Grupowy kurs języka niemieckiego na poziomie A1 - (Kierunek-Rozwój) - Bydgoszcz
Grupowy kurs języka niemieckiego na poziomie A1 - (Kierunek-Rozwój) - Bydgoszcz
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Niemiecki
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój
- Grupa docelowa usługi
Osoby kwalifikujące się na kurs języka niemieckiego na poziom A1. Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek-Rozwój.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników14
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi56
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje do wykorzystywania języka niemieckiego w zakresie sprawności czytania, pisania,słuchania oraz mówienia na poziomie A1.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik posługuje sięjęzykiem niemieckim na poziomie A1 w formie ustnej i pisemnej w kontekście życia codziennego. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia zwroty i często używane wyrażenia dotyczące życia codziennego (np. bardzo podstawowe informacje dotyczące życia osobistego, rodziny, zakupów, otoczenia i pracy) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Komunikuje się w prosty sposób w codziennych sytuacjach, wymagających jedynie bezpośredniej wymiany zdań na znane mu tematy | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji Opisuje w prostu sposób swoje pochodzenie oraz sprawy dotyczące potrzeb życia | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia i stosuje zasadygramatyki w zakresie przewidzianym programem | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa adresowana jest dla osób kwalifikujących się na kurs języka niemieckiego na poziom A1. Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek-Rozwój. Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut (łącznie 56 godzin lekcyjnych).Usługodawca nie przewidział przerw w usłudze szkoleniowej za wyjątkiem spotkania przeznaczonego na walidację efektów uczenia się. Przerwa wynosi 15 min. i nie wlicza się w ogólny czas trwania usługi szkoleniowej.
Usługa rozwojowa realizowana jest w siedzibie szkoły językowej wyposażonej w odpowiednie zaplecze dydaktyczne i socjalne, zapewniające uczestnikom komfortowe warunki nauki. Obiekt posiada 6 przestronnych, nowoczesnych sal dydaktycznych o powierzchni umożliwiającej prowadzenie zajęć grupowych oraz indywidualnych. Każda sala jest wyposażona w:
- stoły i krzesła dostosowane do liczby uczestników i charakteru zajęć,
- telewizor o przekątnej 65 cali umożliwiający prezentację materiałów multimedialnych,
- laptop dla trenera z dostępem do Internetu, oprogramowaniem biurowym i prezentacyjnym,
- dostęp do bezprzewodowej sieci Wi-Fi o odpowiedniej przepustowości,
- odpowiednie oświetlenie, ogrzewanie i wentylację.
Na terenie obiektu znajdują się:
- 2 toalety dla uczestników utrzymane w należytym stanie sanitarnym,
- kuchnia z możliwością przygotowania gorących napojów (kawa, herbata) oraz zakupu drobnych przekąsek (np. wafelki, ciastka),
- poczekalnia / strefa relaksu dla uczestników oczekujących na zajęcia,
- pomieszczenie dla kadry dydaktycznej wyposażone w sprzęt biurowy i dostęp do Internetu.
Obiekt jest w pełni dostosowany do prowadzenia usług rozwojowych w zakresie szkoleń językowych, zapewniając:
- komfortowe warunki pracy dla uczestników i trenerów,
- bezpieczeństwo oraz higienę zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- dostęp do sprzętu i technologii niezbędnych do realizacji zajęć w formie stacjonarnej.
Pomieszczenia są regularnie sprzątane, utrzymywane w czystości i poddawane okresowej konserwacji technicznej. Wszystkie elementy wyposażenia pozostają w pełnej sprawności i gotowości do użycia podczas świadczenia usługi rozwojowej.
Usługa rozwojowa kończy się walidacją efektów uczenia się, do której każdy z uczestników kursu zobowiązany jest przystąpić.
PROGRAM:
Zajęcia teoretyczne: 19 godzin dydaktycznych
Zajęcia praktyczne: 37 godzin dydaktycznych
I. Zagadnienia gramatyczne:
- czasowniki modalne: müssen, dürfen, sollen i wollen
- czasowniki z III przypadkiem (helfen,danken)
- tryb rozkazujący np. Mach das Fenster zu!, Seid ruhig!
- czas przeszły prosty (Präteritum) – war, hatte
- czas przeszły czasowników złożonych np. Ich habe gestern lange ferngesehen.
- tryb przypuszczający (Konjunktiv II) np. Ich würde ins Konzert gehen.
II. Pozostałe zagadnienia:
- przyimki służące do określania czasu np. vor, nach, in, für.
- przyimki służace do określania miejsca i łączące się z III przypadkiem np. neben, auf
- zaimek osobowy w III przypadku np. mir, dir, ihm
- przyimki „mit” i „ohne”
- zaimek dzierżawczy „sein” i „ihr” w I przypadku np. Das ist ihr Buch.
- stopniowanie przymiotników np. alt – älter – am ältesten
- liczebniki porządkowe w kontekście dat np. Heute ist der achte Januar.
III. Leksyka:
- instytucje i miejsca w mieście: das Hotel, der Bahnhof,die Bank
- pomieszczenia w mieszkaniu i domu: das Wohnzimmer, der Flur, das Bad
- w hotelu: der Aufzug, die Klimaanlage, die Dusche
- plany i marzenia: ins Ausland fahren, Geld verdienen, ein Buch schreiben
- części ciała: der Kopf, die Nase,die Hand
- wygląd zewnętrzny i charakter: lange Haare, der Bart, freundlich, interessant
- obowiązki domowe: das Bett machen, den Boden wischen
- zasady obowiązujące w mieście: Bei Rot musst du stehen. Bei Grün darfst du gehen.
- części garderoby: das Hemd, die Schuhe, der Mantel
- pogoda: Es ist kalt. Es regnet.
- święta: der Karneval, das Ostern, das Neujahr
IV. Rozmówki:
- opisywanie drogi
- opisywanie pomieszczeń w domu i mieszkaniu
- pytanie o miejsca i instytucje w mieście
- proponowanie i prośba o pomoc w hotelu
- mówienie o planach i życzeniach
- określanie i opisywanie dolegliwości
- opisywanie osób i ich charakteru
- wyrażanie swojego zdania odnośnie tego, co jest zabronione i dozwolone w mieście
V. Pisanie:
- e-mail (potwierdzanie i przesuwanie terminów)
- kreatywne pisanie – wiersz
- kartka pocztowa
- zaproszenie na przyjęcie
VI. Czytanie:
- blog
- ogłoszenia o mieszkanie
- poradnik związany ze zdrowiem
- wpis do pamiętnika
- kolumna w gazecie
- wpis na forum internetowym
VII. Słuchanie:
Na tym poziomie Uczestnik rozumie krótkie i proste wypowiedzi dotyczące: opisu drogi, proponowania pomocy i prośby o nią, opisywania dolegliwości i dawania rad, wyglądu zewnętrznego i charakteru, próśb i żądań związanych z obowiązkami domowymi, ubioru i jego oceny. Uczestnik rozumie także podstawowe, proste komunikaty, oraz wypowiedzi wyrażane w trybie przypuszczającym.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 23 Nauka przyimków w okolicznikach miejsca. Wprowadzenie słownictwa związanego z nazwami obiektów w mieście. Ćwiczenie odczytywania informacji z mapy. | Prowadzący Joanna Borys | Data realizacji zajęć 13-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 23 Rozwinięcie tematu okoliczników miejsca – pytanie o trasę i lokalizację, wyrażanie próśb o pomoc i podziękowań. Nauka wymowy dyftongów au, ei, eu. | Prowadzący Joanna Borys | Data realizacji zajęć 20-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 23 Ćwiczenia z dopełniacza imion własnych (np. Ottos Nachbarin). Słownictwo: rodzaje mieszkań, pomieszczenia i sprzęty domowe. | Prowadzący Joanna Borys | Data realizacji zajęć 27-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 23 Zaimki dzierżawcze sein, ihr w mianowniku i bierniku. Opisywanie otoczenia miejsca zamieszkania. | Prowadzący Joanna Borys | Data realizacji zajęć 17-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 23 Zaimki osobowe w mianowniku i celowniku. Słownictwo: budynki i miejsca w mieście. | Prowadzący Joanna Borys | Data realizacji zajęć 24-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 23 Czasowniki wymagające celownika (gefallen, danken, helfen). Opisywanie przyrody i krajobrazu. | Prowadzący Joanna Borys | Data realizacji zajęć 03-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 23 Powtórzenie materiału – ćwiczenia, quizy, konwersacje. Praktyczne użycie struktur z modułu 5. | Prowadzący Joanna Borys | Data realizacji zajęć 10-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 23 Przyimki z celownikiem i biernikiem w okolicznikach czasu (vor, nach, in, an, für). | Prowadzący Joanna Borys | Data realizacji zajęć 17-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 23 Słownictwo: hotel, sprzęty, usługi, zwroty grzecznościowe. Ćwiczenia ustne i pisemne. | Prowadzący Joanna Borys | Data realizacji zajęć 24-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 23 Przyimki ohne (biernik) i mit (celownik). Słownictwo: plany, marzenia, rzeczy niezbędne na wakacjach. | Prowadzący Joanna Borys | Data realizacji zajęć 31-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 23 Czasowniki modalne wollen i sollen. Ćwiczenia z trybem rozkazującym i słownictwem: części ciała, zdrowie. | Prowadzący Joanna Borys | Data realizacji zajęć 14-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 23 Tryb rozkazujący – formy grzecznościowe i partykuła doch. Słownictwo: choroby, środki lecznicze. | Prowadzący Joanna Borys | Data realizacji zajęć 21-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 23 Czas Perfekt czasowników nierozdzielnie złożonych oraz Präteritum czasowników sein i haben. | Prowadzący Joanna Borys | Data realizacji zajęć 28-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 23 Tworzenie przymiotników z przedrostkiem un- i przyrostkiem -los. Słownictwo: wygląd, cechy charakteru, emocje. | Prowadzący Joanna Borys | Data realizacji zajęć 05-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 23 Czasowniki modalne dürfen i müssen. Odmiana tragen. Słownictwo: zakazy, nakazy, zajęcia w czasie wolnym. | Prowadzący Joanna Borys | Data realizacji zajęć 12-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 23 Stopniowanie przymiotników i przysłówków (np. gut – besser – am besten). Porównania: genauso ... wie, lieber als. Słownictwo: ubrania. | Prowadzący Joanna Borys | Data realizacji zajęć 19-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 23 Tryb przypuszczający (Konjunktiv II). Liczebniki porządkowe, przyimki w okolicznikach czasu (an, von ... bis). | Prowadzący Joanna Borys | Data realizacji zajęć 26-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 23 Słownictwo: święta, uroczystości, życzenia i zaproszenia. Ćwiczenia ustne i pisemne. | Prowadzący Joanna Borys | Data realizacji zajęć 02-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 23 Powtórzenie materiału (przygotowanie do walidacji efektów uczenia się). | Prowadzący Joanna Borys | Data realizacji zajęć 09-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 23 Walidacja efektów uczenia się: test teoretyczny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:15 | Godzina zakończenia 18:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 23 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:45 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 23 Walidacja efektów uczenia się: wywiad ustrukturyzowany | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 23 Omówienie wyników walidaji: podsumowanie postępów i wskazówki na dalszą naukę. | Prowadzący Joanna Borys | Data realizacji zajęć 23-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 480,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 480,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 80,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 80,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Borys
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Wykaz materiałów:
1. Podręcznik Menschen A1.2 wydawnictwo Hueber
Materiały uzupełniające:
1. Aplikacja na telefon do fiszek i zagadnień leksykalnych oraz testów wiedzy np. Kahoot, Quizlet
2. Materiały autorskie przygotowywane przez osobę prowadzącą usługę
3. Formularz egzaminacyjny
Warunki uczestnictwa
1. Wykonanie testu poziomującego (pre-test) w wersji papierowej w siedzibie Usługodawcy.
2. Zawarcie umowy z British School Anna Racinowska.
3. Posiadanie przez Uczestnika wskazanego przez Usługodawcę podręcznika - dodatkowa opłata
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek-Rozwój.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi