"Podstawy pierwszej pomocy"
"Podstawy pierwszej pomocy"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Zdrowie publiczne
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa usługi to:
osoby fizyczne, osoby dorosłe, które ukończyły 18 rok życia
osoby, które uczą się, pracują lub zamieszkują terytorium wskazane wregulaminie projektu, do którego aplikuje Uczestnik
osoby chcące z własnej inicjatywy podnieść/uzupełnić swoje umiejętności, kompetencje lub kwalifikacje
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji21-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie prowadzi do zdobycia praktycznych umiejętności udzielania pierwszej pomocy w sytuacjach nagłych u dorosłych i dzieci. Szkolenie daje możliwość poznania aktualnych wytycznych BLS/AED, doskonalenia oceny stanu poszkodowanego oraz skutecznego reagowania w przypadku urazów, krwotoków, udaru czy zawału.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje objawy anafilaksji i problemów diabetologicznych oraz podejmuje właściwe działania ratunkowe. | Kryteria weryfikacji Prawidłowo wskazuje objawy i podejmuje właściwe czynności podczas ćwiczeń praktycznych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje pojęcie pierwszej pomocy i wyjaśnia prawne aspekty związane z obowiązkiem jej udzielania w Polsce. | Kryteria weryfikacji Poprawnie definiuje pierwszą pomoc i wskazuje obowiązki prawne podczas rozmowy z prowadzącym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje prawne aspekty dotyczące podaży leków przez osoby udzielające pierwszej pomocy. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia przepisy i ograniczenia dotyczące podawania leków. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik skutecznie wzywa pomoc, wykorzystując funkcję SMS oraz rozmowę telefoniczną, przekazując merytoryczne informacje. | Kryteria weryfikacji Symuluje poprawne wezwanie pomocy, przekazując wszystkie istotne informacje. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik wykonuje algorytm badania i oceny drożności dróg oddechowych i krążenia (ABC) metodą przyrządową i bez przyrządową. | Kryteria weryfikacji Prawidłowo realizuje algorytm podczas ćwiczeń praktycznych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik kontroluje stan świadomości poszkodowanego metodą AVPU oraz analizuje podstawowe funkcje życiowe i parametry. | Kryteria weryfikacji Dokonuje prawidłowej oceny stanu świadomości i podstawowych parametrów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik przedstawia wytyczne dotyczące prowadzenia BLS u dorosłych, dzieci i niemowląt oraz wykonuje czynności resuscytacyjne z użyciem AED i bez | Kryteria weryfikacji Prawidłowo wykonuje resuscytację zgodnie z wytycznymi na fantomie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik przeprowadza schemat badania urazowego. | Kryteria weryfikacji Prawidłowo realizuje wszystkie etapy badania urazowego | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje odpowiednie techniki postępowania w przypadku zadławień u dorosłych, dzieci i niemowląt, w tym rękoczyn Heimlicha | Kryteria weryfikacji Wykonuje poprawnie techniki odkrztuszania i rękoczyn Heimlicha. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje zasady postępowania w przypadku podejrzenia urazów kręgosłupa w poszczególnych jego odcinkach. | Kryteria weryfikacji Prawidłowo zabezpiecza poszkodowanego w symulacji urazu kręgosłupa. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik wymienia wskazania i przeciwwskazania do ułożenia poszkodowanego w pozycji bocznej. | Kryteria weryfikacji Poprawnie wskazuje sytuacje, w których należy lub nie należy zastosować pozycję boczną. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik podejmuje działania w przypadku masywnych krwotoków zewnętrznych i stosuje skuteczne metody ich tamowania. | Kryteria weryfikacji Wykonuje prawidłowo tamowanie krwotoku różnymi metodami. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik udziela pierwszej pomocy w przypadku złamań, zwichnięć i skręceń. | Kryteria weryfikacji Prawidłowo unieruchamia kończynę w symulowanym przypadku urazu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik wykonuje ewakuację poszkodowanego metodą przyrządową i bez przyrządową. | Kryteria weryfikacji Przeprowadza ewakuację zgodnie z zasadami bezpieczeństwa. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje objawy udaru i Ostrych Zespołów Wieńcowych oraz zna właściwe działania. | Kryteria weryfikacji Poprawnie identyfikuje objawy i wskazuje właściwe czynności ratunkowe. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik uczestniczy w symulacji udzielania pomocy w oparciu o autentyczne zdarzenia. | Kryteria weryfikacji Właściwie reaguje w trakcie symulacji i podejmuje prawidłowe działania. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik omawia zasady wyposażenia apteczki pierwszej pomocy i proponuje jej doposażenie. | Kryteria weryfikacji Wymienia elementy wyposażenia i wskazuje dodatkowe potrzebne środki. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1:
- Uczestnik rozpoznaje objawy anafilaksji i problemów diabetologicznych oraz podejmuje właściwe działania ratunkowe.
- Uczestnik definiuje pojęcie pierwszej pomocy i wyjaśnia prawne aspekty związane z obowiązkiem jej udzielania w Polsce.
- Uczestnik opisuje prawne aspekty dotyczące podaży leków przez osoby udzielające pierwszej pomocy.
- Uczestnik skutecznie wzywa pomoc, wykorzystując funkcję SMS oraz rozmowę telefoniczną, przekazując merytoryczne informacje.
- Uczestnik wykonuje algorytm badania i oceny drożności dróg oddechowych i krążenia (ABC) metodą przyrządową i bez przyrządową.
- Uczestnik kontroluje stan świadomości poszkodowanego metodą AVPU oraz analizuje podstawowe funkcje życiowe i parametry.
- Uczestnik przedstawia wytyczne dotyczące prowadzenia BLS u dorosłych, dzieci i niemowląt oraz wykonuje czynności resuscytacyjne z użyciem AED i bez.
- Uczestnik przeprowadza schemat badania urazowego.
- Uczestnik stosuje odpowiednie techniki postępowania w przypadku zadławień u dorosłych, dzieci i niemowląt, w tym rękoczyn Heimlicha.
Dzień 2:
- Uczestnik stosuje zasady postępowania w przypadku podejrzenia urazów kręgosłupa w poszczególnych jego odcinkach.
- Uczestnik wymienia wskazania i przeciwwskazania do ułożenia poszkodowanego w pozycji bocznej.
- Uczestnik podejmuje działania w przypadku masywnych krwotoków zewnętrznych i stosuje skuteczne metody ich tamowania.
- Uczestnik udziela pierwszej pomocy w przypadku złamań, zwichnięć i skręceń.
- Uczestnik wykonuje ewakuację poszkodowanego metodą przyrządową i bezprzyrządową.
- Uczestnik rozpoznaje objawy udaru i Ostrych Zespołów Wieńcowych oraz podejmuje właściwe działania.
- Uczestnik uczestniczy w symulacji udzielania pomocy w oparciu o autentyczne zdarzenia.
- Uczestnik omawia zasady wyposażenia apteczki pierwszej pomocy i proponuje jej doposażenie.
- Walidacja
Zajęcia prowadzone w ramach szkolenia będą realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności. Szkolenie składa się z części zarówno teoretycznej 4 h 45 min jak i praktycznej 11 h15min oraz case study
Usługa jest realizowana w godzinach zegarowych, a przerwy są wliczone w czas trwania usługi
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 18 Otwarcie szkolenia, przedstawienie celów i programu | Prowadzący Adam Kurczyński | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 18 Rozpoznanie i postępowanie w przypadku anafilaksji i problemów diabetologicznych; aspekty prawne pierwszej pomocy | Prowadzący Adam Kurczyński | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 18 Przerwa | Prowadzący Adam Kurczyński | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 18 Prawne aspekty podaży leków; skuteczne wezwanie pomocy (SMS, telefon) – ćwiczenia praktyczne | Prowadzący Adam Kurczyński | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 18 Przerwa | Prowadzący Adam Kurczyński | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 18 Algorytm ABC – ocena dróg oddechowych i krążenia; kontrola świadomości AVPU, analiza funkcji życiowych | Prowadzący Adam Kurczyński | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 18 Przerwa | Prowadzący Adam Kurczyński | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 18 Wytyczne BLS u dorosłych, dzieci i niemowląt, użycie AED – ćwiczenia na fantomach | Prowadzący Adam Kurczyński | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 18 Schemat badania urazowego; postępowanie w zadławieniach, rękoczyn Heimlicha – ćwiczenia praktyczne | Prowadzący Adam Kurczyński | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 18 Wprowadzenie do dnia drugiego, przypomnienie kluczowych zagadnień | Prowadzący Adam Kurczyński | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 18 Postępowanie w urazach kręgosłupa; wskazania i przeciwwskazania do pozycji bocznej | Prowadzący Adam Kurczyński | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 18 Przerwa | Prowadzący Adam Kurczyński | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 18 Postępowanie w masywnych krwotokach; pierwsza pomoc w złamaniach, zwichnięciach i skręceniach | Prowadzący Adam Kurczyński | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 18 Przerwa | Prowadzący Adam Kurczyński | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 18 Ewakuacja poszkodowanego – metody przyrządowe i bezprzyrządowe; postępowanie w udarach i Ostrych Zespołach Wieńcowych | Prowadzący Adam Kurczyński | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 18 Przerwa | Prowadzący Adam Kurczyński | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 18 Symulacje udzielania pomocy w oparciu o rzeczywiste zdarzenia – ćwiczenia praktyczne | Prowadzący Adam Kurczyński | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 18 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 100,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Adam Kurczyński
Co najmniej 120 godzinne doświadczenie trenera w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce, w ostatnich 24 miesiącach od dnia rozpoczęcia usługi dla osób dorosłych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
-skrypt szkoleniowy
Warunki uczestnictwa
Warunkiem ukończenia usługi jest obecność na minimum 80% ilości przewidzianych godzin zajęciowych
Informacje dodatkowe
Osoba walidująca dokona oceny i weryfikacji efektów uczenia się uczestników, następnie przekaże efekty walidacji.
Walidacja odbędzie się w miejscu realizacji usługi:
ul. 28 Pułku Strzelców Kaniowskich siedziba "Business-Land Sp .z o.o" Łódź 90-558 (III piętro lok 3,2)
Adres
Adres
piętro III
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Winda