Kurs trenera medycznego w Global Sport Academy
Kurs trenera medycznego w Global Sport Academy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaStyl życia / Sport
- Identyfikatory projektówMałopolski Pociąg do kariery
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do pełnoletnich osób, które chcą rozwijać swoją karierę zawodową w branży fitness i rehabilitacji, zdobywając kompetencje z zakresu treningu medycznego – pracy z osobami po urazach, z dysfunkcjami narządu ruchu oraz dolegliwościami bólowymi.
Adresatami kursu są osoby zainteresowane bezpiecznym prowadzeniem treningu z klientami po kontuzjach, z wadami postawy, ograniczeniami ruchowymi lub przewlekłymi dolegliwościami bólowymi.
Usługa skierowana także do uczestników programu Małopolski Pociąg od Kariery.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji04-03-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi50
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa szkoleniowa ma charakter edukacyjny i wspiera ideę uczenia się przez całe życie poprzez rozwój specjalistycznych kompetencji zawodowych w obszarze treningu medycznego i profilaktyki ruchowej.Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do samodzielnego planowania, prowadzenia i monitorowania treningu medycznego, ukierunkowanego na poprawę funkcjonowania narządu ruchu, eliminowanie dysfunkcji oraz wspieranie procesu powrotu do pełnej sprawności fizycznej.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się charakteryzuje budowę i funkcje stawów biodrowego, kolanowego, skokowego, ramiennego oraz odcinków kręgosłupa w ujęciu funkcjonalnym | Kryteria weryfikacji poprawnie wskazuje struktury anatomiczne i ich rolę w ruchu | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się omawia zasady diagnostyki funkcjonalnej i wzorców ruchowych w obrębie poszczególnych stawów | Kryteria weryfikacji opisuje przebieg testów (FADIR, FABER, Y-balance, Linek test) i ich znaczenie | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się definiuje typowe dysfunkcje i przeciążenia układu ruchu oraz zależności między mobilnością, stabilnością i bólem | Kryteria weryfikacji rozróżnia rodzaje dysfunkcji (FAI, ACL, impingement) oraz ich objawy | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się wyjaśnia zasady budowania planu treningu medycznego oraz fazy powrotu do aktywności po urazach | Kryteria weryfikacji przedstawia etapy adaptacji i progresji treningu (RTP) | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się przeprowadza diagnostykę funkcjonalną w obrębie wybranych stawów i kręgosłupa | Kryteria weryfikacji wykonuje testy funkcjonalne zgodnie z procedurą i interpretuje wyniki | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się dobiera techniki mobilizacyjne, stabilizacyjne i aktywacyjne adekwatne do zdiagnozowanego problemu | Kryteria weryfikacji stosuje odpowiednie ćwiczenia (floss, joint distraction, mobility drills) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się planuje i prowadzi jednostkę treningową ukierunkowaną na poprawę mobilności, stabilizacji i wzorców ruchowych | Kryteria weryfikacji opracowuje plan treningu dostosowany do potrzeb klienta | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się analizuje technikę ćwiczeń złożonych (przysiad, martwy ciąg, OHP) i dokonuje korekty błędów | Kryteria weryfikacji wskazuje nieprawidłowości, wprowadza korekty i modyfikacje | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się integruje pracę segmentów ciała (core–miednica–kończyny) w planie treningowym | Kryteria weryfikacji demonstruje ćwiczenia aktywujące i stabilizujące złożone układy ruchu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się stosuje zasady etyki zawodowej i bezpieczeństwa w pracy z klientem bólowym | Kryteria weryfikacji dba o komfort i bezpieczeństwo ćwiczącego, respektuje jego ograniczenia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się komunikuje się w sposób empatyczny i motywujący w procesie treningowym | Kryteria weryfikacji wykazuje postawę wspierającą i umiejętność słuchania klienta | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się potrafi współpracować z fizjoterapeutą lub innym specjalistą w procesie treningowym | Kryteria weryfikacji prawidłowo interpretuje zalecenia i dostosowuje program | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Charakter usługi: edukacyjny
Usługa ma na celu rozwój wiedzy, umiejętności i kompetencji niezbędnych do prowadzenia bezpiecznego, skutecznego treningu medycznego z osobami z dysfunkcjami narządu ruchu, po kontuzjach lub z ograniczeniami funkcjonalnymi.
Warunki realizacji usługi:
- Zajęcia prowadzone w formie warsztatów praktycznych.
- Grupy maksymalnie 30-osobowe.
- Każdy uczestnik ma zapewnione stanowisko treningowe wyposażone w: matę, taśmy oporowe, floss band, roller, hantle, kettlebell.
- Szkolenie prowadzone przez certyfikowanego trenera medycznego i fizjoterapeutę z doświadczeniem praktycznym.
- Czas trwania: 50 godzin dydaktycznych
- Przerwy: 15 minut przerwy na 45 minut zajęć
Zakres tematyczny szkolenia:
MODUŁ I: Staw biodrowy – biomechanika, diagnostyka i terapia ruchem
- Anatomia funkcjonalna i powiązania z miednicą i kręgosłupem lędźwiowym.
- Diagnostyka zakresu ruchu i wzorców kontroli motorycznej (Thomas Test, FADIR, FABER).
- Typowe dysfunkcje: FAI, tendinopatie, przeciążenia sportowe.
- Techniki mobilizacyjne i stabilizacyjne w treningu biodra.
- Integracja pośladków i core w ćwiczeniach funkcjonalnych (lunge, single-leg squat).
MODUŁ II: Staw skokowy i kolanowy – diagnostyka i interwencje ruchowe
- Anatomia i biomechanika kończyny dolnej.
- Testy mobilności i stabilności (dorsiflexion wall test, Y-balance).
- Typowe urazy: ACL, kolano biegacza, kolano skoczka, skręcenie kostki.
- Ćwiczenia propriocepcyjne, stabilizacyjne i jednostronne (Bosu, step-down, split squat).
- Protokół powrotu do aktywności (RTP) – progresja i prewencja urazów.
MODUŁ III: Kręgosłup – diagnostyka funkcjonalna, prewencja i trening
- Budowa i funkcje odcinków kręgosłupa.
- Ocena postawy i ruchomości (Linek test, test palce–podłoga).
- Stabilizacja centralna (core) i rola oddechu w kontroli motorycznej.
- Techniki SMR, mobilizacji i aktywacji.
- Trening kręgosłupa w kontekście sportów siłowych i rekreacyjnych.
MODUŁ IV: Staw ramienny i kończyna górna – mobilność i prewencja
- Anatomia funkcjonalna barku i łopatki.
- Diagnostyka ruchu (Apley test, scapular winging, wall slide).
- Dysfunkcje i przeciążenia: impingement, niestabilność, „zamrożony bark”.
- Trening rotatorów i stabilizatorów łopatki (T/Y/W, band external rotation).
- Ćwiczenia prewencyjne w treningu siłowym i wykorzystanie taśm oporowych.
Warunki organizacyjne:
- Zajęcia odbywają się w sali treningowej z wyposażeniem siłowo-funkcjonalnym.
- Wskazane jest, aby uczestnicy posiadali podstawową wiedzę z zakresu anatomii i treningu funkcjonalnego.
- Zalecane: wygodny strój sportowy, obuwie treningowe, notatnik.
- Materiały dydaktyczne (elektroniczne) udostępniane uczestnikom.
Metody dydaktyczne:
- mini-wykłady z prezentacją multimedialną,
- warsztaty praktyczne i praca w parach,
- analiza przypadków (case study),
- symulacje sytuacji treningowych z klientem bólowym.
Rezultat usługi:
Uczestnik po ukończeniu kursu potrafi samodzielnie przeprowadzić diagnozę funkcjonalną klienta, dobrać odpowiedni zestaw ćwiczeń terapeutycznych i profilaktycznych, a także zaplanować trening medyczny dostosowany do potrzeb i ograniczeń podopiecznego.
Harmonogram kursu zostanie uzupełniony w wymaganym terminie, zgodnym z regulaminem BUR.
Godziny szkolenia, lokalizacja oraz prowadzący kurs mogą ulec zmianie z przyczyn losowych, niemożliwych do przewidzenia przez Dostawcę Usługi na dzień publikacji karty usługi.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 999,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 999,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 99,98 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 99,98 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Michał Smykała
Jakub Materla
Kamil Borański
2016 r. - uzyskanie tytułu trenera personalnego
2017 r. - zdobycie tytułu Mistrza Polski Juniorów w kulturystyce i w trójboju siłowym
2019 r. - obecnie - prowadzenie kursów na trenera personalnego
2021 r. - obecnie - prowadzenie studia fizjoterapeutycznego
Kamil Szczęśniak
Dodatkowo jestem wykładowcą Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały przekazane zostaną w formie elektronicznej, do których dostęp uczestnik otrzyma przed kursem na naszej własnej platformie do nauki - egsa.
Warunki uczestnictwa
Ukończony 18 rok życia.
Informacje dodatkowe
www.gsacademy.pl
https://www.facebook.com/gsa.akademia
https://www.instagram.com/gsa.akademia
https://www.tiktok.com/@gsa.akademia
Harmonogram zajęć, miejsce szkolenia oraz prowadzący mogą ulec zmianie z powodów losowych, niemożliwych do przewidzenia przez Dostawcę Usług na dzień tworzenia karty usługi.
Usługa szkoleniowa jest zwolniona z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. 2024 poz. 361 z późn. zm.)
Podpisano umowę z WUP w Krakowie.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Dokumenty do pobrania
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja



