Prawo Jazdy kat. B+E - kurs kończący się egzaminem państwowym
Prawo Jazdy kat. B+E - kurs kończący się egzaminem państwowym
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo jazdy / Kurs prawa jazdy kat.B+E
- Grupa docelowa usługi
Przedsiębiorcy i ich pracownicy którzy:
- chcą podnieść swoje kompetencje zawodowe.
- ukończyły 17 lat i 9 miesięcy
- posiada prawo jazdy kat B
- uzyskały Profil Kandydata na Kierowcę - PKK na kat. B+E
- posiadają orzeczenie lekarskie i psychologiczne potwierdzające brak przeciwwskazań do rozpoczęcia szkolenia.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji10-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 28 ust. 1, ust. 8, art. 31 ust. 3 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (t. j. Dz.U. z 2025 r. poz. 1226 )
- Zakres uprawnieńA1, A2, A, B, B+E, C, C+E, D
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa prawo jazdy kat B+E - kurs kończący się egzaminem Państwowym przygotowuje do prowadzenia pojazdu określonego w prawie jazdy kat B+EEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Obsługuje samochód ciężarowy z przyczepą | Kryteria weryfikacji Przygotowuje pojazd do jazdy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Sprawdza stan techniczny podstawowych elementów pojazdu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Obsługuje Urządzenia kontrolno sterujące | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji wykonuje manewry na placu manewrowym i w ruchu drogowym | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Prowadzi pojazd z wykorzystaniem zasad ecodrivingu, jazda ekologiczna skutkująca zmniejszeniem emisji spalin do atmosfery | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Sprzęganie i rozprzęganie przyczepy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Stosuje definicje i zasady określone w przepisach prawa o ruchu drogowym w odniesieniu do konkretnych sytuacji w ruchu. | Kryteria weryfikacji interpretuje przepisy ogólne, szczegółowe, znaki i sygnały drogowe podczas jazdy w warunkach drogowych na drogach publicznych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Stosuje zasady współżycia społecznego a w szczególności wykazuje szacunek do innych uczestników ruchu | Kryteria weryfikacji Respektuje innych uczestników ruchu oraz kontrolujących ruch drogowy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1/ Adresaci szkolenia:
osoby które mają ukończone 18 lat i posiadają prawo jazdy kat. B. Warunkiem uczestnictwa jest wykonanie badań lekarskich i
psychologicznych stwierdzających brak przeciwwskazań do prowadzenia pojazdów określonych dla kat. B+E, oraz uzyskanie Profilu Kandydata na Kierowcę w urzędzie właściwym miejscowo.
2/ Sposób organizacji szkolenia:
Zajęcia praktyczne indywidualne w wymiarze 15 godz. zegarowych realizowane są na placu manewrowym w Elblągu ul. Nowodworska 47 i w ruchu drogowym. Zajęcia odbywają się pojazdem szkoleniowym przystosowanym do nauki jazdy: Volkswagen.
3/ Zakres tematyczny szkolenia:
1.1 Przygotowywanie się do jazdy, sprawdzanie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdu odpowiedzialnych bezpośrednio
za bezpieczeństwo jazdy
1.2 Ruszanie z miejsca oraz jazda pasem ruchu do przodu i tyłu
1.3 Parkowanie skośne
1.4 Parkowanie prostopadłe
1.5 Parkowanie równoległe
1.6 Ruszanie z miejsca do przodu na wzniesieniu
2.1 Wjazd na drogę z obiektu przydrożnego
2.2 Jazda drogami dwukierunkowymi jednojezdniowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, posiadającymi
odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości
2.3 Jazda drogami dwukierunkowymi dwujezdniowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, posiadającymi
odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości
2.4 Jazda drogami jednokierunkowymi o różnej liczbie wyznaczonych
i niewyznaczonych pasów ruchu
2.5 Przejazd przez skrzyżowania równorzędne
2.6 Przejazd przez skrzyżowania oznakowane znakami ustalającymi
pierwszeństwo przejazdu
2.7 Przejazd przez skrzyżowania z sygnalizacją świetlną
2.8 Przejazd przez skrzyżowania, na których ruch odbywa się wokół wyspy
2.9 Przejazd przez skrzyżowania dwupoziomowe*)
2.10 Przejazd przez przejścia dla pieszych
2.14 Przejazd przez tunel*)
2.15 Przejazd przez torowisko tramwajowe**) i kolejowe*)
2.16 Przejazd obok przystanku tramwajowego**) i autobusowego
2.17 Wykonanie manewru wyprzedzania
2.18 Wykonanie manewru omijania
2.19 Wykonanie manewru wymijania
2.20 Wykonanie manewru zmiany pasa ruchu
2.21 Wykonanie manewru zmiany kierunku jazdy w lewo
2.22 Wykonanie manewru zmiany kierunku jazdy w prawo
2.23 Wykonanie manewru zawracania na skrzyżowaniu
2.25 Hamowanie od prędkości co najmniej 50 km/h do zatrzymania we wskazanym miejscu
2.26 Hamowanie wykonywane w sytuacjach awaryjnych
2.27 Zmiana biegów właściwa dla energooszczędnej jazdy
2.28 Korzystanie z momentu obrotowego silnika podczas hamowania – stosowanie hamowania silnikiem
2.28 Korzystanie z momentu obrotowego silnika podczas hamowania
– stosowanie hamowania silnikiem
egzamin wewnętrzny praktyczny
egzamin państwowy praktyczny kat. B+E w Wojewódzkim Ośrodku Egzaminowania w Elblągu
Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia niezbędnych udogodnień w trakcie realizacji usługi rozwojowej jeżeli Uczestnik/czka Projektu jest osobą z niepełnosprawnościami.
Szkolenie realizowane jest w oparciu o przepisy prawa tj. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA z dnia 4 marca 2016 r. z późn.zm. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców, w którym zajęcia teoretyczne określone są do realizacji w godzinach dydaktycznych (po 45 minut) a zajęcia praktyczne jako godziny zegarowe (po 60 minut).
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Zajęcia praktyczne w wymiarze 15h- ustalane indywidualnie z uczestniem w terminie od 12.12.2025 do 27.03.2026 | Prowadzący Robert Glaubert | Data realizacji zajęć 12-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 egzamin państwowy praktyczny - termin ustalany indywidualnie przez uczestnika od dnia ukończenia zajęć praktycznych | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 300,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 300,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 143,75 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 143,75 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marcin Jezierski
Wyształcenie ekonomiczne.
Janusz Ciempiel
Wykształcenie średnie
Robert Glaubert
Wykształcenie średnie ogólnokształcące.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzymuje aplikację z materiałami do nauki - wydawnictwo LIWONA
Warunki uczestnictwa
Uczestnik przed przystąpieniem do szkolenia:
-uzyska Profil Kandydata na Kierowcę oraz zda państwowy egzamin teoretyczny
-ukończył 18 lat
-posada prawo jazdy kat B
-uzyskał orzeczenie lekarskie i psychologiczne od lekarza uprawnionego do badania kierowców
-uzyskał nr PKK (Profil Kandydata na Kierowcę)