Nowoczesne narzędzia AI dla zrównoważonego rozwoju - szkolenie
Nowoczesne narzędzia AI dla zrównoważonego rozwoju - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaEkologia i rolnictwo / Ochrona środowiska
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób dorosłych (pracujących, poszukujących pracy, bezrobotnych) z woj. śląskiego i całej Polski, które chcą:
- rozwijać swoje zielone kompetencje i umiejętności cyfrowe,
- poznać praktyczne zastosowania AI w biznesie, edukacji i zarządzaniu,
- wykorzystać sztuczną inteligencję do działań na rzecz ekologii, ESG i innowacji.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji28-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwój zielonych kompetencji uczestników oraz praktycznych umiejętności wykorzystania sztucznej inteligencji do wspierania zrównoważonego rozwoju.Szkolenie łączy aspekty technologiczne i środowiskowe,ze szczególnym uwzględnieniem:skutków transformacji energetycznej i przemysłowej, zasad 6R w pracy i codziennym życiu,analizy śladu węglowego i cyklu życia produktu (LCA),studiów przypadków z branż energochłonnych,praktycznych zastosowań AI w redukcji emisji, energii i i odpadówEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Wyjaśnia pojęcia: zielone kompetencje, ślad węglowy, cykl życia produktu (LCA), zasady 6R, ESG, sprawiedliwa transformacja. | Kryteria weryfikacji Podaje poprawne definicje wszystkich pojęć i przykłady zastosowań. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje skutki transformacji energetycznej i przemysłowej, wskazując ich wpływ na gospodarkę, społeczeństwo i środowisko. | Kryteria weryfikacji Wymienia min. 3 przykłady skutków w każdym obszarze. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Opisuje zastosowania AI w ochronie środowiska, edukacji ekologicznej i raportowaniu ESG. | Kryteria weryfikacji Wskazuje min. 2 przykłady w każdym obszarze. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Analizuje i interpretuje dane środowiskowe (energia, emisje, odpady) przy użyciu AI | Kryteria weryfikacji Dokonuje poprawnej analizy arkusza danych i formułuje wnioski. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Oblicza i ocenia ślad węglowy oraz cykl życia produktu (LCA) z pomocą AI. | Kryteria weryfikacji Wykonuje poprawne obliczenia i interpretuje wyniki. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Stosuje zasady 6R w zadaniach praktycznych. | Kryteria weryfikacji Wskazuje możliwe do wdrożenia zasady i uzasadnia wybór. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Tworzy raporty ESG, notatki, grafiki i prezentacje proekologiczne z użyciem AI. | Kryteria weryfikacji Przygotowuje min. jeden raport/notatkę i jedną prezentację/grafikę. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Rozwiązuje zadania problemowe dotyczące redukcji emisji, energii i odpadów. | Kryteria weryfikacji Proponuje min. 2 działania optymalizacyjne dla case study | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Porównuje i ocenia scenariusze transformacji (liniowa vs. cyrkularna). | Kryteria weryfikacji Wskazuje różnice i argumentuje wybór korzystniejszego scenariusza. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Projektuje i prezentuje scenariusz grupowy „AI dla sprawiedliwej transformacji”. | Kryteria weryfikacji Uczestniczy w opracowaniu projektu i prezentuje wyniki. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Prezentuje wyniki pracy zespołowej i uzasadnia przyjęte rozwiązania. | Kryteria weryfikacji Przedstawia efekty pracy w sposób spójny i odpowiada na pytania. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Ocenia krytycznie skutki działań proekologicznych i proponuje alternatywy. | Kryteria weryfikacji Formułuje min. 2 argumenty za i przeciw oraz przedstawia alternatywne rozwiązanie. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Rozwija postawę proekologiczną w pracy i życiu codziennym. | Kryteria weryfikacji Deklaruje wdrożenie min. 2 zasad 6R. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Wyjaśnia pojęcia: zielone kompetencje, ESG, ślad węglowy, cykl życia produktu (LCA), zasady 6R, sprawiedliwa transformacja. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje skutki transformacji energetycznej i przemysłowej dla gospodarki, społeczeństwa i środowiska. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęnie
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoSCIENCE SZKOLENIA I DORADZTWO Grzegorz Kawa
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Dodatkowe pliki
Program
Program
Moduł 1. Wprowadzenie do zrównoważonego rozwoju i zielonych kompetencji (2h teoria)
- Zielone kompetencje w pracy i codziennym życiu.
- Zrównoważony rozwój jako fundament gospodarki przyszłości.
- Skutki transformacji energetycznej i przemysłowej – wpływ na gospodarkę, społeczeństwo i środowisko.
- Etyka i odpowiedzialne korzystanie z AI
Moduł 2. Podstawy sztucznej inteligencji i prompt engineering (2h teoria + 2h praktyka = 4h)
- Jak działa sztuczna inteligencja – podstawowe pojęcia i przykłady.
- Zastosowania AI w ochronie środowiska.
- Prompt engineering – jak skutecznie formułować zapytania.
- Ćwiczenia: tworzenie promptów w kontekście ekologii i ESG.
Moduł 3. AI w praktyce zrównoważonego rozwoju (4h praktyka)
- Analiza danych środowiskowych (energia, emisje, odpady) z pomocą AI.
- Obliczanie i analiza śladu węglowego oraz cyklu życia produktu (LCA).
- Ćwiczenia praktyczne z AI: redukcja emisji, zużycia energii i odpadów.
- Case studies z branż energochłonnych (górnictwo, transport, przemysł, energetyka).
Moduł 4. Tworzenie projektów i kampanii proekologicznych z AI (1h teoria + 3h praktyka = 4h)
- Zasady 6R – teoria i praktyczne zastosowanie.
- AI w tworzeniu materiałów edukacyjnych i promocyjnych.
- Automatyzacja pracy biurowej i projektowej przy wsparciu AI.
- Projekt grupowy: „AI w służbie sprawiedliwej transformacji”.
Moduł 5. Projekt grupowy „AI dla sprawiedliwej transformacji” (1h praktyka)
- Projektowanie scenariuszy z wykorzystaniem AI.
- Opracowanie strategii działań dla regionu/branży.
- Prezentacja wyników.
Moduł 6. Podsumowanie i walidacja (1h praktyka)
- Test wiedzy i analiza case study.
- Prezentacja projektów.
- Ocena krytyczna i refleksja uczestników
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 Wprowadzenie do zrównoważonego rozwoju i zielonych kompetencji | Prowadzący Joanna Łaszczyk | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 Przerwa | Prowadzący Joanna Łaszczyk | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 Podstawy sztucznej inteligencji i prompt engineering | Prowadzący Joanna Łaszczyk | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 Przerwa | Prowadzący Joanna Łaszczyk | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 AI w praktyce zrównoważonego rozwoju | Prowadzący Joanna Łaszczyk | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 Przerwa | Prowadzący Joanna Łaszczyk | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 AI w praktyce zrównoważonego rozwoju | Prowadzący Joanna Łaszczyk | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 AI w praktyce zrównoważonego rozwoju | Prowadzący Joanna Łaszczyk | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 Przerwa | Prowadzący Joanna Łaszczyk | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 Tworzenie projektów i kampanii proekologicznych z AI | Prowadzący Joanna Łaszczyk | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 Przerwa | Prowadzący Joanna Łaszczyk | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 Tworzenie projektów i kampanii proekologicznych z AI | Prowadzący Joanna Łaszczyk | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 Przerwa | Prowadzący Joanna Łaszczyk | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 Tworzenie projektów i kampanii proekologicznych z AI | Prowadzący Joanna Łaszczyk | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 Projekt grupowy „AI dla sprawiedliwej transformacji | Prowadzący Joanna Łaszczyk | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 Przerwa | Prowadzący Joanna Łaszczyk | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 Podsumowanie i walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 312,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 312,50 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 50,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 50,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Łaszczyk
W trakcie studiów zgłębiła wiedzę między innymi na temat ochrony środowiska, ekologii i ochrony gleby, gospodarki odpadami, ochrony powietrza, wykorzystanie energii, sztucznej inteligencji, modelowania matematycznego. Aktualnie pracuje jako data scientist, zajmując się budowaniem modeli sztucznej inteligencji, opartych na dużych zbiorach danych (big data). Trener posiada doświadczenie oraz kwalifikacje nabyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia szczegółowych danych dotyczących oferowanej usługi.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Sala szkoleniowa wyposażona w: ekran, projektor, flipchart, Wi-Fi.
Każdy uczestnik pracuje na indywidualnym stanowisku komputerowym z dostępem do internetu i narzędzi AI.
Formy pracy: indywidualna (ćwiczenia), w parach (case study), zespołowa (projekt).
Materiały: skrypt, case studies, arkusze danych, dostęp do narzędzi AI.
Zakres tematyczny szkolenia wynika z Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego 2030 oraz Programu Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego na lata 2019-2030
Warunki uczestnictwa
ukończone 18 lat
Informacje dodatkowe
Przerwy w usłudze wliczone są w czas usługi rozwojowej - Godzina zegarowa to godzina dydaktyczna 45 min. i 15 min. przerwy.
Zajęcia dydaktyczne przeprowadzane są w odpowiednio wyposażonej sali dydaktycznej: ekran, projektor, komputer
Dane kontaktowe znajdują się : www.phus-atut.pl
Program zgodny z PRT, Zielonymi Kompetencjami i Zintegrowanym Systemem Kwalifikacji
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi