Zrównoważony Rozwój w Obsłudze Klienta
Zrównoważony Rozwój w Obsłudze Klienta
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie na temat Zrównoważonego Rozwoju w Obsłudze Klienta ma na celu dostarczenie uczestnikom wiedzy i umiejętności, które pozwolą na efektywne wprowadzenie zasad zrównoważonego rozwoju w codzienną pracę z klientami.
Kierowane jest do mieszkańców Śląska: dorosłych osób, które chcą rozwijać swoje umiejętności lub zdobyć nowe umiejętności w dziedzinie zielonych umiejętności, osób pracujących , poszukujących pracy, bezrobotnych chcących podnieść świadomość ekologiczną, tj. osób zajmujące się bezpośrednią interakcją z klientami, które mogą wdrażać zasady zrównoważonego rozwoju w codziennej pracy, osób odpowiedzialnych za zarządzanie zespołami obsługi klienta, które chcą wprowadzać zrównoważone praktyki w strategii firmy, osób, które mogą wzmacniać wizerunek firmy jako odpowiedzialnej społecznie poprzez zrównoważoną obsługę klienta oraz wszystkich pracowników, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę na temat zrównoważonego rozwoju w kontekście obsługi klienta.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji04-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Przygotowanie do stosowania zasad zrównoważonego rozwoju w obsłudze klienta poprzez budowanie strategii odpowiedzialnej społecznie obsługi klienta, edukowanie klientów w zakresie ekologicznych wyborów i wdrażanie praktyk zgodnych z ideą CSR. Zdobycie umiejętności w zakresie eko-komunikacji, budowania pozytywnego wizerunku firmy i praktycznego zastosowania zrównoważonych praktyk w codziennej pracy z klientem. Efekty uczenia się zostaną ocenione poprzez test teoretyczny oraz analizę przypadkówEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje ekologiczne standardy w obsłudze klienta | Kryteria weryfikacji sprawdza zgodność stosowanych standardów i certyfikatów związanych ze zrównoważoną obsługą klienta | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji przedstawia rozwiązania w przestrzeni obsługi klienta minimalizują ślad węglowy? | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji wskazuje firmy, które wdrożyły ekologiczne standardy w obsłudze klienta | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Analizuje wpływ technik obsługi klienta zmniejszające ślad węglowy | Kryteria weryfikacji wdraża ekologiczne rozwiązania w procesie obsługi klienta. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji wdraża E-faktury zamiast papierowych – wdraża ekologiczne opakowania | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji analizuje sposoby rekomendacji klientom produktów i usług z opakowaniami biodegradowalnymi lub wielorazowego użytku? | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji analizuje opcję „Green Delivery” w trosce o środowisko na przykładach firm kurierskich | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Wdraża narzędzia IT wspierające ekologiczne podejście do obsługi klienta | Kryteria weryfikacji analizuje aplikacje i platformy, które pomagają firmom i klientom działać bardziej ekologicznie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji analizuje przypadki praktycznego- wdrożenia systemu chatbotów AI | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się Wdraża elementy psychologii proekologicznej w obsłudze klienta | Kryteria weryfikacji stosuje metody zachęcania klientów do ekologicznych wyborów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji formułuje przykładowe techniki nudgingu w procesach zakupowych. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Przygotowuje symulacje rozmów związane zieloną obsługą klienta | Kryteria weryfikacji monitoruje proces symulacji rozmów z klientami | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji analizuje dobre i złe praktyki w trakcie rozmów z klientami | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji opracowuje własne strategie zrównoważonej obsługi klienta w swojej firmie. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Analizuje przykładową strategię eko-komunikacji dostosowaną do różnych grup klientów | Kryteria weryfikacji formułuje sposoby angażowania klientów w działania proekologiczne społeczne i ekonomiczne zrównoważonego rozwoju | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji analizuje znaczenie transparentności i uczciwości w komunikacji z klientami | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Przygotowuje systemy motywacyjne do celem zaangażowania zespołu w proekologiczną obsługę klienta | Kryteria weryfikacji analizuje sposoby motywacji zespołu do wdrażania zielonych praktyk. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji analizuje wpływ kultury organizacyjnej sprzyjającej zrównoważonemu rozwojowi | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęPrzemysław Łaszczyk Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowo Szkoleniowe "ATUT"
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoSCIENCE SZKOLENIA I DORADZTWO Grzegorz Kawa
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Dodatkowe pliki
Program
Program
- Ekologiczne standardy w obsłudze klienta – 1 godzina zajęć teoretycznych, – 1 godzina zajęć praktycznych
- Definicja zrównoważonego rozwoju
- Standardy i certyfikaty związane ze zrównoważoną obsługą klienta.
- ISO 14001 – jak wprowadzenie systemu zarządzania środowiskowego może wpływać na obsługę klienta?
- ISO 26000 – społeczna odpowiedzialność biznesu a etyczna obsługa klienta.
- Zielone punkty kontaktu z klientem – jakie rozwiązania w przestrzeni obsługi klienta minimalizują ślad węglowy?
- polityka paperless oraz neutralności klimatycznej w interakcji z klientami na przykładzie firm, które wdrożyły ekologiczne procedury w obsłudze klienta - analiza case study
- Techniki obsługi klienta zmniejszające ślad węglowy – 1 godzina zajęć teoretycznych
- Elementy świadomego wyboru ekologicznych rozwiązań w procesie obsługi klienta.
- E-faktury zamiast papierowych
- Ekologiczne opakowania – jak rekomendować klientom produkty i usługi z opakowaniami biodegradowalnymi lub wielorazowego użytku?
- Doradztwo w zakresie zrównoważonej konsumpcji – jak świadomie prowadzić rozmowę sprzedażową, promując produkty energooszczędne i mniej szkodliwe dla środowiska?
- Opcja „Green Delivery” w trosce o środowisko na przykładach firm kurierskich- analiza case study
- Narzędzia IT wspierające ekologiczne podejście do obsługi klienta – 1 godzina zajęć teoretycznych, – 1 godzina zajęć praktycznych
- Przegląd aplikacji i platform, które pomagają firmom i klientom działać bardziej ekologicznie.
- Platformy obsługi klienta z minimalnym zużyciem energii – np. Zendesk , Freshdesk, optymalizujące interakcje.
- AI w obsłudze klienta – chatboty redukujące liczbę koniecznych interakcji i papierowych dokumentów.
- E-platformy dla klientów –narzędzia do samoobsługi online, ograniczające potrzebę osobistych wizyt w placówkach.
- Analiza przypadku praktycznego- przykład wdrożenia systemu chatbotów AI w sieci IKEA, które pozwoliło na zmniejszenie ilości papierowej dokumentacji i zoptymalizowanie procesów obsługi klienta.
- Elementy psychologii proekologicznej w obsłudze klienta – 1 godzina zajęć teoretycznych, – 1 godzina zajęć praktycznych
- Psychologiczne aspekty zachęcania klientów do ekologicznych wyborów.
- Efekt społecznej presji – jak komunikować ekologiczne wybory jako „nową normę” wśród klientów?
- Techniki nudgingu – np. umieszczanie „zielonych” opcji jako domyślnych w procesach zakupowych.
- Zrównoważony storytelling w marketingu – jak komunikować wartości proekologiczne aby unikać greenwashingu?
- Przykłady działań i sposoby ich wdrożenia na przykładzie marki Patagonia, która prowadzi transparentną komunikację z klientami na temat wpływu ich zakupów na środowisko - analiza casy study:
- Praktyczne ćwiczenia i certyfikacja umiejętności zielonej obsługi klienta – 2 godziny zajęć praktycznych
- Symulacje rozmów z klientami – jak przekonywać klientów do bardziej ekologicznych wyborów?
- Case study firm z różnych sektorów – analiza dobrych i złych praktyk.
- Indywidualne plany wdrożeniowe – uczestnicy opracowują własne strategie zrównoważonej obsługi klienta w swoich firmach.
- Ćwiczenia praktyczne|: przygotowanie planu ekologicznej transformacji obsługi klienta w swojej organizacji
- Budowanie Relacji z Klientami – 1 godzina zajęć teoretycznych
- Jak angażować klientów w działania proekologiczne
- Tworzenie programów lojalnościowych opartych na zasadach zrównoważonego rozwoju
- Znaczenie transparentności i uczciwości w komunikacji z klientami
- Motywacja i Zaangażowanie Zespołu – 1 godzina zajęć teoretycznych
- Jak motywować zespół do wdrażania zielonych praktyk.
- Kreowanie kultury organizacyjnej sprzyjającej zrównoważonemu rozwojowi.
- Opracowanie własnych strategii zrównoważonej obsługi klienta w swoich firmach- 7 godz. praktycznych
Zajęcia praktyczne realizowane są w grupach maksymalnie 15-osobowych. Podczas ćwiczeń praktycznych uczestnicy pracują w parach, odgrywając role klienta i konsultanta. Każdy uczestnik ma dostęp do materiałów dydaktycznych i narzędzi wspierających wdrażanie zasad zrównoważonego rozwoju w obsłudze klienta.
Postępy uczestników monitorowane są poprzez ankiety ewaluacyjne, testy wiedzy po każdej części teoretycznej oraz analizę symulacji rozmów w ramach ćwiczeń praktycznych
Zapewniamy rozdzielność między walidacją a prowadzeniem szkolenia. Walidator jest zatrudniony w firmie przeprowadzającej usługę (istnieje rozdzielność między walidacją a szkoleniem) i oddelegowany w ramach czasu pracy do przeprowadzenia walidacji, - koszt walidacji wynosi 0,00 zł
Przerwy w usłudze wliczane są w czas usługi rozwojowej. - godzina zegarowa to godzina dydaktyczna 45 min. i 15 min. przerwy.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 21 Ekologiczne standardy w obsłudze klienta | Prowadzący Magdalena Szczotka | Data realizacji zajęć 05-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 21 Przerwa | Prowadzący Magdalena Szczotka | Data realizacji zajęć 05-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 21 Techniki obsługi klienta zmniejszające ślad węglowy | Prowadzący Magdalena Szczotka | Data realizacji zajęć 05-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 21 Przerwa | Prowadzący Magdalena Szczotka | Data realizacji zajęć 05-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:45 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 21 Narzędzia IT wspierające ekologiczne podejście do obsługi klienta | Prowadzący Magdalena Szczotka | Data realizacji zajęć 05-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 21 Narzędzia IT wspierające ekologiczne podejście do obsługi klienta | Prowadzący Magdalena Szczotka | Data realizacji zajęć 06-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 21 Przerwa | Prowadzący Magdalena Szczotka | Data realizacji zajęć 06-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 21 Elementy psychologii proekologicznej w obsłudze klienta | Prowadzący Magdalena Szczotka | Data realizacji zajęć 06-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 21 Przerwa | Prowadzący Magdalena Szczotka | Data realizacji zajęć 06-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 21 Praktyczne ćwiczenia i certyfikacja umiejętności zielonej obsługi klienta | Prowadzący Magdalena Szczotka | Data realizacji zajęć 06-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 21 Przerwa | Prowadzący Magdalena Szczotka | Data realizacji zajęć 06-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 21 Budowanie Relacji z Klientami | Prowadzący Magdalena Szczotka | Data realizacji zajęć 06-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 21 Przerwa | Prowadzący Magdalena Szczotka | Data realizacji zajęć 06-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 21 Motywacja i Zaangażowanie Zespołu | Prowadzący Magdalena Szczotka | Data realizacji zajęć 06-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 21 Przerwa | Prowadzący Magdalena Szczotka | Data realizacji zajęć 06-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 21 Opracowanie własnych strategii zrównoważonej obsługi klienta w swoich firmach | Prowadzący Magdalena Szczotka | Data realizacji zajęć 06-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 21 Opracowanie własnych strategii zrównoważonej obsługi klienta w swoich firmach | Prowadzący Magdalena Szczotka | Data realizacji zajęć 07-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 21 Przerwa | Prowadzący Magdalena Szczotka | Data realizacji zajęć 07-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 21 Opracowanie własnych strategii zrównoważonej obsługi klienta w swoich firmach | Prowadzący Magdalena Szczotka | Data realizacji zajęć 07-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 21 Przerwa | Prowadzący Magdalena Szczotka | Data realizacji zajęć 07-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 21 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 277,78 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 277,78 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 25,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 25,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Magdalena Szczotka
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe przygotowane przez wykładowcę w formie skryptu. Materiały zostały opracowane z uwzględnieniem aktualnych wytycznych, praktyk oraz wymagań związanych z tematyką szkolenia
Zakres tematyczny szkolenia wynika z Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego 2030 oraz Programu Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego na lata 2019-2030
Warunki uczestnictwa
- ukończone 18 lat, predyspozycje zawodowe
Informacje dodatkowe
w koszt kursu wliczony jest koszt walidacji i egzaminu.
Godzina zegarowa to godzina dydaktyczna 45 min. i 15 min. przerwy.
Zajęcia dydaktyczne przeprowadzane są w odpowiednio wyposażonej sali dydaktycznej: ekran, projektor, komputer przenośny w celu prowadzenia prezentacji. Szkolenie realizujemy na podstawie przepisów o zrównoważonym rozwoju i Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego 2030 oraz Programu Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego na lata 2019-2030.
Dane kontaktowe znajdują się : www.phus-atut.pl
Cena usługi wynika z zastosowania unikalnych metod dydaktycznych - w szkoleniu zastosowano różnorodne metody dydaktyczne, które pomogą uczestnikom w przyswojeniu wiedzy oraz umiejętności związanych z ekologicznymi aspektami.
Wykorzystanie unikalnych metod dydaktycznych pozwoli na aktywne zaangażowanie uczestników oraz ułatwi przyswajanie wiedzy w sposób praktyczny i zrównoważony.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- brak