Kurs prawa jazdy kat. D indywidualny (dla osób posiadających prawo jazdy kat. C) rozszerzony - DLA OSOBY ZE ZDANYM EGZAMINEM TEORETYCZNYM - Netbon II
Kurs prawa jazdy kat. D indywidualny (dla osób posiadających prawo jazdy kat. C) rozszerzony - DLA OSOBY ZE ZDANYM EGZAMINEM TEORETYCZNYM - Netbon II
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo jazdy / Kurs prawa jazdy kat.D
- Identyfikatory projektówMałopolski Pociąg do kariery
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową stanowią osoby, które:
- ukończyły 24 lata (lub 21 lat i posiadają kwalifikację wstępną na przewóz osób)
- posiadają prawo jazdy kat.B, C,
- posiadają Profil Kandydata na Kierowcę (PKK)
- mają zdany egzamin teoretyczny w WORD
Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu Netbon II
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji07-05-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi70
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 28 ust. 1, ust. 8, art. 31 ust. 3 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (t. j. Dz.U. z 2025 r. poz. 1226 )
- Zakres uprawnieńPrawo jazdy kategorii: AM, A1, A2, A, B, B+E, C, C+E, D
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kursu jest przekazanie wiadomości, umiejętności a także nauczenie zachowań umożliwiających bezpieczne kierowanie pojazdem kategorii D oraz przygotowanie do zdania egzaminu państwowego, uprawniającego do uzyskania prawa jazdy kategorii D.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik:- przestrzega zasad kierowania pojazdem, - prowadzi autobus w sposób bezpieczny zgodnie z obowiązującymi kryteriami techniki kierowania, | Kryteria weryfikacji - stosuje przepisy dotyczące ruchu drogowego i innych uczestników ruchu,- wykonuje czynności kontrolno - obsługowe, - wykonuje czynności związane z prowadzeniem i obsługą pojazdu w zakresie niezbędnym do uzyskania prawa jazdy kat. D | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik:-Charakteryzuje się właściwą postawą w stosunku do innych uczestników ruchu; kulturą osobistą; opanowaniem; szacunkiem dla innych ludzi | Kryteria weryfikacji - stosuje zasady komunikacjiinterpersonalnej, -przestrzega systemu wartości, który motywuje do bezpiecznych zachowań na drodze; - uwzględnia zasadę partnerstwa wobec innych uczestników ruchu drogowego, - dba o bezpieczeństwo swoje i innych użytkowników drogi, - przestrzega zasad kultury i etyki. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik:- prawidłowo definiuje przepi dotyczące ruchu pojazdów; - prawidłowo charakteryzuje zagadnienia z zakresu techniki kierowania, budowy i obsługi technicznej autobusu oraz obowiązków kierowcy i posiadacza pojazdu. - zna zasady poruszania się autobusem po drodze; przepisy ogólne ruchu drogowego; przepisy szczegółowe ruchu drogowego; znaki drogowe; - rozumie wpływ środków odurzających, alkoholu oraz zmęczenia na percepcję kierowcy; obowiązki i odpowiedzialność kierowcy wynikające z prawa jazdy. | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje zasady i przepisysłużące bezpiecznemu poruszaniu się pojazdem po drodze publicznej, - rozróżnia przepisy szczegółowe dotyczące autobusu, - opisuje budowę autobusu oraz zasady obsługi codziennej. - potrafi wymienić znak ostrzegawcze,zakazu, nakazu, informacyjne, - uzasadni niekorzystny wpływ alkoholu oraz środków działających podobnie na obniżenia sprawności kierowcy | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Kurs prawa jazdy kat. D składa się z:
- części praktycznej 52h zegarowych tj. 69h dydaktyczne oraz 1h dydaktycznej egzaminu wewnętrznego praktycznego.
Zajęcia odbywać się będą na placu manewrowym oraz w ruchu drogowym.
Program szkolenia
- Plac manewrowy
- Przygotowywanie się do jazdy, sprawdzanie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdu odpowiedzialnych bezpośrednio za bezpieczeństwo jazdy
- Ruszanie z miejsca oraz jazda pasem ruchu do przodu i tyłu
- Parkowanie skośne
- Parkowanie prostopadłe
- Parkowanie równoległe
- Ruszanie z miejsca do przodu na wzniesieniu
- Ruch drogowy
- Wjazd na drogę z obiektu przydrożnego
- Jazda drogami dwukierunkowymi jednojezdniowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości
- Jazda drogami dwukierunkowymi dwujezdniowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości
- Jazda drogami jednokierunkowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu
- Przejazd przez skrzyżowania równorzędne
- Przejazd przez skrzyżowania oznakowane znakami ustalającymi pierwszeństwo przejazdu
- Przejazd przez skrzyżowania z sygnalizacją świetlną
- Przejazd przez skrzyżowania, na których ruch odbywa się wokół wyspy
- Przejazd przez skrzyżowania dwupoziomowe*)
- Przejazd przez tunel*)
- Przejazd przez torowisko tramwajowe**) i kolejowe*)
- Przejazd obok przystanku tramwajowego**) i autobusowego
- Wykonanie manewru wyprzedzania, omijania, wymijania, zmiany pasa ruchu, zmiany kierunku jazdy w prawo/w lewo, zawracania na skrzyżowaniu
- Hamowanie od prędkości co najmniej 50 km/h do zatrzymania we wskazanym miejscu
- Hamowanie wykonywane w sytuacjach awaryjnych
- Zmiana biegów właściwa dla energooszczędnej jazdy
- Korzystanie z momentu obrotowego silnika podczas hamowania – stosowanie hamowania silnikiem
*) Jeżeli są dostępne. Ocenę dostępności przejazdu przez torowisko kolejowe, skrzyżowanie dwupoziomowe lub tunel, położone w odległości większej niż 2,5 km od placu manewrowego ośrodka szkolenia kierowców, dokonuje instruktor, biorąc pod uwagę w szczególności: przeciętny czas trwania jazdy w ruchu drogowym, ograniczenia w ruchu, natężenie ruchu, zdarzenia drogowe. **) Dotyczy miast z komunikacją tramwajową.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Zajęcia praktyczne | Prowadzący Janusz Banaś | Data realizacji zajęć 08-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Walidacja (przybliżony termin) | Prowadzący Janusz Banaś | Data realizacji zajęć 07-08-2026 | Godzina rozpoczęcia 07:00 | Godzina zakończenia 08:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 6 300,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 6 300,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 90,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 90,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Janusz Banaś
Sylwester Czerwonka
Instruktor nauki jazdy od 1997r.,
Wyższe
Instruktor nauki jazdy od 1997r.,
instruktor techniki jazdy od 2008r,
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Brak materiałów
Warunki uczestnictwa
Głównym warunkiem uczestnictwa jest wiek kursanta:
- 21 lat dla osób posiadająych kurs kwalifikacji wstępnej na przewóz osób,
- 24 lata dla osób nie posiadających świadectwa kwalifikacji.
- zdany egzamin teoretyczny w WORD.
Wymagane jest posiadanie prawa jazdy kat. C oraz Profilu Kandydata na Kierowcę do kat. D.
Dla uczestników projektu Małopolski Pociąg do Kariery - sezon I warunkiem uczestnictwa jest zapisanie się również na usługę egzaminacyjną do Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego. Koszt egzaminu praktycznego 278zł. Usługa egzaminacyjna jest realizowana poza systemem bonowym.
Zaświadczenie o przystąpieniu do egzaminu państwowego należy donieść do biura OSK MOTO-PAL w terminie 30dni od daty zakończenia szkolenia.
Informacje dodatkowe
Część praktyczna jest ustalana indywidualnie z uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od 08.05.2026 do 07.08.2026 r. Szczegółowe dni i godziny części praktycznej kursu dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy usług.
Kurs składa się z 52h zegarowych tj. 69h dydaktycznych oraz 1h dydaktycznej egzaminu wewnętrznego praktycznego.
Uczestników Projektu Netbon II