„Świadome zarządzanie emocjami i energią w życiu codziennym – szkolenie rozwijające kompetencje osobiste i społeczne”
„Świadome zarządzanie emocjami i energią w życiu codziennym – szkolenie rozwijające kompetencje osobiste i społeczne”
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie „Świadome zarządzanie emocjami i energią w życiu codziennym” skierowane jest do szerokiego grona odbiorców – zarówno osób pragnących lepiej radzić sobie ze stresem i emocjami w życiu prywatnym, jak i tych, którzy chcą rozwijać kompetencje społeczne, komunikacyjne oraz umiejętność świadomego zarządzania energią w pracy i w domu.
Program dedykowany jest w szczególności mieszkańcom województwa śląskiego, uczestniczącym w projektach w ramach działań 6.06 oraz 10.17,w ramach działań wspierających rozwój zawodowy, kompetencje przyszłości oraz edukację dorosłych.
Udział w szkoleniu nie wymaga wcześniejszego doświadczenia w zakresie psychologii czy rozwoju osobistego – zapraszamy zarówno osoby początkujące, jak i przedstawicieli różnych branż. To doskonała okazja, by w praktycznej i inspirującej formie nauczyć się technik samoregulacji, poprawy relacji interpersonalnych oraz zarządzania własną energią w duchu zrównoważonego rozwoju.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji14-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik rozwinie zielone kompetencje: umiejętność samoregulacji emocji, zarządzania energią i stresem, kształtowania prozdrowotnych i zrównoważonych nawyków oraz współpracy opartej na empatii i odpowiedzialności społecznej. Nabędzie praktyczne umiejętności świadomego działania sprzyjające dobrostanowi, środowisku i efektywnej komunikacji w pracy i życiu codziennym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Rozróżnia mechanizmy działania emocji i procesy decyzyjne | Kryteria weryfikacji Analizuje przykłady zachowań i wskazuje, które reakcje emocjonalne prowadzą do świadomych, zrównoważonych decyzji sprzyjających współpracy i równowadze społecznej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje własne „spusty emocjonalne” i reakcje stresowe. | Kryteria weryfikacji Określa sytuacje i bodźce wywołujące stres oraz formułuje działania ograniczające jego negatywny wpływ na siebie i otoczenie, wspierając zdrowie i dobrostan. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Stosuje techniki samoregulacji emocji i obniżania napięcia | Kryteria weryfikacji Opisuje jak technika ta wspiera zrównoważone, spokojne reagowanie w pracy i relacjach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Projektuje nowe nawyki wspierające równowagę emocjonalną i środowiskową. | Kryteria weryfikacji Opracowuje plan zmiany dwóch nawyków na prozdrowotne i proekologiczne, wskazując wpływ tych działań na swoje samopoczucie i efektywność. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Organizuje rytm pracy i odpoczynku zgodnie z zasadami zrównoważonego stylu życia. | Kryteria weryfikacji Tworzy tygodniowy plan aktywności z elementami regeneracji i uzasadnia jego znaczenie dla zdrowia, energii oraz ograniczania stresu w środowisku zawodowym. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Stosuje zasady empatycznej i odpowiedzialnej komunikacj | Kryteria weryfikacji Analizuje przykłady dialogu w kontekście empatii, szacunku i minimalizacji napięcia w zespole. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opracowuje 30-dniowy plan rozwoju osobistego i emocjonalnego w duchu zielonych kompetencji | Kryteria weryfikacji Formułuje zasady sprzyjające zrównoważonemu funkcjonowaniu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1. Twój wewnętrzny umysł – kto tu siedzi?
Opis: Moduł wprowadza uczestników w model „Szympansa” (emocjonalny, impulsywny umysł) i „Człowieka” (racjonalny, spokojny umysł). Uczestnicy uczą się rozpoznawać, kiedy działają z poziomu emocji, a kiedy z rozsądku. Pracują ze skalą napięcia (0–10), uczą się obserwować własne reakcje i napięcia w ciele.Ćwiczenia obejmują pracę w parach i krótkie sesje samoobserwacji emocji w codziennych sytuacjach.Umiejętność rozpoznania emocji i kontrolowania ich w czasie rzeczywistym jest podstawą ekologicznego myślenia o sobie i otoczeniu – pozwala ograniczać stres, reagować adekwatnie, unikać „marnotrawstwa energii psychicznej” i działać w duchu zrównoważonego rozwoju społecznego.
Odniesienie: RSI 2030, s. 41–42 – Transformacja w kierunku Zielonego Śląska: podkreśla potrzebę zmiany świadomości i stylu życia w stronę dobrostanu, jakości relacji i równowagi.
Moduł 2. Zrozum siebie i swojego Szympansa
Opis: Uczestnicy identyfikują swoje „spusty emocjonalne” – sytuacje, które najczęściej wywołują złość, lęk lub frustrację. Analizują sygnały z ciała (ściski w brzuchu, spięte barki, płytki oddech) i poznają schemat Zdarzenie → Myśl → Działanie. Pracują na przykładach z własnego życia, zapisując sytuacje, które wywołały emocje, i uczą się obserwować ich źródła.
Uczenie się rozpoznawania emocji i ich źródeł rozwija empatię wobec innych oraz uważność na kontekst społeczny i środowiskowy. Dzięki temu uczestnicy lepiej reagują na stres, konflikty i zmiany — co sprzyja zrównoważonemu funkcjonowaniu zarówno w pracy, jak i w relacjach.
Odniesienie:RSI 2030, s. 181–182 – Zielona gospodarka: podkreśla rolę społecznej odpowiedzialności, zrównoważonego stylu życia i budowania odporności psychicznej jako części kompetencji proekologicznych.
Moduł 3. Jak zatrzymać wybuch – „Pauza 2 minuty”
Opis:Uczestnicy uczą się prostych technik opanowania emocji w trudnych chwilach. Ćwiczą nazwane zatrzymanie emocji, świadomy oddech (4×4 sekundy), analizę faktów i podejmowanie działań po „pauzie”. Poznają zasadę „Wyczyszczenie – Ramy – Mała nagroda”, czyli jak odreagować napięcie, określić granice i wzmocnić pozytywne zachowanie.
Moduł rozwija umiejętność zarządzania własną energią psychiczną i emocjami – czyli zdolność do pracy w sposób zrównoważony, spokojny, oparty na autorefleksji, a nie reakcji. To przekłada się na efektywność osobistą i zawodową, redukuje stres i wzmacnia tzw. odporność emocjonalną, kluczową dla kompetencji przyszłości w zielonej gospodarce.
Odniesienie: PRT 2019–2030, s. 69–85 – Rekomendacje systemowe i proces przedsiębiorczego odkrywania: wspierają rozwój kompetencji proefektywnościowych i niskoemisyjnych zachowań (zarządzanie energią i emocjami jako zasobem).
Moduł 4. Twoje automatyzmy – jak je zmieniać na lepsze
Opis: Uczestnicy analizują własne nawyki emocjonalne i poznają mechanizm automatyzmów. Tworzą nowe odruchy według schematu „Jeśli…, to…”, ucząc się zastępować negatywne wzorce pozytywnymi. Planowane są mikroeksperymenty – np. „Jeśli czuję złość, to biorę 4 spokojne oddechy”.
To moduł dotyczący zmiany postaw i mikro-nawyków – sedna zielonych kompetencji. Zmiana małych zachowań (np. reagowanie spokojnie zamiast impulsywnie) to fundament budowy nawyków proekologicznych w szerszym kontekście – tak samo uczymy się oszczędzać energię, wodę, zasoby.
Odniesienie: RSI 2030, s. 81–83 – Proces przedsiębiorczego odkrywania: adaptacja nowych postaw i metod w praktyce;
PRT 2019–2030, s. 83–86 – Evidence-based policy: wspieranie kultury ciągłego doskonalenia i uczenia się na błędach.
Moduł 5. Codzienne życie i relacje – człowiek potrzebuje „stada”
Opis: Uczestnicy poznają model komunikacji opartej na empatii (Fakty–Uczucie–Prośba), ćwiczą parafrazę i 10-sekundową pauzę w rozmowie. Uczą się stawiać granice w sposób spokojny i partnerski. Scenki i symulacje pomagają w utrwaleniu technik.
Kompetencje społeczne i komunikacyjne są jednym z kluczowych filarów zielonej transformacji – wspierają budowanie zaufania, współpracę i empatię. Umiejętność spokojnego dialogu i współpracy w zespole to kompetencje, które umożliwiają skuteczne wdrażanie zrównoważonych rozwiązań w pracy i społeczności lokalnej.
Odniesienie:RSI 2030, s. 182–183 – Zielone miejsca pracy: rozwój kompetencji społecznych i współpracy w kontekście transformacji gospodarczej;
PRT 2019–2030, s. 54–56 – Technologie dla ochrony środowiska: integracja aspektu społecznego i środowiskowego w rozwoju regionu.
Moduł 6. Stres, zdrowie i codzienna energia
Opis: Moduł uczy podstaw higieny psychicznej: rytmu snu, ruchu, zdrowego odżywiania i regeneracji. Uczestnicy poznają 1–3-minutowe techniki odświeżenia (oddech, rozciąganie, zasada 20–20–20). Tworzą własny „plan energii na tydzień”.
Świadome dbanie o zdrowie i energię to forma ekologii wewnętrznej – zarządzanie własnymi zasobami w sposób odpowiedzialny i zrównoważony. To również trening prozdrowotnych postaw, które wspierają długofalową efektywność i ograniczają „emisję stresu” w środowisku pracy.
Odniesienie:PRT 2019–2030, s. 27–30 – Technologie dla medycyny i zdrowia: promowanie profilaktyki i zdrowego stylu życia jako części innowacji społecznych;
RSI 2030, s. 70–73 – Specjalizacja Medycyna: zrównoważone zarządzanie zdrowiem i dobrostanem.
Moduł 7. Zdrowie, spokój i poczucie szczęścia – prosty plan na 30 dni
Opis:Podsumowanie szkolenia – uczestnicy formułują swoje 3 osobiste zasady (np. „Mówię faktami”, „Codziennie jeden mały krok”, „Dbam o sen”). Tworzą plan 30 dni z tablicą postępów (Do zrobienia → W trakcie → Zrobione). Uczą się, jak utrwalać dobre nawyki i planować cele mikro-krokami.
Planowanie, systematyczność i refleksyjność to umiejętności z zakresu zielonego przywództwa osobistego. Moduł rozwija postawy samodyscypliny, odpowiedzialności za siebie i swoje otoczenie – kluczowe dla transformacji ekologicznej w pracy i życiu prywatnym.
Odniesienie:RSI 2030, s. 105–107 – Cele i struktura działań strategicznych: rozwój kapitału ludzkiego i społecznego w kierunku zrównoważonego rozwoju;
PRT 2019–2030, s. 83 – Budowa systemu wsparcia rozwoju technologicznego: wzmacnianie kompetencji i postaw proinnowacyjnych.
Moduł 8 - Walidacja - przeprowadzenie i sprawdzenie testu teoretycznego i analizy dowodów i deklaracji
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Twój wewnętrzny umysł — kto tu siedzi? | Prowadzący Aleksandra Żarnowiecka | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Zrozum siebie i swojego Szympansa | Prowadzący Aleksandra Żarnowiecka | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Jak zatrzymać wybuch — „Pauza 2 minuty” | Prowadzący Aleksandra Żarnowiecka | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Twoje automatyzmy — jak je zmieniać na lepsze | Prowadzący Aleksandra Żarnowiecka | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Codzienne życie i relacje — człowiek potrzebuje „stada” | Prowadzący Aleksandra Żarnowiecka | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Stres, zdrowie i codzienna energia | Prowadzący Aleksandra Żarnowiecka | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Zdrowie, spokój i poczucie szczęścia — prosty plan na 30 dni | Prowadzący Aleksandra Żarnowiecka | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 381,25 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 375,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 384,38 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 312,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Aleksandra Żarnowiecka
Ukończyła studia podyplomowe z zarządzania zasobami ludzkimi oraz studia pedagogiczne na Uniwersytecie Śląskim. Łączy wiedzę z zakresu psychologii pracy, komunikacji i przywództwa z praktyką szkoleniową ukierunkowaną na rozwój osobisty i zawodowy uczestników.
Trenerka aktywnie rozwija się w obszarze zielonych kompetencji adaptacyjnych, rozumianych jako zdolność do utrzymywania dobrostanu psychicznego, równowagi emocjonalnej i odporności w warunkach dynamicznych zmian społecznych i środowiskowych. W swojej pracy promuje postawy wspierające zrównoważony rozwój, empatię, współpracę i uważność – elementy kluczowe dla budowania odporności jednostki i zespołu w kontekście transformacji ekologicznej i społecznej.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma niezbędne materiały w postaci skryptu szkoleniowego, notatnika oraz długopisu.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć oraz uzyskania 80% punktów z testu przyrostu wiedzy.
Informacje dodatkowe
Ujęte godziny szkolenia są godzinami dydaktycznymi tj. 1 godz. = 45 minut
Dokument potwierdza, że zostały zastosowane rozwiązania zapewniające rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji. tzn. osoba prowadząca usługę, nie dokonuje weryfikacji efektów uczenia się uczestników usługi.
Trener przygotowuje walidację: zaprojektował efekty uczenia się, kryteria weryfikacji przez określenie metod ich oceny po przygotowanie zestawu pytań testowych. Trener rozda testy uczestnikom . Nie ingeruje w jakiejkolwiek formie w ocenę wyników testu ani w proces jego wypełniania.
Osoba walidująca zostaje zaangażowana dopiero na etapie oceny i weryfikacji efektów uczenia się uczestników. Nie prowadzi bezpośrednio działań związanych z tworzeniem i kompletowaniem dokumentacji walidacyjnej.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi