Szkolenie na uprawnienie VFR noc z wpisem do licencji PPL(A)- kurs
Szkolenie na uprawnienie VFR noc z wpisem do licencji PPL(A)- kurs
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTransport i motoryzacja / Motoryzacja
- Grupa docelowa usługi
W szkoleniu mogą brać udział piloci posiadający licencję pilota turystycznego PPL(A), orzeczenie lekarskie klasy 2, kwalifikacje do wykonywania lotów na samolocie Tecnam T2002, chcący podnieść swoje kwalifikacje zawodowe i zdobyć uprawnienie do lotów nocnych.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji16-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi48
- Podstawa uzyskania wpisu do BURRozporządzenie KE nr 1178/2011 z dnia 3 listopada 2011 r. ustanawiające wymagania techniczne i procedury administracyjne odnoszące się do załóg w lotnictwie cywilnym (Dz. U. UE. L. z 2011 r. Nr 311 z późn. zm.) oraz art. 21 ust 2 pkt 5a, art. 160 i 161 i 95 a ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 1431 z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńVFR noc- uprawnienie na loty nocne ( szkolenie teoretyczne stacjonarnie i praktyczne modułowo)
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do uzyskania uprawnienia VFR NOC jest uzyskanie przez uczestnika uprawnienia europejskiego do wykonywania lotów przed wschodem i po zachodzie słońca wpisanym do licencji turystycznej PPL(A) . Uprawnienie to jest również wymagane na dalszym etapie szkolenia – między innymi do licencji zawodowej oraz uprawnień do lotów według wskazań przyrządów.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się - Kursant kontroluje minimalne warunki VMC i przepisy wykonywania lotów w nocy,zasady dotyczące kontroli przestrzeni powietrznej w nocy,niebezpieczeństwa utraty orientacji w nocy i zasady jej wznawiania,niebezpieczeństwa pogorszenia się warunków meteorologicznych w nocy, zjawiska niebezpieczne, interpretacja prognoz, | Kryteria weryfikacji - organizuje pomiary , sprawdza przyrządy i ocenia uzyskane dane | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się - obsługuje światła nawigacyjne statku powietrznego | Kryteria weryfikacji -Oceania uzyskane dane | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się - zdefiniuje fizjologiczne aspekty widzenia w nocy i orientacji, złudzenia, | Kryteria weryfikacji Przetwarza i analizuje dane | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się - ocenia zasady unikania kolizji, | Kryteria weryfikacji Organizuje pomiary, ocenia uzyskane dane | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się - organizuje wszystkie czynności przedlotowe w warunkach nocnych | Kryteria weryfikacji Wykorzystuje swoją wiedzę do wykonywania czynności przedlotowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się - kontroluje lądowania w warunkach nocnych | Kryteria weryfikacji Jest świadomy zagrożeń wynikających z lotów nocnych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się - kontroluje kołowanie, i start w warunkach nocnych | Kryteria weryfikacji Jest świadomy zagrożeń wynikających z lotów nocnych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się - ocenia planowanie i korzystanie z wysokości bezpieczeństwa. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje czynnik ludzki w wypadkach lotniczych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się - kontroluje zasady nawigacji w locie nocnym, | Kryteria weryfikacji zna program szkolenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się - definiuje oznakowanie mapy do stosowania przy oświetleniu kabiny, | Kryteria weryfikacji Dobiera materiały szkoleniowe zgodnie z zakresem szkolenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się - obsługuje systemy przyrządów pokładowych, ich funkcje i błędy, | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje zasady działania systemów pomiarowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęSzkolenie Lotnicze Mariusz Orzechowski
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoUrząd Lotnictwa Cywilnego
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Kursant nabędzie następujące umiejętności:
- wykonywanie lotów po zachodzie i przez wschodem słońca
Kurs przygotowuje uczestnika na dalszy etap szkolenia do licencji pilota zawodowego .
Uzyskany dokument uprawnia do dokonania wpisu w licencję turystyczną PPL(A) i wykonywania lotów nocnych.
Program szkolenia do uzyskania uprawnień VFR noc podzielony jest na 2 części teoretyczną i praktyczną.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami przed rozpoczęciem części praktycznej programu wymagane jest ukończenie części teoretycznej .
Część teoretyczne programu VFR noc prowadzona jest w języku polskim i odbywa się na podstawie programu zatwierdzonego przez Urząd Lotnictwa Cywilnego.Szkolenie składa się z 42 godzin wykładów teoretycznych prowadzonych w siedzibie naszej szkoły.
Część teoretyczna obejmuje poniższą tematykę:
- loty po kręgu
- sytuacje awaryjne w powietrzu
- loty nocne o ograniczonej widoczności
- budowa kręgu, loty po kręgu
Część praktyczna programu obejmuje 4h30 godzin lotu w instruktorem i 0h30 godzin lotu samodzielnego oraz 1 godzinę walidacji.
Szkolenie obejmuje:
- co najmniej 1 godzinę lotu nawigacyjnego z przynajmniej jednym lotem nawigacyjnym z instruktorem na odległość co najmniej 50 km,
- 5 samodzielnych startów i 5 samodzielnych lądowań z pełnym zatrzymaniem
Część praktyczne obejmuje poniższe ćwiczenia:
- loty po kręgu na lotnisku EPWT
- lądowania o zachodzie i przed wschodem słońca
- sytuacje awaryjne w powietrzu
- samodzielna trasa
Termin realizacji szkolenia praktycznego w powietrzu jest zależny od warunków pogodowych.
Całość szkolenia realizowana jest w godzinach zegarowych.Przerwy nie są wliczane w godziny szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 szkolenie teoretyczne-budowa samolotu | Prowadzący Jarosław Jastrzębski | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 20:00 | Godzina zakończenia 22:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 szkolenie teoretyczne- loty po kręgu | Prowadzący Jarosław Jastrzębski | Data realizacji zajęć 26-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 szkolenie teoretyczne- budowa samolotu | Prowadzący Jarosław Jastrzębski | Data realizacji zajęć 27-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 szkolenie teoretyczne-sytuacje awaryjne w powietrzu | Prowadzący Jarosław Jastrzębski | Data realizacji zajęć 28-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 szkolenie teoretyczne-loty nocne o ograniczonej widoczności | Prowadzący Jarosław Jastrzębski | Data realizacji zajęć 29-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 szkolenie teoiretyczne-loty nocne o ograniczonej widoczności | Prowadzący Jarosław Jastrzębski | Data realizacji zajęć 30-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 szkolenie praktyczne | Prowadzący Jarosław Jastrzębski | Data realizacji zajęć 31-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 23:00 | Liczba godzin 06:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 12 300,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 10 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 256,25 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 208,33 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 0,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Jarosław Jastrzębski
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Ośrodek zapewnia wszystkie niezbędne materiały konieczne do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy:
mapy lotnicze, budowy kręgów, notesy do wykonywania notatek.
Szkolenie praktyczne odbywa się na samolocie Tecnam 2002 wyposażonym w glass cockpit Garmin G500 oraz system nawigacji GTN 650 będącym własnością OSL Watorowo.
Ośrodek posiada własne lądowisko wyposażone w certyfikowane oświetlenie konieczne do wykonywania lotów nocnych.
Warunki uczestnictwa
Licencja PPL(A)
ukończone 18 lat
orzeczenie lekarskie
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Przystanek PKS przy ośrodku