Ja też mogę! Odwaga w słowach, siła w działaniu - budowanie poczucia własnej wartości i asertywnej postawy - szkolenie.
Ja też mogę! Odwaga w słowach, siła w działaniu - budowanie poczucia własnej wartości i asertywnej postawy - szkolenie.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do wszystkich osób dorosłych, w szczególności pozostających bez pracy oraz osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, które chcą wzmocnić poczucie własnej wartości i nauczyć się asertywnej komunikacji. Uczestnikami mogą również być osoby dorosłe, niezależnie od wieku i wykształcenia, które poszukują narzędzi do lepszego radzenia sobie w relacjach społecznych i zawodowych, a także wsparcia w budowaniu pewności siebie podczas poszukiwania pracy.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji01-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik po zakończeniu szkolenia będzie potrafił scharakteryzować czym jest poczucie własnej wartości i asertywność, wyjaśnić różnice między zachowaniami uległymi, asertywnymi i agresywnymi oraz wskazać przykłady technik asertywnej komunikacji, które można zastosować w codziennych sytuacjach.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje mechanizmy budowania i osłabiania poczucia własnej wartości. | Kryteria weryfikacji - wskazuje czynniki sprzyjające wzmacnianiu poczucia własnej wartości- rozróżnia przykłady zachowań i przekonań, które osłabiają poczucie własnej wartości -przedstawia skutki długotrwałego obniżania poczucia własnej wartości w życiu osobistym i zawodowym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje zasady radzenia sobie z trudnymi emocjami. | Kryteria weryfikacji - wskazuje podstawowe zasady radzenia sobie z emocjami, takimi jak złość, lęk czy poczucie winy.- rozróżnia konstruktywne i niekonstruktywne sposoby reagowania na trudne emocje | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia techniki asertywnej komunikacji. | Kryteria weryfikacji - wskazuje przykłady zastosowania komunikatu „JA” - rozróżnia techniki asertywnej komunikacji (np. zdarta płyta, uzupełnianie informacji, odmawianie w sposób asertywny) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje różne typy komunikacji. | Kryteria weryfikacji -wskazuje cechy charakterystyczne komunikacji uległej, asertywnej i agresywnej- rozróżnia przykłady zachowań odpowiadających poszczególnym typom komunikacji. - określa możliwe konsekwencje stosowania różnych typów komunikacji w relacjach interpersonalnych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęCentrum Doradczo-Edukacyjne ProEfecto dr Marietta Blachnik-Gęsiarz
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoFundacja My Personality Skills
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Dodatkowe pliki
Program
Program
Uczestnik po zakończeniu szkolenia będzie potrafił scharakteryzować czym jest poczucie własnej wartości i asertywność, wyjaśnić różnice między zachowaniami uległymi, asertywnymi i agresywnymi oraz wskazać przykłady technik asertywnej komunikacji, które można zastosować w codziennych sytuacjach.
Szkolenie trwa 16 godzin zegarowych .
W harmonogramie uwzględniono przerwy, które się wliczają się do czasu trwania szkolenia.
Organizator zastrzega, że harmonogram może ulec niewielkiemu przesunięciu ze względu na charakter szkolenia, tempo pracy uczestników i wykonywane ćwiczenia praktyczne.
Wymiar przerw 2 x 15 min i 1x30min / 1 dzień szkoleniowy.
Walidacja wliczona jest do czasu trwania szkolenia.
Szkolenie obejmuje część teoretyczną i praktyczną:
- Zajęcia teoretyczne trwają 7h 15min
- Zajęcia praktyczne wynoszą 6h15min
- walidacja 30min
- przerwy 2h
Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej (2 dni szkoleniowe).
Liczba stanowisk jest zależna od finalnej liczby zapisanych uczestników ( maxymalnie 24) , każdemu uczestnikowi przysługuje miejsce przy dwuosobwym stoliku (maxymalnie 12 stolików), krzesło, zestaw materiałów szkoleniowych - skrypt, długopis, karty pracy - co stanowi samodzielne stanowisko pracy. Ćwiczenia odbywać się będą w grupach 2 - 4 osobowych w zależności od ćwiczenia.Do dypozycji prowadzącegi i uczestników rzutnik i prezentacja.
Szkolenie prowadzi do nabycia kwalifikacji: Animator rozwoju osobistego.
Zajęcia kończą się testem wiedzy. Walidacja stanowi podstawę do otrzymania certyfikatu ukończenia szkolenia i nabycia kwalifikacji.
DZIEŃ 1: Temat przewodni: „Poznaję siebie i swoją wartość”
Teoria:
Samoocena i poczucie własnej wartości - mechanizmy budowania i osłabiania poczucia własnej wartości.
Moje prawa i granice - wprowadzenie do pojęcia asertywności.
Emocje i ich rola w budowaniu pewnosci siebie, radzenie sobie ze wstydem, lękiem i poczuciem winy.
Ćwiczenia:
Ćwiczenia diagnozujące ( jak się postrzegam, jak mnie postrzegają inni), dyskusja co mnie wzmacnia, co mnie osłabi.
Rozpoznawanie emocji, trening pozytynwego myśłenia i mówienia o sobie.
Co już mam, co mogę rozwijać.
Moje prawa jako człowieka i uczestnika społeczeństwa, technika "kręgu granic".
DZIEŃ 2: Temat przewodni: „Asertywność w praktyce i działaniu"
Teoria:
Techniki asertywnej komunikacji (technika zdartej płyty i komunikat JA), różnice: uległość – asertywność – agresja
Trudne sytuacje w codziennym życiu - case study
Motywacja do działania mimo trudności
Jak wykorzystać asertywność w poszukiwaniu pracy i relacjach społecznych
Ćwiczenia:
Asertywne „nie” – ćwiJak mogę inaczej - analiza doświadczeń uczestników, symulacje i scenki (odmawianie, reagowanie na krytykę, presję otoczenia) ,czenia w parach
Jak mogę inaczej - analiza doświadczeń uczestników, symulacje i scenki (odmawianie, reagowanie na krytykę, presję otoczenia) ,
„Mój kontrakt ze sobą” – małe kroki do zmiany
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 25 Powitanie, integracja, przedstawienie celów szkolenia, zasady współpracy | Prowadzący JOANNA BONCZYK | Data realizacji zajęć 02-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 25 TEORIA: Samoocena i poczucie własnej wartości - mechanizmy budowania i osłabiania poczucia własnej wartości | Prowadzący JOANNA BONCZYK | Data realizacji zajęć 02-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 25 ĆWIECZENIA diagnozujące ( jak się postrzegam, jak mnie postrzegają inni), dyskusja co mnie wzmacnia, co mnie osłabia | Prowadzący JOANNA BONCZYK | Data realizacji zajęć 02-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 25 Przerwa | Prowadzący JOANNA BONCZYK | Data realizacji zajęć 02-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 25 TEORIA: Moje prawa i granice - wprowadzenie do pojęcia asertywności. | Prowadzący JOANNA BONCZYK | Data realizacji zajęć 02-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 25 ĆWICZENIA: moje prawa jako człowieka i uczestnika społeczeństwa, technika "kręgu granic" | Prowadzący JOANNA BONCZYK | Data realizacji zajęć 02-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 25 Przerwa | Prowadzący JOANNA BONCZYK | Data realizacji zajęć 02-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 25 TEORIA: Emocje i ich rola w budowaniu pewnosci siebie, radzenie sobie ze wstydem, lękiem i poczuciem winy. | Prowadzący JOANNA BONCZYK | Data realizacji zajęć 02-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 25 ĆWICZENIA: Rozpoznawanie emocji, trening pozytynwego myśłenia i mówienia o sobie. | Prowadzący JOANNA BONCZYK | Data realizacji zajęć 02-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 25 Przerwa | Prowadzący JOANNA BONCZYK | Data realizacji zajęć 02-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 25 ĆWICZENIA: Co już mam, co mogę rozwijać. | Prowadzący JOANNA BONCZYK | Data realizacji zajęć 02-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 25 Podsumowanie dnia | Prowadzący JOANNA BONCZYK | Data realizacji zajęć 02-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 25 Rozgrzewka, przypomnienie kluczowych treści z dnia 1 | Prowadzący JOANNA BONCZYK | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 25 TEORIA: Techniki asertywnej komunikacji (technika zdartej płyty i komunikat JA), różnice: uległość – asertywność – agresja | Prowadzący JOANNA BONCZYK | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 25 ĆWICZENIA: Asertywne „nie” – ćwiczenia w parach | Prowadzący JOANNA BONCZYK | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 25 Przerwa | Prowadzący JOANNA BONCZYK | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 25 TEORIA: Trudne sytuacje w codziennym życiu - case study | Prowadzący JOANNA BONCZYK | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 25 Ćwiczenia: Jak mogę inaczej - analiza doświadczeń uczestników, symulacje i scenki (odmawianie, reagowanie na krytykę, presję otoczenia) , | Prowadzący JOANNA BONCZYK | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 25 Przerwa | Prowadzący JOANNA BONCZYK | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 25 TEORIA: Motywacja do działania mimo trudności | Prowadzący JOANNA BONCZYK | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 25 TEORIA: Jak wykorzystać asertywność w poszukiwaniu pracy i relacjach społecznych | Prowadzący JOANNA BONCZYK | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 25 ĆWICZENIA: „Mój kontrakt ze sobą” – małe kroki do zmiany | Prowadzący JOANNA BONCZYK | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 25 Przerwa | Prowadzący JOANNA BONCZYK | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 25 Podsumowanie - wymiana doświadczeń i wrażeń | Prowadzący JOANNA BONCZYK | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 25 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 325,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 325,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 125,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 125,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 125,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 125,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
JOANNA BONCZYK
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzyma materiały szkoleniowe w formie wydrukowanego skryptu oraz certyfikat ukończenia szkolenia. Do dypozycji prowadzącegi i uczestników rzutnik i prezentacja.
Informacje dodatkowe
Zastosowano zwolnienie z podatku VAT dla Uczestników, których poziom dofi nansowania wynosi co najmniej 70% (na podstawie § 3 ust.1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunkówstosowania tych zwolnień (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r., poz. 1983).
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- darmowy parking