Mentoring grupowy dla kobiet wracających na rynek pracy
Mentoring grupowy dla kobiet wracających na rynek pracy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Program skierowany jest do kobiet, które przerwały aktywność zawodową na minimum 6 miesięcy z powodu macierzyństwa, choroby, opieki nad bliskimi lub bezrobocia. Adresowany jest do uczestniczek, które chcą:
• odbudować pewność siebie i poczucie własnej wartości,
• rozwijać umiejętności autoprezentacji i efektywnej komunikacji, w tym dawania i odbierania informacji zwrotnej,
• świadomie planować rozwój kariery i powrót na rynek pracy.
Program uwzględnia bariery emocjonalne i społeczne, takie jak stereotypy czy wyzwania związane z łączeniem życia zawodowego i rodzinnego, oferując bezpieczne środowisko wzajemnego wsparcia i rozwoju kompetencji miękkich.
Dedykowany jest kobietom aktywnie zaangażowanym w proces powrotu do pracy, gotowym do pracy w grupie online oraz systematycznej pracy własnej.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji02-04-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi13
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług doradczych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem programu jest wsparcie kobiet powracających na rynek pracy w:• odbudowie pewności siebie i poczucia własnej wartości,
• rozwijaniu autoprezentacji i skutecznej komunikacji,
• poznaniu i zastosowaniu strategii zawodowych, takich jak planowanie kariery, przygotowanie do rekrutacji i budowanie sieci kontaktów.
Program ma na celu, aby uczestniczki świadomie i efektywnie realizowały swoje cele zawodowe, wzmacniając przy tym motywację i gotowość do działania.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje własne kompetencje, mocne strony i wartości zawodowe. | Kryteria weryfikacji Wskazuje kluczowe kompetencje. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kryteria weryfikacji Konstruuje spójną narrację własnego potencjału zawodowego. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się Projektuje plan rozwoju kariery lub zmiany zawodowej, uwzględniając cele oraz sytuację na rynku pracy | Kryteria weryfikacji Opracowuje realistyczny plan zawodowy z określonymi celami i etapami, odnosząc go do trendów rynku. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Przypisuje konkretne działania do etapów planu. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Tworzy profesjonalne dokumenty aplikacyjne i stosuje narzędzia cyfrowe, w tym AI, wspierające rekrutację i rozwój zawodowy | Kryteria weryfikacji Redaguje CV oraz profil LinkedIn. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Dobiera narzędzia cyfrowe, ocenia ich skuteczność i dostosowuje do potrzeb zawodowych. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Analizuje oferty pracy i opracowuje strategię aplikowania | Kryteria weryfikacji Selekcjonuje oferty zgodne z własnymi kompetencjami i preferencjami. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Opracowuje plan działania i harmonogram aplikacji. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Prezentuje swoje atuty na rozmowie kwalifikacyjnej, stosując profesjonalne techniki autoprezentacji | Kryteria weryfikacji Formułuje adekwatne odpowiedzi na pytania rekrutacyjne. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Stosuje techniki autoprezentacji (np. STAR, GOLD). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestniczy aktywnie w ćwiczeniach grupowych, rozwija kompetencje komunikacyjne, interpersonalne, asertywność i umiejętności networkingowe | Kryteria weryfikacji Angażuje się w symulacje i ćwiczenia grupowe. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Udziela i przyjmuje konstruktywną informację zwrotną. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Realizuje działania networkingowe i stosuje techniki asertywne. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Monitoruje postępy i adaptuje działania rozwojowe na podstawie feedbacku i samooceny | Kryteria weryfikacji Dokumentuje własne postępy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Wdraża zmiany i modyfikuje działania w reakcji na informację zwrotną. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Stosuje techniki radzenia sobie ze stresem i dba o równowagę między życiem prywatnym i zawodowym | Kryteria weryfikacji Dobiera i wdraża techniki redukcji stresu. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje symptomy wypalenia i podejmuje działania zaradcze. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Rozwija kompetencje cyfrowe i dostosowuje się do nowych narzędzi technologicznych | Kryteria weryfikacji Realizuje zadania z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Ocenia skuteczność zastosowanych narzędzi w praktyce. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Buduje odporność psychiczną i motywację do działania | Kryteria weryfikacji Opisuje i wdraża strategie automotywacji. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kryteria weryfikacji Stosuje mechanizmy radzenia sobie z niepowodzeniami. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się Integruje rozwój zawodowy i osobisty z działaniami na rzecz zdrowia i dobrostanu | Kryteria weryfikacji Opracowuje plan dbania o zdrowie i dobrostan. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Wskazuje zależność między dobrostanem a efektywnością zawodową. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Spotkanie 1. Poznanie grupy, diagnoza kompetencji i wartości zawodowych
Cele sesji: zbudowanie zaufania i otwartej atmosfery; diagnoza indywidualnych kompetencji, mocnych stron i wartości zawodowych.
Część praktyczna:
kompetencje miękkie: ćwiczenia integracyjne, refleksja indywidualna, prezentacja wyników w grupie.
Praca własna: przygotowanie narracji o własnym potencjale i mocnych stronach do prezentacji na kolejnym spotkaniu.
Spotkanie 2. Tworzenie planu rozwoju kariery i zmiany zawodowej
Cel: opracowanie realistycznego planu kariery uwzględniającego cele i sytuację na rynku pracy.
Część praktyczna:
kompetencje miękkie: warsztat wyznaczania celów, refleksja nad wartościami i motywacjami.
kompetencje techniczne: tworzenie planu działania z etapami i terminami, uwzględnienie trendów rynku.
Praca własna: finalizacja planu rozwoju i przygotowanie do prezentacji indywidualnych planów.
Spotkanie 3. Narzędzia cyfrowe i AI w procesie rekrutacji
Cel: nabycie umiejętności tworzenia profesjonalnych dokumentów aplikacyjnych i korzystania z narzędzi cyfrowych wspierających rozwój zawodowy.
Część praktyczna:
kompetencje techniczne: praca nad CV i profilem LinkedIn z wykorzystaniem AI, testowanie generatorów CV, symulatorów rozmów, platform e-learningowych, portfolio cyfrowego.
Praca własna: udoskonalenie dokumentów aplikacyjnych, ocena użyteczności narzędzi, refleksja nad dalszym zastosowaniem.
Spotkanie 4. Analiza rynku pracy i strategia aplikowania
Cel: rozwój umiejętności selekcji ofert pracy i tworzenia harmonogramu aplikacji.
Część praktyczna:
kompetencje techniczne: analiza ogłoszeń, tworzenie kryteriów oceny, planowanie działań rekrutacyjnych i harmonogramu aplikacji.
Praca własna: monitorowanie ofert, realizacja planu, analiza skuteczności działań.
Spotkanie 5. Autoprezentacja i rozmowa kwalifikacyjna
Cel: rozwój umiejętności prezentowania własnych atutów i stosowania technik STAR, GOLD.
Część praktyczna:
kompetencje miękkie: symulacje rozmów kwalifikacyjnych, ćwiczenia autoprezentacji, feedback grupowy.
Praca własna: ćwiczenie autoprezentacji w codziennych sytuacjach, zbieranie informacji zwrotnej.
Spotkanie 6. Networking i wizerunek zawodowy
Cel: rozwój umiejętności skutecznego networkingu i budowania spójnego wizerunku zawodowego online i offline.
Część praktyczna:
kompetencje miękkie: ćwiczenia w nawiązywaniu i podtrzymywaniu kontaktów, komunikacja asertywna, etykieta networkingowa.
kompetencje techniczne: warsztat LinkedIn i portfolio online, optymalizacja profilu, analiza dobrych praktyk personal brandingu.
Praca własna: nawiązanie nowych kontaktów, udoskonalenie profilu LinkedIn/portfolio, dokumentacja działań.
Spotkanie 7. Pewność siebie i asertywność
Cel: uświadomienie barier wewnętrznych i zewnętrznych, rozwój pozytywnego obrazu siebie i asertywności.
Część praktyczna:
kompetencje miękkie: ćwiczenia refleksyjne, praca nad przekonaniami, symulacje asertywności i autoprezentacji w grupie.
Praca własna: praktyka pozytywnego dialogu wewnętrznego, technik asertywnych, dokumentacja doświadczeń.
Spotkanie 8. Odporność psychiczna i auto motywacja
Cel: wzmocnienie umiejętności radzenia sobie z trudnościami i niepowodzeniami, rozwój trwałej motywacji i odporności psychicznej.
Część praktyczna:
kompetencje miękkie: warsztaty z technik auto motywacji, wizualizacji sukcesu, mindfulness, zarządzania emocjami, plan działań wzmacniających odporność.
Praca własna: systematyczne praktykowanie wybranych technik, dokumentacja efektów, refleksja.
Spotkanie 9. Prezentacja planów rozwojowych i walidacja
Cel: podsumowanie programu, prezentacje indywidualnych planów, wzmocnienie poczucia sukcesu i motywacji.
Część praktyczna:
kompetencje miękkie i techniczne: prezentacje uczestniczek, feedback od grupy i mentora, dyskusja nad dalszymi krokami.
WALIDACJA
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Spotkanie 1. Poznanie grupy, diagnoza kompetencji i wartości zawodowych | Prowadzący Marta Musioł | Data realizacji zajęć 13-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Spotkanie 2. Tworzenie planu rozwoju kariery i zmiany zawodowej | Prowadzący Marta Musioł | Data realizacji zajęć 27-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Spotkanie 3. Narzędzia cyfrowe i AI w procesie rekrutacji | Prowadzący Marta Musioł | Data realizacji zajęć 11-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Spotkanie 4. Analiza rynku pracy i strategia aplikowania | Prowadzący Marta Musioł | Data realizacji zajęć 11-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Spotkanie 5. Autoprezentacja i rozmowa kwalifikacyjna | Prowadzący Marta Musioł | Data realizacji zajęć 25-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Spotkanie 6. Networking i wizerunek zawodowy | Prowadzący Marta Musioł | Data realizacji zajęć 08-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Spotkanie 7. Pewność siebie i asertywność | Prowadzący Marta Musioł | Data realizacji zajęć 22-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Spotkanie 8. Odporność psychiczna i auto motywacja | Prowadzący Marta Musioł | Data realizacji zajęć 20-07-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Spotkanie 9. Prezentacja planów rozwojowych i walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-08-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 428,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 340,62 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 276,92 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marta Musioł
Ostatnia aktualizacja wiedzy: 10–12.12.2024 – Certyfikacja DISC D3.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Do całościowego programu mentoringowego dla kobiet powracających na rynek pracy dostępny będzie zestaw wszechstronnych zasobów wspierających różne etapy rozwojowe i efektywne uczenie się w całym cyklu:
- podręcznik uczestnika – przedstawia program, cele i harmonogram spotkań; ułatwia orientację w cyklu rozwojowym i powiązanie z efektami uczenia się,
- narzędzia do auto diagnozy kompetencji i wartości zawodowych – wspierają rozpoznanie własnych mocnych stron, kompetencji i wartości zawodowych oraz tworzenie spójnej narracji potencjału zawodowego;
- szablony i instrukcje tworzenia dokumentów aplikacyjnych z AI – pomagają przygotować skuteczne CV i profil LinkedIn oraz testować narzędzia cyfrowe wspierające rekrutację;
- listę i instrukcje korzystania z narzędzi cyfrowych do rekrutacji i rozwoju – wspierają samodzielne korzystanie z platform i aplikacji, ułatwiają planowanie działań zawodowych oraz monitorowanie postępów;
- materiały do zarządzania stresem i budowania odporności psychicznej – wzmacniają motywację, odporność psychiczną i efektywność działania, wspierają równowagę życie-praca;
- instrukcje i ćwiczenia z autoprezentacji, asertywności, networkingu i personal brandingu – rozwijają kompetencje miękkie, interpersonalne i wizerunkowe, wspierają efektywne komunikowanie swoich atutów i budowanie sieci kontaktów;
- zadania i dzienniki pracy własnej – pozwalają monitorować postępy, dokumentować doświadczenia, praktykować nowe umiejętności i planować wdrożenie zmian po programie;
Warunki uczestnictwa
Program jest przeznaczony dla kobiet, które:
- Pozostają poza rynkiem pracy co najmniej 6 miesięcy z powodu macierzyństwa, choroby lub opieki nad rodziną.
- Posiadają podstawowe umiejętności obsługi narzędzi do wideokonferencji.
- Są gotowe do aktywnego udziału w spotkaniach online oraz systematycznej pracy własnej między sesjami.
Utrzymują kulturę bezpieczeństwa i wzajemnego szacunku w grupie, w tym otwartość na przyjmowanie i udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej.
Informacje dodatkowe
Usługa Szkoleniowa została stworzona na podstawie licencji GetResponse zakupionej z dofinansowaniem projektu "USŁUGIROZWOJOWE 4.0 – wsparcie podmiotów BUR w obszarze tworzenia, rozwoju i sprzedaży nowych form usług rozwojowych lub wykorzystaniu nowych technologii" nr FERS.01.03-IP.09-0015/23.
Podstawy prawne zwolnienia z VAT: Rozporządzenie Ministra Finansów z dn. 20.12.2013 r. paragraf 3 ust 1 pkt.14. Zwalnia się od podatku usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego , finansowane w co najmniej 70 % ze środków publicznych oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania sprzętowe urządzenia uczestnika: Komputer stacjonarny lub laptop (zalecane) z systemem:
Kamera internetowa (wbudowana lub zewnętrzna), umożliwiająca udział w wideokonferencji. Mikrofon i głośniki lub słuchawki z mikrofonem – zapewniające dobrą jakość dźwięku bez zakłóceń. Minimalne parametry sprzętowe:
Minimalne wymagania dotyczące łącza internetowego:
Oprogramowanie i narzędzia niezbędne do uczestnictwa: 🔹 Platforma wideokonferencyjna: Rekomendowana: Microsoft Teams 🔹 Dostęp do materiałów dydaktycznych: Materiały przekazywane będą za pośrednictwem:
🔹 Wymagane oprogramowanie:
Dodatkowe wymagania organizacyjne: Uczestnik powinien:
|