Software Architecture Deep Dive - praktyczne wykorzystanie ADR, MODEL C4, Event Storming
Możliwość dofinansowania
Software Architecture Deep Dive - praktyczne wykorzystanie ADR, MODEL C4, Event Storming
Numer usługi 2025/10/03/187448/3056305
2 100,00 PLN
brutto
2 100,00 PLNnetto
175,00 PLNbrutto/h
175,00 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Programowanie
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób technicznych, które chcą podnieść swoje kompetencje w kierunku świadomego i praktycznego projektowania architektury systemów
- Senior Developerzy - którzy mają już solidne doświadczenie w wytwarzaniu oprogramowania i chcą zrobić krok w stronę decyzji architektonicznych.
- Aspirujący Tech Leadzi - osoby przygotowujące się do roli lidera technicznego, które chcą lepiej rozumieć „dlaczego” za decyzjami architektonicznymi i jak je komunikować zespołowi oraz biznesowi.
- Architekci Oprogramowania - chcący zbudować praktyczny warsztat, który ułatwi im podejmowanie decyzji projektowych i ich obronę w realnych sytuacjach.
- Doświadczeni programiści z ambicją rozwoju - którzy chcą wyjść poza kodowanie i zacząć kształtować sposób działania całego systemu i zespołu.
- Tech Leadzi i Architekci praktykujący - którzy szukają sprawdzonych narzędzi do usprawnienia procesu decyzyjnego, pracy z biznesem oraz prowadzenia zespołu.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji14-11-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do samodzielnego projektowania architektury systemów informatycznych z wykorzystaniem praktycznych technik i narzędzi takich jak ADR, C4 Model czy Event Storming. Uczestnik szkolenia będzie potrafił identyfikować atrybuty jakościowe i ryzyka architektoniczne, tworzyć plany ich minimalizacji oraz podejmować i dokumentować decyzje architektoniczne.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Analizuje wymagania i identyfikuje atrybuty jakościowe oraz ryzyka architektoniczne. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje kluczowe wymagania niefunkcjonalne. Określa potencjalne ryzyka i proponuje sposoby ich minimalizacji. Przygotowuje checklistę ryzyk architektonicznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje technikę ADR do dokumentowania decyzji architektonicznych | Kryteria weryfikacji Tworzy kompletny dokument ADR dla wybranego problemu. Wskazuje dostępne alternatywy oraz uzasadnia wybór rozwiązania. Opisuje potencjalne konsekwencje decyzji. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Tworzy wizualizacje architektury systemu z wykorzystaniem modelu C4. | Kryteria weryfikacji Opracowuje diagram kontekstu systemu. Przedstawia diagram kontenerów i komponentów. Poprawnie interpretuje relacje i granice systemu na diagramach. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Prowadzi modelowanie procesów i domeny biznesowej z użyciem Event Stormingu. | Kryteria weryfikacji Mapuje kluczowe zdarzenia domenowe. Identyfikuje procesy oraz bounded contexts. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
TAK
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
TAK
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
TAK
Program
Program
Dzień 1: Podstawy Architektury Oprogramowania
- Teoria na temat architektury oprogramowania
- Rola architekta oprogramowania
- Atrybuty jakościowe
- Techniki zbierania wymagań dla architektury
- Style architektury oprogramowania
Dzień 2: Modelowanie i Myślenie Architektoniczne
- Event Storming – Big Picture
- Bounded Contexts vs. Subdomains
- Event Storming na poziomie procesów
- Wizualicja systemu z "C4 Model"
- Podejmowanie decyzji architektonicznych
Dzień 3: Architektura w Praktyce
- Wyzwania projektowania systemów
- Ćwiczenie: planowanie i projektowanie architektury
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 3
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 Podstawy Architektury Oprogramowania | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 Modelowanie i Myślenie Architektoniczne | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 Architektura w Praktyce | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 01-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 04:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 175,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 175,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 2
1 z 2
PAWEŁ WADAS
Trener posiada wieloletnie doświadczenie w branży IT jako programista oraz w obszarze sztucznej inteligencji. Realizował liczne projekty komercyjne, w których łączył wiedzę programistyczną z nowoczesnymi technologiami AI, wdrażając rozwiązania oparte na analizie danych, automatyzacji procesów i systemach generatywnych. Prowadzi szkolenia w formule praktycznej, koncentrując się na zrozumieniu działania narzędzi, architektury oraz na umiejętności budowania kompletnych rozwiązań od prototypu po wdrożenie.
2 z 2
Kamil Bączek
Trener specjalizuje się w projektowaniu i wdrażaniu architektury oprogramowania dla dużych i skalowalnych systemów. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu projektów realizowanych zarówno lokalnie, jak i we współpracy z zespołami zagranicznymi. Brał udział w budowie rozwiązań działających w środowiskach o wysokiej dostępności, wymagających elastycznego skalowania oraz integracji z różnorodnymi platformami i usługami chmurowymi. Dzięki praktyce zdobytej w międzynarodowych projektach rozumie złożoność pracy w rozproszonych zespołach oraz znaczenie standardów i dobrych praktyk w globalnym środowisku IT. Na szkoleniach skupia się na przekazywaniu wiedzy o tworzeniu architektury systemów odpornych, wydajnych i łatwych w utrzymaniu, podkreślając rolę jakości kodu, automatyzacji procesów i właściwego podejścia do skalowania rozwiązań.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Podręcznik uczestnika – skrypt omawiający podstawy Architektury, przykłady i opis narzędzi wykorzystywanych w szkoleniu.
- Zestaw szablonów – gotowe do użycia szablony.
- Lista narzędzi – zestawienie rekomendowanych aplikacji wraz z linkami i krótkimi opisami.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy);
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej);
- System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 11), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS.
- Sprzęt: komputer przenośny, stacjonarny, tablet lub telefon (najlepiej laptop/PC).
- Internet: stabilne łącze gwarantujące płynną transmisję.
- Dodatkowy ekran - dla wygody zaleca się korzystanie z dwóch monitorów: na jednym można śledzić szkolenie i prezentację, a na drugim pracować równolegle z trenerem. Drugi ekran może stanowić dodatkowy komputer, telewizor lub tablet.
Kontakt
Kontakt
Mariusz Wadas
E-mail
wadas.mariusz94@gmail.com
Telefon
(+48) 535 077 291