Zarządzanie konfliktem- jak lepiej radzić sobie z trudnymi sytuacjami i konfliktami w relacjach z współpracownikami w pracy i klientami z wykorzystaniem badania indywidualnego stylu interpersonalnego w konflikcie - test DISC Fundamental for Adults.
Zarządzanie konfliktem- jak lepiej radzić sobie z trudnymi sytuacjami i konfliktami w relacjach z współpracownikami w pracy i klientami z wykorzystaniem badania indywidualnego stylu interpersonalnego w konflikcie - test DISC Fundamental for Adults.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które w swojej pracy zawodowej mają częsty kontakt z innymi ludźmi i chcą skuteczniej radzić sobie w sytuacjach konfliktowych, w szczególności:
- pracowników różnych działów firm i organizacji, którzy współpracują w zespołach i muszą rozwiązywać spory wewnętrzne,
- specjalistów obsługi klienta, pracowników działów sprzedaży, doradców i przedstawicieli handlowych,
- menedżerów, liderów zespołów i osób zarządzających projektami,
- osób pracujących w środowiskach o dużej intensywności kontaktów interpersonalnych (np. administracja, finanse, HR, usługi),
- wszystkich, którzy chcą lepiej rozumieć swój indywidualny styl reagowania w konflikcie (w oparciu o test DISC Fundamental for Adults) i rozwijać praktyczne umiejętności budowania porozumienia zarówno ze współpracownikami, jak i z klientami.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników5
- Data zakończenia rekrutacji13-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi28
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestników do profesjonalnego zachowania i postaw w konfliktach. Celem szkolenia jest rozwój umiejętności skutecznego radzenia sobie z trudnymi sytuacjami i konfliktami w pracy poprzez poznanie własnego stylu interpersonalnego w konflikcie (test DISC Fundamental for Adults). Uczestnicy nauczą się rozpoznawać style innych osób, lepiej komunikować się, dobierać odpowiednie strategie reagowania oraz budować konstruktywne relacje z współpracownikami i klientami.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza: Uczestnik posługuje się wiedzą w zakresie rozpoznawania, zapobiegania i rozwiązywania konfliktów w zespołach | Kryteria weryfikacji Uczestnik:- omawia różne typy i rodzaje konfliktów - posługuje się wiedzą na temat teorii konfliktów m.in. Glasla, Mortona Deutscha, Moore’a - definiuje, które z teorii mogą być użyte w jego praktyce zawodowej - charakteryzuje trzy poziomy występowanie konfliktu w firmie i definiuje powody eskalacji konfliktów. Ocenia konflikt w oparciu o model Koła - ocenia trzy poziomy występowanie konfliktu w firmie i definiuje powody eskalacji konfliktów. Ocenia konflikt w oparciu o model Koła | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności: Uczestnik analizuje i diagnozuje przyczyny powstawania konfliktów, monitoruje je i zarządza nimi | Kryteria weryfikacji Uczestnik:- Analizuje i diagnozuje przyczyny oraz etapy konfliktów w organizacji. - Stosuje narzędzia analizy osobowości (np. DISC) do lepszego rozumienia siebie i innych w konflikcie. -Wykorzystuje techniki skutecznej komunikacji do zarządzania konfliktami w pracy. - Stosuje metody mediacji, coachingu i mentoringu w sytuacjach konfliktowych. - Zarządza relacjami z osobami roszczeniowymi, minimalizując eskalację konfliktów. - Dobiera odpowiednie strategie działania w zależności od rodzaju konfliktu w miejscu pracy. - Komunikuje się w trudnych sytuacjach, unikając nadmiernych emocji. - Wykazuje asertywność i pewność siebie w interakcjach zawodowych. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Świadomie i odpowiedzialnie podchodzi do procesu uczenia się i rozwijania swoich kompetencji w zakresie zarządzania konfliktem | Kryteria weryfikacji Uczestnik:- Wykazuje otwartość i gotowość do analizy konfliktów oraz poszukiwania ich przyczyn. - Dba o budowanie konstruktywnych relacji zawodowych, opartych na wzajemnym szacunku. - Działa w sposób mediacyjny i proaktywny w sytuacjach konfliktowych. - Empatycznie i skutecznie komunikuje się z osobami o różnych stylach komunikacyjnych. -Wykazuje elastyczność w zarządzaniu konfliktami, dostosowując styl działania do sytuacji. - Buduje pozytywną atmosferę współpracy i wspiera kolegów w radzeniu sobie z trudnymi sytuacjami. - Świadomie zarządza własnymi emocjami i unika eskalacji napięcia w sytuacjach konfliktowych. - Wzmacnia swoją pewność siebie i umiejętność wyrażania opinii w sposób asertywny. - Podchodzi refleksyjnie do własnych kompetencji i gotowości do dalszego rozwoju. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa przygotowuje uczestników do profesjonalnego zachowania i postaw w konfliktach. Celem szkolenia jest rozwój umiejętności skutecznego radzenia sobie z trudnymi sytuacjami i konfliktami w pracy poprzez poznanie własnego stylu interpersonalnego w konflikcie (test DISC Fundamental for Adults). Uczestnicy nauczą się rozpoznawać style innych osób, lepiej komunikować się, dobierać odpowiednie strategie reagowania oraz budować konstruktywne relacje z współpracownikami i klientami.
Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które w swojej pracy zawodowej mają częsty kontakt z innymi ludźmi i chcą skuteczniej radzić sobie w sytuacjach konfliktowych, w szczególności:
- pracowników różnych działów firm i organizacji, którzy współpracują w zespołach i muszą rozwiązywać spory wewnętrzne,
- specjalistów obsługi klienta, pracowników działów sprzedaży, doradców i przedstawicieli handlowych,
- menedżerów, liderów zespołów i osób zarządzających projektami,
- osób pracujących w środowiskach o dużej intensywności kontaktów interpersonalnych (np. administracja, finanse, HR, usługi),
- wszystkich, którzy chcą lepiej rozumieć swój indywidualny styl reagowania w konflikcie (w oparciu o test DISC Fundamental for Adults) i rozwijać praktyczne umiejętności budowania porozumienia zarówno ze współpracownikami, jak i z klientami.
Ramowy program szkolenia:
1. Kontrakt szkoleniowy, cele indywidualne, oczekiwania uczestników oraz test "wejścia"
2. Przegląd teorii konfliktu, chronologia, etapy, geneza oraz cyklu konfliktu w organizacji.
3. Narzędzia do pracy z konfliktem.
- Analiza wyników indywidualnych testów test DISC Fundamental for Adults.
- Narzędzia komunikacji i zarządzania konfliktem z perspektywy pracownika
- Narzędzia mediacyjne i coachingowe oraz mentoringowe w konflikcie w firmie.
4. Komunikacja z roszczeniowym klientem- jak zarządzać konfliktem z osobą zaangażowaną emocjonalnie
5. Ćwiczenia działań i interwencji w różnych konfliktach, Case studies, praca w grupach.
6. Różne typy konfliktów w miejscu pracy-co robić i czego unikać
7.Relacja z osobą roszczeniową w pracy- jak unikać nadmiernych emocji i komunikować się w trudnych sytuacjach
8. Rozwijanie postaw asertywnych i budowanie pewności siebie w pracy
9. Podsumowanie szkolenia
10. Walidacja efektów szkolenia - test "wyjścia"
Warunki organizacyjne:
1. Sala przystosowana do poprowadzenia szkolenia w grupie 15 osób.
2. Stoły i krzesła odpowiednie do przeprowadzenia szkolenia w grupie 15 osób
3. Ekran, rzutnik, laptop do przeprowadzenia prezentacji podczas szkolenia
4. Wi - Fi
5. Podział na grupy w trakcie zajęć przeprowadzane będą podziały uczestników na grupy. Podział stosowany będzie w zależności od charakteru ćwiczenia. Ćwiczenia obejmują pracę samodzielna uczestników szkolenia, pracę w parach oraz pracę w grupach maksymalnie 3 osobowych. Uczestnicy dostaną materiały w formie papierowej do realizacji zadanych ćwiczeń.
Ilość godzin: 28 godzin dydaktycznych w sumie.
Godzina dydaktyczna : 45 minut
Część teoretyczna szkolenia obejmuje: 10 godzin dydaktycznych
Część praktyczna szkolenia obejmuje: 18 godzin dydaktycznych
Przerwy nie wliczają się w czas trwania szkolenia.
Warunki do spełnienia przez uczestników szkolenia : Brak
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 18 Kontrakt szkoleniowy, cele indywidualne, oczekiwania uczestników oraz test "wejścia" | Prowadzący Sylwia Staszewska | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:00 | Godzina zakończenia 08:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 18 Przegląd teorii konfliktu, chronologia, etapy, geneza oraz cyklu konfliktu w organizacji | Prowadzący Sylwia Staszewska | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 18 Przerwa | Prowadzący Sylwia Staszewska | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 18 Narzędzia do pracy z konfliktem | Prowadzący Sylwia Staszewska | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:10 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 18 Przerwa | Prowadzący Sylwia Staszewska | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:10 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 18 Komunikacja z roszczeniowym klientem- jak zarządzać konfliktem z osobą zaangażowaną emocjonalnie | Prowadzący Sylwia Staszewska | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 18 Ćwiczenia działań i interwencji w różnych konfliktach, Case studies | Prowadzący Sylwia Staszewska | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 18 Ćwiczenia działań i interwencji w różnych konfliktach, Case studies c. d | Prowadzący Sylwia Staszewska | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 18 Różne typy konfliktów w miejscu pracy-co robić i czego unikać | Prowadzący Sylwia Staszewska | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 18 Przerwa | Prowadzący Sylwia Staszewska | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 18 Różne typy konfliktów w miejscu pracy-co robić i czego unikać c.d | Prowadzący Sylwia Staszewska | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:10 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 02:20 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 18 Relacja z osobą roszczeniową w pracy- jak unikać nadmiernych emocji i komunikować się w trudnych sytuacjach | Prowadzący Sylwia Staszewska | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 18 Przerwa | Prowadzący Sylwia Staszewska | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:10 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 18 Relacja z osobą roszczeniową w pracy- jak unikać nadmiernych emocji i komunikować się w trudnych sytuacjach c.d | Prowadzący Sylwia Staszewska | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 18 Rozwijanie postaw asertywnych i budowanie pewności siebie w pracy | Prowadzący Sylwia Staszewska | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 18 Rozwijanie postaw asertywnych i budowanie pewności siebie w pracy c.d | Prowadzący Sylwia Staszewska | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:00 | Godzina zakończenia 08:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 18 Podsumowanie szkolenia - dyskusja oraz analiza sytuacji przedstawionych przez uczestników | Prowadzący Sylwia Staszewska | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 18 Walidacja efektów szkolenia - analiza przedstawionych materiałów i test wyjścia. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 178,57 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 178,57 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Sylwia Staszewska
Międzynarodowy konsultant Profi Competence test PCT-A oraz PCT-Y - tytuł uprawniający do stosowania oraz analizy testów psychometrycznych PCT-A i PCT-Y w pracy z klientem, ukończenie kursu "Diagnozowanie odporności psychicznej - szkolenie PCT ze stosowaniem narzędzi diagnostycznych oraz DISC Fundamental for Adults
Certyfikowany konsultant testu odporności psychicznej MTQ48 (Mental
Toughness Questionnaire, by AQR International, UK , Trener rozwoju osobistego - Coach-kurs certyfikowany VCC, Pracownik HR – kurs certyfikowany VCC.
Wiedza oraz umiejętności praktyczne: w zakresie nauczania logicznego programowania; z zakresu profilaktyki i stymulacji procesu rozwoju psychoruchowego dzieci. Od 2019 właścicielka Bielskiego Centrum Szkoleniowego – szkoleniowiec. Współpraca w zakresie organizacji i prowadzenia szkoleń, opracowywania materiałów i programów szkoleniowych. Wykształcenie Zarządzanie i Marketing Politechnika Łódzka filia w Bielsku Białej, Inżynier Zarządzania , ICAN Institute Business Management Executive,2 Level
Ukończone studia podyplomowe - Zarządzanie oświatą - menadżer placówki oświatowej -05.2025
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Skrypt szkoleniowy
Informacje dodatkowe
1. Informacja dotycząca uwzględniania podatku VAT: zwolnienie z VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r., poz. 1983) lub na podstawie art. 113 ust. 1 o podatku od towarów i usług: "Sprzedawca zwolniony podmiotowo z podatku od towarów i usług".
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi