Work–Life Balance: Siła Spokoju – szkolenie z fizjologii stresu i metod regeneracji
Work–Life Balance: Siła Spokoju – szkolenie z fizjologii stresu i metod regeneracji
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób aktywnych zawodowo, które odczuwają skutki przewlekłego stresu, przeciążenia obowiązkami lub zaburzenia równowagi między życiem zawodowym a prywatnym. Grupę docelową stanowią menedżerowie, liderzy zespołów, specjaliści oraz przedsiębiorcy, których codzienna praca wiąże się z dużą odpowiedzialnością, presją czasu i koniecznością podejmowania szybkich decyzji. Uczestnicy powinni posiadać doświadczenie zawodowe i podstawową wiedzę na temat własnych reakcji emocjonalnych i fizjologicznych. Szkolenie dedykowane jest osobom chcącym zrozumieć mechanizmy stresu i jego wpływu na organizm, rozwinąć odporność psychiczną, poznać techniki regeneracji, poprawić koncentrację i efektywność pracy, a także nauczyć się praktycznych sposobów na utrzymanie równowagi psychofizycznej i dobrostanu.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji11-01-2026
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik po ukończeniu szkolenia będzie potrafił rozpoznawać fizjologiczne i psychologiczne objawy stresu oraz identyfikować jego źródła. Będzie umiał zastosować techniki oddechowe, relaksacyjne i regeneracyjne wspierające równowagę układu nerwowego. Uczestnik będzie świadomie zarządzał energią, czasem i emocjami, wdrażał zasady higieny cyfrowej oraz minimalizmu informacyjnego, a także wykorzystywał wiedzę o biologii stresu do poprawy koncentracji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje fizjologiczne i psychologiczne mechanizmy reakcji stresowej oraz ich wpływ na organizm człowieka. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje działanie układu współczulnego i przywspółczulnego w reakcji na stres. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wyjaśnia zależność między stresem a zaburzeniami psychosomatycznymi. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik analizuje zależności między stylem życia, nawykami cyfrowymi, odżywianiem i snem a poziomem stresu i odpornością psychiczną. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje czynniki środowiskowe i behawioralne zwiększające poziom stresu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik uzasadnia, w jaki sposób dieta, aktywność fizyczna i higiena cyfrowa wpływają na równowagę emocjonalną. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje techniki oddechowe, relaksacyjne i regeneracyjne wspierające redukcję napięcia i regulację emocji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik dobiera odpowiednią technikę oddechową do konkretnej sytuacji stresowej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczenia oddechowego lub relaksacyjnego. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik planuje indywidualne działania wspierające równowagę między pracą a życiem prywatnym. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opracowuje plan osobistej regeneracji z wykorzystaniem poznanych narzędzi. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje czynniki w swoim środowisku pracy wymagające modyfikacji dla poprawy dobrostanu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik wdraża postawy sprzyjające utrzymaniu równowagi psychicznej i wspierające kulturę dobrostanu w środowisku zawodowym. | Kryteria weryfikacji czestnik ocenia własne zachowania pod kątem wpływu na dobrostan swój i zespołu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Tytuł usługi: Work–Life Balance: Siła Spokoju – szkolenie z fizjologii stresu i metod regeneracji
Forma świadczenia usługi: mieszana
Czas trwania usługi: 20 godzin dydaktycznych
Godziny realizacji: 09:00 do 16:30
Teoria: 12 godzin dydaktycznych
Praktyka: 6 godzin dydaktycznych
Przerwy: 2 godziny dydaktyczne wliczone w czas szkolenia
Cele szkolenia:
Uczestnik po ukończeniu szkolenia będzie potrafił rozpoznawać fizjologiczne i psychologiczne objawy stresu oraz identyfikować jego źródła. Będzie umiał zastosować techniki oddechowe, relaksacyjne i regeneracyjne wspierające równowagę układu nerwowego. Uczestnik będzie świadomie zarządzał energią, czasem i emocjami, wdrażał zasady higieny cyfrowej oraz minimalizmu informacyjnego, a także wykorzystywał wiedzę o biologii stresu do poprawy koncentracji.
Grupa docelowa:
Szkolenie skierowane jest do osób aktywnych zawodowo, które odczuwają skutki przewlekłego stresu, przeciążenia obowiązkami lub zaburzenia równowagi między życiem zawodowym a prywatnym. Grupę docelową stanowią menedżerowie, liderzy zespołów, specjaliści oraz przedsiębiorcy, których codzienna praca wiąże się z dużą odpowiedzialnością, presją czasu i koniecznością podejmowania szybkich decyzji. Uczestnicy powinni posiadać doświadczenie zawodowe i podstawową wiedzę na temat własnych reakcji emocjonalnych i fizjologicznych. Szkolenie dedykowane jest osobom chcącym zrozumieć mechanizmy stresu i jego wpływu na organizm, rozwinąć odporność psychiczną, poznać techniki regeneracji, poprawić koncentrację i efektywność pracy, a także nauczyć się praktycznych sposobów na utrzymanie równowagi psychofizycznej i dobrostanu.
Liczba uczestników: max 20 uczestników
Trener i walidator:
W ramach realizacji usługi zachowany jest wyraźny podział ról trenera i walidatora, zgodnie z wymaganiami systemu BUR.
Trener odpowiada za przygotowanie i przeprowadzenie procesu edukacyjnego, w tym za wsparcie uczestników w osiąganiu założonych efektów uczenia się oraz za zebranie wymaganych dowodów i deklaracji uczestników.
Walidator nie uczestniczy w procesie szkoleniowym i nie wpływa na sposób przygotowania dokumentacji. Jego zadaniem jest niezależna ocena efektów uczenia się osiągniętych przez uczestników, na podstawie przekazanych materiałów. Ocena ta odbywa się zgodnie z przyjętymi standardami walidacji, przy zachowaniu pełnej neutralności i obiektywizmu.
Zakres tematyczny szkolenia:
Dzień 1
Start szkolenia
- Wypełnienie i omówienie kwestionariusza poziomu wypalenia SMBM (Shirom–Melamed Burnout Measure)
- Wypełnienie i omówienie kwestionariusza oceny nasilenia bezsenności ISI (Insomnia Severity Index)
Blok 1. Fundamenty stresu i emocji
- Czym jest stres?
- Zmiana tempa życia i jej wpływ na stres
- Eustres vs. dystres
- Czy stres jest potrzebny?
- Układ współczulny i przywspółczulny – biologia reakcji stresowych
- Homeostaza
- Wzrost ilości zaburzeń psychicznych i ich źródła
- Długotrwały stres = choroba
- Reakcja stresowa a depresja
- Wpływ stresu na stany lękowe
- Czy da się wpłynąć na intensywność reakcji stresowej?
- Źródła stresu
- Czy work life balance jest możliwy?
- Presja czasu i nadmiar obowiązków
- Brak rytmu dobowego
- Zaburzenia dopaminowe – wpływ urządzeń elektronicznych i nałogów
- Indywidualna reakcja stresowa a nieadaptacyjne schematy (model Younga) a reakcja na stres poszczególnych jednostek
- „Cień” (wg Junga) a reakcja stresowa
- Programowanie społeczne a reakcja na stres
- Wpływ mediów na poziom odczuwanego stresu
- Zachowania stadne i ich wpływ na poziom odczuwanego stresu
- Wpływ środowiska (relacja, środowisko praca)
- Działanie osi jelita mózg na poziom odczuwanego stresu
- Multitasking i przeciążenie bodźcami
- Kumulacja czynników
Blok 2. Działania nerwu błędnego
- Jak działa nerw błędny i jaki ma wpływ na naszą reakcję?
- Wpływ spięcia ciała na nasz stan psychiczny
- Jak stymulować nerw błędny w celu wyciszenia?
- Technologie wspierające stymulację nerwu błędnego
- Ćwiczenia: ruchy gałek ocznych, odchylanie głowy
Blok 3. Regeneracja a odporności psychicznej
- Sen i rytm dobowy – wpływ na koncentrację i odporność psychiczną
- Wpływ światła ciepłego i zimnego na zachowanie rytmu dobowego
- Jak używać sztucznego źródła światła aby nas wspierało?
Blok 4: Neuroprzekaźniki, neuropeptyd oraz hormony i ich wpływ na zdrowi psychiczne i fizyczne
- Dopamina
- Serotonina
- Oksytocyna
- Endorfiny
- Adrenalina
- Neoadrenalina
- Kortyzol
- Testosteron
Blok 5: Dopamina i jej wpływ na nasze życie
- Czym jest dopamina i jakie są jej funkcje?
- Badania naukowe nad dopaminą Anny Lembke i Nory Volkow
- Co to są zaburzenia w dedykowanej ścieżce nagrody?
- Jak działa mechanizm uzależnień
Blok 6. Minimalizm cyfrowy
- Czy technologia nam szkodzi czy nas wpiera?
- Kaptologia i mechanizmy zaangażowania
- Eliminacja złych nawyków
- Uzależnienia cyfrowe
- Zasady minimalizmu cyfrowego
Dzień 2:
Blok 7. Dieta idealna pod względem odporności psychicznej i wysokiej produktywności
- Mikrobiom i odżywianie i wpływ na odporność psychiczną– oś jelita–mózg
- Wpływ spożycia cukru na odporność psychiczną
- Co to są mitochondria i jak działają?
- Co jeść i czego nie jeść, aby mieć wyższy poziom energii?
- Intermittent fasting – czyli jak działa posty przerywane
- Inteligentna suplementacja wpływająca na odporność psychiczną
- Adaptogeny w redukcji stresu (ashwagandha, różeniec górski, brahmi, inne)
Blok 8. Uwalnianie i regulacja emocji
- Skala świadomości Davida Hawkinsa – transformacja emocji
- Metoda dr. Bradleya Nelsona – emocje zapisane w ciele
- Mini-praktyki wdzięczności i uważności
- „4 pytania” Byron Katie – zmiana perspektywy i redukcja stresu
- Metoda TRE uwalniania napięcia z ciała
- Medytacja jako sposób niwelowania napięcia
Blok 9. Ćwiczenia oddechowe – samoregulacja
- Pauza kontrolna – weryfikacja zdrowia i odporności na stres
- Technika Butejki i wpływ jej stosowania na zdrowie
- Techniki oddechowe ułatwiające zasypianie
- Oddech na koncentrację
- Oddech wyciszający
- Techniki obniżające lęk
- Kontrolowana hiperwentylacja
- Technika Wima Hofa
Blok 10: Wpływ aktywności fizycznej na odporność psychiczną
- Spacer
- Kontakt z naturą i kąpiele leśne
- Joga i ćwiczenia rozciągające
- Bieganie
- Crossfit
- Ćwiczenia z piłkami według Jill Miller
- Sauna
- Morsowanie
Blok 11. Koherencja serca – nauka i praktyka
- Rola rytmu serca w regulacji emocji (badania HeartMath Institute)
- Połączenie serca i mózgu
- Wpływ koherencji na koncentrację, empatię i odporność psychiczną
- Ćwiczenie „oddech serca” – oddychanie z uwagą na serce
Blok 12. Od postawy ofiary do postawy twórcy
- Jak wejść w pozytywną wibracje
- THE TRIAD – Trójkąt emocjonalny Tony’ego Robbinsa: postawa (fizjologia), dialog wewnętrzny (język) i skupienie (focus).
- Podstawy superświadomości (wg Williama Whiteclouda)
- Ho’oponopono – praktyka oczyszczania relacji
Blok 13. Zarządzanie sobą w czasie i energią
- Adaptacja otoczenia do mniejszej ilości bodźców stresowych
- Macierz Eisenhowera i model RARETO
- Jak podnieść poziom koncentracji
- Zarządzanie sobą w czasie – zasady Cheta Holmesa
- ADHD i jak sobie z nim radzić?
- Świadome zarządzanie energią
Weryfikacja efektów uczenia się:
- Test wiedzy (pre- i post-test)
- Feedback od prowadzącego
- Test walidacyjny
- Ankieta ewaluacyjna
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
|---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Wprowadzenie do szkolenia, omówienie kwestionariuszy SMBM i ISI, analiza wyników, podstawy fizjologii stresu i emocji | Prowadzący Krzysztof Szymański | Data realizacji zajęć 12-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa | Prowadzący Krzysztof Szymański | Data realizacji zajęć 12-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:40 | Liczba godzin 00:10 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Mechanizmy reakcji stresowej, rola układu nerwowego, wpływ środowiska, stylu życia i mediów na poziom stresu | Prowadzący Krzysztof Szymański | Data realizacji zajęć 12-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:40 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa | Prowadzący Krzysztof Szymański | Data realizacji zajęć 12-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 12:40 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Działanie nerwu błędnego, techniki wyciszania i ćwiczenia ruchowe, znaczenie regeneracji i rytmu dobowego | Prowadzący Krzysztof Szymański | Data realizacji zajęć 12-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:40 | Godzina zakończenia 14:10 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa | Prowadzący Krzysztof Szymański | Data realizacji zajęć 12-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:10 | Godzina zakończenia 14:20 | Liczba godzin 00:10 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Neuroprzekaźniki, dopamina, wpływ uzależnień i technologii, minimalizm cyfrowy i jego zastosowanie w codzienności | Prowadzący Krzysztof Szymański | Data realizacji zajęć 12-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:20 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 02:10 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Dieta wspierająca odporność psychiczną, rola mikrobiomu, post przerywany i suplementacja | Prowadzący Krzysztof Szymański | Data realizacji zajęć 13-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa | Prowadzący Krzysztof Szymański | Data realizacji zajęć 13-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:40 | Liczba godzin 00:10 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Regulacja emocji, praktyki wdzięczności, metoda TRE, medytacja i oddech jako narzędzie równowagi | Prowadzący Krzysztof Szymański | Data realizacji zajęć 13-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:40 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa | Prowadzący Krzysztof Szymański | Data realizacji zajęć 13-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 12:40 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Techniki oddechowe, oddech na koncentrację i wyciszenie, wpływ aktywności fizycznej i regeneracji | Prowadzący Krzysztof Szymański | Data realizacji zajęć 13-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:40 | Godzina zakończenia 14:10 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa | Prowadzący Krzysztof Szymański | Data realizacji zajęć 13-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:10 | Godzina zakończenia 14:20 | Liczba godzin 00:10 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Koherencja serca, postawa twórcy, zarządzanie sobą w czasie i energią, plan działań osobistych | Prowadzący Krzysztof Szymański | Data realizacji zajęć 13-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:20 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:40 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja uslugi | Prowadzący Krzysztof Szymański | Data realizacji zajęć 13-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 95,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 95,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Krzysztof Szymański
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe, wykorzystywane podczas zajęć teoretycznych oraz warsztatów praktycznych.
Warunki uczestnictwa
Niezbędnym warunkiem uczestnictwa w szkoleniach i doradztwie, które dofinansowane są z funduszy europejskich jest założenie konta indywidualnego, a później firmowego w Bazie Usług Rozwojowych. Następnie zapis na wybrane szkolenie za pośrednictwem Bazy Usług Rozwojowych, spełnienie warunków przedstawionych przez danego Operatora, który dysponuje funduszami. Złożenie dokumentów o dofinansowanie do usługi rozwojowej u Operatora Usługi, zgodnie z wymogami jakie określił.
Informacje dodatkowe
Planujemy dwie 10 minutowe przerwy pomiędzy modułami oraz jedną 30 minutową obiadową. Usługa jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%.W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%.Podstawa: §3 ust. 1 pkt. 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz szczegółowych warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. z 2018 r., poz. 701).
Warunkiem zaliczenia jest napisanie pre i post testów oraz testu walidacyjnego.
Uczestnictwo w min. 80% zajęć liczone na podstawie listy obecności w każdym dniu szkolenia.
Uczestnicy są świadomi, że usługa realizowana z dofinansowaniem może podlegać monitoringowi ze strony Operatora lub PARP i wyrażają zgodę na jego przeprowadzenie.
Uczestnik otrzyma zaświadczenie ze szkolenia.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy);
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej);
- System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, łącze internetowe – min. 5mb/s
- Przeglądarka internetowa – Chrome, Firefox lub Microsoft Edge. W przypadku Mac OS – Safari
- Aby móc korzystać z usługi na niektórych urządzeniach mobilnych, konieczne może być pobranie odpowiedniej aplikacji w iTunes App Store lub Google Play Store. Do korzystania z usługi w pełnym zakresie dźwięku i obrazu podczas konferencji, konieczne jest posiadanie, mikrofonu lub zestawu słuchawkowego, lub głośników podłączonych do urządzenia i rozpoznanych przez Państwa urządzenie i nie powinny być one jednocześnie używane przez żadną inną aplikację.
- Uczestnik musi mieć zapewniony sprzęt komputerowy we własnym zakresie z dostępem do kamery i mikrofonu.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi