Wykorzystanie sztucznej inteligencji w pracy nauczyciela – szkolenie praktyczne.
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w pracy nauczyciela – szkolenie praktyczne.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Aplikacje biznesowe
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do nauczycieli wszystkich poziomów edukacji, zarówno szkół podstawowych, jak i średnich, którzy chcą poznać praktyczne zastosowanie sztucznej inteligencji w codziennej pracy dydaktycznej. Uczestnicy mogą mieć różne doświadczenie w pracy z technologiami cyfrowymi – od początkujących po osoby zaawansowane w korzystaniu z narzędzi edukacyjnych online. Szkolenie adresowane jest do nauczycieli odpowiedzialnych za przygotowanie materiałów edukacyjnych, prowadzenie lekcji, ocenianie uczniów oraz monitorowanie ich postępów. Uczestnicy powinni posiadać podstawową wiedzę obsługi komputera i programów biurowych oraz chęć rozwijania kompetencji w zakresie nowoczesnych technologii edukacyjnych. Szkolenie pozwoli nauczycielom automatyzować rutynowe zadania, tworzyć atrakcyjne materiały dydaktyczne i wprowadzać uczniów w świat AI w sposób świadomy i bezpieczny.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji14-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik po szkoleniu będzie potrafił samodzielnie wykorzystywać narzędzia sztucznej inteligencji do automatyzacji zadań edukacyjnych, projektować i tworzyć różnorodne materiały dydaktyczne (prezentacje, quizy, mapy myśli), efektywnie formułować prompty, oceniać i weryfikować wyniki generowane przez AI, wprowadzać uczniów w świat AI w sposób bezpieczny i świadomy oraz samodzielnie rozwijać swoje kompetencje w zakresie edukacyjnego wykorzystania AI.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje podstawowe pojęcia i zastosowania sztucznej inteligencji w edukacji. | Kryteria weryfikacji Wymienia narzędzia AI wykorzystywane w pracy nauczyciela | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia obszary edukacyjne, w których AI wspiera proces dydaktyczny. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik wyjaśnia rolę promptowania w efektywnej pracy z AI. | Kryteria weryfikacji Określa elementy skutecznego promptu (rola, cel, kontekst, dane, format). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Analizuje przykładowe prompty i wskazuje elementy wymagające poprawy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik projektuje i tworzy materiały edukacyjne przy wsparciu AI. | Kryteria weryfikacji Przygotowuje prezentację lub quiz z wykorzystaniem narzędzia AI. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Integruje w materiałach różne formaty treści (tekst, grafika, audio, wideo). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik monitoruje i koryguje wyniki generowane przez AI. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje nieścisłości lub błędy w wygenerowanych treściach. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Stosuje metody weryfikacji oryginalności treści uczniowskich i materiałów AI. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Uczestnik prowadzi dyskusję z uczniami na temat zastosowania AI w edukacji w sposób etyczny i świadomy. | Kryteria weryfikacji Moderuje rozmowę, zachęcając uczniów do krytycznego myślenia o AI | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Tytuł: Wykorzystanie sztucznej inteligencji w pracy nauczyciela – szkolenie praktyczne.
Forma świadczenia usługi: stacjonarna
Czas trwania usługi: 10 godzin dydaktycznych
Godziny realizacji: 9:00 do 16:30
Teoria: 4 godziny dydaktyczne
Praktyka: 4 godziny dydaktyczne
Przerwy: 2 godziny dydaktyczne wliczone w czas szkolenia
Cele szkolenia:
Uczestnik po szkoleniu będzie potrafił samodzielnie wykorzystywać narzędzia sztucznej inteligencji do automatyzacji zadań edukacyjnych, projektować i tworzyć różnorodne materiały dydaktyczne (prezentacje, quizy, mapy myśli), efektywnie formułować prompty, oceniać i weryfikować wyniki generowane przez AI, wprowadzać uczniów w świat AI w sposób bezpieczny i świadomy oraz samodzielnie rozwijać swoje kompetencje w zakresie edukacyjnego wykorzystania AI.
Grupa docelowa:
Szkolenie skierowane jest do nauczycieli wszystkich poziomów edukacji, zarówno szkół podstawowych, jak i średnich, którzy chcą poznać praktyczne zastosowanie sztucznej inteligencji w codziennej pracy dydaktycznej. Uczestnicy mogą mieć różne doświadczenie w pracy z technologiami cyfrowymi – od początkujących po osoby zaawansowane w korzystaniu z narzędzi edukacyjnych online. Szkolenie adresowane jest do nauczycieli odpowiedzialnych za przygotowanie materiałów edukacyjnych, prowadzenie lekcji, ocenianie uczniów oraz monitorowanie ich postępów. Uczestnicy powinni posiadać podstawową wiedzę obsługi komputera i programów biurowych oraz chęć rozwijania kompetencji w zakresie nowoczesnych technologii edukacyjnych. Szkolenie pozwoli nauczycielom automatyzować rutynowe zadania, tworzyć atrakcyjne materiały dydaktyczne i wprowadzać uczniów w świat AI w sposób świadomy i bezpieczny.
Liczba osób: max 20 uczestników
Terener i walidator:
W ramach realizacji usługi zachowany jest wyraźny podział ról trenera i walidatora, zgodnie z wymaganiami systemu BUR.
Trener odpowiada za przygotowanie i przeprowadzenie procesu edukacyjnego, w tym za wsparcie uczestników w osiąganiu założonych efektów uczenia się oraz za zebranie wymaganych dowodów i deklaracji uczestników.
Walidator nie uczestniczy w procesie szkoleniowym i nie wpływa na sposób przygotowania dokumentacji. Jego zadaniem jest niezależna ocena efektów uczenia się osiągniętych przez uczestników, na podstawie przekazanych materiałów. Ocena ta odbywa się zgodnie z przyjętymi standardami walidacji, przy zachowaniu pełnej neutralności i obiektywizmu.
Zakres tematyczny szkolenia:
Ramowy program dnia szkoleniowego
- Wprowadzenie do AI w edukacji
- Czym jest AI i jakie ma zastosowania w edukacji
- Zaufanie i przewidywalność pracy z AI
- Podstawy wykorzystania AI w automatyzacji zadań edukacyjnychEfektywne promptowanie: zasady, struktury, schematy
- 5 zasad skutecznego promptowania
- Prompt chaining i jego zastosowanie w zadaniach edukacyjnych
- Tworzenie materiałów edukacyjnych z AIPrezentacje: Gamma.app, Kimi.ai, Google Slides, PowerPoint
- Testy i quizy z ChatGPT
- Budowanie bazy wiedzy w NotebookLM: fiszki, quizy, mapy myśli, podsumowania audio/video
- Research i przygotowanie materiałów dla nowych tematów
- Wyszukiwanie informacji i weryfikacja źródeł
- Analiza oryginalności treści i detekcja AI
Metody szkoleniowe:
- Wykłady teoretyczne.
- Prezentacja multimedialna
- Ćwiczenia praktyczne
- Konsultacje indywidualne i grupowe
- Dyskusje grupowe: Rozwiązywanie problemów i analiza przypadków.
Weryfikacja efektów uczenia się:
- Test wiedzy (pre- i post-test)
- Feedback od prowadzącego
- Test walidacyjny
- Ankieta ewaluacyjna
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Wprowadzenie do AI w edukacji, omówienie podstawowych pojęć, zastosowań i roli AI w automatyzacji zadań dydaktycznych | Prowadzący Antoni Dmowski | Data realizacji zajęć 15-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Przerwa | Prowadzący Antoni Dmowski | Data realizacji zajęć 15-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 09:55 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Podstawy efektywnego promptowania, zasady, struktury, 5 kluczowych elementów skutecznego promptu w pracy nauczyciela | Prowadzący Antoni Dmowski | Data realizacji zajęć 15-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:55 | Godzina zakończenia 10:40 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Prompt chaining, dzielenie zadań na kroki, łączenie promptów w kontekście edukacyjnym, praktyczne przykłady zastosowania | Prowadzący Antoni Dmowski | Data realizacji zajęć 15-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:40 | Godzina zakończenia 11:25 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Przerwa | Prowadzący Antoni Dmowski | Data realizacji zajęć 15-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:25 | Godzina zakończenia 11:35 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Tworzenie materiałów edukacyjnych z AI, przygotowanie prezentacji i quizów z wykorzystaniem narzędzi online | Prowadzący Antoni Dmowski | Data realizacji zajęć 15-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:35 | Godzina zakończenia 12:20 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Przerwa | Prowadzący Antoni Dmowski | Data realizacji zajęć 15-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 12:50 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Budowanie własnej bazy wiedzy w NotebookLM, tworzenie fiszek, map myśli oraz podsumowań audio i wideo | Prowadzący Antoni Dmowski | Data realizacji zajęć 15-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:50 | Godzina zakończenia 13:35 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Research i przygotowanie materiałów dla nowych tematów, weryfikacja źródeł i detekcja AI w pracach uczniów | Prowadzący Antoni Dmowski | Data realizacji zajęć 15-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:35 | Godzina zakończenia 14:20 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 Wprowadzanie uczniów w świat AI, strategie nauczania i praktyczne przykłady pracy z klasą | Prowadzący Antoni Dmowski | Data realizacji zajęć 15-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:20 | Godzina zakończenia 15:05 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Alternatywy dla ChatGPT, testowanie Claude, Gemini, Copilot i Perplexity, porównanie funkcji i przydatności w edukacji | Prowadzący Antoni Dmowski | Data realizacji zajęć 15-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:05 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:55 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 210,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 210,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Antoni Dmowski
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje kompletny skrypt szkoleniowy zawierający najważniejsze informacje i materiały omawiane podczas zajęć.
Warunki uczestnictwa
Niezbędnym warunkiem uczestnictwa w szkoleniach i doradztwie, które dofinansowane są z funduszy europejskich jest założenie konta indywidualnego, a później firmowego w Bazie Usług Rozwojowych. Następnie zapis na wybrane szkolenie za pośrednictwem Bazy Usług Rozwojowych, spełnienie warunków przedstawionych przez danego Operatora, który dysponuje funduszami. Złożenie dokumentów o dofinansowanie do usługi rozwojowej u Operatora Usługi, zgodnie z wymogami jakie określił.
Ponadto niezbędnym warunkiem do nabycia kompetencji jest pełnoletność, wykształcenie co najmniej średnie, wypełnienie testu wiedzy lub odbycie rozmowy kwalifikacyjnej przed i po szkoleniu.
Informacje dodatkowe
Planujemy dwie 10 minutowe przerwy pomiędzy modułami oraz jedną 30 minutową. Usługa jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%.W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%.Podstawa: §3 ust. 1 pkt. 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz szczegółowych warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. z 2018 r., poz. 701).
Warunkiem zaliczenia jest napisanie pre i post testów oraz testu walidacyjnego.
Uczestnictwo w min. 80% zajęć liczone na podstawie listy obecności w każdym dniu szkolenia.
Uczestnicy są świadomi, że usługa realizowana z dofinansowaniem może podlegać monitoringowi ze strony Operatora lub PARP i wyrażają zgodę na jego przeprowadzenie.
Uczestnik otrzyma zaświadczenie ze szkolenia.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi