Szkolenie w ramach zielonych kompetencji do wykorzystania dronowej technologii lotniczej w metrologii, transformacji cyfrowej, obrazowaniu ziemi i geoinformacji (termowizja, inspekcje, fotografia lotnicza, fotogrametria) z EU z upr. na Pilota drona ciężkiego do STS-02 BVLOS MR do 25 kg i egz. ULC.
Szkolenie w ramach zielonych kompetencji do wykorzystania dronowej technologii lotniczej w metrologii, transformacji cyfrowej, obrazowaniu ziemi i geoinformacji (termowizja, inspekcje, fotografia lotnicza, fotogrametria) z EU z upr. na Pilota drona ciężkiego do STS-02 BVLOS MR do 25 kg i egz. ULC.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTechniczne / Inżynieria i metrologia
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana jest do osób posiadających ważne uprawnienia STS-01, które chcą rozszerzyć kwalifikacje o zakres STS-02 (BVLOS, MTOM do 25 kg). Wyjątek stanowią osoby jednocześnie szkolące się na STS-01 i STS-02 – część praktyczna STS-01 musi być zrealizowana przed częścią praktyczną STS-02. Szkolenie obejmuje uzupełniającą wiedzę teoretyczną i praktyczną ocenę umiejętności na dronie klasy C6. Przed zapisem uczestnik przesyła do ośrodka certyfikat A1/A3 oraz certyfikat egzaminu teoretycznego STS z platformy KSID lub, jeśli szkolenie STS-01 trwa, oświadczenie o jego odbywaniu z planowaną datą zakończenia. Kurs wspiera rozwój zielonych kompetencji i przygotowuje do zadań takich jak analiza danych, inspekcje techniczne czy loty z użyciem kamer termowizyjnych. Szkolenie przeznaczone jest dla osób pełnoletnich.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji09-01-2026
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi23
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje uczestników do profesjonalnego wykorzystania dronów w obszarze geoinformacji, obrazowania ziemi i inżynierii, wspierając transformację cyfrową, zieloną transformację i zeroemisyjność. Po zakończeniu kursu i pozytywnym wyniku egz. kursant uzyska uprawnienia pilota drona w EU kat. STS-02 BVLOS MR25kg, oraz nauczy się samodzielnego wykonywania misji lotniczych do inspekcji infrastruktury, z użyciem kamer termowizyjnych, drona fotogrametrycznego i przetwarzania pozyskanych danych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Kursant posługuje sie wiedzą teoretyczną o podstawach obsługi dronów. | Kryteria weryfikacji Kursant definiuje zasady fizyki i aerodynamiki lotu dronów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Kursant rozróżnia rodzaje BSP, ich komponenty oraz systemy sterowania. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kursant posługuje się wiedzą o zasadach BHP w operacjach dronowych. | Kryteria weryfikacji Kursant definiuje, jakie środki bezpieczeństwa należy stosować w trakcie przygotowania i prowadzenia lotu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Kursant wskazuje regulacje dotyczące operacji bezzałogowych statków powietrznych, w tym przepisy dotyczące stref lotu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje możliwe ryzyka i omawia ich konsekwencje w kontekście bezpieczeństwa. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kursant organizuje loty bezzałogowym statkiem powietrznym | Kryteria weryfikacji Kursant obsługuje drona, manewruje, startuje, lądowuje oraz nawiguje w różnych warunkach. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Kursant utrzymuje stabilną pozycję i wykonuje kontrolowane ruchy dronem. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Kursant obsługuje specjalistyczne urządzenia i kamery | Kryteria weryfikacji Kursant obsługuje różnego rodzaju sensory i kamery (termowizyjne, rtk itp.) do celów inspekcyjnych, pomiarowych i obrazowania. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Kursant integruje dane z kamer i sensorów z oprogramowaniem analitycznym. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Kursant przeprowadza inspekcjetermiczną oraz fotografuje proces wykonywania misji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Kursant charakteryzuje sie wiedza z zakresu przepisów prawa i regulacji ULC. | Kryteria weryfikacji Pozyskuje wiedzę o regulacjach i wymogach prawnych związanych z lotami BSP w Polsce, zgodnie z wytycznymi Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ULC). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kursant planuje i realizuje misje dronowe. | Kryteria weryfikacji Kursant planuje trasy lotu, ustala cele misji oraz analizuje otoczenie aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo i skuteczność operacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Kursant obsługuje misje w różnych warunkach pogodowych i terenowych, z uwzględnieniem ograniczeń technicznych i przepisów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Kursant posługuje się wiedzą z zakresu technologii dronowej w kontekście zielonych kompetencji. | Kryteria weryfikacji Kursant definiuje zeroemisyjność i wspiera realizację celów związanych z redukcją emisji CO₂. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Kursant definiuje wiedzę o zastosowaniach bezzałogowców w monitoringu środowiskowym, np. analiza zanieczyszczeń. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Kursant wykorzystuje drony w geoinformacji i obrazowaniu ziemi. | Kryteria weryfikacji Kursant obsługuje techniki z zakresu termowizji i inspekcji z powietrza. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Kursant posiada umiejętności wykonywania precyzyjnych pomiarów i tworzenia map na potrzeby m.in. monitoringu infrastruktury. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Kursant posiada umiejętności wykonywania dronów z modułami RTK do realizacji misji fotogrametrycznych z niskiego pułapu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Kursant charakteryzuje się zwiększonymi kompetencjami społecznymi. | Kryteria weryfikacji Kursant kształtuje świadomość oraz rozwija umiejętności podwalające na dostosowanie się do trendów zielonej gospodarki, co podnosi jego wartość na rynku pracy i umożliwia rozwój w nowych branżach. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Kursant ma świadomość odpowiedzialności za wykonywanie zadań w obszarze operacji dronowych | Kryteria weryfikacji Kursant rozumie znaczenie bezpieczeństwa i odpowiedzialności w operacjach lotniczych | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Kursant ma świadomość wpływu swojej pracy na środowisko oraz społeczeństwo poprzez zrozumienie ,,zielonych umiejętności''. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Kursant rozwija świadomość ekologiczną i odpowiedzialność środowiskową | Kryteria weryfikacji Kursant promuje działania zeroemisyjne oraz zrównoważonego wykorzystywania technologii dronowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Kursant wykorzystuje zdobytą wiedzę do stosowaniaBSP w kontekście działań związanych z ochroną środowiska oraz działań zeroemisyjnych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Kursant kształtuje postawy otwartości na innowacyjne i transformację cyfrową | Kryteria weryfikacji Kursant podejmuje gotowość wdrażania nowych technologii w codziennej pracy i życiu zawodowym. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Zrozumienie roli dronów w procesach digitalizacji oraz inspekcji infrastruktury | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Kursant rozwija swoje umiejętności wtemacie BSP w kontekście niskoemisyjności. Umiejętność ta ma zarówno wymiar zawodowy, jak i ogólny, wpisując się w koncepcję „zielonych kompetencji”. Jest wykorzystywana w obszarze zrównoważonej gospodarki, bazującej na nowoczesnych technologiach wspierających redukcję emisji, efektywne wykorzystanie zasobów oraz ochronę środowiska. | Kryteria weryfikacji Kursant rozwija umiejętnościoperowania dronami i aktualizuje wiedzę o BSP , uwzględniając ich rolę w ekoinnowacjach. Jego kompetencje wpisują się w „zieloną gospodarkę”, wspierając niskoemisyjne technologie, oszczędność zasobów i ochronę środowiska. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Kursant stosuje BSP do działańproekologicznych i ekoinnowacyjnych | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Kursant opisuje zasady działaniadronów do pomiaru zanieczyszczeń jako narzędzie ekoinnowacji | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Kursant wykorzystuje kamerę zzoomem w dronie do monitoringu zwierzyny i ludzi na terenach zielonych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Kursant wykazuje wiedzę i umiejętnościdronowe w zapobieganiu kryzysom ekologicznym | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia skutecznie współpracuje w zespole, komunikuje się jasno i odpowiedzialnie działa w sytuacjach wymagających koordynacji oraz przestrzegania zasad bezpieczeństwa. | Kryteria weryfikacji Wykazuje aktywny udział w pracy zespołowej podczas zadań praktycznych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Komunikuje się jasno i rzeczowo z instruktorem | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Przestrzega procedur bezpieczeństwa i reaguje odpowiednio w sytuacjach kryzysowych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Wykazuje odpowiedzialność za powierzone zadania i sprzęt. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjępodmiot wyznaczony przez Urząd Lotnictwa Cywilnego
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoUrząd Lotnictwa Cywilnego
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Ukończenie szkolenia pozwoli na podniesienie kwalifikacji dronowych z poziomu STS-01 do STS-02, zapewniając zdobycie wiedzy, umiejętności i kompetencji niezbędnych do pomyślnego zdania egzaminu ULC oraz uzyskania pozytywnej oceny umiejętności praktycznych.
Szkolenie obejmuje tematykę wykorzystania dronów w kontekście gospodarki ekologicznej, zielonej transformacji oraz zielonych kompetencji, jak również transformacji cyfrowej. Celem naszych działań jest kompleksowe wsparcie osób dorosłych, które z własnej inicjatywy chcą rozwijać swoje umiejętności lub zdobywać nowe kwalifikacje. Dokładamy wszelkich starań, aby uczestnicy szkolenia mogli rozwinąć swoje kompetencje zawodowe i cyfrowe, które są kluczowe dla pracy w sektorze zielonej gospodarki. Szkolenie uwzględnia również rozwój umiejętności podstawowych i przekrojowych, szczególnie ważnych z perspektywy regionalnych i lokalnych specjalizacji dla Śląska RIS (Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego 2030, dokument przyjęty uchwałą Zarządu Województwa Śląskiego nr 1554/246/VI/2021 z dnia 30.06.2021 r.) oraz PRT (Program Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego na lata 2019-2030, dokument przyjęty uchwałą Zarządu Województwa Śląskiego nr 1902/63/VI/2019 z dnia 21.08.2019 r.).
Nasze szkolenia dronowe rozwijają umiejętności, kompetencje i kwalifikacje w obszarze technologii dronowych.
Kryterium powiązana z RIS i PRT:
- 4.3 Geoinformacja i jej zastosowanie
- 4.5 Optoelektronika
- 7.2 Sensory i roboty
- 9.3 Technologie lotniczego i satelitarnego zobrazowania Ziemi oraz usług z tym związanych
Program szkolenia został stworzony z uwzględnieniem listy "zielonych kompetencji" opracowanej przez Komisję Europejską w ramach klasyfikacji ESCO.
Lista zielonych kompetencji oraz potwierdzenie ich zdobycia obejmuje:
- promowanie zrównoważonego rozwoju poprzez wykorzystanie dronów jako narzędzia wspierającego ekologiczną pracę,
- rozbudzanie zainteresowania przyrodą i aktywnościami ekologicznymi poprzez obserwację środowiska naturalnego przy pomocy dronów.
- Wykorzystanie technologii lotniczego i satelitarnego zobrazowania Ziemi oraz usług z tym związanych przy wykorzystaniu BSP do fotogrametrii z niskiego pułapu
Szkolenie teoretyczne (szkolenie grupowe, online w czasie rzeczywistym) - łącznie 17 godziny zegarowych, w tym: 8 godzin teoretycznych zajęć dronowych, 8 godzin zajęć specjalistycznych, godzina egzaminu z wiedzy teoretycznej
Szkolenie teoretyczne, część dronowa STS-02 (szkolenie grupowe)
Szkolenie jest realizowane w formie wykładów on-line, prowadzonych w czasie rzeczywistym przy wykorzystaniu platformy ZOOM. Podczas tej części szkolenia, zostaną omówione zagadnienia z zakresu:
- Charakterystyka i specyfika wykonywania lotów BVLOS
- Zagrożenia i trudności w wykonywaniu lotów poza zasięgiem wzroku
- Planowanie lotów poza zasięgiem wzroku w systemie PANSA UTM
- Planowanie lotów poza zasięgiem wzroku w systemie KSID
- Sprzęt i systemy konieczne do wykonywania lotów BVLOS (m.in. FTS, spadochron) oraz omówienie klasy C6
- Meteorologia w aspekcie lotów poza zasięgiem wzroku
- Osiągi systemów bezzałogowych w lotach długodystansowych
- Planowanie lotów automatycznych i autonomicznych
Czas trwania poszczególnych tematów określony w harmonogramie może ulec zmianie w zależności od tempa przyswajania wiedzy przez Uczestników szkolenia.
Podczas każdego dnia szkolenia teoretycznego przewidziana jest jedna dłuższa przerwa wynosząca 30 minut, która jest wliczona w czas trwania usługi rozwojowej, oraz dwie krótsze po 10 minut.
Szkolenie teoretyczne, część specjalistyczna (moduł zeroemisyjnych metod pomiarów inżynieryjnych - termowizja i inspekcje, termomodernizacja i straty ciepła, inspekcje obiektów technicznych z elementami fotogrametrii z niskiego pułapu w tym zobrazowanie ziemi z lotu BSP i wykorzystanie zebranych danych do usług z tym związanych)
Szkolenie realizowane zdalnie przy wykorzystaniu platformy ZOOM, w czasie rzeczywistym z instruktorem prowadzącym - realizowane w sposób teoretyczno-warsztatowy z wykorzystaniem programów informatycznych do przetwarzania danych zebranych przy pomocy drona i z współdzieleniem ekranu. Podczas szkolenia zostaną omówione zagadnienia z zakresu:
- Analiza obrazu termowizyjnego
- Prawa promieniowania podczerwonego
- Analiza fotografii termicznych różnych rozdzielczości
- Dostosowywanie zakresu mierzonych temperatur do charakterystyki misji
- Interpretacja pozyskanych danych w specjalistycznym oprogramowaniu
- Pisanie raportu wskazującego wnioski i zalecenia spostrzeżone podczas analizy inspekcji termicznej obiektu
Czas trwania poszczególnych tematów określony w harmonogramie może ulec zmianie w zależności od tempa przyswajania wiedzy przez Uczestników szkolenia.
Podczas szkolenia teoretycznego przewidziana jest jedna, dłuższa przerwa wynosząca 30 minut, która jest wliczona w czas trwania usługi rozwojowej.
Szkolenie praktyczne + ocena umiejętności praktycznych (egzamin praktyczny) - łącznie 6 godzin zegarowych indywidualnych zajęć praktycznych dronowych realizowanych stacjonarnie.
Ze względu na specyfikę szkolenia, część praktyczna jest ustalana indywidualnie z uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od rozpoczęcia usługi rozwojowej do zakończenia. Szczegółowe dni i godziny części praktycznej kursu dla każdego z uczestników dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy usług. Sporządzany harmonogram zajęć może ulegać zmianom, ze względu na niekorzystne warunki pogodowe, dostępność przestrzeni powietrznej lub sytuacje losowe.
Szkolenie praktyczne i ocena umiejętności praktycznych jest realizowane w formie indywidualnych zajęć z instruktorem (jeden instruktor - jeden kursant) i swoim zakresem obejmuje:
- Czynności przed lotem (w tym m.in. sprawdzenie drona i sensorów, stref lotniczych)
- Procedury w trakcie lotu (nauka praktyczego i bezpiecznego pilotażu BSP, planowanie lotów automatycznych m.in. do inwentaryzacji i/lub inspekcji energetycznych, przygotowujących do głównych celów jakimi są zdanie egzaminu ULC oraz realizacja zadań firmy)
- Czynności po zakończeniu lotu
- Realizacje lotów specjalistycznych z planowaniem misji i analizą danych
Kursant/ka po szkoleniu, nabędzie umiejętności pilotowania bezzałogowego statku powietrznego, płynnego operowania drążkami sterującymi, umiejętności związane z podstawowymi zagadnieniami filmowania z drona, zdobędzie wiedzę dot. praktycznego sprawdzania warunków meteorologicznych i dostosowania lotu do panującej pogody oraz wykonania czynności przedstartowych związanych z aktualnymi przepisami prawa.
Ocena umiejętności praktycznych
Ocena umiejętności praktycznych stanowi końcowy etap szkolenia praktycznego i jest realizowana w jego trakcie. Dotyczy operacji wykonywanych w ramach danego scenariusza standardowego STS-02 i obejmuje zagadnienia zawarte w programie szkolenia, w tym operacje z wykorzystaniem bezzałogowego statku powietrznego klasy C6.
Za przeprowadzenie oceny zgodnie w wytycznymi ULC, odpowiedzialny jest instruktor z ważnymi uprawnieniami INS nadanymi przez ULC. Ocena umiejętności praktycznych odbywa się w trakcie indywidualnych zajęć praktycznych. Uczestnik jest zobowiązany poinformować operatora dofinansowującego o planowanej dacie, godzinie oraz lokalizacji zajęć praktycznych (lotów) co najmniej na jeden dzień przed ich rozpoczęciem, a w przypadku ewentualnych zmian wynikających z warunków atmosferycznych lub dostępności przestrzeni powietrznej – również niezwłocznie przekazać operatorowi zaktualizowane informacje.Uzyskanie pozytywnego wyniku z oceny umiejętności praktycznych, jest warunkiem koniecznym do nabycia kwalifikacji uzupełniających do STS-02.
Egzamin z wiedzy teoretycznej
Egzamin teoretyczny ma charakter testu i trwa maksymalnie 60 minut. Składa się z pytań jednokrotnego wyboru, obejmujących zakres wiedzy wymaganej do uzyskania uprawnień STS. Do zaliczenia egzaminu wymagane jest uzyskanie minimum 75% poprawnych odpowiedzi.
Data egzaminu wskazana w harmonogramie ma charakter orientacyjny. Egzamin przeprowadzany jest w małych grupach, z zachowaniem limitów osobowych, a każdy uczestnik realizuje test w indywidualnym tempie, dlatego rzeczywisty czas trwania egzaminu może być krótszy niż przewidziano w harmonogramie.
Zgodnie z wytycznymi Urzędu Lotnictwa Cywilnego, uczestnicy szkolenia STS-02, którzy posiadają ważny certyfikat teoretyczny dla poziomu STS, nie są zobowiązani do ponownego przystępowania do egzaminu teoretycznego ULC. Ośrodek zapewnia termin egzaminu Państwowego ULC dla chętnych uczestników. Dla tych pilotów ważność posiadanych uprawnień zostaje automatycznie wydłużona o różnicę czasu pomiędzy datą ostatniego egzaminu teoretycznego a datą nadania nowych uprawnień STS-02.
Nadanie uprawnień STS-02 następuje dopiero po uzyskaniu pozytywnej oceny umiejętności praktycznych z wykorzystaniem drona klasy C6 oraz przekazaniu przez ośrodek szkoleniowy raportu z tej oceny do Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
Uzyskanie uprawnień
Czas oczekiwania na nadanie uprawnień przez Urząd Lotnictwa Cywilnego wynosi do 30 dni. Informacja o przyznaniu nowych uprawnień pojawi się na indywidualnym koncie kursanta w systemie KSID (dostępnym pod adresem: https://drony.gov.pl).
Status nadanych uprawnień można również zweryfikować za pomocą wyszukiwarki dostępnej na stronie: https://drony.gov.pl/pilot-operator-search, wprowadzając numer pilota kursanta.
Termin zakończenia usługi:
Na datę zakończenia usługi rozwojowej wpływa wiele czynników:
- warunki pogodowe,
- dyspozycyjność Trenerów,
- dyspozycyjność Uczestnika usługi,
- dostępność przestrzeni powietrznej,
- dostępność oraz stan techniczny infrastruktury,
- zdawalność Uczestnika.
W przypadku sprzyjających czynników zakończenie usługi może nastąpić przed planowanym terminem.
Forma świadczenia usługi:
Usługę mieszana (usługa stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym).
Czas trwania szkolenia to łącznie 23 godziny zegarowe
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
|---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Szkolenie teoretyczne–Charakterystyka i specyfika wykonywania lotówBVLOS+Zagrożenia i trudności w wykonywaniu lotów poza zasięgiem wzroku(wykład w czasie rzeczywistym z współdzieleniem ekranu, testy) | Prowadzący Mateusz Ćwiek | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:50 | Liczba godzin 01:50 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 przerwa | Prowadzący Mateusz Ćwiek | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:50 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Szkolenie teoretyczne - Planowanie lotów poza zasięgiem wzroku w systemie PANSA UTM+ Planowanie lotów poza zasięgiem wzroku w systemie KSID (wykład w czasie rzeczywistym z współdzieleni em ekranu) | Prowadzący Mateusz Ćwiek | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 przerwa | Prowadzący Mateusz Ćwiek | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Szkolenie teoretyczne-Sprzęt i systemy konieczne do wykonywania lotówBVLOS(m.in.FTS,spadochron)oraz omówienie klasyC6+Meteorologia dla lotówBVLOS-wykład w czasie rzeczywistym z współdzieleniem ekranu | Prowadzący Mateusz Ćwiek | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:20 | Liczba godzin 01:50 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 przerwa | Prowadzący Mateusz Ćwiek | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:20 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Szkolenie teoretyczne- Osiągi systemów bezzałogowych w lotach długodystansowych+ Planowanie lotów automatyczny ch i autonomiczny ch(wykład w czasie rzeczywistym z współdzieleni em ekranu, testy) | Prowadzący Mateusz Ćwiek | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Szkolenie teoretyczne, moduł zeroemisyjnych metod pomiarów inżynieryjnych - termowizja i inspekcje (wykład w czasie rzeczywistym z współdzieleniem ekranu, testy) | Prowadzący Michał Barankiewicz | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:50 | Liczba godzin 01:50 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 przerwa | Prowadzący Michał Barankiewicz | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:50 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Szkolenie teoretyczne, moduł zeroemisyjnych metod pomiarów inżynieryjnych - termomoderni zacja i straty ciepła (wykład w czasie rzeczywistym z współdzieleniem ekranu, testy) | Prowadzący Michał Barankiewicz | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 przerwa | Prowadzący Michał Barankiewicz | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Szkolenie teoretyczne, moduł zeroemisyjnych metod pomiarów inżynieryjnych - inspekcje obiektów technicznych, paneli fotowoltaicznych (wykład w czasie rzeczywistym z współdzieleniem ekranu, testy) | Prowadzący Michał Barankiewicz | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:20 | Liczba godzin 01:50 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 przerwa | Prowadzący Michał Barankiewicz | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:20 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Szkolenie teoretyczne, moduł zeroemisyjnych metod pomiarów inżynieryjnych - obrazowanie ziemi i forogrametria z niskiego pułapu (wykład w czasie rzeczywistym z współdzieleni em ekranu, testy) | Prowadzący Michał Barankiewicz | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Egzamin teoretyczny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 09-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 250,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 250,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 228,26 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 228,26 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 20,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 20,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 20,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 20,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Dominik Dola
Łukasz Oparczyk
materiałów wizualnych z powietrza, od ujęć reklamowych po dokumentację techniczną. W pracy instruktorskiej skupia się na szkoleniu praktycznym pilotów dronów, przygotowując ich do profesjonalnego wykonywania lotów inspekcyjnych i kreatywnych. W latach 2024-2025 przeszkolił z wiedzy praktycznej 40 pilotów dronów. W przeciągu ostatnich 5 lat realizował projekty związane z wykorzystaniem dronów do monitoringu środowiskowego, wspierania zrównoważonego rozwoju oraz wdrażania technologii proekologicznych. Posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje do przeprowadzania oceny umiejętności praktycznych przyszłych pilotów BSP. mail: kontakt@edurise.pl
Radosław Nobis
Michał Matela
Dominik Kozok
Adam Szmajduch
Mateusz Ćwiek
Michał Barankiewicz
Dawid Bujoczek
Michał Bąk
Arkadiusz Piwowarczyk
Posiada bogate doświadczenie w wykorzystaniu bezzałogowych statków powietrznych zarówno w szkoleniach nowych pilotów dronów, jak i w realizacji usług inspekcyjnych. Zajmuje się m.in. diagnostyką termowizyjną oraz kontrolą infrastruktury technicznej z wykorzystaniem BSP. W przeciągu ostatnich 5 lat angażuje się również w projekty związane z zastosowaniem dronów do monitoringu środowiskowego, wspierania efektywności energetycznej oraz realizacji działań proekologicznych. W latach 2024-2025 przeszkolił z wiedzy praktycznej ponad 30 pilotów dronów. Posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje do przeprowadzania oceny umiejętności praktycznych przyszłych pilotów BSP. mail: kontakt@edurise.pl
Andrzej Sowa
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W ramach szkolenia uczestnicy usługi rozwojowej biorą udział w wykładach on-line prowadzonych w czasie rzeczywistym z instruktorem prowadzącym, wraz ze współdzieleniem ekrany. Linki dostępu do wirtualnej sali szkoleniowej aktywne są na czas trwania wykładów w części teoretycznej, zgodnie z harmonogramem. Podczas wykładów, uczestnikom udostępniamy jest ekran z materiałami szkoleniowymi, a wszystkie jego slajdy są w czasie rzeczywistym omawiane. Uczestnicy szkolenia mogą na bieżąco zadawać pytania i prowadzić z instruktorem prowadzącym dyskusję. Ośrodek szkolenie nie przewiduje udostępniania wyżej wymienionych materiałów w formie papierowej ani nagrań wykładów. Kursanci otrzymują dostęp do platformy e-learningowej Ośrodka Szkolenia, gdzie znajdują się prezentacje, oraz testy wiedzy, wspomagające proces przyswajania zdobytej wiedzy oraz przygotowującego do egzaminu końcowego.
Koszty dojazdu, zakwaterowania i wyżywienia, uczestnik ponosi we własnym zakresie.
WAŻNE! Szkolenie praktyczne oraz ocena umiejętności praktycznych odbędą się na terenie województwa Śląskiego wedle preferencji uczestnika w jednej z poniżej wymienionych lokalizacji:
Świętochłowice, ul. Bytomska 40, 41-600 Świętochłowice, woj. Śląskie - na otwartej przestrzeni Stadionu Skałka (link do parkingu: https://maps.app.goo.gl/4Xgb8o3N6fiNRtFE6g_st=com.google.maps.preview.copy),
Bielsko-Biała, ul. Portowa 73, 43-300 Bielsko-Biała, woj. Śląskie - w okolicach "Trzech Lipek"(https://maps.app.goo.gl/wJjcnjHegNs74HdC9),
Rybnik, ul. Żorska 332, 44-200 Rybnik, pow. Rybnik, woj. Śląskie - na otwartej przestrzeni. (Aeroklub - link w google maps: https://maps.app.goo.gl/1YfNMjo8KjPhxCxY8),
Olsztyn, ul. Kazimierza Wielkiego 2, 42-256 Olsztyn, pow. częstochowski, woj. Śląskie – na otwartej przestrzeni w okolicach restauracji Spichrzerz (link w google maps:https://maps.app.goo.gl/qYZSr1A8rW3apyn4A).
Stanowice, ul. 1 Maja, 44-237 Stanowice, pow. rybnicki, woj. Śląskie - na otwartej przestrzeni BOISKO LKS RUCH STANOWICE -
https://maps.app.goo.gl/U7VA8NuQ9soxiAtp7?g_st=ipc
Terminy zajęć praktycznych ustalane są indywidualnie pomiędzy Kursantem a nami jako organizatorem szkolenia. Po ustaleniu szczegółów, prosimy Kursanta o przekazanie informacji dotyczących miejsca i terminu szkolenia Osobie koordynującej jego/jej dofinansowanie po stronie Operatora, aby możliwa była wizytacja kontrolna/monitoringowa w trakcie zajęć.
Z uwagi na zmienne warunki pogodowe oraz dostępność przestrzeni powietrznej, lokalizacja szkolenia może ulec zmianie. W przypadku takiej sytuacji Kursant zostanie poinformowany telefonicznie lub mailowo i ma obowiązek niezwłocznie przekazać zaktualizowane informacje swojemu Opiekunowi.
WAŻNE!
Opisywane szkolenie do scenariusza STS-02 stanowi rozszerzenie posiadanych uprawnień STS-01 i jest przeznaczone wyłącznie dla osób, które posiadają ważne uprawnienia STS-01 wydane zgodnie z wymaganiami Urzędu Lotnictwa Cywilnego lub oświadczą, że są w trakcie ich uzyskiwania. W takim przypadku część praktyczna szkolenia STS-02 może zostać zrealizowana dopiero po ukończeniu szkolenia praktycznego do uprawnień STS-01.
Szkolenie nie obejmuje programu STS-01 ani nie umożliwia jego uzyskania. W ramach kursu nie są omawiane podstawowe zagadnienia dotyczące obsługi i eksploatacji dronów, charakterystyczne dla szkolenia STS-01. Program opisywanego kursu obejmuje moduły specjalistyczne, ukierunkowane na poszerzenie wiedzy i umiejętności wymaganych do wykonywania operacji w ramach scenariusza STS-02.
Podczas szkolenia STS-01 nie wykorzystuje się dronów klasy C6, w przeciwieństwie do niniejszego kursu STS-02, w ramach którego zajęcia praktyczne prowadzone są właśnie z użyciem dronów tej klasy. Rozpoczęcie części praktycznej szkolenia STS-02 jest możliwe dopiero po ukończeniu szkolenia praktycznego do uprawnień STS-01.
Przed zapisem na szkolenie konieczny jest kontakt z Ośrodkiem Szkolenia EDURISE w celu weryfikacji posiadanych uprawnień oraz ustalenia terminu uczestnictwa.
Wszyscy prowadzący zajęcia, posiadają doświadczenie lub kwalifikacje uzyskane nie wcześniej niż 5 lat od momentu wprowadzenia usługi do BUR.
Część praktyczna jest ustalana indywidualnie z Uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od 12.01.2026r. do 22.02.2026r. Szczegółowe dni i godziny części praktycznej kursu dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy Usług.
Kursanci, którzy wcześniej uzyskali pozytywny wynik z egzaminu teoretycznego STS, nie są zobowiązani do jego ponownego zdawania. W takiej sytuacji przystępują jedynie do wewnętrznego testu sprawdzającego wiedzę uzupełniającą w zakresie STS-02, natomiast uprawnienia STS-02 są nadawane na podstawie oceny umiejętności praktycznych przeprowadzonej na dronie klasy C6. Ośrodek zapewnia termin egzaminu Państwowego ULC dla chętnych uczestników. Dla tych pilotów ważność posiadanych uprawnień zostaje automatycznie wydłużona o różnicę czasu pomiędzy datą ostatniego egzaminu teoretycznego a datą nadania nowych uprawnień STS-02.
UWAGI:
W Harmonogramie usługi przedmioty i tematy podano skrótowo, pomijając aspekty zielone, z uwagi na ograniczenie znaków.
Warunki uczestnictwa
- Ukończone 18 lat,
- Wcześniejsze ukończenie darmowego szkolenia w kategorii otwartej A1/A3 na stronie register.uav.pansa.pl,
- Posiadanie uprawnień STS-01 lub zadeklarowanie, że uczestnik jest w trakcie realizacji takiego szkolenia,
- Dostęp do komputera, laptopa lub innego urządzenia z Internetem, mikrofonem, głośnikami i kamerą (wymagane w trakcie zajęć online),
- Na czas egzaminu konieczne są dwa niezależne urządzenia elektroniczne z dostępem do Internetu, mikrofonu i kamery,
Przed dokonaniem zapisu wymagany jest wcześniejszy kontakt z ośrodkiem EDURISE w celu potwierdzenia spełnienia warunków uczestnictwa.
Informacje szkoleniowe:
Szkolenie praktyczne realizowane jest na dronach należących do ośrodka szkolenia
Informacje dodatkowe
Aby zaliczyć szkolenie niezbędne jest spełnienie następujących wymagań: obecność na zajęciach realizowanych zgodnie z programem szkolenia, aktywny udział w zajęciach, pozytywny wynik egzaminu sprawdzającego poziom uzyskanej wiedzy teoretycznej zgodnie z programem szkolenia, pozytywna ocena nabytych umiejętności praktycznych na podstawie sposobu przygotowania i wykonywania BSP do zadań specjalistycznych.
Ze względu na specyfikę szkolenia, część praktyczna jest ustalana indywidualnie z uczestnikiem usługi. Szczegółowe dni i godziny części praktycznej kursu dla każdego z uczestników dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy usług. Sporządzany harmonogram zajęć może ulegać zmianom, ze względu na niekorzystne warunki pogodowe, dostępność przestrzeni powietrznej lub sytuacje losowe.
Usługi edukacyjne które są realizowane przez firmę EDURISE Nina Matela są zwolnione z podatku VAT od towarów i usług zgodnie z art. 43 ust.1 pkt 29 lit. a.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
1) platforma /rodzaj komunikatora: Szkolenie teoretyczne jest realizowane w formie zdalnej za pośrednictwem platformy ZOOM. Uczestnik szkolenia uzyskuje dostęp do platformy e-learningowej należącej do ośrodka szkoleniowego EDURISE Nina Matela.
2) minimalne wymagania sprzętowe: komputer posiadający mikrofon, głośniki i kamerę z dostępem do Internetu oraz telefon/tablet z dostępem do Internetu oraz posiadający mikrofon, głośnik i kamerę.
3) minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego: zalecana przepustowość w przypadku grupowych rozmów wideo - 800 kb/s / 1,0 Mb/s (w górę / w dół) dla wysokiej jakości wideo.
4) obsługiwane systemy operacyjne: systemy Windows, macOS i Linux.
5) okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: do zakończenia spotkania.
WAŻNE! Przed zapisem się na te szkolenie konieczny jest wcześniejszy kontakt z Ośrodkiem EDURISE.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi