6 KLUCZOWYCH ROZMÓW MENEDŻERA – SIŁA SŁÓW W ROZMOWACH Z PRACOWNIKAMI
6 KLUCZOWYCH ROZMÓW MENEDŻERA – SIŁA SŁÓW W ROZMOWACH Z PRACOWNIKAMI
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana do:
- prezesów, dyrektorów zarządzających,
- osób pełniących funkcje kierownicze i zarządzających zespołem pracowników,
- menedżerów działów HR,
- właścicieli firm
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników18
- Data zakończenia rekrutacji20-03-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do rozwinięcia umiejętności komunikacyjnych oraz swobodnego prowadzenia rozmów z pracownikamiEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik efektywnie komunikuje się z zespołem | Kryteria weryfikacji - analizuje własny stylu komunikowania się z zespołem, oceniając swoje słabe i mocne strony- omawia sposoby stosowania różnych modeli komunikacji - koryguje swój sposób komunikacji - omawia jak dostosować komunikację indywidualnie do pracowników - omawia jak budować zespół dzięki efektywnej komunikacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik uzyskuje skuteczność poprzez efektywny feedback | Kryteria weryfikacji - określa jak i w jakich sytuacjach feedback spełnia swoją rolę- omawia jak budować rozwojowy feedback - omawia jak stosować feedback konstruktywny – pozytywny i negatywny - omawia jak informować, motywować i rozwijać pracowników - omawia jak stosować feedback kanapkowy - definiuje korzyści płynące z feedbacku | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zatrzymuje trudne zachowania pracowników | Kryteria weryfikacji - omawia sposób wyrażania próśb i oczekiwań- omawia jak stawiać żądania - omawia jak zapowiadać sankcję i je realizować - omawia jak stosować komunikaty FEKOZ - definiuje rolę komunikacji niewerbalnej w skuteczności komunikatu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik prowadzi rozmowy dotyczące zwolnienia | Kryteria weryfikacji - określa kryteria zwolnień- charakteryzuje zasady dotyczące rozmów związanych ze zwolnieniem - omawia etapy prowadzenia rozmowy ze zwalnianym pracownikiem - definiuje tematy, których nigdy nie należy poruszać w rozmowach ze zwalnianym pracownikiem | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik deleguje zadania pracownikom | Kryteria weryfikacji - omawia jak przydzielać zadania - omawia jak dobierać zadania do kompetencji pracownika - omawia jak wspierać pracowników w trakcie realizowania zadania. - omawia jak monitorować i oceniać wykonane zadanie - omawia jak wzbudzać zaangażowanie i odpowiedzialność przy delegowaniu zadań - omawia jak rozliczać wyniki delegowania i ocenia rezultaty | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik prowadzi rozmowy oceniająco-rozwojowe | Kryteria weryfikacji - omawia jak rozmawiać z pracownikiem o jego dotychczasowych osiągnięciach- omawia jak rozmawiać z pracownikiem o jego mocnych stronach i obecnej sytuacji w pracy - omawia jak rozmawiać z pracownikiem o sposobie poprawy rezultatów jego pracy - omawia jak zachęcać pracowników do zmiany zachowania i rozwoju zawodowego - omawia jak budować zaangażowanie pracowników - omawia sposoby panowania nad emocjami w czasie prowadzenia takich rozmów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik buduje motywację i zaangażowanie pracowników przez uznanie i docenienie | Kryteria weryfikacji - omawia jak przeprowadzać rozmowy motywujące w zależności od stopnia zaangażowania pracowników- omawia jak instruować pracowników - omawia jak przeprowadzać konsultacje z pracownikami i wspierać ich - omawia jak stopniować komunikaty pozytywne - omawia dopasowanie stylu motywacji do typów osobowości pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa skierowana do kadry menedżerskiej.
Usługa stacjonarna realizowana w ramach 1 grupy szkoleniowej, w trakcie ćwiczeń podział na grupy 3,5,7-osobowe w zależności od ilości uczestników.
1 godzina szkolenia = 45 minut
Przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi: I dzień - dwie przerwy 15min , przerwa obiadowa 45 min, II dzień - jedna przerwa kawowa 15 min.
WALIDACJA - test teoretyczny przeprowadzony na zakończenie szkolenia
https://effect.edu.pl/szkolenia-dla-menedzerow/komunikacja-z-pracownikami-komunikacja-menedzerska-dobra-komunikacja-w-pracy
Komunikacja menedżera z zespołem
1. Komunikacja jako najważniejsze narzędzie przekazywania informacji i modelowania zachowań w zespole.
2. Analiza własnego stylu komunikowania się z zespołem, słabe i mocne strony, na podstawie osobistych doświadczeń menedżerskich.
Co zmienić, aby być skuteczniejszym na poziomie komunikacyjnym?
Różne modele komunikacji. Co wybrać, aby było skuteczne?
3. Sztuka komunikacji w zależności od „dojrzałości pracownika”
4. Budowanie efektywnego zespołu poprzez komunikację, czyli wszyscy gramy do jednej bramki.
Feedback. Jak informować, motywować i rozwijać pracowników
Feedback jest znakomitym, szybkim narzędziem służącym do udzielania informacji zwrotnej o jakości realizacji zadania, czy sposobie działania danej osoby. Jego celem nadrzędnym jest eliminacja błędów, motywacja i rozwój. Dzięki niemu pracownik dowiaduje się jak jest postrzegany przez przełożonego i jak może zmienić swoje działanie, zachowanie, postawę. Dla menedżera feedback jest ważnym instrumentem kształtowania postaw i zachowań członków zespołu. Feedback to ponadto bezcenna pomoc motywacyjna – daje pracownikowi informację o całokształcie jego działań podczas osiągania celu i pomaga go osiągnąć z sukcesem, zapobiegając porażkom.
Jak budować rozwojowy feedback?
1. Kiedy, jak i w jakich sytuacjach feedback spełnia swoją rolę?
2. Obszary, które poruszamy w feedbacku.
3. Jak konstruować feedback. Struktura feedbacku.
4. Feedback konstruktywny – pozytywny i negatywny.
5. Feedback kanapkowy. Kiedy stosować i kiedy jest nieskuteczny?
6. Korzyści z feedbacku.
Trójstopniowa komunikacja przy niewypełnianiu obowiązków. Mocne komunikaty zatrzymujące niewłaściwe zachowania.
Kiedy pracownik łamie zasady i przekracza granice ważna jest szybka i skuteczna komunikacja, która zatrzyma zachowanie i spowoduje, że nie będzie się ono pojawiało. Umiejętność budowania komunikatów w trudnych sytuacjach pozwala również na budowanie silnego autorytetu menedżera, szefa zespołu. Ludzie przekraczają granice, to jak menedżer komunikuje się w sytuacjach trudnych wpływa na pracownika, autorytet szefa i atmosferę pracy całego zespołu. Z ostatnich badań prowadzonych nad efektywnymi menedżerami, wynika, iż jedną z najwyżej cenionych cech przez pracowników jest opanowanie szefa w trudnych sytuacjach i w komunikacji z pracownikami.
Jak skutecznie zatrzymywać trudne zachowania?
1. Poziomy w udzielaniu informacji.
Poziom I – prośba/oczekiwanie
Poziom II – żądania
Poziom III – zapowiedź sankcji. Realizacja sankcji.
2. Rola komunikacji niewerbalnej w skuteczności komunikatu.
3. Najczęściej popełniane błędy przez menedżerów, które obniżają skuteczność komunikacji.
4. Konsekwencja jako warunek skuteczności. Jak budować w sobie siłę.
5. 5 obszarów MOCNYCH KOMUNIKATÓW.
6. Jak zatrzymać zachowanie i budować autorytet i wiarygodność szefa?
7. FEKOZ – mocny komunikat bez naruszania granic.
8. Expose szefa. Moment wytyczenia zasad i nadania kierunku działania dla zespołu.
Trudne rozmowy. Zwolnienie pracownika.
Kwestia zwolnienia z pracy nie jest łatwe dla żadnej ze stron w niej uczestniczących. Do pracodawcy i menedżera należy zadbanie, by proces ten przebiegał prawidłowo zarówno pod kątem formalnym, jak i personalnym. Z opinii osób, które zostały zwolnione wynika, iż najważniejsze dla nich było w jaki sposób dokonano zwolnienia i jak im to zakomunikowano. Dlatego właściwe przeprowadzenie tego procesu skutkuje zarówno mniejszym naruszeniem poczucia wartości pracownika, jak i lepszym postrzeganiem przez zwolnionego pracownika byłego pracodawcy i zapobiega późniejszemu krytycznemu wypowiadaniu się o organizacji. Wpływa również znacząco na atmosferę w zespole, który pozostał i który powinien pracować ze stałym zaangażowaniem.
Jak profesjonalnie prowadzić rozmowę dotyczącą zwolnienia?
1. Dlaczego warto rozmawiać? Podstawowe zasady dotyczące rozmów związanych ze zwolnieniem.
2. Kryteria zwolnień.
3. Etapy prowadzenia rozmowy ze zwalnianym pracownikiem.
4. Jakich tematów nigdy nie należy poruszać w rozmowach ze zwalnianym pracownikiem.
5. Trudne sytuacje przy zwalnianiu. Jak być w zgodzie z sobą i wyjść z twarzą z trudnych sytuacji.
6. Zwolnienie bez świadczenia pracy i ze świadczeniem pracy w okresie wypowiedzenia.
7. Pozostał zespół – jak pracować z zespołem po zwolnieniu?
5 kroków skutecznego delegowania zadań
Prawdziwego lidera poznaje się po tym, jak dzieli się władzą, jednocześnie jej nie tracąc. Dlatego delegowanie zadań i obowiązków stanowi podstawę skutecznego zarządzania organizacją. Delegowanie to zarówno poszerzanie kompetencji pracowników jak i bardzo skuteczny obszar motywacji, wzmacniania proaktywności zespołu i zwiększania odpowiedzialności. W każdej większej organizacji przekazywanie części własnej odpowiedzialności przez menedżerów jest zarówno naturalne, jak i po prostu konieczne. Dobry lider rozumie, że jego siłą są ludzie.
Jak rozwijać kompetencje ludzi poprzez delegowanie?
Istota delegowania
- Pokora, zaufanie, odpowiedzialność
- Zadania do delegowania
- Model delegowania SMART z potwierdzeniem
- Kontrola i motywacja.
1. Co możemy delegować?
2. Jak delegować, żeby nie wróciło do nas?
3. Formułowanie komunikatów delegujących w sposób podnoszący zaangażowanie i inicjatywę pracowników.
Rozmowa oceniająco – rozwojowa
Jak przekształcić spotkanie, które często postrzegane jest jako obciążający obowiązek, w naprawdę rozwojowe i pozytywne wydarzenie dla pracownika i menedżera?
Jeśli chcesz, by rozmowy oceniające stały się budującym i motywującym narzędziem i doświadczeniem, warto pamiętać o trzech absolutnych ich warunkach: rozmowa jest zorientowana na współpracę, obie strony są do niej przygotowane, w ciągu roku na bieżąco omawiane są wyniki pracy.
Model rozmowy oceniająco – rozwojowej
1. Miejsce, czas i przygotowanie menedżera i pracownika.
2. Kluczowe elementy rozmowy oceniającej:
- Przeszłość: Z czego jesteś szczególnie zadowolony w ocenianym okresie i dlaczego?
- Teraźniejszość: Co obecnie idzie Ci dobrze? Z czego jesteś szczególnie zadowolony? Jakie są Twoje mocne strony?
- Przyszłość: Co możesz udoskonalić w przyszłości? W jakich obszarach chcesz się rozwijać? Jakie są Twoje osobiste punkty do zmiany / doskonalenia / poprawy?
- Przejmowanie odpowiedzialności przez pracownika: Co proponujesz? Jak zamierzasz osiągnąć te cele?
- Wsparcie: Jak ja, jako menedżer, mogę Ci pomóc w osiągnięciu Twoich celów? Czego ode mnie oczekujesz?
- Wymierne cele i Kontrola: Do kiedy zamierzasz osiągnąć cele i jak określisz cele cząstkowe? W jaki sposób będziesz śledził postępy?
3. Co może, a co nie powinno podlegać ocenie?
4. Trudne sytuacje. Emocje szefa i pracownika.
Uznanie i docenianie pracowników
Wyniki jednego z największych badań przeprowadzonego przez Instytutu Gallupa na próbie miliona pracowników i osiemdziesięciu tysięcy menedżerów, spośród 12 czynników decydujących o zaangażowaniu pracownika w pracę, wyróżniły dwa wskazujące na rolę docenienia i uznania jako kluczowych dla budowania motywacji pracownika. Menedżerowie wiedzą, że docenianie jest sztuką. Opierając się na modelu Kena Blancharda prezentujemy znakomity warsztat docenienia i uznania pracownika, który buduje autentyczne zaangażowanie w zespole.
Jak budować motywację i zaangażowanie przez uznanie i docenienie?
1. Jak motywować, kompetentnych i niekompetentnych, zaangażowanych i niezaangażowanych pracowników?
2. Rodzaje komunikatów pozytywnych: od instruowania poprzez konsultowanie do wspierania.
3. Stopniowalność komunikatów pozytywnych. Kiedy stosować i jak nie przesłodzić?
4. Oczekiwania pracowników dotyczące pozytywnej oceny. Czy wszyscy chcą tego samego? Indywidualny model motywacyjnego DNA. Czyli jak dostosować motywację do osoby?
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 6 Kluczowych rozmów menedżera–część I-wykład | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 26-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 6 Kluczowych rozmów menedżera-przerwa | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 26-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 6 Kluczowych rozmów menedżera-część II-wykład | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 26-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 6 Kluczowych rozmów menedżera-przerwa | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 26-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 6 Kluczowych rozmów menedżera-część III-wykład | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 26-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 6 Kluczowych rozmów menedżera-przerwa | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 26-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 6 Kluczowych rozmów menedżera-część IV-wykład | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 26-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 6 Kluczowych rozmów menedżera-część I-wykład | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 27-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 6 Kluczowych rozmów menedżera-przerwa | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 27-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 6 Kluczowych rozmów menedżera-część II-wykład | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 27-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 6 Kluczowych rozmów menedżera-WALIDACJA-test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 089,77 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 699,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 174,15 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 141,58 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
trener Effect
Od 1992 roku prowadzi treningi i warsztaty z elementami coachingu dla kadry zarządzającej i menedżerskiej z zakresu zarządzania zespołami poruszające zagadnienia skutecznego przywództwa, kierowania zespołem, komunikacją w zespole, rozwiązywaniem trudnych sytuacji w zarządzaniu zespołem, rozwoju kompetencji menedżerskich i rozwoju osobistego.
Łącznie przeprowadziła dla kadry zarządzającej i menedżerskiej około kilkuset projektów, w tym dla największych instytucji sektora bankowego m.in. BRE Bank SA, NBP, Kredyt Bank SA, PKO BP, PKO SA, organizacji rynkowych m. in. PGE SA, Polkomtel SA, Magna Polska, Star Foods Ltd., Netia SA, Air Products Polska Sp. z o.o.
Pełniła funkcję merytorycznego lidera projektu w zakresie zarządzania zespołem i rozwoju menedżerskiego, który obejmował ponad 5 tysięcy osób – kadry zarządzającej i kierowniczej.
Od 1998 roku zajmuje się projektami z zakresu Assessment Centre i Development Centre obejmującymi ocenę i rozwój kadry kierowniczej i zarządzającej w organizacjach. Obecnie jest trenerem, coachem i konsultantem.
Prowadzi projekty coachingowe dla kadry menedżerskiej opierające się na ideach socjo-kognitywistycznych (rozwój osobisty, samo-świadomość, motivation management) i konsultacyjne (komunikacja wewnętrzna w firmie).
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w formie papierowej
Informacje dodatkowe
Usługa w formie stacjonarnej.
Cena szkolenia zawiera: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcą, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, dwa lunche, przerwy kawowe, opłatę parkingową.
Adres
Adres
Możliwe jest zakwaterowanie w hotelu na dzień przed rozpoczęciem szkolenia od godziny 16:00 bez dodatkowych opłat. Kolacja w tym dniu w godz. 19:00 – 21:00.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi