Podologia praktyczna - studia podyplomowe - usługa stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym
Podologia praktyczna - studia podyplomowe - usługa stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna estetyczna i kosmetologia
- Grupa docelowa usługi
Studia podyplomowe „Podologia praktyczna” są przeznaczone dla profesjonalistów medycznych i paramedycznych, w tym lekarzy, pielęgniarek, fizjoterapeutów, a także dla kosmetologów i pedicurzystów, którzy chcą poszerzyć wiedzę i praktyczne umiejętności w zakresie profilaktyki, diagnozy i leczenia chorób stóp. Program skierowany jest również do absolwentów kierunków medycznych i pokrewnych, pragnących specjalizować się w podologii oraz osób prowadzących własną działalność w zakresie zdrowia i urody stóp, które chcą zaoferować pacjentom kompleksową i profesjonalną opiekę.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji16-03-2026
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi231
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1571, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów podyplomowych „Podologia praktyczna” jest przygotowanie słuchaczy do samodzielnego wykonywania profesjonalnych zabiegów podologicznych oraz do kompleksowej oceny i pielęgnacji stóp w aspekcie zdrowotnym i estetycznym. Program kształcenia łączy wiedzę z zakresu anatomii, fizjologii, dermatologii i diabetologii z praktycznymi umiejętnościami diagnostycznymi i terapeutycznymi, niezbędnymi w pracy podologa.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZAPosiada pogłębioną wiedzę z zakresu anatomii, fizjologii i biomechaniki kończyny dolnej oraz funkcjonowania skóry i paznokci stóp | Kryteria weryfikacji - opisuje budowę anatomiczną i funkcjonowanie kości, stawów, mięśni, ścięgien i więzadeł kończyny dolnej- wyjaśnia zasady biomechaniki stopy oraz zależności między strukturami anatomicznymi a funkcjonowaniem chodu i utrzymaniem równowagi - charakteryzuje funkcje skóry i paznokci stóp oraz procesy fizjologiczne w nich zachodzące - powiązuje zmiany anatomiczne i fizjologiczne stóp z potencjalnymi schorzeniami i deformacjami | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZAprzyczyny, objawy i mechanizmy powstawania najczęstszych chorób i deformacji stóp, w tym zmian dermatologicznych, ortopedycznych i wynikających z chorób ogólnoustrojowych (np. cukrzycy) | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje najczęstsze choroby i deformacje stóp oraz ich przyczyny- rozpoznaje objawy kliniczne zmian dermatologicznych, ortopedycznych i związanych z chorobami ogólnoustrojowymi - wyjaśnia mechanizmy patofizjologiczne prowadzące do powstawania zmian i deformacji stóp - powiązuje choroby ogólnoustrojowe (np. cukrzycę) z ryzykiem występowania specyficznych problemów podologicznych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZAdefiniuje zasady profilaktyki, higieny oraz pielęgnacji stóp w różnych grupach pacjentów | Kryteria weryfikacji - wymienia zasady profilaktyki i higieny stóp dostosowane do wieku, stanu zdrowia i aktywności pacjenta- charakteryzuje podstawowe metody pielęgnacji stóp w grupach pacjentów ze zwiększonym ryzykiem problemów podologicznych (np. osoby starsze, diabetycy, sportowcy) - wskazuje działania zapobiegające powstawaniu chorób i deformacji stóp - uzasadnia dobór metod pielęgnacyjnych w zależności od indywidualnych potrzeb pacjenta | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZAcharakteryzuje metody diagnostyki, terapii i pielęgnacji stosowane w praktyce podologicznej, a także zasady doboru odpowiednich preparatów i narzędzi | Kryteria weryfikacji - wymienia i opisuje metody diagnostyczne stosowane w praktyce podologicznej- charakteryzuje techniki terapeutyczne i pielęgnacyjne stosowane w zależności od rodzaju schorzenia lub deformacji stóp - dobriera odpowiednie preparaty, materiały i narzędzia do konkretnego zabiegu podologicznego - uzasadnia wybór metod diagnostycznych, terapeutycznych i pielęgnacyjnych w oparciu o stan pacjenta i rodzaj problemu podologicznego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZAPosiada wiedzę na temat organizacji i prowadzenia gabinetu podologicznego, w tym aspektów prawnych, etycznych i bezpieczeństwa pracy | Kryteria weryfikacji - opisuje zasady organizacji gabinetu podologicznego, w tym wyposażenie, procedury i standardy pracy- posiada wiedzę na temat obowiązujących przepisów prawnych dotyczących prowadzenia działalności podologicznej oraz ochrony danych pacjentów - charakteryzuje znaczenie etyki zawodowej w pracy podologa i potrafi wskazać praktyczne zastosowania zasad etycznych w kontakcie z pacjentem - definiuje zasady bezpieczeństwa i higieny pracy oraz procedury aseptyki i antyseptyki stosowane w gabinecie podologicznym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCIprzeprowadza szczegółowy wywiad i badanie stóp pacjenta oraz ocenić ryzyko powikłań | Kryteria weryfikacji - przeprowadza wywiad dotyczący historii chorób, stylu życia i dolegliwości pacjenta związanych ze stopami- wykonuje kompleksowe badanie stóp, obejmujące ocenę skóry, paznokci, deformacji i biomechaniki stopy - identyfikuje czynniki ryzyka powikłań, takich jak cukrzyca, choroby naczyniowe czy zaburzenia neurologiczne - formułuje wnioski z badania i wywiadu oraz potrafi przygotować wstępny plan opieki lub profilaktyki | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCIWykonuje zabiegi podologiczne, takie jak: usuwanie modzeli, odcisków, opracowywanie paznokci, pielęgnacja stóp diabetologicznych | Kryteria weryfikacji - bezpiecznie i prawidłowo wykonuje zabiegi podologiczne zgodnie z obowiązującymi standardami- dobiera odpowiednie techniki i narzędzia do rodzaju zabiegu i stanu pacjenta - stosuje zasady aseptyki, antyseptyki i higieny podczas wykonywania zabiegów - rozpoznaje sytuacje wymagające konsultacji lekarskiej lub przerwania zabiegu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCIstosuje odpowiednie materiały, narzędzia i sprzęt podologiczny w sposób bezpieczny i higieniczny | Kryteria weryfikacji - bezpiecznie obsługuje sprzęt podologiczny zgodnie z instrukcjami producenta i przepisami BHP- zdaje sobie sprawę z konieczności dezynfekcji, sterylizacji i przechowywania narzędzi oraz materiałów zgodnie z obowiązującymi standardami | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCIOpracowuje indywidualny plan pielęgnacji i rehabilitacji stóp, uwzględniając potrzeby pacjenta i wskazania medyczne | Kryteria weryfikacji - zbiera dane z wywiadu i badania stóp pacjenta w celu opracowania planu pielęgnacji i rehabilitacji- uwzględnia w planie indywidualne potrzeby pacjenta, stan zdrowia oraz przeciwwskazania medyczne - dobiera odpowiednie zabiegi, techniki pielęgnacyjne i metody rehabilitacyjne zgodnie ze wskazaniami - monitoruje i modyfikuje plan pielęgnacji w zależności od efektów terapii i stanu pacjenta | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCIdokumentuje przebieg zabiegów oraz prowadzi podstawową dokumentację medyczną pacjenta | Kryteria weryfikacji - poprawnie prowadzi dokumentację przebiegu zabiegów podologicznych, uwzględniając rodzaj zabiegu, zastosowane materiały i obserwacje kliniczne- stosuje zasady rzetelności, czytelności i poufności przy prowadzeniu dokumentacji medycznej - wprowadza dane do dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi i standardami gabinetu - analizuje dokumentację w celu monitorowania efektów terapii i modyfikowania planu pielęgnacji pacjenta | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNEKieruje się etyką zawodową i odpowiedzialnością za bezpieczeństwo i dobro pacjenta | Kryteria weryfikacji - stosuje zasady etyki zawodowej w pracy podologa- podejmuje decyzje zawodowe z uwzględnieniem bezpieczeństwa pacjenta i minimalizacji ryzyka powikłań - wykazuje odpowiedzialność za dobro pacjenta, w tym respektuje jego prawa, intymność i komfort podczas zabiegów - wskazuje sytuacje wymagające konsultacji lub odmowy wykonania zabiegu ze względu na bezpieczeństwo pacjenta | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNERozwija umiejętność komunikacji z pacjentem, w tym edukowania w zakresie profilaktyki i pielęgnacji stóp | Kryteria weryfikacji - prowadzi jasną i zrozumiałą rozmowę z pacjentem, uwzględniając jego potrzeby i stan zdrowia- przekazuje pacjentowi informacje dotyczące profilaktyki, higieny i pielęgnacji stóp w sposób dostosowany do jego poziomu wiedzy - motywuje pacjenta do przestrzegania zaleceń i dbania o zdrowie stóp - wykazuje empatię i umiejętność aktywnego słuchania w kontakcie z pacjentem | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNEŚwiadomie podnosi swoje kompetencje zawodowe poprzez uczestnictwo w szkoleniach, kursach i samokształceniu | Kryteria weryfikacji - identyfikuje obszary wymagające pogłębienia wiedzy i umiejętności w pracy podologa- samodzielnie zdobywa wiedzę i rozwija umiejętności poprzez samokształcenie, analizę literatury i źródeł branżowych - stosuje nowo nabyte kompetencje w praktyce podologicznej i ocenia ich wpływ na jakość świadczonych usług | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
W programie m.in.:
- podstawy geriatrii
- wprowadzenie do dietetyki
- etyka pracy i komunikacja z pacjentem
- zasady higieny, aseptyki i prowadzenia dokumentacji zabiegowej
- zmiany anatomiczne, funkcjonalne i zdrowotne związane z wiekiem.
Ilość semestrów: 2
Liczba punktów ECTS: 30
Ilość godzin w programie: 230h dydaktycznych (1h dydaktyczna = 45 minut zegarowych) + 1h zegarowa walidacji.
Uczestnik studiów zobowiązany jest do utrzymania co najmniej 80% frekwencji w zajęciach dydaktycznych w ciągu całego toku studiów.
Dostawca usługi zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w programie studiów podyplomowych.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
|---|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | ||||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 21,65 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 21,65 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Beata Stanisławska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik po wybranych zajęciach otrzyma materiały w formie prezentacji pdf.
Warunki uczestnictwa
- Złożenie kompletnej dokumentacji rekrutacyjnej zgodnie z wymaganiami uczelni (m.in. formularz zgłoszeniowy, podanie, kopia dyplomu ukończenia studiów wyższych)
- ukończone studia I lub II stopnia
- dokonanie zapisu również poprzez formularz dostępny na stronie internetowej dostawcy usługi
Warunkiem uczestnictwa w usłudze jest dokonanie opłaty wpisowej w kwocie 300 zł, która jest dodatkową opłatą poza kosztem wskazanym w usłudze.
Zapis w BUR nie jest równoznaczny z przyjęciem na studia na Uczelni. Warunkiem przyjęcia na studia jest dokonanie rejestracji w internetowym systemie rekrutacji oraz złożenie kompletu dokumentów.
Informacje dodatkowe
✔️ ponad 60% z 230 godzin dydaktycznych stanowią ćwiczenia i warsztaty prowadzone w pracowniach zabiegowych i gabinetach współpracujących
✔️ teoria realizowana online, praktyka stacjonarnie w rzeczywistych warunkach gabinetowych
✔️możliwość obserwacji pracy w funkcjonujących gabinetach podologicznych oraz poznania organizacji, ergonomii i standardów stanowiska pracy
✔️ uczestnicy uczą się bezpiecznego i prawidłowego posługiwania się narzędziami podologicznymi, zgodnie z zasadami higieny, aseptyki i prowadzenia dokumentacji zabiegowej
✔️ przygotowanie do pracy z osobami starszymi, z uwzględnieniem zmian anatomicznych, funkcjonalnych i zdrowotnych związanych z wiekiem
✔️analiza wpływu odżywiania na stan skóry i zdrowie stóp, zwłaszcza w kontekście chorób cywilizacyjnych, takich jak cukrzyca, miażdżyca czy otyłość
- zajęcia zdalne realizowane są za pośrednictwem platformy MS Teams
- proces walidacji jest rozdzielny z procesem kształcenia
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Minimalne wymagania sprzętowe dla komputera lub innego urządzenia do komunikacji zdalnej:
- Komputer stacjonarny lub laptop z dostępem do Internetu
- Działający mikrofon i kamera internetowa (mogą być wbudowane w laptopa)
Minimalne wymagania dotyczące łącza internetowego:
- Prędkość pobierania: 8 Mb/s
- Prędkość wysyłania: 8 Mb/s
- Opóźnienie (ping): 15 ms
Wymagane oprogramowanie do korzystania z materiałów i prezentacji:
- Zaleca się używanie najnowszej wersji przeglądarki Chrome, zarówno na komputerach z systemem Windows, jak i macOS.
Adres
Adres
* Miejsce realizacji zajęć stacjonarnych może ulec zmianie.