Szkolenie doszkalające: symulator sytuacji awaryjnych dla pilotów BSP
Szkolenie doszkalające: symulator sytuacji awaryjnych dla pilotów BSP
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTechniczne / Inżynieria i metrologia
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do:
- pilotów bezzałogowych statków powietrznych (BSP) posiadających podstawowe doświadczenie w obsłudze dronów,
- operatorów systemów bezzałogowych wykonujących loty w ramach zadań operacyjnych lub szkoleniowych,
- pracowników służb i podmiotów wykorzystujących drony do celów obserwacyjnych, inspekcyjnych lub porządkowych,
- osób, które ukończyły szkolenie podstawowe pilota BSP i chcą doskonalić umiejętność reagowania na sytuacje awaryjne w warunkach symulowanych.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji14-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest doskonalenie praktycznych umiejętności pilotów i operatorów BSP w zakresie:-zakładania i konfiguracji misji w Krajowym Systemie Informacji Dronowej (KSiD),
-tworzenia i weryfikacji stref geofence,
-reagowania na sytuacje awaryjne podczas lotów z wykorzystaniem symulatora edukacyjnego.
Uczestnicy nauczą się prawidłowo planować misje, analizować ograniczenia przestrzeni powietrznej, stosować procedury bezpieczeństwa oraz reagować na awarie techniczne.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zna zasady zakładania misji w Krajowym Systemie Informacji Dronowej (KSiD). | Kryteria weryfikacji Poprawnie opisuje kolejne etapy tworzenia misji w KSiD oraz potrafi wskazać wymagane dane i elementy planu lotu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi tworzyć i modyfikować strefy geofence zgodnie z zasadami bezpieczeństwa lotów BSP. | Kryteria weryfikacji Poprawnie wyznacza granice i parametry strefy oraz integruje ją z planem misji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi reagować na awarie techniczne (utrata GPS, spadek napięcia, problem z łącznością). | Kryteria weryfikacji W symulatorze podejmuje właściwe działania zgodne z procedurą bezpieczeństwa. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi dostosować parametry lotu do zmiennych warunków pogodowych w trakcie misji. | Kryteria weryfikacji W symulacji prawidłowo reaguje na pogorszenie pogody (wiatr, widoczność) i utrzymuje kontrolę nad lotem. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi analizować dane po locie i omawiać przebieg misji w kontekście błędów i reakcji. | Kryteria weryfikacji Podczas omówienia lotu potrafi wskazać przyczyny problemów i zaproponować działania korygujące. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Zakładanie misji w KSiD (1 h)
- Tworzenie i konfiguracja nowej misji.
- Wprowadzanie danych operacyjnych, określanie parametrów lotu.
- Analiza ograniczeń przestrzeni powietrznej.
3. Tworzenie stref geofence (1 h)
- Zasady definiowania i modyfikacji stref geofence.
- Integracja stref z planem misji.
- Weryfikacja poprawności i zgodności z przepisami.
4. Reagowanie na sytuacje awaryjne – teoria i przykłady (1 h)
- Typowe awarie techniczne: utrata GPS, spadek napięcia, problem z łącznością.
- Czynniki środowiskowe: silny wiatr, ograniczona widoczność, pogorszenie pogody.
- Procedury bezpieczeństwa i komunikacja operacyjna.
5. Ćwiczenia praktyczne w symulatorze (2,5 h)
- Realizacja zaplanowanej misji w symulatorze edukacyjnym.
- Praktyczne reagowanie na sytuacje awaryjne.
- Ćwiczenie powrotu do trybu automatycznego i funkcji failsafe.
- Monitorowanie parametrów lotu i interpretacja danych w czasie rzeczywistym.
6. Analiza po locie i omówienie wyników (0,5 h)
- Odtwarzanie logów i analiza decyzji pilota.
- Wskazanie błędów i omówienie działań korygujących.
- Podsumowanie szkolenia i zaliczenie walidacyjne.
Łączny czas trwania: 8 godzin lekcyjnych = 6 godzin zegarowych
Forma zajęć: wykład + ćwiczenia praktyczne (symulator edukacyjny)
Uwaga! Zajęcia odbywają się w maksymalnie 4-osobowych grupach, co umożliwia indywidualne podejście instruktora oraz efektywne prowadzenie ćwiczeń symulacyjnych.
Ostateczny harmonogram zajęć zostanie ustalony po zakończeniu rekrutacji, w zależności od liczby zgłoszonych uczestników i utworzonych grup szkoleniowych.
W systemie BUR przedstawiono harmonogram wyłącznie dla pierwszej grupy szkoleniowej.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Szkolenie doszkalające gr. I | Prowadzący Mariusz Tuta | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 05:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Walidacja efektów kształcenia | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 100,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Mariusz Tuta
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe w formie elektronicznej, obejmujące:
- opis podstawowych procedur bezpieczeństwa i reagowania na sytuacje awaryjne,
- streszczenie zasad zakładania misji i tworzenia stref geofence w KSiD.
Materiały przekazywane są po zakończeniu szkolenia w formie elektronicznej (PDF).