UNWIND: Samoświadomość, siła kobiet i krąg wsparcia - praca z wewnętrznym krytykiem i odpornością psychiczną
UNWIND: Samoświadomość, siła kobiet i krąg wsparcia - praca z wewnętrznym krytykiem i odpornością psychiczną
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dedykowane jest osobą zainteresowanym rozwojem samoświadomości, wzmocnieniem odporności psychicznej, poznaniem mechanizmów pracy mózgu, budowaniem autentycznej sieci wsparcia i pracą nad relacją z wewnętrznym krytykiem. Program przeznaczony dla osób, które z własnej inicjatywy chcą pogłębić refleksyjność, nauczyć się skutecznego proszenia o pomoc, i wrócić do codzienności z poczuciem wzmocnienia, świadomości swojej wartości i nowych narzędzi do pracy nad sobą. Mogą uczestniczyć osoby pracujące w różnych sektorach, liderki, specjalistki, kobiety na stanowiskach kierowniczych oraz wszystkie zainteresowane rozwojem osobistym i budowaniem dobrostanu.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji05-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi11
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest wielowymiarowy rozwój samoświadomości i odporności psychicznej uczestniczek, poprzez rozpoznanie własnych potrzeb, wartości, mocnych stron oraz mechanizmów działania wewnętrznego krytyka i mózgu. Uczestniczki nauczą się budować autentyczny krąg wsparcia bez oceniania oraz korzystać z narzędzi uważności i dzielenia się doświadczeniem. Szkolenie pozwoli wrócić do codzienności z poczuciem mocy, szacunku do siebie i kompetencją sięgania po wsparcie, kiedy tego potrzebują.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Rozpoznaje i nazywa swoje mocne strony | Kryteria weryfikacji Wskazuje i opisuje 2–3 kluczowe mocne strony | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się Rozpoznaje sytuacje, w których uruchamia się mechanizm wewnętrznego krytyka | Kryteria weryfikacji Opisuje 2-3 swoje typowe reakcje w obliczu krytyki wewnętrznej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się Stosuje zasadę komunikacji nieoceniającej w dialogu z innymi | Kryteria weryfikacji Przeprowadza 1 rozmowę moderowaną zgodnie z modelem „dzielenia się, nie radzę” | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się Tworzy i opisuje mapę źródeł wsparcia w swoim otoczeniu | Kryteria weryfikacji Wskazuje minimum 3 osoby/grupy, które mogą wesprzeć w sytuacji kryzysowej i opisuje, jak poprosi | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Analizuje własne emocje i potrzeby w sytuacjach wyzwań | Kryteria weryfikacji Diagnozuje i nazywa co najmniej 2-3 potrzeby stojące za swoimi emocjami w ćwiczeniu | Metoda walidacji Debata swobodna |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się Wyjaśnia w podstawowy sposób, jak działa mózg w kontekście stresu i odporności | Kryteria weryfikacji Odpowiada ustnie lub pisemnie na pytania dotyczące mechanizmów działania mózgu pod wpływem stresu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje techniki autorefleksji i self-care | Kryteria weryfikacji Wdraża minimum 1 technikę odzyskania równowagi poznaną na szkoleniu i opisuje jej rezultat | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Wyznacza indywidualny cel rozwojowy dotyczący samoświadomości lub odporności | Kryteria weryfikacji Formułuje SMART cel rozwojowy i planuje działania wdrożeniowe | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Rozróżnia wspierające i niekonstruktywne komunikaty w sieci wsparcia | Kryteria weryfikacji Wskazuje różnice na przykładach lub w inscenizowanym dialogu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Diagnozuje własne strategie radzenia sobie w stresie i kryzysie | Kryteria weryfikacji Przedstawia co najmniej 2 stosowane strategie i określa ich skuteczność | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Wskazuje własne źródła i zasoby energii życiowej | Kryteria weryfikacji Wypisuje min. 2 sytuacje/aktywnosci, które osłabiają i min. 2, które wzmacniają jego energię | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się Praktykuje narzędzia mikroregeneracji (oddech, ruch, uważność) | Kryteria weryfikacji Bierze udział w ćwiczeniach, opisuje swoje odczucia, wdraża 1 technikę w praktyce | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie realizowane jest stacjonarnie, z wykorzystaniem cyfrowych narzędzi wspierających proces uczenia się, zgodnie z zasadą spójnego i zrównoważonego rozwoju osobistego.
Obejmuje część teoretyczną (miniwykłady, prezentacje neuropsychologiczne, krótkie moduły e-learningowe) oraz praktyczną (warsztaty z samoświadomości, praca z kręgiem wsparcia, ćwiczenia pracy z ciałem, umysłem i technologią wspierającą dobrostan).
Materiały szkoleniowe udostępniane są w formie elektronicznej – uczestnicy korzystają z kodów QR i interaktywnych arkuszy cyfrowych, co ogranicza zużycie papieru.
Program przewiduje przerwy kawowe, obiadową oraz szczegółową walidację efektów uczenia się przez niezależnego walidatora.
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest aktywizacja i rozwój kompetencji osobistych, społecznych, cyfrowych oraz ekologicznych uczestników z powiatu żywieckiego i bielskiego.
Szkolenie wspiera proces budowania odporności psychicznej, zarządzania energią i emocjami, a także kształtuje postawy proekologiczne i cyfrową dojrzałość, zgodnie z ideą „zielonej i cyfrowej transformacji”.
🧩 Struktura szkolenia
BLOK I. Otwarcie, integracja, bezpieczeństwo i zasady zrównoważonego uczenia się
Przedstawienie celów i zasad współpracy. Ćwiczenia integracyjne, wprowadzenie do ekologicznego prowadzenia zajęć i cyfrowych narzędzi wspierających pracę w grupie (np. tablica online, współdzielone notatki).
Zawiązanie „kręgu wsparcia” – wspólnoty uczącej się w duchu włączenia i dostępności dla każdego.
BLOK II. Odkrywanie mocnych stron i wartości w świecie cyfrowym i zielonym
Identyfikacja talentów i wartości przy użyciu narzędzi online (np. testy mocnych stron).
Dyskusja o wartościach związanych z ochroną środowiska, odpowiedzialnością cyfrową i współpracą społeczną.
BLOK III. Mózg, krytyk, stres – jak to działa w erze informacji
Prezentacja psychoneurologiczna dotycząca funkcjonowania mózgu w sytuacjach stresowych oraz wpływu nadmiaru bodźców cyfrowych.
Ćwiczenia praktyczne z rozpoznawania wewnętrznego krytyka i pracy z emocjami przy wsparciu aplikacji mobilnych do relaksacji i uważności.
BLOK IV. Praca z emocjami i myślami w życiu codziennym
Warsztat z rozpoznawania emocji, potrzeb i przekonań.
Wprowadzenie zasad cyfrowej równowagi – jak mądrze korzystać z technologii, aby wspierała, a nie obciążała.
Ćwiczenia z narzędzi online do planowania dnia i mikroregeneracji.
BLOK V. Budowanie kręgu wsparcia i proszenie o pomoc (także w środowisku cyfrowym)
Tworzenie mapy indywidualnego wsparcia – offline i online.
Zasady empatycznej komunikacji cyfrowej (np. jak prosić o wsparcie w sieci, jak reagować z uważnością).
Promowanie kultury zaufania i bezpieczeństwa cyfrowego.
BLOK VI. Komunikacja wspierająca i zielone współdziałanie
Ćwiczenia komunikacyjne z elementami netykiety, empatii i różnorodności.
Przykłady współpracy przyjaznej środowisku – wspólne inicjatywy, wymiana zasobów, ograniczanie śladu węglowego w pracy zespołowej.
BLOK VII. Zarządzanie energią i ekologicznym dobrostanem
Rozpoznawanie czynników wzmacniających i obniżających energię.
Wdrażanie narzędzi mikroregeneracji: ruch, oddech, mindfulness w naturze, ograniczenie nadmiaru technologii.
Wprowadzenie praktyk zielonego stylu życia: ekologiczne nawyki w pracy i domu, cyfrowy minimalizm, recykling informacji.
BLOK VIII. Tworzenie indywidualnego planu działania i równowagi cyfrowo-ekologicznej
Opracowanie osobistego planu zmian z wykorzystaniem aplikacji cyfrowych do śledzenia postępów.
Uwzględnienie w planie elementów ekologicznych, np. lokalne działania prośrodowiskowe, ograniczanie marnotrawstwa i wspieranie inicjatyw wspólnotowych.
BLOK IX. Walidacja i podsumowanie efektów uczenia się
Test wiedzy w formie cyfrowej, prezentacja refleksji w postaci cyfrowej mapy myśli, rozmowa z walidatorem, ewaluacja postępów.
Uczestnicy otrzymują elektroniczne certyfikaty potwierdzające zdobycie kompetencji osobistych, cyfrowych i proekologicznych.
🕒 Szczegóły organizacyjne
- Czas trwania: 11 godzin dydaktycznych (8h 15 min zegarowych)
- Miniwykłady i prezentacje: 3 godziny dydaktyczne
- Praca warsztatowa i ćwiczenia wdrożeniowe: 7 godzin dydaktycznych
- Walidacja i podsumowanie: 1 godzina dydaktyczna
- Przerwy kawowe: 2 × 15 min
- Przerwa obiadowa: 30 min
- Liczba uczestników: 5–25 osób (praca w kręgu i podgrupach)
- Niezależna walidacja
♻️ Aspekty zielone i cyfrowe w organizacji
- materiały szkoleniowe wyłącznie w wersji cyfrowej (brak drukowanych skryptów),
- ograniczenie zużycia energii i odpadów – zero waste podczas szkolenia,
- promowanie transportu zbiorowego i współdzielonego dojazdu,
- integracja elementów przyrody w procesie nauki (ćwiczenia na świeżym powietrzu),
- wykorzystanie technologii do efektywnego uczenia się – prezentacje interaktywne, narzędzia online, quizy cyfrowe,
- zapewnienie dostępności – materiały czytelne, możliwość powiększania tekstu, opcjonalne wsparcie online po szkoleniu.
Ten opis jest zgodny z wytycznymi dotyczącymi:
- rozwoju kompetencji cyfrowych (Digital Competence Framework for Citizens),
- zasad zielonej transformacji (Green Deal, EFS+),
- standardów dostępności (WCAG 2.1, edukacja włączająca).
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Otwarcie, integracja, cele | Prowadzący ANNA FILAR-ZAJĄC | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Mocne strony, wartości | Prowadzący ANNA FILAR-ZAJĄC | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Neuropsychologia, krytyk | Prowadzący ANNA FILAR-ZAJĄC | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 przerwa kawowa | Prowadzący ANNA FILAR-ZAJĄC | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Przerwa kawowa | Prowadzący ANNA FILAR-ZAJĄC | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Myśli, emocje, praca w trudnych sytuacjach | Prowadzący ANNA FILAR-ZAJĄC | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 przerwa obiadowa | Prowadzący ANNA FILAR-ZAJĄC | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Komunikacja wspierająca | Prowadzący ANNA FILAR-ZAJĄC | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Krąg wsparcia, mapa osób | Prowadzący ANNA FILAR-ZAJĄC | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Zarządzanie energią, czynniki wzmacniające | Prowadzący ANNA FILAR-ZAJĄC | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Mikroregeneracja, self-care | Prowadzący ANNA FILAR-ZAJĄC | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Plan rozwojowy indywidualny | Prowadzący ANNA FILAR-ZAJĄC | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Podsumowanie, feedback | Prowadzący ANNA FILAR-ZAJĄC | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Walidacja, ewaluacja, zamknięcie | Prowadzący Małgorzata Figiel - Koźlak | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 850,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 850,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 440,91 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 440,91 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
ANNA FILAR-ZAJĄC
Małgorzata Figiel - Koźlak
Ekspertka w obszarze komunikacji, przywództwa oraz rozwoju kompetencji zawodowych, z ponad
piętnastoletnim doświadczeniem w pracy szkoleniowej, doradczej i menedżerskiej.
Od wielu lat prowadzi procesy rozwojowe i walidacyjne dla przedsiębiorstw, instytucji publicznych
oraz organizacji pozarządowych, koncentrując się na diagnozie i ocenie kompetencji
komunikacyjnych, przywódczych oraz społecznych.
Łączy wiedzę akademicką z praktyką biznesową, wspierając organizacje w budowaniu kultury
współpracy, zaufania i odpowiedzialności.
W pracy walidacyjnej kładzie nacisk na obiektywność, transparentność i wysoki standard
merytoryczny procesu.
Stosuje zróżnicowane metody weryfikacji - obserwację zachowań, analizę przypadków, testy wiedzy
i rozmowy refleksyjne - zapewniając rzetelną ocenę efektów uczenia się.
W ostatnich latach realizowała liczne szkolenia i walidacje w sektorze biznesowym, administracji i
NGO, potwierdzając osiąganie przez uczestników zaawansowanych kompetencji komunikacyjnych i
liderskich w środowisku zrównoważonego rozwoju.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każda uczestnik szkolenia UNWIND otrzyma materiały wspierające rozwój samoświadomości, odporności psychicznej i zarządzania energią:
- Prezentacje merytoryczne o mechanizmach pracy mózgu, pracy z krytykiem wewnętrznym, komunikacji niedyrektywnej, zarządzaniu energią i praktykach mikroregeneracji.
- Karty podsumowujące narzędzia, techniki i modele pracy nad samoświadomością, odpornością psychiczną i budowaniem sieci wsparcia — w formie krótkiego kompendium.
- Checklisty wdrożeniowe: wzory map wsparcia, samodzielny dzienniczek energii, arkusz SMART celu oraz zestaw ćwiczeń do autorefleksji i codziennego wdrażania poznanych praktyk.
- Case studies i scenariusze ćwiczeń: przykłady pracy z emocjami, myślami, komunikacją niedyrektywną i rozpoznawania mechanizmów osłabiających lub wzmacniających energię.
- Materiały uzupełniające dostępne w formie drukowanej oraz cyfrowej (PDF): workbook, skrypt warsztatowy, inspiracje do praktyki po szkoleniu.
Wszystkie materiały są opracowane zgodnie ze standardami edukacji dorosłych, są praktyczne, wyjaśniają krok po kroku zastosowanie narzędzi — pozwalają w łatwy sposób wdrożyć zdobytą wiedzę zaraz po zakończonym szkoleniu.
Warunki uczestnictwa
Warunki uczestnictwa w szkoleniu UNWIND:
- Szkolenie przeznaczone jest dla osób zainteresowanych rozwojem samoświadomości, odporności psychicznej, pracą z krytykiem wewnętrznym, budowaniem autentycznej sieci wsparcia i praktykami zarządzania energią.
- Nie jest wymagane wcześniejsze doświadczenie w warsztatach rozwojowych - uczestniczyć mogą osoby z różnych branż i środowisk, zarówno liderki, specjalistki, managerki, jak i osoby chcące wzmocnić siebie w kontekście osobistym.
- Zgłoszenie na szkolenie następuje poprzez system BUR najpóźniej 2 dni przed rozpoczęciem szkolenia.
- Uczestnicy akceptują zasady współpracy (bezpieczeństwo psychologiczne, szacunek i empatia w kręgu, aktywność i otwartość na różnorodne doświadczenia).
- Warunkiem ukończenia szkolenia i otrzymania certyfikatu jest obecność na minimum 80% zajęć oraz udział w części walidacyjnej (test wiedzy lub prezentacja refleksji).
Informacje dodatkowe
Informacje formalne i organizacyjne:
Uczestnicy przyjmują do wiadomości możliwość monitoringu przez Operatora/PARP i wyrażają zgodę.
Zapisanie się do usługi przez system BUR wymagane jest najpóźniej na 2 dni przed rozpoczęciem szkolenia.
Podstawa zwolnienia z VAT:
art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c Ustawy z dnia 11 marca 2024 r. o VAT (przy dofinansowaniu 100%)
§ 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. (przy dofinansowaniu min. 70%)
Adres
Adres
do pracy warsztatowej oraz wymiany doświadczeń.
Adres: ul. Poziomkowa 20, 43-370 Szczyrk, woj. śląskie (sala szkoleniowo-konferencyjna)
Wyposażenie: rzutnik/projektor, ekran, flipchart, zestaw markerów, Wi-Fi
Warunki: komfortowe oświetlenie i akustyka, przestrzeń do pracy indywidualnej i w podgrupach, zaplecze sanitarno- gastronomiczne .Dostępność: także dla osób z ograniczeniami mobilności (po wcześniejszym zgłoszeniu) Warunki higieniczne i bezpieczeństwa - zgodne z aktualnymi przepisami.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi