Behawiorysta Zoopsycholog Bazowy/spec.1 st.psy
Behawiorysta Zoopsycholog Bazowy/spec.1 st.psy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaEkologia i rolnictwo / Weterynaria
- Grupa docelowa usługi
Osoby pełnoletnie posiadające wykształcenie średnie. Kurs bazowy -przygotowuje do zawodu od podstaw (nie ma obowiązku posiadania wcześniejszego wykształcenia kierunkowego). Szczególnie polecany absolwentom studiów licencjackich, inżynierskich i magisterskich wszystkich kierunków studiów, a zwłaszcza biologicznych, zootechnicznych i rolniczych. Kurs szczególnie polecany studentom medycyny weterynaryjnej, lekarzom weterynarii i technikom weterynarii, a także groomerom, trenerom i wszelkim innym zawodom powiązanym z pracą ze zwierzętami jako uzupełnienie wiedzy o zachowaniu zwierząt. Mile widziani wolontariusze udzielający się w schroniskach i fundacjach działających na rzecz bezdomnych zwierząt.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji10-01-2026
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi300
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Dyplomowani Behawioryści-Zoopsycholodzy będą mogli:- prowadzić własną działalność opartą o konsultacje behawioralne
- pracować w schroniskach i lecznicach dla zwierząt
- pracować w ośrodkach szkoleniowych, w hodowlach zwierząt rasowych
- pracować w firmach produkujących artykuły dla zwierząt, sklepach zoologicznych etc.
- udzielać pierwszej pomocy przedmedycznej dla zwierząt
- prowadzenia konsultacji behawioralnych
- ocenić stan zdrowia zwierzęcia
- postawić diagnozy zaburzeń behawioralnych
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik:1.Przeprowadza wywiad behawioralny. 2.Ocenia kondycję i stan zdrowia. 3.Rozpoznaje odhylenia od normy i zaburzenia behawioralne. 4.Opracowuje plan terapii wspierany suplementacją. 5.Przeprowadza terapię. | Kryteria weryfikacji 1.Podczas wywiadu rozróżnia i wyodrębnia odchylenia od normy zgodnie z zasadami i metodologią.2.Przy ocenie kondycji psa, wykorzystuje poznane algorytmy 3.Uzasadnia zalecenia terapeutyczne, poleca suplementy przydatne w procesie terapeutycznym. 4.Przygotowuje dopasowaną do jednostki terapię spójną z diagnozą. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
BZ BAZOWY
Moduł 1 – Teoria
Blok 1 Biologiczne mechanizmy zachowania się zwierząt
Anatomia i fizjologia psów i kotów. Podstawy anatomii i fizjologii psów i kotów Układ pokarmowy. Układ oddechowy. Układ krwionośny. Układ hormonalny. Układ wydalniczy. Układ nerwowy. Układ powłokowy. Układ rozrodczy: żeński i męski. Układ ruchowy. Najważniejsze różnice między gatunkami. (zajęcia online)
Neuropsychologia i biologiczne mechanizmy zachowania się zwierząt. Budowa układu nerwowego.
Podstawy genetyki
Profilaktyka weterynaryjna. Kalendarz szczepień szczeniąt – wg World Small Animal Veterinary Association, program standardowy, program wczesny, program późny. Szczepienie przeciwko wściekliźnie. Szczepienia dodatkowe. Choroby zakaźne; nosówka, parwowiroza, kaszel kenelowy, Zakaźne zapalenie wątroby psów (choroba Rubartha), wścieklizna, białaczka kotów, wirusowe zapalenie nosa i tchawicy kotów, kaliciwiroza kotów, panleukopenia kotów. Profilaktyka przeciw ekto- i endo-pasożytom. Choroby pasożytnicze. Choroby wektorowe (przenoszone przez komary i kleszcze).
Wpływ choroby na zachowanie. Wpływ choroby układowej na zachowanie. Schematy postępowania oraz schematy różnicujące zaburzenia zachowania i choroby. Pojęcie bólu.
Rytmika czynności fizjologicznych. Rola snu.
Hormony i ich działanie. Gruczoły wydzielania wewnętrznego i syntetyzowane przez nie hormony. Wpływ hormonów na zachowanie. Najczęstsze zaburzenia wydzielania gruczołów dokrewnych u zwierząt; niedoczynność tarczycy, nadczynność tarczycy, cukrzyca, choroba Cushinga. Hormonozależne choroby nowotworowe. Różnica pomiędzy kastracją a sterylizacją. Wady i zalety kastracjii sterylizacji.
Pamięć, myślenie, inteligencja.
Emocje (Jaak Panksepp). Learning->wanting->liking system.
Blok 2 Podstawy etologii
Podstawowe pojęcia: behawioryzm, behawior, zachowanie, instynkt, popęd, motywacja, motyw, napięcie motywacyjne, podział popędów, konflikt popędów.
Stres jako stan mobilizacji całego organizmu w koncepcji Sely’ego. Pojęcie homeostazy. Strategie przetrwania i czynności ochronne.
Emocje – Strach, niepokój, lęk i fobia, agresja, terytorializm - biologiczne podstawy.
Pojęcie dobrostanu w świetle obecnego prawa.
Pochodzenie psów i kotów. Proces domestykacji- najnowsze badania. Teoria dominacji- fakty i mity.
Pojęcie temperamentu i osobowości. Metody oceny (C-BARQ, DMA)
Blok 3 Proces uczenia
Rodzaje, procesy i mechanizmy uczenia się. Habituacja.
Warunkowanie klasyczne i instrumentalne. Kwadrat wzmocnień. Pojęcie kary i nagrody. Pozytywność i negatywność kar i nagród. Nabywanie, wygaszanie i samorzutne odnowienie, generalizacja bodźca, różnicowanie bodźców.
Rytualizacja i nawyki.
Wyuczona bezradność.
Teoria uczenia i modyfikacji zachowań
Blok 4 Zachowanie się psów i kotów
Behawior psów: Zoosemiotyka – działanie zmysłów i analiza sygnałów w świecie psów. Ewolucja zachowań i rozwój umysłowy
Behawior kotów: Zoosemiotyka – działanie zmysłów i analiza sygnałów w świecie kotów. Ewolucja zachowań i rozwój umysłowy
Ocena zachowania i stanu emocjonalnego. Bateria testów (ang. test batteries), ocena indywidualna psa za pomocą kwestionariusza(ang. ratings of individual dog), obserwacje prowadzone w warunkach naturalnych (ang. observational tests) oraz ocena eksperta poszczególnych ras (ang. expert ratings of breed prototypes). Wykorzystanie narzędzi diagnostycznych: modelu EMRA (COAPE®),kwestionariusza C-BARQ, kwestionariusz Ethoplanet- Behavioural NEW® (ang.
Needs – Emotions – Welfare
Trening Regulacji Zachowań (Technika BAT)
Analiza zachowania
Blok 5 Rozród psów i kotów
Decyzja o rozmnażaniu.
Uprawnienia jakie daje związek hodowlany.
Dojrzałość płciowa u samców i samic. Fazy cyklu jajnikowego u suki. Fazy cyklu jajnikowego u kotki. Krycie.
Przebieg ciąży u suki. Przebieg ciąży u kotki. Potwierdzenie ciąży.
Poród i jego fazy. Objawy zwiastunowe porodu. Przyczyny ciężkiego porodu. Zaburzenia okresu poporodowego; zapalenie gruczołu sutkowego, wypadnięcie pochwy, tężyczka/rzucawka poporodowa.
Preparaty mleko zastępcze. Postępowanie przy odsadzeniu szczeniąt.
Socjalizacja szczeniąt i kociąt
Blok 6 Problemy behawioralne psów i kotów
Stres – analiza stresorów w życiu codziennym
Rodzaje i przyczyny agresji u psów i kotów.
Strach, lęk, fobie- diagnostyka, przyczyny, leczenie.
OCD- przyczyny, najnowsze doniesienia, leczenie.
Nadpobudliwość- czym w zasadzie jest? Diagnostyka, przyczyny, leczenie
CDS- diagnostyka, przyczyny, leczenie.
Depresja- diagnostyka, przyczyny, leczenie.
Pozostałe zaburzenia behawioralne
Blok 7 Metody pracy z konkretnymi zaburzeniami zachowania: diagnostyka, wywiad, planowanie terapii
Algorytmy postępowania- Formularz Ethoplanet- Behavioral Diagnostic Algorithm BDA®
Przegląd najczęstszych problemów behawioralnych - rozwiązywanie problemów
Analiza przypadków
Metody rozwiązywania problemów
Nosework
Blok 8 Dietetyka
Wpływ diety na zachowanie.
Otyłość i anoreksja – wpływ na zachowanie
Alergie pokarmowe
PICA, koprofagia, polifagia, polidypsja i inne zaburzenia pokarmowe
Behawior pokarmowy- pobieranie pokarmu. Neofilia i neofobia.
Manipulacje dietą & suplementy
Blok 9 Farmakoterapia zaburzeń behawioralnych psów i kotów
Blok 10 Praca behawiorysty- praca z człowiekiem i zwierzęciem. Nauka dialogu.
Moduł 2- Praktyka
Warsztaty
Studium przypadków- diagnostyka i rozwiązywanie problemów.
Zoofizjoterapia: Masaż relaksacyjny. Symptomy dysfunkcji.
Kurs pierwszej pomocy przedmedycznej dla zwierząt towarzyszących- resuscytacja na profesjonalnym fantomie.
Trening rehabilitacyjny- zajęcia praktyczne z psami- technika OP-Przeciwwarunkowanie i odwrażliwianie
Komunikacja psów- ocena sytuacji- analiza filmów
Podstawy pracy z psem –
podstawy naprowadzania, manipulacje środowiskowe, zapobieganie. Schemat zmiany zachowania wg S.Friedman. Kontrolowane prowokowanie sytuacji problematycznej. Nauka zakładania kagańca i przebywania w kagańcu. Nauka zostawania w kojcu/klatce/na posłaniu. Wykorzystanie zabawy w budowaniu relacji z psem. Nauka dobrej zabawy.
Podstawowy ekwipunek behawiorysty – nauka korzystania z przyrządów terapeutycznych i treningowych
Postępowanie w awaryjnych sytuacjach, praca z psem agresywnym
Praktyki zawodowe (konsultacja z klientem jako praktykant) oraz praktyki w schronisku!
BZ Specjalizacja
NAGRANIA WYKŁADÓW W STREFIE E-LEARNINGOWEJ
Moduł 1. Metody wspomagające terapię
1.Podstawy dietetyki.
2.Wpływ diety na zachowanie.
3.Otyłość i anoreksja – wpływ na zachowanie
4.Alergie pokarmowe
5.PICA, koprofagia, polifagia, polidypsja i inne zaburzenia pokarmowe
6.Behawior pokarmowy- pobieranie pokarmu. Neofi lia i neofobia.
7.Manipulacje dietą, suplementy
9.Metody alternatywne i wspomagające terapię.
Moduł 2. Etogram psów
1.Behawior psów.
2.Rozród psów. Decyzja o rozmnażaniu. Uprawnienia jakie daje związek hodowlany. Dojrzałość płciowa u samców i samic. Fazy cyklujajnikowego u suki. Krycie. Przebieg ciąży u suki. Potwierdzenie ciąży. Poród i jego fazy. Objawy zwiastunowe porodu. Przyczynyciężkiego porodu. Zaburzenia okresu poporodowego; zapalenie gruczołu sutkowego, wypadnięcie pochwy, tężyczka/rzucawkapoporodowa. Preparaty mleko zastępcze. Postępowanie przy odsadzeniu szczeniąt. prof. Michał Dzięcioł
3.Pojęcie temperamentu i osobowości. Ocena zachowania i stanu emocjonalnego. Bateria testów (ang. test batteries), ocenaindywidualna psa za pomocą kwestionariusza (ang. ratings of individual dog), obserwacje prowadzone w warunkach naturalnych (ang.observational tests) oraz ocena eksperta poszczególnych ras (ang. expert ratings of breed prototypes). Wykorzystanie narzędzidiagnostycznych: kwestionariusza C-BARQ, kwestionariusz Ethoplanet. Testy temperamentu (DMA, Campbella i inne).
4.Socjalizacja szczeniąt krok po kroku. Trening szczeniąt.
WEBINARY ON-LINE W CZASIE RZECZYWISTYM
Moduł 3. Zaburzenia zachowania psów w teorii
1.Wpływ choroby na zachowanie. Wpływ choroby układowej na zachowanie. Schematy postępowania oraz schematy różnicującezaburzenia zachowania i choroby. Case study.
2.Behawior psów: Zoosemiotyka – działanie zmysłów i analiza sygnałów w świecie psów. Ewolucja zachowań i rozwój umysłowy.Komunikacja człowiek- pies. Przegląd najświeższych badań.
3.Wpływ hormonów na zachowanie. Decyzja o kastracji- wady i zalety.
4.Problemy behawioralne psów.
Braki w socjalizacji.
Załatwianie potrzeb fi zjologicznych w domu.
Stres – analiza stresorów w życiu codziennym.
Rodzaje i przyczyny agresji u psów.
Strach, lęk, fobie- diagnostyka, przyczyny, leczenie.
CCD- przyczyny, najnowsze doniesienia, leczenie.
Nadpobudliwość a reaktywność. Diagnostyka, przyczyny, leczenie.
CDS- diagnostyka, przyczyny, leczenie.
Depresja- diagnostyka, przyczyny, leczenie.
Pozostałe zaburzenia behawioralne (Race syndrome, Idiopatyczne zapalenie móżdżku, „white shaker syndrome” – choroba białychtrzęsących się psów i inne).
ZJAZDY STACJONARNE
Moduł 4. Metody pracy z konkretnymi zaburzeniami
1.Analiza systemów komunikacyjnych psów. Komunikacja psów- ocena sytuacji- analiza filmów.
2.Wywiad, diagnostyka, planowanie terapii, algorytmy postępowania. Schemat zmiany zachowania wg S. Friedman.
3.Studium przypadków- diagnostyka i rozwiązywanie problemów.
4.Trening rehabilitacyjny. Zajęcia praktyczne z psami.
5.Metody modyfikacji zachowań.
– modyfikacje środowiskowe, zmiany w otoczeniu psa, aranżacja bodźców poprzedzających, zapobieganie;
– metody oparte na ekspozycji na bodziec; OP, BAT,
– kontrolowane prowokowanie sytuacji problematycznej.
– praca nad poprawą kompetencji socjalnych: spacer równoległy, spacer socjalizacyjny
6.Farmakoterapia i suplementacja zaburzeń behawioralnych psów. Studium przypadków.
7.Praca behawiorysty- praca z człowiekiem i zwierzęciem. Nauka dialogu. Studium przypadków.
8.Podstawowy ekwipunek behawiorysty – nauka korzystania z przyrządów terapeutycznych i treningowych.
9.Postępowanie w awaryjnych sytuacjach, praca z psem agresywnym.
10.Aktywności wspomagające terapię: Nosework; Mantrailing; HCCR; Zoofizjoterapia: Masaż relaksacyjny. Symptomy dysfunkcji; Podstawy treningu –wybrane elementy
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 33 Wpływ choroby na zachowanie | Prowadzący Martyna Woszczyło | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 33 Zaburzenia behawioralne zwierząt | Prowadzący Martyna Woszczyło | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 33 Dobrostan | Prowadzący Tadeusz Kaleta | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 33 Neuropsychologia / Analizy zachowania | Prowadzący Paweł Boguszewski | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 33 Dobrostan | Prowadzący Tadeusz Kaleta | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 33 Domestykacja | Prowadzący Katarzyna Barłowska | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 33 Prawne aspekty | Prowadzący Mateusz Moryto | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 33 Podstawy marketingu w Pet Biznesie | Prowadzący Agata Kokocińska | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 33 Podstawy treningu. Analiza zachowania zwierząt. Proces terapeutyczny. | Prowadzący Agata Kokocińska | Data realizacji zajęć 31-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 33 Pierwsza Pomoc Przedmedyczna | Prowadzący Katarzyna Barłowska | Data realizacji zajęć 31-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 33 Petsitter. Warsztat OP. Praca z klientem. | Prowadzący Agata Kokocińska | Data realizacji zajęć 01-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 06:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 33 Farmakoterapia | Prowadzący Jolanta Łapińska | Data realizacji zajęć 14-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 06:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 33 Zaburzenia behawioralne | Prowadzący Agata Kokocińska | Data realizacji zajęć 15-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 06:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 33 Podstawy suplementacji zaburzeń behawioralnych | Prowadzący Martyna Woszczyło | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 06:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 33 Pet Biznes | Prowadzący Agnieszka Marzęda | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 33 Zaburzenia behawioralne - kopytne | Prowadzący Agata Kokocińska | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 33 Walidacja (egzamin) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 13-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 33 Zajęcia warsztatowe w schronisku | Prowadzący Agata Kokocińska | Data realizacji zajęć 27-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 06:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 33 Zajęcia warsztatowe w schronisku | Prowadzący Agata Kokocińska | Data realizacji zajęć 28-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 06:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 33 Zajęcia warsztatowe w schronisku | Prowadzący Agata Kokocińska | Data realizacji zajęć 29-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 06:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 33 Wpływ hormonów na zachowanie. Decyzja o kastracji- wady i zalety. Rozród kotów. | Prowadzący Michał Dzięcioł | Data realizacji zajęć 10-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 33 CDS, zaburzenia poznawcze OCD | Prowadzący Jolanta Łapińska | Data realizacji zajęć 10-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 33 Wpływ choroby układowej na zachowanie. Schematy postępowania. | Prowadzący Martyna Woszczyło | Data realizacji zajęć 11-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 33 Braki w socjalizacji. Załatwianie potrzeb fizjologicznych w domu.
Stres – analiza. | Prowadzący Martyna Woszczyło | Data realizacji zajęć 11-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 33 Masaż relaksacyjny. Symptomy dysfunkcji. | Prowadzący Urszula Krawczyk | Data realizacji zajęć 12-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 33 Farmakoterapia i suplementacja zaburzeń behawioralnych psów, cz.1 | Prowadzący Martyna Woszczyło | Data realizacji zajęć 12-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 33 Aktywności wspomagające terapię: Nosework | Prowadzący Agata Kokocińska | Data realizacji zajęć 17-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 33 Farmakoterapia i suplementacja zaburzeń behawioralnych psów, cz.2 | Prowadzący Martyna Woszczyło | Data realizacji zajęć 17-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 33 Behawior psów: Zoosemiotyka – działanie zmysłów i analiza sygnałów w świecie psów. Analiza systemów komunikacyjnych psów. Studium przypadków. | Prowadzący Agata Kokocińska | Data realizacji zajęć 18-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 33 Trening rehabilitacyjny. Zajęcia praktyczne z psami. | Prowadzący Agata Kokocińska | Data realizacji zajęć 18-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 31 z 33 Praca behawiorysty- praca z człowiekiem i zwierzęciem. Nauka dialogu. | Prowadzący Agata Kokocińska | Data realizacji zajęć 19-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 32 z 33 Podstawowy ekwipunek behawiorysty – nauka korzystania z przyrządów. | Prowadzący Agata Kokocińska | Data realizacji zajęć 19-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 33 z 33 Walidacja (egzamin) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 13 450,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 13 450,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 44,83 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 44,83 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Agata Kokocińska
Etolog, zoopsycholog i trener zwierząt. Założycielka Ethoplanet, Etologicznego CentrumSzkoleniowo-Doradczego. Prezes Stowarzyszenia Zoopsychologów, Trenerów i Opiekunów Zwierząt SZTOZ Ethoplanet, naukowiec i wykładowca akademicki na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu.
Z wykształcenia inżynier zootechniki w specjalności Hodowla Małych Zwierząt Użytkowych i Amatorskich, magister zootechniki w specjalności Dzikie Zwierzęta (Wydział Nauk o Zwierzętach, SGGW w Warszawie), a także pedagog specjalny (Wydział Nauk Pedagogicznych, Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie). Doktorat z zakresu komunikacji semiochemicznej i treningu(tytuł rozprawy doktorskiej: “Identyfikacja zapachowych biomarkerów czerniaka w moczu myszy, z zastosowaniem metod behawioralnych i analitycznych.”) zrobiła w Zakładzie Zachowania się Zwierząt Instytutu Genetyki i Hodowli Zwierząt PAN. Aktywny naukowiec i wykładowca akademicki.
Ukończyła wiele kursów i szkoleń z zakresu behawioru psów i kotów, w tym m.in. kurs dający kwalifikacje zoopsychologa w Europejskim Studium Przygotowania Zawodowego i Wiedzy Praktycznej, kurs instruktorski “trener psów” w szkole CANID, a także jest absolwentką Centre of Applied Pet Ethology (COAPE), gdzie ukończyła kurs Advanced Diploma in the Practical Aspects of Companion Animal Behaviour and Training. W 2019 roku otrzymała tytuł Professional Animal Trainer certyfi kowany przez BIAZA (British
Paweł Boguszewski
Katarzyna Barłowska
Absolwentka weterynarii wydziału Medycyny Weterynaryjnej Uniwersytetu Przyrodniczego wLublinie. Uczestniczka licznych staży i praktyk zawodowych w lecznicach dla zwierząt w Polsce i zagranicą (m.in. 7-miesięczny staż w University of Veterinary and Pharmaceutical Sciences Brno).Słuchaczka kursu „Behawioryzm” organizowany przez Szkołę Psów CANAAN.
Lekarz weterynarii, opiekun zwierząt i kierownik Gabinetu Weterynaryjnego Instytutu Genetyki iHodowli Zwierząt PAN.
Obecnie w trakcie studiów doktoranckich w Zakładzie Embriologii Doświadczalnej Instytutu Genetykii Hodowli Zwierząt PAN. Organizatorka akcji adopcyjnych dla psów i kotów przy schroniskach dlazwierząt przy ul. Metalurgicznej w Lublinie oraz w Krzesimowie.
Mateusz Moryto
Uczestnik licznych sympozjów naukowych, kursów, seminariów, warsztatów i webinarów prowadzonych przez czołowych polskich i zagranicznych wykładowców, instruktorów i trenerów, z pośród których należy wymienić następujące nazwiska: Steward, Capra, Robertson, Patel, Gołąb, Mrzewińska, Gumińska, Jakubowski, Janarek, Moska, Wojtków, Rzewuska, Pecold, Kois, Woźniak. Uczestniczył między innymi w następujących sympozjach:
– Mechanizmy zachowań zwierząt Sympozjum – 2017, Uniwersytet Przyrodniczy, Wrocław,
– Animal Training Methods – Metody Treningu Zwierząt Konferencja – 2017, PTE, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego, Warszawa,
– Animal Training Methods ATM 2018 – Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego, Warszawa,
– ATM 2019 Animal Training Methods -III Międzynarodowa Konferencja dotycząca Szkolenia Zwierząt, Ethoplanet – Etologiczne Centrum Szkoleniowo Doradcze -Warszawa.
Szczególnie zainteresowany tematyką: węchu, emocji i leku u psów.
Jolanta Łapińska
Po ukończeniu studiów weterynaryjnych szczególnie zainteresowała się etologią i zaburzeniami zachowania zwierząt, co poskutkowało ukończeniem kursów zawodowych zoopsychologa oraz trenera psów. Własną praktykę zoopsychologiczną prowadzi od 2008 roku. Specjalizuje się w terapii zaburzeń zachowania psów i kotów. Od 2014 roku pracuje jako zoopsycholog w warszawskim schronisku dla zwierząt Na Paluchu. Jest wykładowcą na studiach podyplomowych „ Zoopsychologia – problemy behawioru psów” na SGGW. Prowadzi liczne specjalistyczne szkolenia i seminaria z zakresu etologii i terapii zaburzeń zachowania zwierząt. Jest biegłą sądową z zakresu oceny zachowań zwierząt towarzyszących oraz możliwości ich terapii, a także dobrostanu zwierząt towarzyszących.
Martyna Woszczyło
Ukończyła studia weterynaryjne na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu oraz kursdyplomowy Centre of Applied Pet Ethology (COAPE), Advanced Diploma in the Practical Aspects of Companion Animal Behaviour and Training. Pracę praktykującego behawiorysty łączy z działalnością dydaktyczną, jest autorką artykułów naukowych i popularnonaukowych związanych z zachowaniem zwierząt, oraz prelegentką na konferencjach poświęconych tym zagadnieniom. W2016 roku rozpoczęła studia doktoranckie na Wydziale Medycyny Weterynaryjnej we Wrocławiu, prowadzi badania naukowe dotyczące komunikacji semiochemicznej, stresu i instynktu u psów. W kształceniu innych oraz własnej pracy kładzie duży nacisk na praktyczne zastosowanie wiedzy. Wpracy z pacjentami stosuje techniki pozytywnego wzmacniania, troszcząc się o dobry wpływ nacharakter oraz emocje swoich podopiecznych. Zwraca szczególną uwagę na zależność pomiędzyzdrowiem, żywieniem a zachowaniem u zwierząt towarzyszących. Prywatnie właścicielka bordercollie Lunara oraz dwóch pięknych kotek.
Tadeusz Kaleta
Michał Dzięcioł
Urszula Krawczyk
Agnieszka Marzęda
Prowadzi kursy i szkolenia dla firm i organizacji non-profit, a także kursy na Uniwersytecie Otwartym UW. Na co dzień współpracuje z mediami, managerami public relations oraz marketingu, jak również agencjami reklamowymi i PR. Publishing Director w London Wall Publishing, Marketing Communication Wizard w CliniNote, sekretarz Car of the Year Polska, członkini Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej oraz Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu.
Posiada doświadczenie w zarządzaniu, prowadzeniu kampanii komunikacyjnych i marketingowych, e-commerce oraz działaniach wspomagających e-biznes.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
materiały szkoleniowe w postaci skrytptów do pobrania ze strefy
baza źródłowych artykułów naukowych do pobrania ze strefy
videoprezentacje w strefi e e-learningowej do odtwarzania do końca kursu, dostępne 24/7
formularze behawiorysty, instrukcje, kwestionariusze wywiadu do pobrania ze strefy
Warunki uczestnictwa
1.Pełnoletność.
2.Ukończona min.szkoła średnia - scan ukończenie szkoły średniej (nie musi być matura) lub studiów
3.Posiadanie komputera lub laptopa wyposażonego w kamerkę i głośniki z aktualnym systemem operacyjnym (Windows, macOS lubLinux) i co najmniej 2 GB pamięci RAM plus pakiet Offi ce
4.Dostęp do internetu - szybkość pobierania i wysyłania co najmniej 5Mb/s.
5.Pakiet Office.
Informacje dodatkowe
1.Zwolnienie z podatku VAT ze względu na rodzaj prowadzonej działalności (art. 43 ust 1 ustawy o VAT)
2.Obowiązek uczestnictwa w minimum 80% zajęć.
3.Frekwencja potwierdzana listą obecności na zajęciach stacjonarnych oraz logowaniem po IP na webinarach on-line.
4.Czas zajęć podany jest w godz.zegarowych tak jak w harmonogramie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
1. Zajęcia stacjonarne: Na zjazdach stacjonarnych organizator zapewnia wszelkie niezbędne materiały i przestrzeń do pracy.
2. Zajęcia online: Do realizacji kursu niezbędny będzie dostęp do komputera oraz internetu.
Zajęcia w formie webinarów w czasie rzeczywistym prowadzone są za pośrednictwem platformy ZOOM.
Uczestnicy otrzymują link do spotkania na tydzień przed planowanym spotkaniem.
Materiały do pobrania oraz materiały nagrane w formie videoprezentacji oraz fi lmów instruktażowych dostępne są w strefie e-learningowej: https://elearning.ethoplanet.com gdzie każdy uczestnik ma założone osobiste konto.
3. Zaliczenia cząstkowe oraz egzamin teoretyczny (testowy) przeprowadzane są za pośrednictwem platformy Moodle,
z obsługi której jest przeprowadzany instruktarz przez administratora platformy.
Adres
Adres
Lawendowe Rancho Ethoplanet
08-445 Czarnowiec, Czarnowiec 28, gmina Osieck
https://goo.gl/maps/hKz3w49STUdNuVJz7
(dojazd z kierunku Otwock lub Garwolin)
opcjonalnie:
1.Centrum Konferencyjno-Apartamentowe Mrówka
02-971 Warszawa, ul. Przekorna 33
https://www.cka-mrowka.pl/
2.Miejski Ogród Zoologiczny im. Antoniny i Jana Żabińskich w Warszawie
03-461 Warszawa, ul. Ratuszowa 1/3
https://zoo.waw.pl/kontakt
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi