Ekspresowa nauka z AI – szkolenie: Zostań ekspertem w dowolnej dziedzinie.
Ekspresowa nauka z AI – szkolenie: Zostań ekspertem w dowolnej dziedzinie.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Aplikacje biznesowe
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób chcących rozwijać swoje kompetencje edukacyjne i zawodowe z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, w szczególności sztucznej inteligencji. Uczestnikami mogą być uczniowie, studenci, nauczyciele, trenerzy, osoby uczące się samodzielnie oraz specjaliści planujący dalszy rozwój kariery lub przygotowujący się do egzaminów, certyfikatów czy rozmów kwalifikacyjnych. Grupa obejmuje osoby posiadające podstawowe umiejętności obsługi komputera i Internetu, zainteresowane efektywnymi metodami uczenia się oraz wykorzystaniem narzędzi AI do personalizacji procesu edukacyjnego. Uczestnicy będą potrafili tworzyć własne ścieżki rozwoju, planować naukę, monitorować postępy oraz korzystać z nowoczesnych narzędzi wspierających samodzielne uczenie się przez całe życie.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji01-02-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik po zakończeniu szkolenia będzie potrafił tworzyć spersonalizowane plany nauki z wykorzystaniem narzędzi AI, generować quizy, fiszki i materiały dydaktyczne dopasowane do indywidualnych celów. Będzie wykorzystywał sztuczną inteligencję jako osobistego mentora wspierającego rozwój kompetencji, przygotowanie do egzaminów i rozmów kwalifikacyjnych oraz opracuje własny plan rozwoju zawodowego lub edukacyjnego.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje możliwości zastosowania narzędzi sztucznej inteligencji w procesie uczenia się i rozwoju zawodowym. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia typy narzędzi AI wspierających naukę (np. generatory quizów, planery, asystenci AI). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik uzasadnia, w jaki sposób AI może wspierać indywidualizację procesu nauki. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje zasady projektowania spersonalizowanych planów nauki i rozwoju. | Kryteria weryfikacji Uczestnik określa etapy tworzenia planu nauki z wykorzystaniem danych o postępach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje zasady doboru narzędzi i metod uczenia się do indywidualnych potrzeb. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik projektuje spersonalizowany plan nauki z wykorzystaniem narzędzi AI. | Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy plan nauki dostosowany do indywidualnych celów rozwojowych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik modyfikuje plan w oparciu o uzyskane wyniki i rekomendacje AI. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik generuje materiały edukacyjne z użyciem narzędzi AI. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opracowuje quizy, fiszki i zadania edukacyjne dostosowane do wybranego tematu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik organizuje treści w sposób wspierający efektywne uczenie się. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik ocenia swoje postępy w nauce i organizuje proces rozwoju w sposób odpowiedzialny i samodzielny. | Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje swoje mocne i słabe strony w kontekście rozwoju zawodowego | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Tytuł: Ekspresowa nauka z AI – szkolenie: Zostań ekspertem w dowolnej dziedzinie
Forma świadczenia usługi: stacjonarna
Czas trwania usługi: 10 godzin dydaktycznych
Godziny realizacji: 9:00 do 16:30
Teoria: 4 godziny dydaktyczne
Praktyka: 5 godzin dydaktycznych
Przerwy: 1 godzina dydaktyczna wliczona w czas szkolenia
Cele szkolenia:
Uczestnik po zakończeniu szkolenia będzie potrafił tworzyć spersonalizowane plany nauki z wykorzystaniem narzędzi AI, generować quizy, fiszki i materiały dydaktyczne dopasowane do indywidualnych celów. Będzie wykorzystywał sztuczną inteligencję jako osobistego mentora wspierającego rozwój kompetencji, przygotowanie do egzaminów i rozmów kwalifikacyjnych oraz opracuje własny plan rozwoju zawodowego lub edukacyjnego.
Grupa docelowa:
Szkolenie skierowane jest do osób chcących rozwijać swoje kompetencje edukacyjne i zawodowe z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, w szczególności sztucznej inteligencji. Uczestnikami mogą być uczniowie, studenci, nauczyciele, trenerzy, osoby uczące się samodzielnie oraz specjaliści planujący dalszy rozwój kariery lub przygotowujący się do egzaminów, certyfikatów czy rozmów kwalifikacyjnych. Grupa obejmuje osoby posiadające podstawowe umiejętności obsługi komputera i Internetu, zainteresowane efektywnymi metodami uczenia się oraz wykorzystaniem narzędzi AI do personalizacji procesu edukacyjnego. Uczestnicy będą potrafili tworzyć własne ścieżki rozwoju, planować naukę, monitorować postępy oraz korzystać z nowoczesnych narzędzi wspierających samodzielne uczenie się przez całe życie.
Liczba osób: max 20 uczestników
Terener i walidator:
W ramach realizacji usługi zachowany jest wyraźny podział ról trenera i walidatora, zgodnie z wymaganiami systemu BUR.
Trener odpowiada za przygotowanie i przeprowadzenie procesu edukacyjnego, w tym za wsparcie uczestników w osiąganiu założonych efektów uczenia się oraz za zebranie wymaganych dowodów i deklaracji uczestników.
Walidator nie uczestniczy w procesie szkoleniowym i nie wpływa na sposób przygotowania dokumentacji. Jego zadaniem jest niezależna ocena efektów uczenia się osiągniętych przez uczestników, na podstawie przekazanych materiałów. Ocena ta odbywa się zgodnie z przyjętymi standardami walidacji, przy zachowaniu pełnej neutralności i obiektywizmu.
Zakres tematyczny szkolenia:
1. Wprowadzenie do wykorzystania sztucznej inteligencji w edukacji i rozwoju
- Czym jest sztuczna inteligencja w kontekście uczenia się przez całe życie.
- Przegląd popularnych narzędzi AI wspierających naukę (ChatGPT, Notion AI, Quizlet, Canva AI).
- Trendy i dobre praktyki w rozwoju kompetencji z wykorzystaniem AI.
2. Spersonalizowane uczenie się z wykorzystaniem AI
- Zasady tworzenia indywidualnych planów nauki i rozwoju
- Jak określić cele, motywacje i styl uczenia się.
- Praktyczne ćwiczenie: diagnoza potrzeb i celów rozwojowych.
3. Generowanie materiałów edukacyjnych z pomocą AI
- Tworzenie quizów, fiszek, planów nauki i notatek za pomocą narzędzi AI.
- Weryfikacja jakości i poprawności generowanych treści.
- Ćwiczenie praktyczne: opracowanie zestawu materiałów dla wybranego tematu.
4. AI jako mentor i coach w procesie uczenia się
- Jak korzystać z AI do monitorowania postępów i uzyskiwania informacji zwrotnej.
- Tworzenie strategii automatycznego przypominania, utrwalania i testowania wiedzy.
- Symulacja: rozmowa z AI-mentorem w roli trenera rozwoju.
5. Warsztat: Opracowanie własnego planu rozwoju
- Stworzenie indywidualnego planu rozwoju edukacyjnego lub zawodowego.
- Zastosowanie narzędzi AI do planowania, organizacji i motywacji.
- Prezentacja i omówienie projektów uczestników.
6. Podsumowanie i refleksja
- Ewaluacja efektów uczenia się.
- Omówienie dalszych możliwości wykorzystania AI w nauce i pracy.
- Dyskusja i plan działań po szkoleniu.
- Walidacja usługi
Metody szkoleniowe:
- Wykłady teoretyczne.
- Prezentacja multimedialna
- Ćwiczenia praktyczne
- Konsultacje indywidualne i grupowe
- Dyskusje grupowe: Rozwiązywanie problemów i analiza przypadków.
Weryfikacja efektów uczenia się:
- Test wiedzy (pre- i post-test)
- Feedback od prowadzącego
- Test walidacyjny
- Ankieta ewaluacyjna
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Wprowadzenie do sztucznej inteligencji w edukacji i rozwoju uczestnicy poznają możliwości AI oraz przykłady narzędzi wspierających naukę i rozwój osobisty. | Prowadzący Antoni Dmowski | Data realizacji zajęć 03-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Przerwa | Prowadzący Antoni Dmowski | Data realizacji zajęć 03-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Tworzenie spersonalizowanych planów nauki uczestnicy definiują cele, diagnozują potrzeby i dobierają odpowiednie metody oraz narzędzia AI wspierające naukę. | Prowadzący Antoni Dmowski | Data realizacji zajęć 03-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:40 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Przerwa | Prowadzący Antoni Dmowski | Data realizacji zajęć 03-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 12:40 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Generowanie materiałów edukacyjnych z pomocą AI uczestnicy praktycznie tworzą quizy, fiszki i notatki oraz oceniają ich jakość i przydatność w nauce. | Prowadzący Antoni Dmowski | Data realizacji zajęć 03-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:40 | Godzina zakończenia 14:10 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Przerwa | Prowadzący Antoni Dmowski | Data realizacji zajęć 03-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:10 | Godzina zakończenia 14:20 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Warsztat opracowanie własnego planu rozwoju uczestnicy tworzą indywidualny plan nauki lub rozwoju zawodowego, testują narzędzia AI i przygotowują propozycje działań | Prowadzący Antoni Dmowski | Data realizacji zajęć 03-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:20 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:40 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Walidacja usługi | Prowadzący Antoni Dmowski | Data realizacji zajęć 03-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 210,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 210,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Antoni Dmowski
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje kompletny skrypt szkoleniowy zawierający najważniejsze informacje i materiały omawiane podczas zajęć.
Warunki uczestnictwa
Niezbędnym warunkiem uczestnictwa w szkoleniach i doradztwie, które dofinansowane są z funduszy europejskich jest założenie konta indywidualnego, a później firmowego w Bazie Usług Rozwojowych. Następnie zapis na wybrane szkolenie za pośrednictwem Bazy Usług Rozwojowych, spełnienie warunków przedstawionych przez danego Operatora, który dysponuje funduszami. Złożenie dokumentów o dofinansowanie do usługi rozwojowej u Operatora Usługi, zgodnie z wymogami jakie określił.
Ponadto niezbędnym warunkiem do nabycia kompetencji jest pełnoletność, wykształcenie co najmniej średnie, wypełnienie testu wiedzy lub odbycie rozmowy kwalifikacyjnej przed i po szkoleniu.
Informacje dodatkowe
Planujemy dwie 10 minutowe przerwy pomiędzy modułami oraz jedną 30 minutową obiadową. Usługa jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%.W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%.Podstawa: §3 ust. 1 pkt. 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz szczegółowych warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. z 2018 r., poz. 701).
Warunkiem zaliczenia jest napisanie pre i post testów oraz testu walidacyjnego.
Uczestnictwo w min. 80% zajęć liczone na podstawie listy obecności w każdym dniu szkolenia.
Uczestnicy są świadomi, że usługa realizowana z dofinansowaniem może podlegać monitoringowi ze strony Operatora lub PARP i wyrażają zgodę na jego przeprowadzenie.
Uczestnik otrzyma zaświadczenie ze szkolenia.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi