Trening Asertywności, Budowania Poczucia Własnej Wartości w Relacjach z Innymi
Trening Asertywności, Budowania Poczucia Własnej Wartości w Relacjach z Innymi
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
- osoby dorosłe (pracownicy, rodzice, osoby rozwijające kompetencje osobiste),
- profesjonaliści (nauczyciele, wychowawcy, trenerzy, psychologowie), którzy chcą wykorzystywać techniki w pracy z drugim człowiekiem.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji23-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwój umiejętności asertywnego wyrażania siebie, wzmacniania poczucia własnej wartości oraz efektywnej komunikacji interpersonalnej. Uczestnicy nauczą się wyznaczać granice, radzić sobie w sytuacjach konfliktowych oraz budować pewność siebie w relacjach zarówno prywatnych, jak i zawodowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Świadomość asertywności i jej znaczenia | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje różnicęmiędzy zachowaniami asertywnymi, agresywnymi i uległymi w przykładach praktycznych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Konstruktywne wyrażanie opinii i potrzeb | Kryteria weryfikacji Uczestnik w ćwiczeniach praktycznychstosuje komunikaty „ja” i jasno komunikuje swoje potrzeby i opinie. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Rozpoznawanie własnej wartości i budowanie pewności siebie | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje swoje mocnestrony i przedstawia przykłady działań wzmacniających poczucie własnej wartości. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Stosowanie technik komunikacji werbalnej i niewerbalnej | Kryteria weryfikacji Uczestnik podczas ćwiczeń grupowych isymulacji stosuje aktywne słuchanie, mowę ciała i adekwatny ton głosu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Radzenie sobie w sytuacjach konfliktowych i trudnych emocjonalnie | Kryteria weryfikacji Uczestnik przeprowadzasymulację konfliktu, stosując asertywne reakcje, negocjacje i konstruktywne rozwiązania. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Tworzenie i utrzymywanie zdrowych granic | Kryteria weryfikacji Uczestnik w ćwiczeniach praktycznychwyznacza granice i w sposób spokojny egzekwuje je w relacjach z innymi. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Wprowadzenie do asertywności – definicja, znaczenie i korzyści
- Wyjaśnienie pojęcia asertywności i jej roli w relacjach interpersonalnych.
- Omówienie różnicy między asertywnością, agresją i uległością.
- Dyskusja grupowa: przykłady zachowań asertywnych i nieasertywnych w codziennym życiu.
- Korzyści z bycia asertywnym – poprawa komunikacji, lepsze relacje, zwiększenie poczucia kontroli nad własnym życiem.
Budowanie poczucia własnej wartości – świadomość mocnych stron, praca nad ograniczającymi przekonaniami
- Ćwiczenia w identyfikacji mocnych stron uczestników.
- Rozpoznawanie i praca nad ograniczającymi przekonaniami i negatywnym myśleniem o sobie.
- Techniki wzmacniania poczucia własnej wartości – afirmacje, autorefleksja, pozytywna retrospekcja doświadczeń.
- Dyskusja o wpływie poczucia własnej wartości na relacje interpersonalne i zdolność do asertywnej komunikacji.
Podstawy skutecznej komunikacji – aktywne słuchanie, mowa ciała, komunikaty „ja”
- Wprowadzenie do zasad skutecznej komunikacji interpersonalnej.
- Ćwiczenia w aktywnym słuchaniu – techniki parafrazy, podsumowywania i okazywania empatii.
- Omówienie roli mowy ciała i tonu głosu w komunikacji.
- Nauka komunikatów „ja” – wyrażanie własnych uczuć, potrzeb i opinii w sposób konstruktywny.
Asertywność w praktyce – odmowa, wyrażanie potrzeb, stawianie granic
- Symulacje i ćwiczenia praktyczne w odmowie bez poczucia winy.
- Wyrażanie swoich potrzeb w sposób jasny i spokojny.
- Tworzenie i utrzymywanie zdrowych granic w relacjach interpersonalnych.
- Analiza trudnych sytuacji z życia zawodowego i prywatnego, ćwiczenia w parach i grupach.
Rozwiązywanie konfliktów i radzenie sobie z krytyką – techniki komunikacyjne, symulacje sytuacji trudnych
- Omówienie typowych źródeł konfliktów i mechanizmów ich eskalacji.
- Techniki konstruktywnego rozwiązywania konfliktów – mediacja, negocjacje, kompromis.
- Radzenie sobie z krytyką i negatywnymi opiniami – techniki asertywnego reagowania.
- Ćwiczenia praktyczne – scenki konfliktowe, symulacje sytuacji trudnych, analiza reakcji i strategii.
Tworzenie indywidualnego planu rozwoju – refleksja, ćwiczenia praktyczne, zastosowanie zdobytych umiejętności w codziennym życiu
- Refleksja nad zdobytymi umiejętnościami i ich zastosowaniem w pracy z innymi.
- Opracowanie indywidualnego planu rozwoju – cele krótkoterminowe i długoterminowe.
- Wyznaczenie konkretnych działań do praktycznego zastosowania w życiu prywatnym i zawodowym.
- Podsumowanie i ewaluacja – omówienie wniosków i doświadczeń uczestników.
Przeznaczenie i zastosowanie
Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które chcą rozwijać swoje kompetencje w pracy z drugim człowiekiem – zarówno z młodzieżą, jak i dorosłymi.
Uczestnicy poznają narzędzia i techniki, które mogą być stosowane w:
- pracy wychowawczej i edukacyjnej (uczniowie, młodzież w placówkach opiekuńczo-wychowawczych),
- pracy zawodowej z zespołem lub klientami (dorośli pracownicy, menedżerowie),
- relacjach interpersonalnych i społecznych, wspierając rozwój innych osób.
Dzięki praktycznym ćwiczeniom uczestnicy będą mogli stosować poznane metody w codziennej pracy z drugim człowiekiem, wzmacniając asertywność, poczucie własnej wartości oraz skuteczną komunikację u siebie i w osobach, z którymi pracują.
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych. Liczba godzin kursu: 8 godzin zegarowych, w tym teorii 3,5 godziny i praktyki 4 godziny , walidacja 30 minut. Przerwy są wliczone w liczbę godzin usługi.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Powitanie, integracja grupy, przedstawienie celów szkolenia - Ćwiczenie integracyjne, mini-wykład | Prowadzący Karolina Maksym | Data realizacji zajęć 28-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Wprowadzenie do asertywności – definicja, znaczenie, korzyści i bariery | Prowadzący Karolina Maksym | Data realizacji zajęć 28-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Budowanie poczucia własnej wartości – rozpoznawanie mocnych stron, praca nad ograniczającymi przekonaniami | Prowadzący Karolina Maksym | Data realizacji zajęć 28-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Podstawy skutecznej komunikacji – aktywne słuchanie, komunikaty „ja”, mowa ciała | Prowadzący Karolina Maksym | Data realizacji zajęć 28-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Przerwa obiadowa | Prowadzący Karolina Maksym | Data realizacji zajęć 28-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Asertywność w praktyce – odmowa, stawianie granic, wyrażanie potrzeb | Prowadzący Karolina Maksym | Data realizacji zajęć 28-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Rozwiązywanie konfliktów i radzenie sobie z krytyką | Prowadzący Karolina Maksym | Data realizacji zajęć 28-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Tworzenie indywidualnego planu rozwoju – refleksja, zastosowanie zdobytych umiejętności w codziennym życiu | Prowadzący Karolina Maksym | Data realizacji zajęć 28-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 125,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 125,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Karolina Maksym
W ramach swojej praktyki prowadzi indywidualne sesje oraz warsztaty z zakresu rozwoju osobistego i zawodowego, wspiera osoby we wzmacnianiu poczucia własnej wartości, motywacji i samoakceptacji, regulacji emocji, wypalenia zawodowego również pomaga w planowaniu kariery czy zwalczaniu pracoholizmu. Posiada także doświadczenie w konsultacjach i działach HR.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe:
- materiały dydaktyczne dla uczestników
Metody pracy
- mini-wykład interaktywny,
- ćwiczenia indywidualne i grupowe,
- symulacje i odgrywanie ról (role-play),
- analiza studiów przypadku (case study),
- autorefleksja i praca z arkuszem rozwojowym.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
- Po ukończeniu szkolenia uczestnik otrzymuje imienny certyfikat
- Szkolenie może być realizowane także w formule zamkniętej
- Dodatkowe informacje można znaleźć na
www.pracownia-rozwoju.net
zakładka grupowe
- dostępne szkolenia,
zakładka dokumenty
- informacje o dofinansowaniu
Dostawca Usług zapewnia realizację usługi przez osoby, które posiadają odpowiednie co do rodzaju i zakresu świadczonych usług: doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą publikacji usługi w BUR i/lub kwalifikacje nabyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą publikacji usługi w BUR.
Cena zawiera koszt walidacji.
Adres
Adres
44-200 Rybnik
woj. śląskie