Modyfikacja oprogramowania sterowników / Etap IV / Procentowa metoda podnoszenia mocy - Stage 1 - szkolenie
Modyfikacja oprogramowania sterowników / Etap IV / Procentowa metoda podnoszenia mocy - Stage 1 - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTechniczne / Elektronika i elektrotechnika
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój, FELB.06.03-IZ.00-0003/24 ZIPH, Małopolski Pociąg do kariery, Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe, Regionalny Fundusz Szkoleniowy II
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest zarówno do osób fizycznych, jak i do przedsiębiorców i ich pracowników, którzy pragną poszerzyć swoje umiejętności i zdobyć nowe kompetencje w obszarze modyfikacji mapy silnika ECU.
Usługa rozwojowa adresowa również dla Uczestników projektów, m.in.:
- Małopolski pociąg do kariery
- Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
- Kierunek – Rozwój
- Regionalny Fundusz Szkoleniowy II
- Lubuskie Bony Rozwojowe
- Usługi rozwojowe dla mieszkańców województwa lubuskiego
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji21-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Modyfikacja oprogramowania sterowników / Etap IV / Procentowa metoda podnoszenia mocy - Stage 1", przygotowuje do samodzielnego i prawidłowego wykonywania obowiązków w zakresie modyfikowania oprogramowania sterowników silnika.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Rozróżnia generacje sterowników EDC oraz MD/G1. | Kryteria weryfikacji Wskazuje różnice między generacjami sterowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Przyporządkowuje dany sterownik do odpowiedniej generacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wyjaśnia zależność między mocą a momentem obrotowym. | Kryteria weryfikacji Opisuje na czym polega różnica między mocą a momentem. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Interpretuje wykres zależności mocy i momentu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje rodzaje boxów tuningowych. | Kryteria weryfikacji Wymienia podstawowe rodzaje boxów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje ich główne zalety i ograniczenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Identyfikuje podstawowe PID-y (obroty, temperatura, ciśnienie). | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje wartości PID-ów na ekranie diagnostycznym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Przyporządkowuje PID do odpowiadającego mu parametru pracy silnika. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Określa prawidłowy skład mieszanki paliwowo-powietrznej (AFR). | Kryteria weryfikacji Podaje wartość stechiometryczną AFR dla silnika benzynowego i diesla. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Ocenia odczyt AFR pod kątem poprawności. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Opisuje elementy układu zasilania powietrzem i paliwem. | Kryteria weryfikacji Wymienia główne elementy układu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Określa funkcję każdego z elementów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Diagnozuje nieprawidłowości w pracy czujników, regulatorów i wtryskiwaczy. | Kryteria weryfikacji Wskazuje symptomy niesprawności na podstawie parametrów pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Proponuje możliwe przyczyny wykrytych nieprawidłowości. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Interpretuje działanie sondy lambda. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia zasadę pomiaru składu mieszanki przez sondę. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Ocenia poprawność pracy sondy na podstawie odczytów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Identyfikuje mapy wykorzystywane w procesie tuningu. | Kryteria weryfikacji Wymienia podstawowe mapy stosowane w ECU. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Przyporządkowuje mapę do regulowanego parametru pracy silnika. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Analizuje wpływ zmian map na osiągi i bezpieczeństwo jednostki napędowej. | Kryteria weryfikacji Opisuje konsekwencje podniesienia wartości w danej mapie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Ocenia ryzyko wynikające z nieprawidłowych modyfikacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie skierowane jest zarówno do osób fizycznych, jak i do przedsiębiorców i ich pracowników, chcących zwiększyć zakres wiedzy i własnych umiejętności. Udział w usłudze umożliwi uczestnikowi poszerzyć swoje umiejętności i zdobyć nowe kompetencje w obszarze modyfikacji mapy silnika ECU.
Ramowy plan kształcenia:
- Pre-test. Generacje sterowników (teoria+praktyka)
- EDC15
- EDC16
- EDC17
- MD\G1
- Podnoszenie mocy czy momentu? (teoria+praktyka)
- Rodzaje boxów tuningowych (teoria+praktyka)
- PowerBox uniwersalny
- PowerBox dedykowany
- Jak PID-y wpływają na podnoszenie mocy? (teoria+praktyka)
- Obroty
- Temperatura
- Ciśnienie
- Jak AFR wpływa na moc? (teoria+praktyka)
- Wpływ na pracę i wydajność silnika
- Prawidłowy skład mieszanki
- Sprawdzenie składu mieszanki
- Pętla zasilania Powietrzem (teoria+praktyka)
- Filtr Powietrza
- MAF
- Turbo
- Intercooler
- EGR\TVA
- IAT
- MAP
- Klapy wirowe
- Czym jest pętla zasilania paliwem? (teoria+praktyka)
- Wstępna Pompa Paliwa
- Filtr paliwa
- Czujnik ciśnienia paliwa wstępnego
- Pompa wysokiego ciśnienia
- Regulator Ilości przepływu
- Czujnik Ciśnienia CR
- Regulator CR
- Wtryskiwacz
- Jak sonda lambda wpływa na podnoszenie mocy? (teoria+praktyka)
- Potrzebne mapy do tuningu (teoria+praktyka)
- DW
- Torque Limiter
- SOI
- Duration
- Konwersja IQ do NM
- Rail
- Turbo setpoint
- Smoke Limiter
- Walidacja.
Szkolenie trwa 24 godziny dydaktyczne (przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi) i realizowane jest w kameralnych grupach, maksymalnie 6-osobowych.
Udział uczestników szkolenia realizujących je w formie stacjonarnej potwierdza papierowa lista obecności.
Wymagana jest frekwencja na poziomie min. 80%.
Szkolenie prowadzone jest z wykorzystaniem metod nauczania aktywizujących uczestników: dyskusja w grupie, burza mózgów, ćwiczenia.
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój
Zaakceptowano Regulamin "Małopolskiego Pociągu do Kariery" dla instytucji szkoleniowych.
Faktura za usługę rozwojową podlega zwolnieniu z VAT dla osób korzystających z dofinansowania powyżej 70% (zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 955 z późn. zm.)).
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 22 Pre-test. Generacje sterowników. EDC15. EDC16. EDC17. MD\G1. (Wykład, testy, dyskusja) | Prowadzący Eliasz Poluszczyk | Data realizacji zajęć 22-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 22 Przerwa. | Prowadzący Eliasz Poluszczyk | Data realizacji zajęć 22-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 22 Podnoszenie mocy czy momentu? Rodzaje boxów tuningowych. PowerBox uniwersalny. PowerBox dedykowany. (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Eliasz Poluszczyk | Data realizacji zajęć 22-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 22 Przerwa. | Prowadzący Eliasz Poluszczyk | Data realizacji zajęć 22-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 22 Jak PID-y wpływają na podnoszenie mocy? Obroty. Temperatura. Ciśnienie. (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Eliasz Poluszczyk | Data realizacji zajęć 22-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 22 Przerwa. | Prowadzący Eliasz Poluszczyk | Data realizacji zajęć 22-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 22 Jak AFR wpływa na moc? Wpływ na pracę i wydajność silnika. Prawidłowy skład mieszanki. Sprawdzenie składu mieszanki. (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Eliasz Poluszczyk | Data realizacji zajęć 22-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 22 Pętla zasilania Powietrzem. Filtr Powietrza. MAF. (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Eliasz Poluszczyk | Data realizacji zajęć 23-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 22 Przerwa. | Prowadzący Eliasz Poluszczyk | Data realizacji zajęć 23-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 22 Turbo. Intercooler. EGR\TVA. (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Eliasz Poluszczyk | Data realizacji zajęć 23-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 22 Przerwa. | Prowadzący Eliasz Poluszczyk | Data realizacji zajęć 23-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 22 IAT. MAP. Klapy wirowe. (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Eliasz Poluszczyk | Data realizacji zajęć 23-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 22 Przerwa. | Prowadzący Eliasz Poluszczyk | Data realizacji zajęć 23-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 22 Czym jest pętla zasilania paliwem? Wstępna Pompa Paliwa. Filtr paliwa. Czujnik ciśnienia paliwa wstępnego. (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Eliasz Poluszczyk | Data realizacji zajęć 23-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 22 Pompa wysokiego ciśnienia. Regulator Ilości przepływu. Czujnik Ciśnienia CR. (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Eliasz Poluszczyk | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 22 Przerwa. | Prowadzący Eliasz Poluszczyk | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 22 Regulator CR. Wtryskiwacz. Jak sonda lambda wpływa na podnoszenie mocy? Potrzebne mapy do tuningu. (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Eliasz Poluszczyk | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 22 Przerwa. | Prowadzący Eliasz Poluszczyk | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 22 DW. Torque Limiter. SOI. Duration. (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Eliasz Poluszczyk | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 22 Przerwa. | Prowadzący Eliasz Poluszczyk | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 22 Konwersja IQ do NM. Rail. Turbo setpoint. Smoke Limiter. (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Eliasz Poluszczyk | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 22 Walidacja. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 444,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 143,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 116,67 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Eliasz Poluszczyk
Doświadczenie zawodowe: Dwuletnie doświadczenie w pracy z zakresu Chip Tuningu. Roczne doświadczenie jako mechanik samochodowy w autoryzowanym serwisie BMW. Od 2018 roku diagnostyka oraz naprawa samochodów ciężarowych i osobowych. Od 2021 stale współpracuje z firmą PPHU Eltrans w zakresie modyfikacji oprogramowania sterowników, silnika oraz skrzyń biegów; naprawy uszkodzeń oprogramowania sterowników branży automotive; diagnostyki oraz naprawy systemów elektroniki w pojazdach osobowych oraz ciężarowych; programowania/kodowania sterowników po ich wymianie (co potwierdza nabyte w ciągu ostatnich 5 lat doświadczenie zawodowe). Certyfikat ukończenia Chip Tuning Academy. Ukończone warsztaty szkoleniowe z zakresu budowy i diagnostyki automatycznych skrzyni biegów ZF protech. Certyfikat ukończenia 6 miesięcznego szkolenia "Od zera do Tunera" w 2023 r. Certyfikat „Knowledge Supported By Skills” Diagnostyka i naprawa elektroniki samochodowej. Certyfikat „Knowledge Supported By Skills” Lutowanie układów BGA oraz diagnostyki przy pomocy oscyloskopu. Certyfikat „Cyber Security (Red Team)”.
Doświadczenie szkoleniowe: Prowadzenie wewnętrznych szkoleń dla pracowników. Ponad 1 200 godzin przeprowadzonych szkoleń.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Całość opracowanych materiałów składa się z: opisów, wykresów, schematów, zdjęć i filmów. Po zakończeniu kształcenia wszyscy uczestnicy otrzymują materiały w formie skryptu dotyczące całości przekazywanej wiedzy.
Informacje dodatkowe
Szkolenie łącznie trwa 24 godzin dydaktycznych (przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi) i prowadzone jest przez 3 dni w godzinach od 8:45 do 16:00.
Pierwsza przerwa zaczyna się 10:15 i kończy 10:30.
Druga przerwa zaczyna się 12:00 i kończy 12:45.
Trzecia przerwa zaczyna się 14:15 i kończy 14:30.
Usługa w terminie 22.01 - 24.01.2026 r. jest objęta promocją i dot. tylko tego konkretnego terminu usługi (nominalna cena szkolenia to 2 900 zł).
Szkolenie rozpoczyna się pre-testem weryfikującym początkową wiedzę uczestnika usługi rozwojowej i zakończone jest wewnętrznym egzaminem (post-test) weryfikującym i potwierdzającym pozyskaną wiedzę, pozytywne jego zaliczenie honorowane jest certyfikatem potwierdzającym jego ukończenie i uzyskane efekty kształcenia.
Zawarto umowę z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Szczecinie na świadczenie usług rozwojowych z wykorzystaniem elektronicznych bonów szkoleniowych w ramach projektu Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe