Indywidualny kurs języka niemieckiego na poziomie B2 z elementami zielonych kwalifikacji i ekologicznej komunikacji
Indywidualny kurs języka niemieckiego na poziomie B2 z elementami zielonych kwalifikacji i ekologicznej komunikacji
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Niemiecki
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane do osób dorosłych, które pracują lub zamieszkują obszar Subregionu Centralnego województwa śląskiego i z własnej inicjatywy chcą podnieść swoje umiejętności i kompetencje w zakresie posługiwania się językiem niemieckim ogólnym na poziomie B2 z włączeniem zielonych kompetencji.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi27
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs prowadzi do rozwinięcia umiejętności językowych uczestników na poziomie B2, umożliwiając samodzielną komunikację w życiu codziennym i zawodowym, z naciskiem na zielone kompetencje. Uczestnicy uczą się opisywać obowiązki, nawiązywać kontakty, negocjować oraz wprowadzać ekologiczne praktyki, takie jak oszczędzanie energii, zrównoważony transport i zdrowy styl życia, promując zrównoważony rozwój i odpowiedzialność ekologiczną w pracy i codziennym życiu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się I. WIEDZA : Uczestnik zna i rozumie zagadnienia gramatyczne oraz zasady poprawnego posługiwania się językiem niemieckim na poziomie B2. | Kryteria weryfikacji .Poprawnie rozpoznaje i stosuje struktury gramatyczne właściwe dla poziomu B2 (m.in. strona bierna, Konjunktiv II, zdania podrzędne). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Używa poprawnych form fleksyjnych w mowie i piśmie. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Potrafi wyjaśnić różnice znaczeniowe i składniowe w złożonych strukturach językowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik posiada wiedzę leksykalną z zakresu zielonych kompetencji, ekologii, zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności społecznej. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje i stosuje słownictwo związane z ekologią, recyklingiem, energią odnawialną, zdrowym stylem życia i CSR. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Rozumie autentyczne teksty dotyczące zagadnień środowiskowych i społecznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Potrafi objaśnić pojęcia związane z gospodarką obiegu zamkniętego i zrównoważoną konsumpcją. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się II. UMIEJĘTNOŚCI :Uczestnik potrafi komunikować się w języku niemieckim w różnych sytuacjach życia codziennego, zawodowego i społecznego, w tym w kontekście ekologicznym. | Kryteria weryfikacji Formułuje poprawne, spójne wypowiedzi ustne na tematy proekologiczne. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Potrafi brać udział w dyskusjach i wyrażać opinie, sugestie oraz argumenty. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Utrzymuje płynność i poprawność wypowiedzi, dostosowując język do kontekstu rozmowy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi tworzyć wypowiedzi pisemne w języku niemieckim, takie jak opisy, e-maile, artykuły i projekty dotyczące zrównoważonego rozwoju. | Kryteria weryfikacji Stosuje właściwe struktury gramatyczne i leksykalne w tekstach pisanych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Zachowuje spójność, logiczną strukturę i odpowiedni rejestr językowy wypowiedzi. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Umieszcza w tekstach elementy opinii, argumentacji i wniosków dotyczących ekologii. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi rozumieć wypowiedzi ustne i pisemne w języku niemieckim dotyczące tematów ekologicznych i społecznych. | Kryteria weryfikacji Wykazuje zrozumienie głównych myśli i szczegółów tekstu słuchanego lub czytanego. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Potrafi wyciągnąć wnioski i odczytać intencje nadawcy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Odpowiada na pytania i streszcza treść tekstu w języku niemieckim. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się III KOMPETENCJE SPOŁECZNE : Uczestnik potrafi współpracować w grupie, prezentować własne pomysły i reagować na opinie innych w języku niemieckim. | Kryteria weryfikacji Wykazuje aktywny udział w zadaniach grupowych i dyskusjach. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Wypowiada się z poszanowaniem odmiennych opinii i kultur. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Angażuje się w realizację wspólnych projektów i prezentacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozwija postawę proekologiczną i potrafi świadomie korzystać z języka w kontekście zrównoważonego rozwoju. | Kryteria weryfikacji Potrafi uzasadnić własne wybory i zachowania w kontekście ekologicznym. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Wypowiada się na temat wartości, etyki i odpowiedzialności wobec środowiska. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Formułuje propozycje działań proekologicznych w języku niemieckim. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi samodzielnie planować dalszy rozwój językowy i poszerzanie kompetencji ekologicznych. | Kryteria weryfikacji Określa swoje mocne i słabe strony językowe. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Wyznacza indywidualne cele rozwoju językowego i zawodowego. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Wykazuje gotowość do dalszego kształcenia i samodoskonalenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęNAUKA JĘZYKA NIEMIECKIEGO ANNA SWONKE
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoNAUKA JĘZYKA NIEMIECKIEGO ANNA SWONKE
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Cele kursu:
Celem kursu jest rozwinięcie kompetencji językowych uczestników w zakresie języka niemieckiego do poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (CEFR), z jednoczesnym pogłębieniem wiedzy i słownictwa związanego z zielonymi kompetencjami, zrównoważonym rozwojem, ochroną środowiska i ekologicznymi praktykami w pracy i życiu codziennym.
Uczestnicy po ukończeniu kursu będą potrafili swobodnie komunikować się w języku niemieckim w kontekście zawodowym, społecznym i ekologicznym, prowadzić rozmowy, prezentacje oraz dyskusje, a także pisać krótkie teksty użytkowe dotyczące tematów proekologicznych.
Powtórzenie i rozszerzenie – ekologiczny styl życia
- Powtórzenie zagadnień gramatycznych z poziomu B1.
- Rozszerzenie słownictwa dotyczącego zrównoważonego życia codziennego.
- Dyskusja: Was bedeutet Nachhaltigkeit für mich?
Ekologia w mieście i społeczności lokalnej
- Opis działań ekologicznych w miastach i regionach niemieckojęzycznych.
- Słownictwo: urbanistyka, recykling, transport publiczny, zielona infrastruktura.
- Ćwiczenie: prezentacja krótkiego projektu lokalnego (Mein grünes Stadtprojekt).
Świadoma konsumpcja i gospodarka obiegu zamkniętego
- Słownictwo: produkcja, recykling, fair trade, „zero waste”, „upcycling”.
- Dyskusja: Brauchen wir wirklich so viel?
- Gramatyka: tryb warunkowy II (Konjunktiv II) – formułowanie opinii i sugestii.
Technologia i innowacje ekologiczne
- Słownictwo: odnawialne źródła energii, elektromobilność, technologie przyszłości.
- Ćwiczenia konwersacyjne: opisywanie i porównywanie rozwiązań ekologicznych.
- Gramatyka: strona bierna (Passiv) w różnych czasach.
Praca zawodowa a zrównoważony rozwój
- Opis stanowiska pracy z perspektywy ekologii.
- Słownictwo: zielone miejsca pracy, certyfikaty środowiskowe, CSR.
- Ćwiczenie: tworzenie opisu firmy proekologicznej (Mein nachhaltiger Arbeitsplatz).
Ochrona środowiska i zmiany klimatyczne
- Słownictwo: zanieczyszczenia, emisje, energia odnawialna, polityka klimatyczna.
- Czytanie i analiza autentycznych tekstów (artykuły, broszury).
- Gramatyka: zdania podrzędne przyczynowe i warunkowe (weil, obwohl, falls, sofern).
Ekoturystyka i podróżowanie w duchu zrównoważonego rozwoju
- Słownictwo: podróże ekologiczne, transport niskoemisyjny, zakwaterowanie ekologiczne.
- Ćwiczenie: planowanie „zielonej podróży” po Niemczech.
- Gramatyka: stopniowanie przymiotników i przysłówków, wyrażanie porównań.
Zdrowy styl życia i świadomość ekologiczna
- Słownictwo: żywność ekologiczna, zdrowe nawyki, równowaga psychiczna.
- Dyskusja: Wie können wir gesünder und nachhaltiger leben?
- Gramatyka: rekcja czasowników z przyimkami, czasowniki zwrotne.
Komunikacja w kontekście globalnym – przyszłość planety
- Dyskusje o globalnych inicjatywach ekologicznych.
- Słownictwo: organizacje międzynarodowe, strategie klimatyczne, wolontariat.
- Ćwiczenie: pisanie krótkiego artykułu opiniotwórczego (Meine Vision für die Zukunft).
Podsumowanie i przygotowanie do walidacji
- Powtórzenie struktur gramatycznych i słownictwa.
- Symulacja testu końcowego (rozumienie ze słuchu, czytanie, mówienie, pisanie).
- Indywidualny feedback lektora.
Usługa jest realizowana i rozliczana w godzinach zegarowych (60 min.).
Proces kształcenia będzie przeprowadzony przez Agnieszkę Szczapińską.
Walidacja zostanie przeprowadzona w oparciu o test szkoły - NAUKA JĘZYKA NIEMIECKIEGO ANNA SWONKE, oceniony przez walidatora, a jego wyniki będą znane uczestnikom przy przeprowadzaniu walidacji.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 19 język niemiecki | Prowadzący Agnieszka Szczapińska | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 19 język niemiecki | Prowadzący Agnieszka Szczapińska | Data realizacji zajęć 10-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 19 język niemiecki | Prowadzący Agnieszka Szczapińska | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 19 język niemiecki | Prowadzący Agnieszka Szczapińska | Data realizacji zajęć 07-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 19 język niemiecki | Prowadzący Agnieszka Szczapińska | Data realizacji zajęć 14-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 19 język niemiecki | Prowadzący Agnieszka Szczapińska | Data realizacji zajęć 21-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 19 język niemiecki | Prowadzący Agnieszka Szczapińska | Data realizacji zajęć 28-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 19 język niemiecki | Prowadzący Agnieszka Szczapińska | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 19 język niemiecki | Prowadzący Agnieszka Szczapińska | Data realizacji zajęć 11-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 19 język niemiecki | Prowadzący Agnieszka Szczapińska | Data realizacji zajęć 04-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 19 język niemiecki | Prowadzący Agnieszka Szczapińska | Data realizacji zajęć 11-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 19 język niemiecki | Prowadzący Agnieszka Szczapińska | Data realizacji zajęć 18-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 19 język niemiecki | Prowadzący Agnieszka Szczapińska | Data realizacji zajęć 25-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 19 język niemiecki | Prowadzący Agnieszka Szczapińska | Data realizacji zajęć 01-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 19 język niemiecki | Prowadzący Agnieszka Szczapińska | Data realizacji zajęć 08-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 19 język niemiecki | Prowadzący Agnieszka Szczapińska | Data realizacji zajęć 15-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 19 język niemiecki | Prowadzący Agnieszka Szczapińska | Data realizacji zajęć 22-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 19 język niemiecki | Prowadzący Agnieszka Szczapińska | Data realizacji zajęć 29-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 19 język niemiecki | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 998,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 998,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 185,11 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 185,11 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 0,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Szczapińska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Prezentacja, materiały autorskie lektora - do opracowania w ramach kursu językowego i przekazywane uczestnikom w trakcie i po zakończeniu każdego spotkania.
Informacje dodatkowe
- Fakt uczestnictwa w każdym dniu usługi rozwojowej zostanie potwierdzony raportem z logowania
- Cena usługi rozwojowej nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych przedsiębiorcom lub ich pracownikom, kosztów dojazdu i zakwaterowania
- Karta niniejszej usługi rozwojowej została przygotowana zgodnie z obowiązującym Regulaminem Bazy Usług Rozwojowych, w tym m in. w zakresie powierzania usług
- Usługa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Beneficjenta lub partnera w danym projekcie oraz przez podmiot powiązany z Beneficjentem lub partnerem kapitałowo lub osobowo
- Usługa nie jest świadczona przez podmiot, z którym pracodawca lub delegowany pracownik korzystający ze wsparcia są powiązani kapitałowo lub osobowo
- Usługodawca nie jest podmiotem jednocześnie korzystającym z usług rozwojowych o zbliżonej tematyce
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Kurs będzie przeprowadzony na platformie MS Teams.
Jeden link będzie obowiązywał na cały czas trwania kursu - będzie to zaplanowane spotkanie cykliczne o stałych ustalonych porach. W przypadku zmian w harmonogramie z powodu konieczności przeniesienia spotkania na inny termin w razie potrzeby zostanie wygenerowany nowy link.
Można korzystać z aplikacji Microsoft Teams (bezpłatnej) na urządzeniu przenośnym lub stacjonarnym. Są to minimalne wymagania dotyczące korzystania z Microsoft Teams (bezpłatnej).
Uwaga: Aby uzyskać najlepsze rezultaty, użyj najnowszej wersji systemów Android i iOS.
Telefony i tablety z systemem Android:
Microsoft aplikacja Teams (bezpłatna) współdziała z urządzeniami z systemem Android przy użyciu ostatnich czterech głównych wersji systemu operacyjnego.
Telefony iPhone, tabletach iPad i odtwarzacze iPod:
Microsoft aplikacja Teams (bezpłatna) współdziała z urządzeniami korzystającymi z dwóch ostatnich głównych wersji systemu iOS.
Wymagania sprzętowe dla Teams na Windows PC
Składnik | Wymaganie |
Komputer i procesor | Co najmniej 1,1 GHz lub szybszy, dwurdzeniowy Uwaga: W przypadku procesorów Intel należy wziąć pod uwagę maksymalną prędkość osiąganą przy użyciu technologii Intel Turbo Boost (Max Turbo Frequency) |
Pamięć | 4,0 GB pamięci RAM |
Dysk twardy | 3,0 GB dostępnego miejsca na dysku |
Wyświetlać | Rozdzielczość ekranu 1024 x 768 |
Sprzęt graficzny | System operacyjny Windows: sprzętowa akceleracja grafiki wymaga programu DirectX 9 lub nowszego, z WDDM 2.0 lub nowszym dla systemu Windows 10 (lub WDDM 1.3 lub nowszym dla Windows 10 Fall Creators Update) |
System operacyjny | Windows 11, Windows 10 (z wyjątkiem aplikacji komputerowej Windows 10 LTSC for Teams), Windows 10 na ARM, Windows 8.1, Windows Server 2019, Windows Server 2016, Windows Server 2012 R2. Uwaga: Zalecamy korzystanie z najnowszej wersji systemu Windows i dostępnych poprawek zabezpieczeń. |
Wersja platformy .NET | Wymaga środowiska .NET 4.5 CLR lub nowszego |
Wideo | Kamera wideo USB 2.0 |
Urządzeń | Standardowa kamera laptopa, mikrofon i głośniki |
Rozmowy wideo i spotkania |
|
Wydarzenia na żywo w zespołach | Jeśli przygotowujesz wydarzenie na żywo w usłudze Teams, zalecamy użycie komputera z procesorem Core i5 Kaby Lake, 4,0 GB pamięci RAM (lub więcej) i koderem sprzętowym. Zobacz Zalecenia dotyczące sterowników dekoderów sprzętowych i koderów, aby uzyskać listę nieobsługiwanych dekoderów i koderów. |
Wymagania sprzętowe aplikacji Teams na komputerze Mac
Składnik | Wymaganie |
Komputer i procesor | Procesor Intel Core Duo |
Pamięć | 4,0 GB pamięci RAM |
Dysk twardy | 1,5 GB dostępnego miejsca na dysku |
Wyświetlać | Rozdzielczość 1280 x 800 lub wyższa |
System operacyjny | Jedna z trzech najnowszych wersji systemu macOS. Informacje o najnowszych wersjach systemu macOS i sposobie uaktualnienia wersji systemu macOS można znaleźć tutaj. Na przykład, gdy zostanie wydana nowa wersja systemu macOS, nowa wersja i dwie bezpośrednio ją poprzedzające stają się obsługiwanymi wersjami. |
Wideo | Zgodność z kamerą internetową |
Głos | Zgodny mikrofon i głośniki, zestaw słuchawkowy z mikrofonem lub równoważne urządzenie |
Rozmowy wideo i spotkania |
|