postawy w prewencji urazów | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Wyjaśnia zasady programowania treningu korekcyjnego dla tułowia i miednicy | Kryteria weryfikacji Definiuje pojęcie stabilności centralnej (core stability) | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Opisuje techniki reedukacji oddechowej i ich wpływ na napięcie mięśniowe | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje zasady tworzenia planów korekcyjnych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Warunki organizacyjne dla przeprowadzenia szkolenia:
Szkolenie prowadzone jest w grupie maksymalnie 26 osobowej. Szkolenie odbędzie się na siłowni i sali fitness wyposażonej w specjalistyczny sprzęt w tym w maszyny do ćwiczeń oraz niezbędny sprzęt treningowy potrzebny do przeprowadzenia szkolenia taki jak maty, hantle, powerbandy, minibandy, bosu, kettlebells, taśmy podwieszane, sztangi, drążek do podciągania czy skrzynia.
Podczas zajęć będą wykorzystywane metody interaktywne takie, jak dyskusje grupowe, burze mózgów czy praca w małych grupach.
Usługa jest prowadzona w trybie godzin zegarowych (1h=60 min). W czas trwania usługi wliczone są przerwy 20 minutowe. Przerwy wliczone są do procesu kształcenia (czasu trwania i kosztu usługi). Przewidziana jest minimum 1 przerwa dwudziestominutowa na dzień szkoleniowy.
Program szkolenia:
MODUŁ I - Relacja klient-trener, aspekt stresu i mindfulness, fundamenty bólu, elementy diagnostyki różnicowej, ocena wzorca oddechowego
- Epidemiologia wybranych chorób.
- Wstęp do Evidence-based Practise (EBP) - praktyka oparta na dowodach, sposób krytycznego myślenia podczas analizy i interpretacji dowodów.
- Relacja klient - trener i wywiad.
- Rola trenera - efekty placebo i nocebo.
- Teorie zmiany nawyków.
- Fundamenty bólu, ból nagły a przewlekły, model biopsychospołeczny, odejście od modelu kinezjopatologicznego.
- Zbieranie wywiadu jako narzędzie badań przesiewowych - kiedy kończą się kompetencje trenera - terapeuty ruchowego.
- Znaczenie poprawnej diagnozy w planowaniu terapii ruchowej.
- Elementy diagnostyki różnicowej. Czerwone flagi. Testy bezpieczeństwa.
- Rodzaje bólu dolnego odcinka kręgosłupa, epidemiologia, czynniki ryzyka, predyktory chronicznego bólu pleców.
- Podstawy fizjologii oddychania. Anatomia układu oddechowego.
- Anatomia układu oddechowego. Praca przepony i mechanika oddechu.
- Praca przepony i mechanika oddechu. Technika optymalnego oddechu – ocena wzorca oddechowego.
- Zespoły psychogenne a wady postawy.
- Aspekt stresu i mindfulness. Metody radzenia sobie ze stresem. Stres a proces treningowy.
MODUŁ II - Anatomia palpacyjna, taśmy anatomiczne, fizjologia
- Anatomia funkcjonalna, fizjologia.
- Anatomia palpacyjna, taśmy anatomiczne i ich funkcje.
- Wstęp do biomechaniki ludzkiego ciała.
- Charakterystyka objawowa mięśniowo-powięziowych punktów spustowych.
MODUŁ III - Wstęp do biomechaniki, ocena postawy ciała i równowagi mięśniowej, diagnostyka funkcjonalna, interpretacja wyników
- Biomechanika w praktyce trenera.
- Ruch człowieka jako układ dynamiczny.
- BHP, interpretacja wyników, przekazanie i prezentacja wyników - aspekty medyczne i psychologiczne.
- Kwestionariusz medyczny - tworzenie bezpiecznych i skutecznych programów treningowych - wstęp.
- Zasady prawidłowego badania pacjenta.
- Wstęp do diagnostyki w wadach postawy.
- Przegląd podstawowych testów klinicznych stosowanych w diagnostyce narządów ruchu - badanie niekontrolowanego ruchu.
- Techniki prawidłowego wykonania testów klinicznych.
- Ocena postawy ciała i równowagi mięśniowej.
- Analiza odchyleń od norm i ich znaczenie kliniczne.
- Praktyczna nauka oceny patologii i nieprawidłowości ruchowych.
- Znaczenie poprawnego opisu ruchów w diagnostyce.
- Ocena funkcji narządu ruchu - badanie niekontrolowanego ruchu.
- Interpretacja wyników testów w kontekście dalszego postępowania terapeutycznego.
- Wstęp do statystyki. Prawidłowy dobór testów i ich znaczenie dla diagnozy - prewencja urazów.
MODUŁ IV - Tułów i miednica - baza dla ruchu. Programowanie treningowe dla tułowia i miednicy
- Tułów z miednicą - wiedza o stabilności.
- Techniki reedukacji oddechowej.
- Ćwiczenia oddechowe dla poprawy napięcia mięśniowego.
- Badanie i ocena posturalna, nauka rozpoznawania asymetrii i zaburzeń.
- Diagnoza i korekta asymetrii posturalnych.
- Tworzenie programów naprawczych i treningowych.
MODUŁ V - WALIDACJA - WALIDACJA TESTEM TEORETYCZNYM Z WYNIKIEM GENEROWANYM AUTOMATYCZNIE
Proces walidacji:
Osoba walidująca nie bierze udziału w procesie edukacyjnym. Będzie włączona dopiero na etapie oceny i weryfikacji efektów uczenia się. Nie bierze bezpośrednio działań związanych z tworzeniem i kompletowaniem dokumentacji walidacyjnej.
Harmonogram:
Harmonogram może ulec zmianie - zgodnie z Regulaminem BUR.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 MODUŁ I - DZIEŃ 1 | Prowadzący Katarzyna Weilandt | Data realizacji zajęć 07-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 MODUŁ I - DZIEŃ 2 | Prowadzący Katarzyna Weilandt | Data realizacji zajęć 08-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 MODUŁ II - DZIEŃ 1 | Prowadzący Agnieszka Wietrzyńska | Data realizacji zajęć 18-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 MODUŁ II - DZIEŃ 2 | Prowadzący Agnieszka Wietrzyńska | Data realizacji zajęć 19-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 MODUŁ III - DZIEŃ 1 | Prowadzący Damian Archacki | Data realizacji zajęć 16-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 MODUŁ III - DZIEŃ 2 | Prowadzący Damian Archacki | Data realizacji zajęć 17-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 MODUŁ IV - DZIEŃ 1 | Prowadzący Katarzyna Weilandt | Data realizacji zajęć 20-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 MODUŁ IV - DZIEŃ 1 | Prowadzący Katarzyna Weilandt | Data realizacji zajęć 21-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 MODUŁ V - WALIDACJA - WALIDACJA TESTEM TEORETYCZNYM Z WYNIKIEM GENEROWANYM AUTOMATYCZNIE | Prowadzący Katarzyna Weilandt | Data realizacji zajęć 21-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 75,38 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 75,38 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Weilandt
W ostatnich 5 latach zdobywała doświadczenie kliniczne i trenerskie, prowadząc setki godzin terapii oraz szkoleń z zakresu zdrowego kręgosłupa, funkcjonalnej pracy z bólem i korekcji postawy. Pracuje zarówno w gabinecie, jak i na sali treningowej, łącząc fizjoterapię z ruchem. Prowadzi szkolenia i warsztaty w ProFi Academy, aktywnie uczestniczy w wydarzeniach branżowych (EU4YA, IFAA, Physio Olympic Day). Stawia na empatię, indywidualne podejście i nieustanny rozwój.
Agnieszka Wietrzyńska
Ukończyła fizjoterapię na Pomorskim Uniwersytecie Medycznym, a obecnie kontynuuje naukę w Polskiej Akademii Osteopatii i kształci się w zakresie refleksologii. W pracy łączy podejście anatomiczne z holistycznym – uwzględnia układ nerwowy, hormonalny i psychikę.
Zrealizowała kilkadziesiąt specjalistycznych kursów m.in. z FDM, terapii manualnej, suchego igłowania, flossingu i treningu funkcjonalnego. Prowadzi treningi medyczne i edukuje – z przekonaniem, że skuteczna terapia zaczyna się od zrozumienia człowieka jako całości.
Damian Archacki
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzyma materiały w wersji elektronicznej. Materiały będą dostępne w panelu klienta po zarejestrowaniu się na stronie https://profiacademy.pl
Skrypty i Prezentacje:
- Anatomia i Fizjologia
- Wstęp do szkolenia. Praktyka oparta na dowodach.
- Anatomia palpacyjna, Taśmy mięśniowo-powięziowe
- Podstawy Biomechaniki
- Komunikacja klient - trener
- Fundamenty bólu w oparciu o model biopsychospołeczny
- Układ oddechowy
- Core
- Ból dolnej części pleców
- Zjawisko stresu i metody relaksacji; psychosomatyka
- Oddech w terapii
- Punkty Spustowe
- Postawa ciała i jej różnorodność
- Narzędzia terapeutyczne w treningu medycznym
- Postawa ciała i jej różnorodność. Diagnostyka w wadach postawy
- Dr n. med. Krzysztof Rękawek - Choroba zwyrodnieniowa stawów
- Dr n. med. Krzysztof Rękawek - Choroby kręgosłupa badanie
- Dr n. med. Krzysztof Rękawek - Choroby kręgosłupa biomechanika
Warunki uczestnictwa
W szkoleniu może wziąć udział każda osoba, która ukończyła 18 rok życia (w tym osoby fizyczne, pracownicy i osoby prowadzące MMŚP) oraz nie ma przeciwwskazań do wysiłku fizycznego oraz spełnia jeden z poniższych wymogów:
- posiada uprawnienia Instruktora Siłowni/Trenera Personalnego/Medycznego/Instruktora Fitness
- ukończyła szkołę wyższą o profilu sportowym lub medycznym np. wychowanie fizyczne, fizjoterapia, rekreacja ruchowa
Informacje dodatkowe
Karta wraz ze wszystkimi danymi będzie zaktualizowana na 10 dni przed rozpoczęciem szkolenia, zgodnie z regulaminem BUR.
Uczestnik ma obowiązek uczestnictwa w minimum 80% zajęć, aby podejść do walidacji. Frekwencja będzie sprawdzana za pomocą listy obecności.
Usługa Rozwojowa jest zwolniona z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit c) ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, § 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U.2025.832 t.j. z dnia 2025.06.26), usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego, finansowane w co najmniej 70 % ze środków publicznych oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane;
www.profiacademy.pl
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi