Tworzenie i rozwój kanałów YouTube, - z uwzględnieniem zielonych i cyfrowych kompetencji- szkolenie prowadzi do nabycia kwalifikacji
Tworzenie i rozwój kanałów YouTube, - z uwzględnieniem zielonych i cyfrowych kompetencji- szkolenie prowadzi do nabycia kwalifikacji
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Marketing
- Grupa docelowa usługi
Usługa rozwojowa skierowana jest do osób dorosłych , którzy chcą podnieść swoje kompetencje / umiejętności w zakresie tworzenia strategii marketingowych kanału YouTube dla firm z sektora zielonej gospodarki . Przede wszystkim usługa skierowana do osób pracujących lub nie pracujących tj.:
- osoby pracujące lub zamierzające podjąć pracę w organizacjach które posiadają wdrożone zielone rowiązania i chcą podnieść swoją wiedzę z zakresu zrównoważonego rozwoju oraz zwiększyć wiedzę nt. odpowiedzialności środowiskowej
- pracownicy działów marketingu, pracownicy agencji marketingowych, pracownicy innych branż którzy chcą zmienić zawód np. na zielone miejsca pracy
- absolwenci szkół wchodzący na rynek pracy i rozpoczynający karierę zawodową, osoby niepracujące które planują wrócić na rynek pracy np. na zielone miejsca pracy
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji16-01-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usług Szkoleniowo-Rozwojowych SUS 3.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa szkoleniowa przygotowuje uczestników do stosowania zasad zrównoważonego rozwoju w strategiach marketingowych, do samodzielnego tworzenia strategii marketingowej w oparciu o kanały Youtube dla firm z sektora zielonej gospodarki , tworzenie kanałów, obsługi sprzętu do realizacji filmów, obsługi programów do edycji wideo,tworzenia reklam internetowych promujących filmy na Youtube, które prowadzą do zrównoważonego i odpowiedzialnego rozwoju gospodarki, które sprzyjać będą ochronie środowiska.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Tworzy strategię marketingową kanału Youtube dla branży z OZE | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje typ kanału youtube, plan publikowanych treści skierowane dla branż z OZE | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje grupy docelowe do których będą docierać filmy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Definiuje przykładowe tematy filmów środowiskowych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje algorytmy Youtube | Kryteria weryfikacji Projektuje scenariusz | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji definiuje tytuły filmów i kontroluje proces tworzenia wideo w oparciu o nie. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą związaną z ustawieniem kanału Youtube i publikowanych filmów. | Kryteria weryfikacji Obsługuje wskazany program graficzny pozwalający na tworzenie potrzebnych grafik | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje techniki związane z opisem filmów, tworzeniem tytułów oraz miniaturek | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Opisuje wszystkie udostępnione przez platformę Youtube opcje ustawienia kanału Youtube w sposób zgodny ze stworzoną strategią marketingową | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Obsługuje sprzęt do nagrywania filmów | Kryteria weryfikacji Stosuje techniki nagrywania wideo | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Przedstawia ustawienia sprzętu do nagrywania wideo i potrafi dobrać odpowiednie do warunków panujących na planie nagraniowym. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Doradza w wyborze energooszczędnego sprzętu | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Definiuje strategie zarabiania w oparciu o kanał Youtube | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje i rozróżnia metody zarabiania na Youtube oraz potrafi dobrać je do przygotowanej strategii marketingowej dla branży OZE na danym kanale | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Definiuje warunki dołączenia do programu partnerskiego Youtube | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Organizuje kampanie reklamowe filmów dla firm z branży OZE i nadzoruje je | Kryteria weryfikacji Planuje kampanie marketingowe promującą zieloną gospodarkę i Odnawialne Źródła Energii I obsługuje je w systemie reklamowym Google Ads | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Przedstawia typy kampanii i stosuje je zgodnie z przeznaczeniem | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Prezentuje kampanię marketingową z uwzględnieniem zielonej gospodarki i Odnawialnych Źródeł Energii | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Angażuje innych w zachowania przyjazne środowisku | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Monitoruje i analizuje statystyki publikowanych filmów dla branży OZE | Kryteria weryfikacji Kontroluje wyniki osiągane przez opublikowane filmy i potrafi je ocenić | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Przedstawia sugerowane zmiany do wprowadzenia w kolejnych filmach | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Analizuje zużycie energii | Kryteria weryfikacji Analizuje ilość zużytej energii przez firmę podczas tworzenia kampanii reklamowej z użyciem sprzętu do nagrywania | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Doradza firmom w wyborze sprzętu i kwestii ograniczenia zużycia energii | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Myśli krytycznie prowadząc analizę żucia energii | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Promuje zrównoważony rozwój | Kryteria weryfikacji Wspiera i wybiera produkty sprzyjające ochronie środowiska | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Doradza w kwestiach zapobiegania zanieczyszczeniom | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Przedstawia postawy proekologiczne w środowisku pracy | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Stosuje zasady prawidłowej komunikacji interpersonalnej | Kryteria weryfikacji Wskazuje zasady prawidłowej komunikacji interpersonalnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja My Personality Skills
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoFundacja My Personality Skills
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Usługa prowadzi do nabycia kwalifikacji : Specjalista ds. content marketingu z elementami zrównoważonego rozwoju
Specjalista ds. content marketingu z elementami zrównoważonego rozwoju to osoba, która łączy kompetencje w zakresie tworzenia i dystrybucji treści marketingowych z wiedzą o trendach, regulacjach i dobrych praktykach związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu (CSR) oraz ESG. Jego zadaniem jest projektowanie i realizacja strategii komunikacyjnych, które nie tylko angażują odbiorców, ale także budują wizerunek marki jako odpowiedzialnej, transparentnej i świadomej ekologicznie.
___________________________
Szkolenie jest zgodne z:
- Regionalną Strategią Innowacji Województwa Śląskiego 2030 (obszar: technologie informacyjne i komunikacyjne),
- zielonymi umiejętnościami wg kwalifikacji ESCO opracowanych przez Komisję Europejską.
Uczestnicy zdobędą zielone i cyfrowe kompetencje, m.in.:
- angażowanie innych w zachowania przyjazne środowisku,
- promowanie odpowiedzialnych postaw konsumenckich i świadomości ekologicznej,
- dostosowywanie kompetencji do wymagań rynku pracy w obszarze transformacji ekologicznej,
- analizę zużycia energii w procesie tworzenia treści,
- doradztwo w zakresie zapobiegania zanieczyszczeniom,
- projektowanie strategii marketingowych dla firm z sektora zielonej gospodarki.
Korzyści dla uczestników
Po zakończeniu szkolenia uczestnik będzie przygotowany do pracy w gospodarce objętej transformacją energetyczną i niskoemisyjną. Zdobyte kompetencje zwiększą szanse zatrudnienia m.in. w:
- przedsiębiorstwach działających w obszarze nowoczesnych technologii,
- branży odnawialnych źródeł energii (OZE),
- sektorze zielonej gospodarki i ochrony środowiska.
Umiejętności te pozwolą m.in. na:
- tworzenie i prowadzenie kanałów YouTube dla firm z sektora zielonej gospodarki,
- produkcję i edycję treści wideo z uwzględnieniem aspektów energooszczędności i zrównoważonej konsumpcji,
- przygotowanie kampanii reklamowych wspierających inicjatywy ekologiczne.
Forma szkolenia
- Czas trwania: 16 godzin (11 h praktycznych, 3 h teoretycznych, 1 h walidacja,1 h przerwy),
- Tryb: zdalne w czasie rzeczywistym (platforma ClickMeeting),
Walidacja kwalifikacji
Na zakończenie szkolenia zostanie przeprowadzona walidacja przeprowadzona w standardzie MY PERSONALITY SKILLS® potwierdzająca:
- nabycie kwalifikacji : „Specjalista ds. content marketingu z elementami zrównoważonego rozwoju”
Certyfikaty zostaną przesłane do uczestników pocztą tradycyjną po pozytywnej weryfikacji wyników egzaminów.
___________________________
Program szkolenia
Dzień 1
- Wprowadzenie do platformy Youtubena na przykładzie promowania technologii i inicjatyw ekologicznych sprzyjających ochronie środowiska -przykłady dla branż OZE
- Wprowadzenie do tematyki (pre test) oraz omówienie celów szkolenia
- Znaczenie YouTube w marketingu i biznesie.
- Przegląd typów treści na YouTube. - przykłady treści nastawione na zieloną gospodarkę i branżę OZE
- Wyjaśnienie jak działa algorytm Youtube.
- Tworzenie strategii marketingowej kanału YouTube z uwzględnieniem tworzenia treści promujących inicjatywy ekologiczne, sprzyjające ochronie środowiska
- Definiowanie celu kanału
- Określenie grupy docelowej.
- Identyfikacja wizualna kanału.
- Kluczowe wskaźniki efektywności ekologicznej kampanii marketingowej (wykład, zadanie w grupach, przykłady pomiarów efektywności ekologicznych)
- Monitorowanie wyników kampanii i interpretacja danych - (wykład)
- Tworzenie kampanii reklamowej dla wybranej firmy z obszaru odnawialnych źródeł energii (warsztaty, praca indywidualna)
- Planowanie treści skierowanej do branży OZE
- Planowanie harmonogramu treści.
- Praktyczne ćwiczenia: tworzenie planu treści z aspektami i ochrony środowiska oraz OZE
- Tworzenie ekologicznych treści promujące odnawialne źródła energii, gospodarkę obiegu zamkniętego
- Tworzenie konta i podstawowe ustawienia kanału
- Zakładanie konta YouTube.
- Ustawienia kanału.
- Research treści z uwzględnieniem tworzenia treści promujących inicjatywy ekologicznych
- Produkcja treści wideo w oparciu m.in o energooszczędność -działania na rzecz rozwoju zrównoważonej konsumpcji i produkcji.
- Proces tworzenia treści na Youtube.
- Wybór sprzętu do nagrywania: kamer, mikrofonów, oświetlenia w oparciu m.in o energooszczędność -działania na rzecz rozwoju zrównoważonej konsumpcji i produkcji.
- Analiza zużycia energii podczas tworzenia filmu, nagrywania, tworzenia kamapnii reklamowej
- Konfiguracja sprzętu i przydatnych aplikacji.
- Tworzenie filmu: nagrywanie wideo skierowanej do branży OZE
- Wpływ niewłaściwego zarządzania danymi i ich wpływ na wzrost zużycia energii oraz śladu węglowego
- Zrównoważone zarządzanie produkcją treści wideo, minimalizacja zużycia energii w centrach danych, bezpieczna utylizacja urządzeń elektronicznych
- Automatyzacja tworzenia treści i projektów przyjaznych środowisku – wykład, zadania w grupach
Dzień 2
- Edycja wideo i przygotowanie do publikacji w oparciu m.in o energooszczędność -działania na rzecz rozwoju zrównoważonej konsumpcji i produkcji
- Przegląd popularnych programów do edycji.
- Techniki montażu: cięcia, napisy, przejścia, korekcja kolorów.
- Edycja komputerowa i edycja mobilna.
- Praktyczne ćwiczenia: edycja nagranych filmów.
- Tworzenie miniaturek, dodawanie opisów i optymalizacja ustawień SEO na YouTube.
- Tworzenie miniaturek i w oparciu m.in o energooszczędność -działania na rzecz rozwoju zrównoważonej konsumpcji i produkcji
- Przygotowanie do publikacji w oparciu m.in o energooszczędność -działania na rzecz rozwoju zrównoważonej konsumpcji i produkcji
- Analiza wyników i optymalizacja treści w branży OZE, Charakterystyka postaw proekologicznych w środowisku pracy
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Wprowadzenie do platformy YouTube na przykładzie promowania technologii i inicjatyw ekologicznych sprzyjających ochronie środowiska-przykłady dla branż OZE. (Prezentacja i współdzielenie ekranu) | Prowadzący Krzysztof Wieczorek | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Przerwa kawowa | Prowadzący Krzysztof Wieczorek | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Tworzenie strategii marketingowej kanału YouTube z uwzględnieniem tworzenia treści promujących inicjatywy ekologiczne (Prezentacja i współdzielenie ekranu) | Prowadzący Krzysztof Wieczorek | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:10 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:50 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Planowanie treści skierowanej do branży OZE, promowanie zrównoważonego rozwoju (Prezentacja i współdzielenie ekranu) | Prowadzący Krzysztof Wieczorek | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Tworzenie konta i podstawowe ustawienia kanału ( współdzielenie ekranu) | Prowadzący Krzysztof Wieczorek | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 Przerwa obiadowa | Prowadzący Krzysztof Wieczorek | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:20 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Research treści z uwzględnieniem tworzenia treści promujących inicjatywy ekologicznych (współdzielenie ekranu) | Prowadzący Krzysztof Wieczorek | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:20 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Produkcja treści wideo w oparciu m.in o energooszczędność -działania na rzecz rozwoju zrównoważonej konsumpcji i produkcji. (Prezentacja i współdzielenie ekranu) | Prowadzący Krzysztof Wieczorek | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Edycja wideo i przygotowanie do publikacji w oparciu m.in o energooszczędność -działania na rzecz rozwoju zrównoważonej konsumpcji i produkcji (współdzielenie ekranu) | Prowadzący Krzysztof Wieczorek | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Przerwa kawowa | Prowadzący Krzysztof Wieczorek | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Tworzenie miniaturek w oparciu m.in o energooszczędn ość -działania na rzecz rozwoju zrównoważonej konsumpcji i produkcji (współdzielenie ekranu) | Prowadzący Krzysztof Wieczorek | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:10 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:50 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 Przerwa obiadowa | Prowadzący Krzysztof Wieczorek | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:20 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Przygotowanie do publikacji w oparciu m.in o energooszczędność -działania na rzecz rozwoju zrównoważonej konsumpcji i produkcji (współdzielenie ekranu) | Prowadzący Krzysztof Wieczorek | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:20 | Godzina zakończenia 14:20 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Analiza wyników i optymalizacja treści w branży OZE, Charakterystyka postaw proekologicznych w środowisku pracy (współdzielenie ekranu) | Prowadzący Krzysztof Wieczorek | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:20 | Godzina zakończenia 14:50 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Walidacja usługi - test za pomocą narzędzi cyfrowych ( test) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:50 | Godzina zakończenia 15:50 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Podsumowanie szkolenia Sesja Q&A i dyskusja na temat dalszego rozwoju kanałów (prezentacja) | Prowadzący Krzysztof Wieczorek | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:50 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:10 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 240,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 240,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 265,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 265,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 183,75 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 183,75 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 153,75 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 153,75 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Krzysztof Wieczorek
Content Creator, który swoją przygodę z platformą Youtube rozpoczął w 2015 roku. Od 2020 roku współpracuje z Polskim Funduszem Multimedialnym i stale zarządza kanałami Youtube dla firm z branży Odnawialnych Źródeł Energii oraz branż Finansowych. Dzięki jego wiedzy i zaangażowaniu, wiele z tych kanałów odnosi znaczące sukcesy, przyciągając szeroką widownię. Oprócz współpracy z firmami, Krzysztof prowadzi również popularne social media o charakterze rozrywkowym, które generują miliony wyświetleń, co świadczy o jego umiejętnościach w kreowaniu angażującego contentu. Od 2020 roku stale szkoli pracowników z zakresu marketingu i social media.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Prezentacja, materiały VOD, e-podręcznik
Informacje dodatkowe
Po szkoleniu Uczestnicy otrzymują zaświadczenie ukończenia szkolenia.
Szkolenie kończy się egzaminem w standardzie MY PERSONALITY SKILLS® - instytucją prowadząca walidację i certyfikację jest Fundacja My Personality Skills
Usługa szkoleniowa jest zwolniona z VAT zgodnie z podstawą prawną:
§ 3 ust.1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 roku w sprawie zwolnień od podatku towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień. (Dz.U. 2025 poz. 832)
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie odbędzie się na platformie ClickMeeting.
Jakie są wymagania sprzętowe oraz oprogramowania ?
Wymagania, które muszą zostać spełnione:
- komputer lub laptop z dostępem do Internetu , kamerką i mikrofonem
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy);
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej);
- System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 11), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza internetowego
Rodzaj połączenia | Uczestnik |
Dźwięk | 512 kbps |
Dźwięk + obraz SD | 512 kbps + 1 Mbps |
Dźwięk + obraz HD | 512 kbps + 2 Mbps |
Współdzielenie ekranu (Tryb LiteQ) | 2 Mbps |
Współdzielenie ekranu (Tryb HighQ) | 2 – 5 Mbps |
Współdzielenie ekranu (oparte na przeglądarce) | 1 – 4 Mbps |
Ponieważ ClickMeeting jest platformą opartą na przeglądarce, wymagane jest korzystanie z Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge (Chromium), Yandex lub Opera. Pamiętaj, aby korzystać z najaktualniejszej oficjalnej wersji wybranej przeglądarki.
ClickMeeting współpracuje z wszystkimi wbudowanymi w laptopy kamerami oraz większością kamer internetowych.
Aby móc korzystać z usługi na urządzeniach mobilnych, konieczne może być pobranie odpowiedniej aplikacji w iTunes App Store lub Google Play Store. Do korzystania z usługi w pełnym zakresie dźwięku i obrazu, konieczne jest posiadanie kamery internetowej, mikrofonu lub zestawu słuchawkowego, lub głośników podłączonych do urządzenia i rozpoznanych przez Twoje urządzenie i nie powinny być one jednocześnie używane przez żadną inną aplikację.
Uczestnicy nie muszą tworzyć konta ClickMeeting, aby dołączyć do usługi. Zostaną zaproszeni poprzez zaproszenie e-mail z linkiem przekierowującym do pokoju szkoleniowego.
Okres ważności linku aktywacyjnego - od momentu rozpoczęcia szkolenia do momentu zakończenia szkolenia
Podstawą do rozliczenia usługi jest wygenerowanie z sytemu raportu, umożlwiającego identyfikację wszystkich uczestników, oraz zastosowanego narzędzia.