Indywidualny kurs języka norweskiego. Tryb zdalny - 60 lekcji x 45 minut. Poziom A1.2 oraz A2.1. Materiały do nauki w cenie kursu.
Indywidualny kurs języka norweskiego. Tryb zdalny - 60 lekcji x 45 minut. Poziom A1.2 oraz A2.1. Materiały do nauki w cenie kursu.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Języki europejskie
- Grupa docelowa usługi
Kurs skierowany jest do osób dorosłych: uczących się, pracujących lub poszukujących pracy, które chcą rozpocząć naukę języka norweskiego od podstaw. Kurs jest skierowany do osób, które zrealizowały pierwszy moduł kursu - A1.1 i chcą kontynuować naukę języka norweskiego.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji05-12-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi60
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje do posługiwania się językiem norweskim w zakresie sprawności czytania, pisania, słuchania oraz mówienia na poziomie A1.2 oraz A2.1 zgodnie z Europejskim Systemem Opisu Kształcenia Językowego (CEFR).Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Rozpoznaje i używa proste zdania i często używane wyrażenia związane z obszarami życia codziennego (np. pory roku, samopoczucie, zakupy, nauka norweskiego). | Kryteria weryfikacji Przeprowadza prostą rozmowę dotyczącą tematów życia codziennego (np. jak się czuję?, co chcę kupić?, gdzie mieszkam?, jakie jest moje mieszkanie?). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia podstawowe słowa i proste zwroty (np. pogoda i pory roku, zakupy w sklepie, u lekarza, samopoczucie). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Wykorzystuje poznane słownictwo w podstawowych sytuacjach społecznych,(np. rozmowa o pogodzie, pytanie o samopoczucie, wizyta u lekarza). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Tworzy proste wypowiedzi pisemne, dotyczące podstawowych zagadnień i słownictwa dotyczącego życia codziennego. | Kryteria weryfikacji Korzysta w prostych wypowiedziach pisemnych z podstawowego zasobu słów i zwrotów związanych z życiem codziennym (np. pisanie prostych wiadomości: SMS, e-mail, pocztówka). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Stosuje proste, podstawowe struktury gramatyczne w krótkich wypowiedziach pisemnych, (np. stosuje czasy "presens" i "presens perfektum"). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Posuguje się podstawowym czasem przeszłym ("preteritum"). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Czyta ze zrozumieniem proste teksty obejmujące poznane słownictwo,wyrażenia i zagadnienia gramatyczne. | Kryteria weryfikacji Czyta ze zrozumieniem krótkie, proste zdania (np. proste instrukcje od lekarza). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje podstawowe słownictwo i poznane zwroty (np. części ciała, miejsca zamieszkania, zakupy i spotkania). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Tłumaczy podstawowe informacje o osobach i miejscach w prostych tekstach (np. opisywanie mieszkań, objawów u lekarza, zakresu swoich obowiązków zawodowych). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Porozumiewa się w rutynowych sytuacjach wymagających bezpośredniej wymiany informacji na znane tematy. | Kryteria weryfikacji Informuje o tym jak się czuje, podaje podstawowe informacje (np. dotyczące miejsca zamieszkania, zdrowia, nauki norweskiego). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Korzysta z czasowników modalnych (musieć, umieć, potrafić). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Stosuje słownictwo związane z rodziną, zdrowiem, stylem życia, edukacją, pracą oraz czasem wolnym. | Kryteria weryfikacji Aktywnie używa poznanego słownictwa w ćwiczeniach pisemnych i ustnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Rozpoznaje i stosuje podstawowe struktury gramatyczne (czas teraźniejszy, przeszły, perfektum, tryb rozkazujący, zaimki dzierżawcze i zwrotne, spójniki, przymiotniki i ich stopniowanie). | Kryteria weryfikacji Poprawnie stosuje struktury gramatyczne w mowie i piśmie, także w nowych kontekstach. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Przeprowadza proste rozmowy na codzienne tematy (np. o rodzinie, zdrowiu, pracy, hobby, edukacji). | Kryteria weryfikacji Bierze udział w dialogach i scenkach, tworzy wypowiedzi ustne na tematy kursowe. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Udziela rad, zaprasza, opisuje doświadczenia i sytuacje z przeszłości, wyraża potrzeby i preferencje. | Kryteria weryfikacji Formułuje porady, zaproszenia, opisy – samodzielnie lub z pomocą. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Komunikuje główny sens prostych tekstów pisanych i mówionych na znane tematy. | Kryteria weryfikacji Odpowiada na pytania do tekstów i nagrań, wykonuje zadania na rozumienie. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Tłumaczy konkretne informacje z dialogów, instrukcji, ogłoszeń czy opisów sytuacji. | Kryteria weryfikacji Opracowuje konkretne informacje z materiałów audio i tekstowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wykazuje otwartość na różnice kulturowe i potrafi o nich mówić w kontekście Norwegii i swojego kraju. | Kryteria weryfikacji Porównuje aspekty kulturowe Norwegii i Polski, komentuje je w prosty sposób. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestniczy w prostych rozmowach formalnych (np. wizyta u lekarza, rozmowa kwalifikacyjna). | Kryteria weryfikacji Odgrywa proste rozmowy formalne zgodnie z modelem, stosując adekwatny język. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Podstawy języka norweskiego - Moduł A1.2.
Suma: 30 godzin dydaktycznych po 45 minut, realizowanych w systemie łączonym, gdzie jedna lekcja - 90minut. W sumie15 spotkań po 90min. każde.
Po zakończeniu Modułu A1.2 istnieje możliwość kontynuacji nauki - Moduł A2.1.
Moduły: A1.1 i A1.2 stanowią całośc kursu obejmującego poziom A1 zgodnie z CEFR (Europejskim Systemem Opisu Kształcenia Językowego).
Przerwy nie są wliczone w czas usługi rozwojowej.
Podana liczba godzin zawiera rownież proces walidacji.
Zakres tematyczny szkolenia:
Tydzień 1: Pogoda, pory roku i samopoczucie
(Kapittel 7 start)
Lekcja 1-2:
Pogoda i pory roku w Norwegii i w kraju pochodzenia.
Jest zimno. Pada deszcz.
Słownictwo: miesiące, dni, kolory, pory roku.
Liczebniki porządkowe.
Lekcja 3-4:
Jak się czujesz? Wyrażenia stanu zdrowia i samopoczucia.
Czuję się dobrze/źle.
Przymiotniki – podstawowe użycie.
Tydzień 2: Święta i pisanie wiadomości
Lekcja 5-6:
Święta rodzinne i uroczystości.
Pisanie prostych wiadomości: SMS, e-mail, pocztówka.
Powtórzenie i ćwiczenia z Kapittel 7.
Lekcja 7-8:
(Kapittel 8 start)
Zakupy odzieżowe – ubrania, kolory, rozmiary.
Potrzebuję nowych ubrań. Są za małe.
Przymiotniki, forma określona i nieokreślona.
Tydzień 3: Zakupy i rozmowy
Lekcja 9-10:
Dialogi w sklepie: pytanie o pomoc, opinie.
Odczytywanie ogłoszeń i prostych artykułów.
Czasowniki modalne: må, vil, skal.
Lekcja 11-12:
Telefon i zaproszenia: Chcesz dołączyć do nas w mieście?
Słownictwo związane z zakupami i spotkaniami.
Ćwiczenia z dotychczas poznanymi strukturami gramatycznymi.
Tydzień 4: Dom i mieszkanie
(Kapittel 9 start)
Lekcja 13-14:
Rodzaje mieszkań, pomieszczenia i meble.
Moje mieszkanie ma 2 sypialnie.
Słownictwo: łazienka, kuchnia, salon itd.
Lekcja 15-16:
Przeprowadzka – rozmowy o nowym miejscu.
Pisanie listy rzeczy do zrobienia, zaproszenia.
Czasy: presens i presens perfektum.
Tydzień 5: Utrwalenie Kapittel 9 / Start zdrowie
Lekcja 17-18:
Powtórka: słownictwo z domu, przyimki (w, nad, pod).
Ćwiczenia ustne i pisemne.
Mini-dialogi: opisy mieszkań.
Lekcja 19-20:
(Kapittel 10 start)
Zdrowie i ciało: Boli mnie brzuch.
Słownictwo: części ciała, objawy, lekarstwa.
Konstrukcje krótkich odpowiedzi.
Tydzień 6: U lekarza i zdrowy styl życia
Lekcja 21-22:
Rozmowa u lekarza – umawianie wizyty, opisywanie objawów.
Czytanie prostych instrukcji (lekarstwa, zasady).
Przysłówki częstotliwości.
Lekcja 23-24:
Jak dbać o zdrowie – ruch, dieta, odpoczynek.
Powtórzenie czasowników i przysłówków.
Ćwiczenia ze słuchu.
Tydzień 7: Praca i edukacja
(Kapittel 11 start)
Lekcja 25-26:
Zawody – opis obowiązków.
Pracuję jako elektryk.
Miejsca pracy. Czas przeszły: preteritum.
Lekcja 27-28:
Edukacja w Norwegii i w kraju pochodzenia.
Studiuję w Bergen.
Mówienie o planach i marzeniach zawodowych.
Tydzień 8: Powtórka i test
Lekcja 29-30:
Powtórzenie kluczowych tematów z lekcji z całego modułu A1.2. Ćwiczenia ustne i pisemne: prezentacje, dialogi.
Walidacja efektów uczenia się. Test podsumowujący poziom A1.2, analiza wyników, indywidualne wskazówki.
Kurs języka norweskiego - Moduł A2.1. (podstawowy wyższy)
Suma: 30 godzin dydaktycznych po 45 minut, realizowanych w systemie łączonym, gdzie jedna lekcja - 90minut. W sumie 15 spotkań, każde po 90min.
Po zakończeniu Modułu A2.1 istnieje możliwość kontynuacji nauki - Moduł A2.2.
Moduły: A2.1 i A2.2 stanowią całośc kursu obejmującego poziom A2 zgodnie z CEFR (Europejskim Systemem OpisuKształceniaJęzykowego).
Przerwy nie są wliczone w czas usługi rozwojowej.
Podana liczba godzin zawiera rownież proces walidacji.
Zakres tematyczny szkolenia:
Lekcja | Temat | Zakres materiału i aktywności |
1-2 Kapittel 4. "Ny i Norge". | Rodzina i wspólnota – wprowadzenie. | Temat: Moja rodzina. Słownictwo: członkowie rodziny. Gramatyka: zaimki dzierżawcze (min, din, vår). |
3-4 | Forma określona i zaimki dzierżawcze. | Gramatyka: forma określona po zaimkach. Ćwiczenia ustne: przedstawianie swojej rodziny. |
5-6 | Sąsiedzi i mieszkanie. | Temat: sąsiedztwo i mieszkanie. Słownictwo: dom, mieszkanie, sąsiad. Gramatyka: przymiotniki – stopień równy. |
7-8 | Prace społeczne i wspólnota. | Temat: wspólne działania. Rozumienie tekstu. Gramatyka: przymiotniki – rodzaj nijaki i liczba mnoga. |
9-10 | Środowisko i wolontariat. | Temat: recykling, odpady. Gramatyka: stopniowanie przymiotników (stopień wyższy i najwyższy). |
11-12 | Powtórzenie i konwersacje. | Podsumowanie słownictwa i struktur z lekcji: 1-10 (Kapittel 4 "Ny i Norge"). Ćwiczenia ustne i zadania grupowe. |
13-14 Kapittel 5 "Ny i Norge". | Ciało i zdrowie – wprowadzenie. | Temat: części ciała, dolegliwości. Gramatyka: czasowniki zwrotne (jeg føler meg...). |
15-16 | W przychodni zdrowia. | Temat: objawy chorób. Gramatyka: czas teraźniejszy i przeszły. Dialogi: wizyta u lekarza. |
17-18 | Styl życia i zdrowe nawyki. | Temat: dieta i aktywność. Gramatyka: przysłówki częstotliwości (alltid, ofte...). |
19-20 | Udzielanie rad i tryb rozkazujący. | Gramatyka: tryb rozkazujący. Ćwiczenia ustne: udzielanie rad zdrowotnych. |
21-22 | Czas przeszły złożony (perfektum). | Gramatyka: perfektum. Ćwiczenia ustne: Co zrobiłeś dla zdrowia? |
23-34 | Powtórzenie – dialogi i scenki. | Zastosowanie: czasowniki zwrotne, perfektum, tryb rozkazujący w sytuacjach praktycznych. Podsumowanie słownictwa i struktur z lekcji: 11-22 (Kapittel 5 "Ny i Norge"). |
25-26 Kapittel 6 "Ny i Norge". | Przyjaciele i czas wolny – wprowadzenie. | Temat: hobby i relacje. Gramatyka: zaimki osobowe i zwrotne. |
27-28 | Spotkania towarzyskie. | Gramatyka: czasowniki zwrotne w czasie teraźniejszym i przeszłym. Dialogi i zaproszenia. |
29-30 | Zdania podrzędne i spójniki. | Gramatyka: szyk zdania, spójniki (fordi, når, etterpå, samtidig). |
31-32 | Tryb rozkazujący i zwroty konwersacyjne. | Połączenie trybu rozkazującego z zaimkami. Ćwiczenia: tworzenie instrukcji, poleceń. |
33-34 | Ćwiczenia konwersacyjne, reagowanie na różne sytuacje. | Opis obrazka, opowiadanie w czasie teraźniejszym i przeszłym z użyciem spójników. |
35-36 | Powtórzenie – hobby i znajomi. | Zadania ustne i grupowe: planowanie wspólnej aktywności, powtórzenie słownictwa. Podsumowanie słownictwa i struktur z lekcji: 25-34 (Kapittel 6 "Ny i Norge"). |
37-38 Kapittel 7 "Ny i Norge". | Edukacja w Norwegii. | Temat: system szkolny. Słownictwo: typy szkół. Gramatyka: przyimki (på, i). |
39-40 | Edukacja w kraju pochodzenia. | Temat: porównanie systemów edukacji. Gramatyka: czas przeszły prosty i złożony. |
41-42 | Dyplomy, podania, oficjalne dokumenty. | Słownictwo: autoryzacja, dokumenty. Gramatyka: struktura zdań formalnych. |
43-44 | CV i rozmowa o pracę. | Temat: aplikowanie o pracę. Gramatyka: czasowniki w czasie teraźniejszym i perfektum. Ćwiczenia ustne. |
45-46 | Ćwiczenia ustne – scenki utrwalające poznane zagadnienia i słownictwo. | Odgrywanie rozmów kwalifikacyjnych. Strategie komunikacyjne. |
47-48 | Powtórzenie kluczowych tematów z modułu A2.1. | Ćwiczenia ustne i pisemne: prezentacje, dialogi. |
49-50 | Walidacja efektów uczenia się. | Test podsumowujący poziom A2.1, analizawyników, indywidualne wskazówki. |
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 8 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 8 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 133,33 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 133,33 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Sabina Bryś
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
1 godzina usługi to godzina dydaktyczna wynosząca 45 min. Kurs będzie realizowany w blokach 2x45 min. bez przerwy.
Wszystkie zajęcia są prowadzone online, na żywo z lektorem.
Każdy uczeń otrzymuje dostęp do naszej platformy edukacyjnej, gdzie zapewniamy wszystkie, niezbędne do nauki materiały, w tym podręcznik cyfrowy.
Zapisanie się w BUR nie jest jednoznaczne z zarezerwowaniem miejsca na kurs. W celu potwierdzenia dostępności danego kursu oraz ustalenia dalszych czynności, prosimy o kontakt ze szkołą.
Warunki uczestnictwa
W przypadku korzystania z dofinansowania, warunkiem uczestnictwa jest zapisanie się przez BUR wraz z podaniem aktualnego ID wsparcia.
Kurs jest przeznaczony dla osób, które ukończyły 1-szy moduł kursu, tj. A1.1 i chcą kontynuować naukę języka norweskiego.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Na potrzebę lekcji online wymagane jest stabilne łącze internetowe oraz posiadanie słuchawek w celu uniknięcia pogłosu.
Wymagania odnośnie oprogramowania komputera:
Użytkownicy Windows:
- system operacyjny Windows 8 (lub późniejszy)
Użytkownicy Macintosh:
- system operacyjny OS X (lub późniejszy)
Wymagania odnośnie do przeglądarki internetowej:
- Edge, Firefox, Chrome i Safari
- Cookies i Pop-upy włączone (prosimy, aby nie blokować wyskakujących okienek z naszych serwerów)
Przeglądarka internetowa Chrome jest szczególnie zalecana, jednak inne przeglądarki, takie jak Chrome, Safari czy Explorer w zestawieniu z naszą platformą powinny również prawidłowo funkcjonować.