Orientacja w biznesie i uwarunkowaniach społeczno-kulturowych. Szkolenie zdalne w czasie rzeczywistym.
Orientacja w biznesie i uwarunkowaniach społeczno-kulturowych. Szkolenie zdalne w czasie rzeczywistym.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Przedmiotowa usługa szkoleniowa skierowana jest do:
-zespołów HR
-właścicieli firm
-pracowników przedsiębiorcy odpowiedzialnych za politykę personalną
przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi
-menadżerów lub kandydatów na menadżerów odpowiedzialnych za
politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami
ludzkimi.
Uczestnicy nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem /
stażem, aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji07-01-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat ISO 21001: 2018 Organizacje edukacyjne – „Systemy zarządzania dla organizacji edukacyjnych – wymagania ze wskazówkami dotyczącymi użytkowania”
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Główny cel usługi:Celem usługi szkoleniowej jest nabycie kompetencji w zakresie Orientacja w biznesie i uwarunkowaniach społeczno-
kulturowych. Znajomość i rozumienie procesów biznesowych i rynkowych istotnych dla działalności firmy.
Wykorzystanie wiedzy na temat aktualnych trendów rynkowych w organizacji, ze szczególnym uwzględnieniem
procesów zarządzania kapitałem ludzkim.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje procesy biznesowe irynkowe związane z prowadzoną przez firmę działalnością. | Kryteria weryfikacji Definiuje poszczególne procesybiznesowe zachodzące w organizacjach | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Wskazuje znaczenie procesówbiznesowych dla sprawnego funkcjonowania przedsiębiorstwa | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje procesy biznesowekluczowe dla organizacji w której pracuje/ zarządza | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Rozpoznaje wpływ czynnikówspołecznych, gospodarczych i politycznych na funkcjonowanie organizacji – szczególnie w zakresie zarzadzania kapitałem ludzkim. | Kryteria weryfikacji Definiuje czynniki społeczne,gospodarcze, polityczne jakie mają wpływ na na funkcjonowanie organizacji – szczególnie w zakresie zarzadzania kapitałem ludzkim | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Opisuje wpływ jaki mają poszczególneczynniki na działalność organizacji | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Monitoruje bieżące wydarzenia,monitoruje trendy rynkowe zarówno w obszarze biznesowym, jak i HR, mające wpływ na obszar, w którym funkcjonuje. | Kryteria weryfikacji Wskazuje i ocenia bieżące wydarzeniapod kątem wpływu na własną organizację i otoczenie | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Identyfikuje procesy rynkowe orazbranżę na poziomie wspierającym działania w obszarze HR. | Kryteria weryfikacji Wskazuje procesy rynkoweodpowiednie danej branży | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Określa jakie działania wspierające wobszarze HR należy zastosować w przypadku danych procesów i branż. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Identyfikuje istotne zagadnienia i trendyHR, dostrzega i śledzi nowe zjawiska w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim. | Kryteria weryfikacji Omawia istotne zagadnienia i trendy HRoraz ich wpływ na zmiany w organizacjach | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Wykorzystuje wiedzę nt. kluczowychprocesów biznesowych i HR w rozwoju różnorodnych aspektów funkcjonowania organizacji. | Kryteria weryfikacji angażuje zespół do dzielenia się wiedzącelem tworzenia i aktualizowania procesów biznesowych w organizacji | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Wykorzystuje posiadaną wiedzę dlarozwoju różnorodnych aspektów funkcjonowania organizacji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Inicjuje działania mające na celuwykorzystanie procesów i trendów rynkowych w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim. | Kryteria weryfikacji Planuje i wdraża działania mające nacelu wykorzystanie procesów i trendów rynkowych w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Stosuje narzędzia mające na celuwykorzystanie procesów i trendów rynkowych w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Określa cele i wskaźniki jakościowe dlajak najskuteczniejszego wykorzystania procesów i trendów rynkowych w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Wdraża wnioski wynikające z dobrychpraktyk HR. Aktywnie poszukuje najlepszych praktyk i wdraża ich kluczowe elementy we własny obszar działania | Kryteria weryfikacji Wybiera i uwzględnia w strategiiwłasnych działań kluczowe elementy skutecznych działań w obrszarze HR | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Kształtuje pozytywny stosunek dołączenia procesów HR z potrzebami rozwojowymi (biznesowymi) organizacji. | Kryteria weryfikacji Podaje przykłady korzyści podjętychwłasnych działań łączenia procesów HR z potrzebami rozwojowymi (biznesowymi) organizacji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Nazwa kompetencji: Orientacja w biznesie i uwarunkowaniach społeczno-kulturowych.
Grupa kompetencji: Kompetencje profesjonalne
Przedmiotowa usługa szkoleniowa skierowana jest do:
-zespołów HR
-właścicieli firm
-pracowników przedsiębiorcy odpowiedzialnych za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi
-menadżerów lub kandydatów na menadżerów odpowiedzialnych za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami
ludzkimi.
Uczestnicy nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem, aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej.
Główny cel usługi:
Znajomość i rozumienie procesów biznesowych i rynkowych istotnych dla działalności firmy. Wykorzystanie wiedzy na temat aktualnych
trendów rynkowych w organizacji, ze szczególnym uwzględnieniem procesów zarządzania kapitałem ludzkim.
Szkolenie w formie zdalnaej w czasie rzeczywistym.
Jedna godzina to 60 minut. Przerwy i walidacja wliczają się do czasu usługi.
Usługa szkoleniowa obejmuje 24 godziny w tym składa się z części teoretycznej 10 godzin (w oparciu o prezentację multimedialną ) i
praktycznej 11 godz i 15 min (samodzielne oraz grupowe wykonywanie ćwiczeń w oparciu o Work Book przekazany uczestnikom przed
szkoleniem w wersji elektronicznej, case study, ćwiczenia grupowe w grupach 2-4 osobowych, ćwiczenia indywidualne, dyskusje)
oraz przerw 2 godz 15 min oraz walidacji 30 minut
Pierwszego, drugiego i trzeciego dnia szkolenia są przewidziane trzy przerwy 15 minutowe. Przerwy i walidacja wliczają się do czasu
szkolenia.
Dzień I:
1. Definicja i identyfikacja kluczowych procesów biznesowych i rynkowych związanych z działalnością firmy.
2. Analiza wpływu czynników społecznych, gospodarczych i politycznych na funkcjonowanie organizacji.
3. Monitorowanie bieżących wydarzeń oraz trendów rynkowych w obszarze biznesowym i HR.
4. Rozpoznawanie procesów rynkowych oraz specyfiki branży w kontekście działań HR.
5. Śledzenie i analiza istotnych trendów w zarządzaniu kapitałem ludzkim.
. Rodzaje i metody analizy organizacji oraz sytuacji mikro i makroekonomicznej. Dobór rodzaju i metod analizy.
7. Badanie działań konkurencyjnych firm w obszarze HR i dokonywanie analiz porównawczych.
. Badanie sytuacji ekomomicznej, społecznej, politycznej i gospodarczej otoczenia w jakim znajduje się organizacja. Analiza i wpływ
czynników na strategię i procesy HR w organizacji.
Dzień II:
1. Wykonanie analizy SWOT własnego przedsiębiorstwa
2. Analiza wniosków z analizy. Identyfikowanie możliwości budowania przewag konkurencyjnych organizacji poprzez strategię i procesy
HR.
3. Proponowanie działań wspierających rozwój organizacji na podstawie analizy trendów HR.
4. Wykorzystywanie analiz rynkowych do identyfikacji szans rozwojowych organizacji.
5. Strategia HR rozwoju organizacji. Elementy, metody i narzędzia tworzenia strategii HR organizacji.
. Promowanie powiązań między strategią, procesami HR a celami biznesowymi organizacji.
7. Przekonywanie do nowych rozwiązań w zarządzaniu kapitałem ludzkim.
. Budowanie świadomości biznesowej i HR poprzez wymianę wiedzy w zespole.
9. Kształtowanie kultury organizacyjnej opartej na wiedzy i innowacjach w HR.
10. Wdrażanie narzędzi i metod analizy porównawczej działań HR w branży. Tworzenie strategii długofalowego rozwoju HR w organizacji.
Dzień III
1. Zasady tworzenia procesów HR. Kamienie milowe, "wąskie gardła " w procesach i usprawnianie procesów.
2. Wykorzystanie kluczowych procesów biznesowych i HR w rozwoju organizacji.
3. Inicjowanie działań dostosowujących procesy HR do trendów rynkowych.
4. Wdrożenie wniosków wynikających z najlepszych praktyk HR.
5. Poszukiwanie i wdrażanie kluczowych elementów dobrych praktyk HR.
. Wspieranie strategii rozwoju organizacji poprzez wdrażanie procesów i projektów HR.
7. Kształtowanie procesów HR powiązanych ze wskaźnikami biznesowymi na różnych poziomach organizacji.
. Wspieranie współpracowników w wykorzystywaniu wiedzy o kluczowych procesach biznesowych.
9. Walidacja
Maksymalna ilość osób w grupie wynosi 8 osób.
Warunki organizacyjne:
W procesie szkoleniowym będzie brała udział jedna grupa składająca się z osób skierowanych na szkolenie.1 h szkolenia = 60 minut.
Przerwy zostały wliczone w czas trwania usługi. Szkolenie oparte jest o metody: prezentacja, Work Book w wersji elektronicznej, case
study, ćwiczenia grupowe, dyskusje, mini warsztaty. Na koniec szkolenia zostanie przeprowadzona ankieta oraz walidacja.
Szkolenie będzie realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu
o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.
Walidacja efektów uczenia się odbywa się w oparciu o test teoretyczny oraz wywiad swobodny.
Walidacja trwa 30 minut , tj. 15 minut teoretyczny test wiedzy gdzie wszyscy uczestnicy jednocześnie rozwiązują test teoretyczny a wynik
generowany jest automatycznie uczestnikowi, następnie uczestnicy udzielają odpowiedzi w formie wywiadu swobodnego- trwający 15
minut dla wszystkich uczestników - sprawdzając tym samym efekty uczenia się. Na ocenę mają wpływ odpowiedzi zgodne z ustalonymi
kryteriami weryfikacji wg efektów uczenia się .
Informacje dodatkowe:
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub partnera w Regionalnym Programie lub FERS. Usługa
rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot będący jednocześnie podmiotem korzystającym z usług rozwojowych o zbliżonej tematyce
w ramach danego projektu. Usługa rozwojowa nie dotyczy kosztów usługi rozwojowej, której obowiązek przeprowadzenia na
zajmowanym stanowisku pracy wynika z odrębnych przepisów prawa (np. wstępne i okresowe szkulenia z zakresu bezpieczeństwa i
higieny pracy, szkulenia okresowe potwierdzające kwalifikacje na zajmowanym stanowisku pracy). Usługa rozwojowa nie obejmuje
wzajemnego świadczenia usług w Projekcie o zbliżonej tematyce przez Dostawców usług, którzy delegują na usługi siebie oraz swoich
pracowników i korzystają z dofinansowania, a następnie świadczą usługi w zakresie tej samej tematyki dla Przedsiębiorcy, który
wcześniej występował w roli Dostawcy tych usług.
Zgodnie ze stanowiskiem Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej dotyczącym procesu walidacji nabycia kompetencji w ramach
Podmiotowych Systemów Finansowania zostanie zachowana rozdzielność funkcji nauczania od walidacji.
Po zakończeniu usługi uczestnik otrzymuje odpowiednie zaświadczenie/certyfikat, a warunkiem jego uzyskania jest uczestnictwo w co
najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczenie zajęć w formie testu wiedzy oraz wywiadu swobodnego na poziomie co najmniej
80%.
Dostawca usługi potwierdza brak powiązań kapitałowych i osobowych pomiędzy dostawcą usługi a pracodawcą lub osobą dorosłą
korzystająca ze wsparcia.
Dostawca usługi potwierdza, że usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub partnera w Projekcie
albo przez podmiot powiązany kapitałowo lub osobowo z Operatorem lub partnerem.
W czasie zajęć zdalnych w czasie rzeczywistym od uczestników wymagany jest dostęp do Internetu oraz komputera lub innego sprzętu
przenośnego z dostępem do internetu z mikrofonem i głośnikiem oraz wideo. Podczas prowadzenia zajęć nie jest wymagane stałe
korzystanie z wideo i mikrofonu przez uczestników, wymagane jest w zakresie niezbędnym i umożliwiającym niezakłócające prowadzenie
zajęć w grupie.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 175,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 175,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Anna Miastkowska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W pierwszym dniu szkolenia uczestnicy otrzymają Work book w formie elektronicznej, po szkoleniu zostanie przeprowadzona ankieta oraz
walidacja w postaci testu wiedzy w formie elektronicznej poprzez Microsoft Forms oraz wywiad swobodny.
Zajęcia będą przeprowadzane w oparciu o prezentację multimedialną, ćwiczenia praktyczne w oparciu o Work Book w formie
samodzielnie wykonanych zadań, ćwiczeń w grupach, indywidualnych, analizy przypadków oraz przykładów i dyskusji.
Metody pracy:
Szkolenie składa się z wykładu i w większości z części praktycznej w formie warsztatu.
Realizacja zadań i ćwiczeń będzie przeprowadzona w taki sposób, aby stopniowo narastał ich stopień trudności, ale ich realizacja była w
zasięgu możliwości uczestników. Szkolenie przewiduje pracę całej grupy, mniejszych grup dwu i trzyobowowo i ćwiczenia indywidualne.
Zajęcia będą realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o
doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności tj.: ćwiczenia praktyczne w formie samodzielnie i grupowo
wykonanych zadań, burza mózgów, studium przypadku, analizy oraz przykłady i dyskusje.
Trener będzie weryfikować nabywane umiejętności podczas szkolenia.
Wybrane metody walidacji po szkoleniu umożliwiają zweryfikowanie zarówno wiedzy, umiejętności jak i kompetencji społecznych
(postaw).
WALIDACJA EFEKTÓW UCZENIA SIĘ- walidacja efektów uczenia odbywa się w oparciu o test kompetencyjny (wykonany elektronicznie
poprzez platformę FORMS Microsoft Office 365 gdzie wynik generuje się automatycznie i jest podawany uczestnikowi) oraz wywiad
swobodny.
Walidacja efektów uczenia się na poziomie min. 80% uprawnia uczestnika do otrzymania oceny pozytywnej z walidacji. Minimalny poziom
kwalifikowalności poprawnych odpowiedzi w teście wiedzy wynosi 80% oraz minimalny poziom z wywiadu swobodnego wynosi 80% i
ocena zadania zostanie dokonana poprzez wyliczenie średniej obu ocen na poz 80%. Walidacja obejmuje całość procesu, aż do momentu
uzyskania efektów uczenia się.
Proces walidacji oraz wybrane metody walidacji umożliwiają zweryfikowanie nabycia efektów uczenia się na trzech poziomach tj. wiedzy,
umiejętności i kompetencji społecznych (postaw).
Walidacja prowadzona jest przez Panią Wioletę Grzybowską i jest przez nią oceniana.
Po zakończeniu usługi uczestnik otrzymuje odpowiednie zaświadczenie a warunkiem jego uzyskania jest uczestnictwo w co najmniej
80% zajęć usługi rozwojowej zaliczenia walidacji efektów uczenia się na poziomie min. 80%. Minimalny poziom kwalifikowalności
poprawnych odpowiedzi w teście wiedzy wynosi 80% oraz minimalny poziom wywiadu swobodnego wynosi 80% . Walidacja obejmuje
całość procesu, aż do momentu uzyskania efektów uczenia się. Metody walidacji, które zostaną wybrane:
teoretyczny test wiedzy w formie on line na platformie Microsoft Office 365 Forms i wywiad swobodny
Walidacja obejmuje całość procesu, aż do momentu uzyskania efektów uczenia się.
Usługa rozwojowa nie dotyczy umiejętności lub kompetencji podstawowych tj. (z ang. basic skills: literacy, numeracy, ICT skills).
Warunki uczestnictwa
1. Szkolenie w formie zdalnej w czasie rzeczywistym.
2. Zapisując się na usługę wyrażasz zgodę na rejestrowanie swojego wizerunku na potrzeby monitoringu, kontroli
3. Uczestnicy nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej
4.Fakt uczestnictwa w każdym dniu usługi rozwojowej będzie potwierdzony wygenerowanych z Teams raportem uczestnictwa.
5. Karta niniejszej usługi rozwojowej została przygotowana zgodnie z obowiązującym Regulaminem Bazy Usług Rozwojowych, w tym m
in. w zakresie powierzania usług.
6.Dostawca usługi zapewnia realizację usługi rozwojowej uwzględniając potrzeby osób z niepełnosprawnościami (w tym również dla
osób ze szczególnymi potrzebami) zgodnie ze Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027.
Informacje dodatkowe
Cena usługi nie odbiega od cen rynkowych oraz, cena jest adekwatna do jej zakresu.
Usługa jest realizowana w godzinach zegarowych. Przerwy są wliczone w czas usługi rozwojowej.
Cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługa rozwojową, w szczególności koszty środków trwałych
przekazywanych Przedsiębiorcom lub Pracownikom przedsiębiorcy, koszty dojazdu i zakwaterowania.
Usługa rozwojowa nie dotyczy umiejętności lub kompetencji podstawowych tj. (z ang. basic skills: literacy, numeracy, ICT skills);.
Dostawca usługi potwierdza, iż karta usługi przygotowana została zgodnie z obowiązującym Regulaminem BUR m.in. w zakresie
powierzenia usług.
Dostawca usługi potwierdza, że usługa rozwojowa będzie realizowana zgodne z obowiązującymi przepisami prawa w tym przepisami
prawa o VAT.
Usługa szkoleniowa jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy realizacja usługi uprawnia przedsiębiorstwo lub osobę do uzyskania
dofinansowania co najmniej w 70%.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Podstawą do rozliczenia usługi zdalnej w czasie rzeczywistym jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację
wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia.
Walidacja czyli część usługi rozwojowej zostanie przeprowadzona za pośrednictwem platformy/komunikatora wskazanego przez
Organizatora Usługi: Microsoft Teams
uczestnik dysponuje urządzeniem spełniającym następujące wymagania sprzętowe: urządzenie przenośne/mobilne lub
stacjonarne(komputer/laptop/tablet) z kamerą, mikrofonem i głośnikami; procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany
czterordzeniowy) lub Core i5 Kaby Lake; min. 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej);
system operacyjny taki jak min. Windows 8 (zalecany Windows 11), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS;
aktualne wersje przeglądarki np.- Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge, Opera, Internet Explorer
uczestnik dysponuje łączem sieciowym spełniającym następujące parametry: dostęp do internetu o zalecanej szybkości – minimalna
prędkość pobierania 2 Mb/s, prędkość wysyłania 512 kb/s;-
uczestnik dysponuje niezbędnym oprogramowaniem umożliwiającym dostęp do prezentowanych treści i materiałów;
Dostawca Usług udostępni link umożliwiający uczestnictwo w usłudze zdalnej przez cały okres jej trwania- Link znajduje sie w karcie
usługi. Dodatkowo Dostawca Usługi udostępni najpóźniej 1 dzień przed planowanym terminem szkolenia linki.
liczba uczestników umożliwia wszystkim uczestnikom interaktywną swobodę udziału we wszystkich przewidzianych elementach zajęć
(ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu itp.)
Dostawca usługi zapewnia realizację usługi rozwojowej uwzględniając potrzeby osób z niepełnosprawnościami (w tym również dla osób
ze szczególnymi potrzebami) zgodnie ze Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027.