Certyfikowany kurs z zakresu indywidualnego podejścia do pracy z uczniem z autyzmem. Strategie i metody pracy.
Certyfikowany kurs z zakresu indywidualnego podejścia do pracy z uczniem z autyzmem. Strategie i metody pracy.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Identyfikatory projektówNowy start w Małopolsce z EURESEM, Kierunek - Rozwój, Małopolski Pociąg do kariery
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa do której skierowane jest szkolnie to nauczyciele ,opiekunowie dzieci w placówkach takich jak żłobek , przedszkole, szkoła opiekujący się dziećmi, pracujący na co dzień z dziećmi i młodzieżą mający na celu poszerzanie swojej wiedzy i umiejętności. Pracownicy i właściciele mający doświadczenie i umiejętności pracy z dziećmi. Pracownicy i właściciele przekonani o konieczności ciągłego rozwijania i podnoszenia kompetencji. Właściciel przedsiębiorstw przekonany, że inwestycja w szkolenia i rozwój umiejętności pracowników jest kluczowa dla zapewnienia najwyższej jakości świadczonych usług oraz utrzymania konkurencyjnej pozycji na rynku.
- Szkolenie jest kierowane również do uczestników projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i/lub „Nowy start w Małopolsce z EURESem”;
- Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój
- Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek - Rozwój
- Szkolenie stanowi także wsparcie dla osób indywidualnych.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników19
- Data zakończenia rekrutacji31-12-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do samodzielnego planowania i wdrażania indywidualnych strategii pracy z uczniem ze spektrum autyzmu, z uwzględnieniem jego specyficznych potrzeb, możliwości i stylu funkcjonowania. Uczestnik po zakończeniu szkolenia będzie potrafił dostosowywać metody dydaktyczne i wychowawcze, dobierać narzędzia wspierające rozwój komunikacji, samodzielności oraz umiejętności społecznych, a także tworzyć spersonalizowane plany wsparcia edukacyjno-terapeutycznego w środowisku szkolnym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia nabył wiedzę teoretyczną i praktyczną dotyczącą zaburzeń ze spektrum autyzmu. | Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzujeindywidualne potrzeby i możliwości psychofizyczne dziecka ze spektrum autyzmu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzujejak przygotować się do prowadzenia interesującej zabawy dla dziecka ze spektrum autyzmu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje klasyfikację metod terapeutycznych autyzmu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzujewczesne objawy autyzmu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzujenieprawidłowości z zakresu funkcjonowania społecznego dziecka z ASD | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzujeszereg działań wspierających rodzinę dziecka z ASD | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzujepozytywne relacje z dzieckiem w spektrum autyzmu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się Strategie i metody w pracy z uczniem z autyzmem | Kryteria weryfikacji uczestnik potrafi wymienić i scharakteryzować podstawowe strategie i metody pracy z uczniem z autyzmem,poprawnie rozróżnia metody wspierające komunikację, koncentrację uwagi i rozwój społeczno-emocjonalny, wskazuje przykłady dostosowań dydaktycznych i wychowawczych do indywidualnych potrzeb ucznia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji potrafi opracować przykładowy plan działań edukacyjnych uwzględniający personalizację strategii, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Indywidualne podejście w pracy z uczniem z autyzmem. | Kryteria weryfikacji uczestnik poprawnie opisuje charakterystyczne cechy funkcjonowania ucznia z autyzmem,potrafi wskazać przykłady metod i strategii pracy dostosowanych do indywidualnych potrzeb, rozróżnia formy wsparcia edukacyjnego i wychowawczego stosowane w pracy z uczniami w spektrum | Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana |
Kryteria weryfikacji uczestnik potrafi zaprezentować sposób współpracy z rodzicami i specjalistami | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Walidacja | Kryteria weryfikacji sprawdzenie poziomu wiedzy po szkoleniu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1
09:00 – 09:30 | (W01) Otwarcie szkolenia
Omówienie celów, programu i zasad pracy. Wprowadzenie do tematyki ASD.
09:30 – 11:00 | (W02) Zaburzenia ze spektrum autyzmu. Rozmowa na żywo i case study
Definicja i charakterystyka zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD).
Objawy i różnice w funkcjonowaniu dzieci z autyzmem.
11:00 – 12:30 | (W03) Zaburzenia ze spektrum autyzmu wg klasyfikacji ICD i DSM. Rozmowa na żywo i case study
Zasady klasyfikacji zaburzeń w ICD i DSM.
Analiza kryteriów diagnostycznych w kontekście praktycznym.
12:30 - 12:45 Przerwa
12:45 – 14:00 | (W04) Diagnostyka – rola psychiatry i zespołu specjalistów. Rozmowa na żywo i case study
Proces diagnostyczny: od obserwacji do diagnozy.
Wyzwania diagnostyki różnicowej ASD.
14:00 – 16:15 | (W05) Analiza przypadków, projekcja materiałów filmowych i ćwiczenia praktyczne. Rozmowa na żywo i case study
Wprowadzenie do analizy rzeczywistych przypadków.
Omówienie rezultatów ćwiczeń i wspólna dyskusja.
Dzień 2
09:00 – 10:30 | (W06) Rola placówki edukacyjnej i terapeutycznej w procesie wsparcia dziecka z ASD. Rozmowa na żywo i case study
Znaczenie środowiska szkolnego i terapeutycznego.
Wspieranie mocnych stron dziecka i praca nad deficytami.
10:30 – 12:00 | (W07) Warsztaty praktyczne – praca w grupach na konkretnych przykładach. Rozmowa na żywo i case study
Analiza przypadków i opracowanie indywidualnych strategii wsparcia.
12:00 - 12:15 Przerwa
12:15 – 13:30 | (W08) Zaburzenia komunikacji u dzieci z ASD. Rozmowa na żywo i case study
Trudności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
Metody wspierania rozwoju komunikacji i interakcji społecznych.
13:30 – 15:30 | (W09) Nieprawidłowości w przebiegu integracji społecznej. Rozmowa na żywo i case study
Problemy w relacjach rówieśniczych dzieci z ASD.
Techniki wspierania integracji społecznej i emocjonalnej.
15:30 – 16:15 | (W10) Walidacja
- Czas trwania usługi rozwojowej został określony w godzinach zegarowych. Jedna godzina szkolenia stanowi jednocześnie jedną godzinę dydaktyczną (1 godzina zegarowa = 1 godzina dydaktyczna).
- Łączny czas trwania usługi wynosi 14 godzin zegarowych, co odpowiada 14 godzinom dydaktycznym. Wszystkie moduły szkoleniowe zostały zaplanowane w oparciu o godziny zegarowe
- Przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Otwarcie szkolenia | Prowadzący Joanna Sajko | Data realizacji zajęć 03-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Zaburzenia ze spektrum autyzmu. Rozmowa na żywo i case study | Prowadzący Joanna Sajko | Data realizacji zajęć 03-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Zaburzenia ze spektrum autyzmu wg klasyfikacji ICD i DSM. Rozmowa na żywo i case study | Prowadzący Joanna Sajko | Data realizacji zajęć 03-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Przerwa | Prowadzący Joanna Sajko | Data realizacji zajęć 03-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Diagnostyka – rola psychiatry i zespołu specjalistów. Rozmowa na żywo i case study | Prowadzący Joanna Sajko | Data realizacji zajęć 03-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Analiza przypadków, projekcja materiałów filmowych i ćwiczenia praktyczne. Rozmowa na żywo i case study | Prowadzący Joanna Sajko | Data realizacji zajęć 03-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Rola placówki edukacyjnej i terapeutycznej w procesie wsparcia dziecka z ASD. Rozmowa na żywo i case study | Prowadzący Joanna Sajko | Data realizacji zajęć 04-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Warsztaty praktyczne – praca w grupach na konkretnych przykładach. Rozmowa na żywo i case study | Prowadzący Joanna Sajko | Data realizacji zajęć 04-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Przerwa | Prowadzący Joanna Sajko | Data realizacji zajęć 04-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 Zaburzenia komunikacji u dzieci z ASD. Rozmowa na żywo i case study | Prowadzący Joanna Sajko | Data realizacji zajęć 04-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Nieprawidłowości w przebiegu integracji społecznej. Rozmowa na żywo i case study | Prowadzący Joanna Sajko | Data realizacji zajęć 04-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 04-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 100,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Sajko
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają pełen zestaw profesjonalnych materiałów edukacyjnych, które obejmują zarówno wiedzę teoretyczną, jak i praktyczne wskazówki. Dzięki tym materiałom uczestnicy będą mieli dostęp do niezbędnej wiedzy oraz narzędzi, które umożliwią im samodzielne wykorzystanie zdobytych umiejętności po zakończeniu kursu. Materiały szkoleniowe będą udostępnione na platformie Moodl w formacie PDF. Dzień przed szkoleniem każdy uczestnik otrzyma indywidualny login oraz hasło, umożliwiające dostęp do platformy. Po zalogowaniu będzie można pobrać profesjonalnie przygotowany komplet dokumentów
Warunki uczestnictwa
ukończone 18 lat
wykształcenie minimum średnie
Informacje dodatkowe
- Podstawa zwolnienia z VAT § 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 roku, w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług.
- Wymagana jest frekwencja na poziomie co najmniej 80% udziału w szkoleniu.
- Potwierdzenie obecności odbywa się na podstawie listy obecności oraz dwóch zrzutów ekranu dokumentujących udział w szkoleniu.
- Czas trwania usługi rozwojowej został określony w godzinach zegarowych. Jedna godzina szkolenia stanowi jednocześnie jedną godzinę dydaktyczną (1 godzina zegarowa = 1 godzina dydaktyczna).
- Szkolenie jest kierowane również do uczestników projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i/lub „Nowy start w Małopolsce z EURESem”;
- Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój
- Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek - Rozwój
- Szkolenie stanowi także wsparcie dla osób indywidualnych..
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania sprzętowe:
- Komputer, bądz laptop z aktualną przeglądarką internetową (polecany chrom) - wymagania sprzętowe: Dual Core 2Ghz lub wyższy, 4gb ram (zalecane)
- Smartfon, bądź tablet z systemem Android/iOS (wymagane pobranie aplikacji ZOOM)
- Słuchawki/Głośniki
- Mikrofon
- Dostęp do intenetu o preferowanej szybkości min. 1 MB/s
Dołączenie do szkolenia następuje poprzez kliknięcie w przesłany link (dostępny tylko i wyłącznie na czas trwania szkolenia), czas trwania szkolenia przedstawiony jest w harmonogramie.
Uczestnicy PROSZENI SĄ o logowanie się na szkolenie z komputera stacjonarnego lub laptopa. Logowanie się z urządzeń mobilnych (telefon, tablet) BARDZO CZĘSTO powoduje u uczestników nagminne wylogowanie się/rozłączenie/ z systemu konferencyjno-szkoleniowego, co utrudnia i zakłóca prowadzenie zajęć.