Akademia Sprzedaży i Obsługi Klienta
Akademia Sprzedaży i Obsługi Klienta
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Identyfikatory projektówMałopolski Pociąg do kariery
- Grupa docelowa usługi
Do udziału w szkoleniu zapraszamy sprzedawców, przedstawicieli handlowych, doradców klienta oraz wszystkich tych, którzy na co dzień mają bezpośredni kontakt z klientem.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji05-12-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestników do efektywnej sprzedaży i profesjonalnej obsługi klienta poprzez zdobycie wiedzy o technikach sprzedaży oraz prowadzenia rozmowy z uwzględnieniem potrzeb klienta.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA: Uczestnik po udziale w szkoleniu: • rozróżnia skuteczne i sprawdzone techniki oraz zasady, niezbędne w pracy sprzedawcy, przedstawiciela handlowego, czy osoby obsługującej klientów, • charakteryzuje techniki prowadzenia profesjonalnej rozmowy handlowej zmierzającej do skutecznej finalizacji, • charakteryzuje różne typy klientów i dostosowane do nich techniki sprzedażowe, • charakteryzuje procesy sprzedażowe i procesy profesjonalnej obsługi klienta, • rozróżnia techniki radzenie sobie z obiekcjami. | Kryteria weryfikacji Uczestnik:- charakteryzuje skuteczne techniki sprzedaży, - uzasadania przyporzadkowanie techniki do konkretnej sytuacji zawodowej, - rozróżnia techniki finalizacji rozmowy sprzedażowej i uzasadnia zastosowanie wybranej, - charakteryzuje typy klientów i uzasadnia ich wybór w konkretnym case study, - rozróżnia główne etapy procesu sprzedażowego i wskazuje ich znaczenie, - uzasadnia zastosowanie odpowiedniej techniki do przytoczonej obiekcji klienta. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI:Uczestnik po udziale w szkoleniu: • projektuje rozmowę z klientem tak, aby w naturalny sposób zmierzała do finalizacji sprzedaży, • rozróżnia różnorakie typy klientów oraz potrafi dostosować sposób komunikacji do zdiagnozowanego typu klienta, • identyfikuje potrzeby klienta. | Kryteria weryfikacji Uczestnik:- projektuje scenariusz rozmowy zawierający wszystkie etapy (np. otwarcie, rozpoznanie potrzeb, prezentacja, zamknięcie), - charakteryzuje typy klientów na podstawie case study - projektuje pytania diagnozujące dostosowane do opisanej sytuacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Uczestnik po udziale w szkoleniu:• projektuje efektywną komunikację z innymi oraz wywiera wpływ na innych, aby osiągnąć zamierzone cele. | Kryteria weryfikacji Uczestnik:- uzasadnia wykorzystanie elementów wpływu (np. język korzyści, argumentację, budowanie relacji) - projektuje efektywne scenariusze rozmowy w przytoczonych case study. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Do udziału w szkoleniu zapraszamy sprzedawców, przedstawicieli handlowych, doradców klienta oraz wszystkich tych, którzy na co dzień mają bezpośredni kontakt z klientem
1. Znaczenie sprzedaży
- Omówienie roli sprzedaży jako kluczowego elementu sukcesu firmy
- Analiza wpływu skutecznej sprzedaży na wyniki finansowe oraz rozwój przedsiębiorstwa
2. Rola sprzedawcy
- Rola sprzedawcy w procesie sprzedaży
- Cechy i kompetencje, które powinien posiadać skuteczny sprzedawca
3. Proces sprzedaży
- Etapy procesu sprzedaży, od pozyskania klienta, przez prezentację oferty, aż po finalizację transakcji i obsługę posprzedażową
4. Psychologia sprzedaży
- Motywacje klienta (Analiza czynników, które wpływają na decyzje zakupowe klientów, zrozumienie motywacji stojących za zakupami)
- Proces podejmowania decyzji zakupowej
- Typy klientów (identyfikacja różnych typów klientów oraz strategii, jakie można zastosować w komunikacji z każdym z nich)
5. Techniki sprzedażowe
- Prezentacja produktu/usługi- Techniki skutecznej prezentacji produktów i usług
- Techniki perswazyjne, które pomagają przekonać klienta do zakupu
- Metody radzenia sobie z obiekcjami klientów- strategie reagowania na obiekcje klientów
6. Komunikacja w sprzedaży i obsłudze klienta
- Techniki aktywnego słuchania
- Efektywna komunikacja werbalna i niewerbalna- znaczenia komunikacji niewerbalnej (mowa ciała, gesty, mimika) oraz technik skutecznego przekazywania informacji
- Budowanie relacji z klientem- Strategie i techniki budowania długotrwałych, pozytywnych relacji z klientami
- Rola zaufania i empatii
7.Obsługa klienta na najwyższym poziomie
- Standardy obsługi klienta- najlepsze praktyki i standardy obsługi klienta
- Profesjonalna komunikacja z klientem- techniki profesjonalnej komunikacji z klientem
Harmonogram szkolenia uwzględnia godziny dydaktyczne 45 minut oraz przerwy (częstotliwość przerw 15 minut po 2 godzinach zegarowych zajęć).
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 440,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 440,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 90,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 90,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Anna Szczepanek
Specjalizuje się w szkoleniach i doradztwie biznesowym z zakresu sprzedaży i obsługi klienta, zarządzania pracownikami oraz wyzwalania potencjału pracowniczego. Skutecznie prowokuje do odkrywania i rezygnacji z utartych schematów myślenia hamujących rozwój i zastąpienia ich twórczym podejściem.
• Na jej koncie jest ponad 7000 godzin pracy szkoleniowej, doradczej i superwizyjnej oraz ponad 3000
godzin coachingu indywidualnego
• Prowadzi szkolenia w sposób ciągły przez okres ostatnich 5 lat:
-sprzedażowe
-menedżerskie
-umiejętności osobistych (m.in. „Współpraca w zespole”; „Efektywność osobista”,; „Komunikacja interpersonalna”)
• Doradza m.in. w zakresie sprzedaży, zarządzania pracownikami i wyzwalania potencjału pracowniczego (optymalizacja wykorzystania posiadanych zasobów)
• Prowadzi Assessment i Development Center pod kątem selekcji i doboru oraz awansu pracowników
• Projektuje autorskie programy szkoleniowe
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują skrypt po szkoleniu oraz w zależności od potrzeby materiały elektroniczne (pliki dokumentów przygotowanych w różnych formatach przez prowadzącego szkolenie).
Informacje dodatkowe
Terminy szkolenia mogą zostać zmienione i dopasowane do potrzeb uczestników.
W szkoleniu mogą wziąć udział osoby z projektu Małopolski Pociąg do Kariery, Marr Bony Nowa Perspektywa oraz osoby spoza projektu. Prosimy o kontakt w sprawie szczegółów.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Komputer/urządzanie mobilne z dostępem do Internetu oraz kamerka.