Trening Regulacji Emocji
Trening Regulacji Emocji
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Osoby dorosłe zainteresowane rozwojem kompetencji osobistych, Pracownicy narażeni na stres i presję w pracy, Kadra kierownicza i menedżerska, Osoby chcące poprawić swoje relacje interpersonalne, Osoby pracujące zarówno z młodzieżą i osobami dorosłymi.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji26-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwój umiejętności świadomego rozpoznawania, nazywania i regulowania własnych emocji wsytuacjach zawodowych i prywatnych. Uczestnicy nabędą wiedzę na temat mechanizmów powstawania emocji oraz
praktycznych technik radzenia sobie z napięciem, stresem i trudnymi emocjami.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Świadomość emocji i ich wpływu nazachowanie | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia własne emocje wscenkach i opisuje ich wpływ na zachowanie w relacjach z innymi. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Stosowanie strategii regulacji emocji | Kryteria weryfikacji Uczestnik dobiera i stosuje strategiepoznawcze i behawioralne w ćwiczeniach praktycznych, adekwatnie do sytuacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Techniki oddechowe i relaksacyjne | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykonuje ćwiczeniaoddechowe i relaksacyjne samodzielnie i rozróżnia sytuacje, w których je zastosuje. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Komunikacja w sytuacjachkonfliktowych | Kryteria weryfikacji Uczestnik aktywnie uczestniczy wsymulacjach i ćwiczeniach, stosując asertywne komunikaty „ja” i empatyczne słuchanie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Planowanie i wdrażanie samoregulacjiemocjonalnej | Kryteria weryfikacji Uczestnik opracowuje indywidualnyplan regulacji emocji i planuje, jak będzie go stosował w pracy z innymi (młodzieżą lub dorosłymi). | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Wprowadzenie do tematyki emocji – czym są, jakie pełnią funkcje
- Definicja emocji i ich znaczenie w życiu codziennym.
- Funkcje emocji: motywacyjna, sygnalizacyjna, społeczna.
- Rozróżnianie emocji pozytywnych i negatywnych oraz ich roli w relacjach interpersonalnych.
- Dyskusja w grupie: jak emocje wpływają na nasze decyzje i interakcje z innymi.
2. Mechanizmy powstawania i utrzymywania emocji
- Czynniki wywołujące emocje – wewnętrzne (myśli, przekonania) i zewnętrzne (sytuacje, relacje).
- Proces powstawania emocji – od bodźca do reakcji emocjonalnej.
- Utrzymywanie się emocji i mechanizmy eskalacji napięcia.
- Analiza przykładowych sytuacji z życia codziennego i zawodowego.
3. Style radzenia sobie z emocjami – adaptacyjne i nieadaptacyjne
- Przegląd stylów radzenia sobie ze stresem i emocjami.
- Rozróżnienie strategii adaptacyjnych (np. pozytywne przewartościowanie, proaktywne działanie) i nieadaptacyjnych (np. unikanie, tłumienie emocji).
- Ćwiczenie grupowe: identyfikacja własnych stylów reagowania na emocje.
4. Techniki regulacji emocji
5. a) Techniki poznawcze – reinterpretacja poznawcza, zmiana perspektywy, świadomość własnych myśli i przekonań.
6. b) Techniki behawioralne – mindfulness, praca z ciałem, oddech, relaksacja progresywna.
7. c) Techniki komunikacyjne w sytuacjach trudnych – komunikaty „ja”, aktywne słuchanie, empatyczna odpowiedź, asertywność w konflikcie.
- Praktyczne ćwiczenia: scenki sytuacyjne, analiza własnych reakcji, wspólne omówienie efektów
8 . Trening praktyczny – ćwiczenia indywidualne i grupowe
- Ćwiczenia w rozpoznawaniu i nazywaniu emocji w codziennych sytuacjach.
- Praktyka stosowania technik regulacji emocji w grupach lub parach.
- Symulacje trudnych sytuacji interpersonalnych (np. konflikt, krytyka, stres w pracy).
- Refleksja indywidualna i feedback od trenera oraz grupy.
9. Opracowanie indywidualnego planu regulacji emocji
- Tworzenie własnego planu działania w sytuacjach stresowych i emocjonalnie trudnych.
- Wybór technik poznawczych, behawioralnych i komunikacyjnych adekwatnych do własnych potrzeb.
- Wyznaczenie celów krótkoterminowych i długoterminowych w zakresie samoregulacji emocjonalnej.
- Podsumowanie dnia: refleksja, dzielenie się wnioskami, wskazówki do dalszej pracy własnej.
Przeznaczenie i zastosowanie szkolenia
Szkolenie służy rozwinięciu umiejętności świadomego zarządzania emocjami w życiu osobistym i zawodowym. Zdobyta wiedza i praktyczne narzędzia pozwalają uczestnikom:
- skuteczniej radzić sobie ze stresem,
- poprawiać relacje interpersonalne,
- unikać nieadaptacyjnych strategii reagowania,
- wzmacniać odporność psychiczną i poczucie sprawczości.
Program szkolenia ma charakter uniwersalny – metody i ćwiczenia można z powodzeniem wykorzystać zarówno w pracy z dorosłymi (np. w środowisku zawodowym, menedżerskim, edukacyjnym), jak i z młodzieżą (np. w szkołach, placówkach wychowawczych, programach profilaktycznych). Dzięki temu uczestnicy szkolenia – trenerzy, nauczyciele, pedagodzy czy psychologowie – mogą dalej stosować poznane techniki w swojej praktyce zawodowej, wspierając różne grupy wiekowe w rozwoju kompetencji emocjonalnych.
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych. Liczba godzin kursu: 8 godzin zegarowych, w tym teorii 3,5 godziny i praktyki 4 godziny , walidacja 30 minut. Przerwy są wliczone w liczbę godzin usługi.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Wprowadzenie do tematyki emocji – czym są, jakie pełnią funkcje | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Mechanizmy powstawania i utrzymywania emocji | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Style radzenia sobie z emocjami adaptacyjne i nieadaptacyjne | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Techniki regulacji emocji: techniki poznawcze, behawioralne, komunikacyjne | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Przerwa obiadowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Trening praktyczny ćwiczenia indywidualne i grupowe | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Opracowanie indywidualnego planu regulacji emocji | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 125,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 125,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne:
- skrypt szkoleniowy,
- zestaw ćwiczeń do samodzielnej pracy,
- karty pracy.
Metody szkoleniowe:
- mini-wykład interaktywny,
- praca w grupach,
- case study,
- ćwiczenia indywidualne i warsztatowe,
- trening uważności.
Informacje dodatkowe
- Po ukończeniu szkolenia uczestnik otrzymuje imienny certyfikat
- Szkolenie może być realizowane także w formule zamkniętej
- Dodatkowe informacje można znaleźć na
www.pracownia-rozwoju.net
zakładka grupowe
- dostępne szkolenia,
zakładka dokumenty
- informacje o dofinansowaniu
Dostawca Usług zapewnia realizację usługi przez osoby, które posiadają odpowiednie co do rodzaju i zakresu świadczonych usług: doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą publikacji usługi w BUR i/lub kwalifikacje nabyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą publikacji usługi w BUR.
Cena zawiera koszt walidacji.
Adres
Adres
44-200 Rybnik
woj. śląskie