Budowanie odporności psychicznej - radzenie sobie ze stresem. Warsztat z zastosowaniem badania indywidualnego poziomu odporności psychicznej – test PCT-A.
Budowanie odporności psychicznej - radzenie sobie ze stresem. Warsztat z zastosowaniem badania indywidualnego poziomu odporności psychicznej – test PCT-A.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dedykowane jest dla które w wykonywaniu obowiązków zawodowych mają stały kontakt z innymi ludźmi, osoby wykonujące zawody związane z bezpośrednią obsługą klienta; osoby pracujące w zespołach pracowniczych; osoby na stanowiskach kierowniczych; osoby za stanowiskach doradców, specjalistów oraz dyrektorów; o osoby zajmujące się opieką nad dziećmi: wychowawcy przedszkolni, pomoce nauczycieli, nauczyciele. Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, które chcą wzmocnić odporność psychiczną.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników5
- Data zakończenia rekrutacji16-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi28
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa prowadzi do tego, by skutecznie stosować sposoby i techniki radzenia sobie z wyzwaniami, stresem, presją w sytuacjach zawodowych oraz zachowywać koncentrację na zadaniach, niezależnie od okoliczności zewnętrznych, jak również zachowywać równowagę pomiędzy życiem a pracą w świecie niepewności i destabilizacji dla tak wrażliwej branży jaką jest branża edukacyjna.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje pojęcia związane ze stresem | Kryteria weryfikacji Uczestnik:definiuje i omawia pojęcie stresu powstawania, - rozróżnia jakie są rodzaje stresu, charakteryzuje mechanizmy powstawania stresu i skutków jego kumulacji, - charakteryzuje własne czynniki stresogenne, definiuje i omawia sposoby kontroli nad własnymi myślami i emocjami, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik dokonuje autodiagnozy funkcjonowania w stresie | Kryteria weryfikacji - uczestnik definiuje czynniki osobowościowe mające wpływ na zachowania stresowe -uczestnik wymienia sposoby kontroli reakcji w sytuacjach stresowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik wykorzystuje zdobytą wiedzę teoretyczną w praktyce do radzenia sobie ze stresem i budowania własnej odporności psychicznej | Kryteria weryfikacji Uczestnik;- charakteryzuje sześć indywidualnych czynników mających wpływ na odporności na stres - dokonuje indywidualnej oceny swoich stresorów - stosuje sposoby kontroli własnych reakcji w sytuacjach nagłego stresu, - stosuje doraźne techniki redukcji napięcia stresowego, - stosuje metody i techniki rozwijania własnej odporności psychicznej, - stosuje techniki zarządzania własną motywacją i zmianą nawyków, tworzy Indywidualny Plan Działania w pracy nad zarządzaniem sobą w stresujących sytuacjach, stosuje sposoby wynikające z koncepcji naukowej dotyczącej przeciwdziałania presji w życiu zawodowym, wynikającej z niepewności jutra, braku stabilizacji i pełnienia równocześnie wielu ról, charakteryzuje i ocenia znaczenie komunikacji interpersonalnej oraz identyfikuje zachowania innych ludzi podczas wykonywania przez siebie obowiązków zawodowych, | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje indywidualny plan walki ze stresem w codziennym funkcjonowaniu | Kryteria weryfikacji Uczestnik - podejmuje trafne decyzje związane z relacjami z innymi ludźmi w wykonywaniu swojej pracy zawodowej- tworzy osobisty plan działania oparty o wyniki indywidualnego badania oporności psychicznej | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Osoby, które w wykonywaniu obowiązków zawodowych mają stały kontakt z innymi ludźmi, osoby wykonujące zawody związane z bezpośrednią obsługą klienta; osoby pracujące w zespołach pracowniczych; osoby na stanowiskach kierowniczych; osoby za stanowiskach doradców, specjalistów oraz dyrektorów; osoby prowadzące działalność gospodarczą; osoby zajmujące się opieką nad dziećmi: wychowawcy przedszkolni, pomoce nauczycieli, nauczyciele. Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą wzmocnić odporność psychiczną.
Usługa prowadzi do tego, by skutecznie stosować sposoby i techniki radzenia sobie z wyzwaniami, stresem, presją w sytuacjach zawodowych oraz zachowywać koncentrację na zadaniach, niezależnie od okoliczności zewnętrznych, jak również zachowywać równowagę pomiędzy życiem a pracą w świecie niepewności i destabilizacji dla tak wrażliwej branży jaką jest branża edukacyjna.
PROGRAM SZKOLENIA:
1. WPROWADZENIE DO TEMATYKI STRESU
- Zjawisko stresu i jego dynamika.
- Mechanizm powstawania stresu.
- Rodzaje stresu – eustres i dystres.
- Czy każdy stres jest zły? Proporcja poziomu stresu do wykonywanego zadania.
- Czynniki zewnętrzne generowania stresu.
- Uwarunkowania wewnętrzne i osobowościowe podatności na stres.
- Stres w liczbach – dokąd zmierzamy?
- Mity – mylne rozpowszechnione przekonania na temat stresu.
2. AUTODIAGNOZA FUNKCJONOWANIA W STRESIE
- Sporządzanie mapy sytuacji stresogennych przez każdego uczestnika.
- Czas jako stresor – znaczenie właściwego zarządzania sobą w czasie.
- Autoanaliza trzech postaw wobec stresu - cechy osobowości a stres.
- Zachowania jako reakcje na stres – reakcje konstruktywne vs. niekonstruktywne (schematy, nawyki, działania).
- Inteligencja emocjonalna – świadomość swoich emocji w trudnych sytuacjach i techniki zarządzania nimi.
- Nasze myśli a stres:
- monolog i krytyk wewnętrzny,
- efekt samospełniającej się przepowiedni.
- Objawy i „sygnały ostrzegawcze" - odczuwalne konsekwencje stresu.
- Indywidualne strategie radzenia sobie ze stresem.
- Techniki redukowania napięcia stresowego
3.PRAKTYCZNE ROZWIJANIE ODPORNOŚCI NA STRES
- Rezyliencja, czyli jak zbudować swój fundament siły?
- Piętnaście nawyków osób odpornych psychicznie.
- Skąd się bierze motywacja do działania (prawda vs mity).
- Konstruktywne udzielanie informacji zwrotnej – metoda FUKO oraz krytyka bez krytyki.
- Byron Katie - metoda WORK jako sposób na odzyskanie poczucia kontroli w szybko zmieniającym się świecie VUCA.
- Strategiczny plan wzmacniania własnej odporności - praktyczny trening:
- jak zbudować nawyki ukierunkowane na wzmacnianie własnej odporności?
- jak wzmacniać słabsze obszary mojej odporności?
4. KONCEPCJA ODPORNOŚCI PSYCHICZNEJ I JEJ POMIAR – TEST PCT-A
- Odporność psychiczna sposobem na radzenie sobie z niepewnością jutra, stresem i presją, wielozadaniowością.
- Czynniki i pomiar indywidualnej Odporności Psychicznej – TEST PCT-A
- Ja w relacji
- Ja we współpracy
- Ja w pracy
- Ja i moje emocje
- Ja i moja samoocena
- Ja w działaniu
- Komponenty odporności psychicznej i ich znaczenia w lepszym radzeniu sobie w stresujących sytuacjach, presji, niepewności i braku stabilności.
- Typowe zachowania charakteryzujące dany czynnik odporności psychicznej.
- Techniki rozwojowe siły i odporności psychicznej w sytuacji niepewności jutra.
5. INDYWIDULANY PROGRAM ROZWOJU ODPORNOŚCI PSYCHICZNEJ:
6. WALIDACJA EFEKTÓW SZKOLENIA
Warunki organizacyjne:
1. Sala przystosowana do poprowadzenia szkolenia w grupie max osób.
2. Stoły i krzesła odpowiednie do przeprowadzenia szkolenia w grupie 6 osób
3. Ekran, rzutnik, laptop do przeprowadzenia prezentacji podczas szkolenia
4. Wi Fi
5. Podział na grupy w trakcie zajęć przeprowadzane będą podziały uczestników na grupy. Podział stosowany będzie w zależności od charakteru ćwiczenia. Ćwiczenia obejmują pracę samodzielna uczestników szkolenia, pracę w parach oraz pracę w grupach maksymalnie 3 osobowych. Uczestnicy dostaną materiały w formie papierowej do realizacji zadanych ćwiczeń.
Ilość godzin: 28 godzin dydaktycznych w sumie.
Godzina dydaktyczna: 45 minut
Warunki do spełnienia przez uczestników: brak
Przerwy nie wliczają się w czas trwania szkolenia.
Część teoretyczna szkolenia obejmuje: 10 godzin dydaktycznych
Część praktyczna szkolenia obejmuje: 18 godzin dydaktycznych
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 19 Kontrakt szkoleniowy, cele indywidualne, oczekiwania uczestników oraz test "wejścia" | Prowadzący Sylwia Staszewska | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 19 •Zjawisko stresu i jego dynamika. • Mechanizm powstawania stresu. •Rodzaje stresu – eustres i dystres. Czy każdy stres jest zły? Proporcja poziomu stresu do wykonywanego zadania. | Prowadzący Sylwia Staszewska | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 19 Przerwa | Prowadzący Sylwia Staszewska | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 19 •Czynniki zewnętrzne generowania stresu •Uwarunkowania wewnętrzne i osobowościowe podatności na stres. •Stres w liczbach – dokąd zmierzamy? •Mity – mylne rozpowszechnione przekonania na temat stresu | Prowadzący Sylwia Staszewska | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:40 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:50 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 19 • Sporządzanie mapy sytuacji stresogennych przez każdego uczestnika. • Czas jako stresor – znaczenie właściwego zarządzania sobą w czasie. | Prowadzący Sylwia Staszewska | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 19 •Autoanaliza trzech postaw wobec stresu. • Zachowania jako reakcje na stres • Inteligencja emocjonalna – świadomość swoich emocji w trudnych sytuacjach i techniki zarządzania nimi. | Prowadzący Sylwia Staszewska | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 19 Przerwa | Prowadzący Sylwia Staszewska | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 19 •Autoanaliza trzech postaw wobec stresu. • Zachowania jako reakcje na stres • Inteligencja emocjonalna – świadomość swoich emocji w trudnych sytuacjach i techniki zarządzania nimi c. d. | Prowadzący Sylwia Staszewska | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:10 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 19 • Nasze myśli a stres • Objawy i „sygnały ostrzegawcze" - odczuwalne konsekwencje stresu. • Indywidualne strategie radzenia sobie ze stresem. • Techniki redukowania napięcia stresowego | Prowadzący Sylwia Staszewska | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 19 Przerwa | Prowadzący Sylwia Staszewska | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:10 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 19 • Nasze myśli a stres • Objawy i „sygnały ostrzegawcze" - odczuwalne konsekwencje stresu. • Indywidualne strategie radzenia sobie ze stresem. • Techniki redukowania napięcia stresowego c.d | Prowadzący Sylwia Staszewska | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 19 • Rezyliencja, czyli jak zbudować swój fundament siły? • Piętnaście nawyków osób odpornych psychicznie. • Skąd się bierze motywacja do działania (prawda vs mity). | Prowadzący Sylwia Staszewska | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 19 • Rezyliencja, czyli jak zbudować swój fundament siły? • Piętnaście nawyków osób odpornych psychicznie. • Skąd się bierze motywacja do działania (prawda vs mity). C.d | Prowadzący Sylwia Staszewska | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 19 •Konstruktywne udzielanie informacji zwrotnej – metoda FUKO •Byron Katie - metoda WORK •Strategiczny plan wzmacniania własnej odporności. | Prowadzący Sylwia Staszewska | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 19 Przerwa | Prowadzący Sylwia Staszewska | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 19 Czynniki i pomiar indywidualnej Odporności Psychicznej – TEST PCT-A | Prowadzący Sylwia Staszewska | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:10 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 19 Przerwa | Prowadzący Sylwia Staszewska | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:10 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 19 Podsumowanie szkolenia | Prowadzący Sylwia Staszewska | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:10 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 19 Walidacja efektów szkolenia | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:10 | Godzina zakończenia 15:10 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 178,57 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 178,57 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Sylwia Staszewska
Międzynarodowy konsultant Profi Competence test PCT-A oraz PCT-Y - tytuł uprawniający do stosowania oraz analizy testów psychometrycznych PCT-A i PCT-Y w pracy z klientem, ukończenie kursu "Diagnozowanie odporności psychicznej - szkolenie PCT ze stosowaniem narzędzi diagnostycznych oraz DISC Fundamental for Adults
Certyfikowany konsultant testu odporności psychicznej MTQ48 (Mental
Toughness Questionnaire, by AQR International, UK , Trener rozwoju osobistego - Coach-kurs certyfikowany VCC, Pracownik HR – kurs certyfikowany VCC.
Wiedza oraz umiejętności praktyczne: w zakresie nauczania logicznego programowania; z zakresu profilaktyki i stymulacji procesu rozwoju psychoruchowego dzieci. Od 2019 właścicielka Bielskiego Centrum Szkoleniowego – szkoleniowiec. Współpraca w zakresie organizacji i prowadzenia szkoleń, opracowywania materiałów i programów szkoleniowych. Wykształcenie Zarządzanie i Marketing Politechnika Łódzka filia w Bielsku Białej, Inżynier Zarządzania , ICAN Institute Business Management Executive,2 Level
Ukończone studia podyplomowe - Zarządzanie oświatą - menadżer placówki oświatowej -05.2025
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Autorskie skrypty i materiały szkoleniowe;
Raport z indywidualnego badania poziomu odporności psychicznej (potencjału, samooceny, mocnych stron, emocji i obszarów do rozwoju osoby dorosłej – test PCT-A).
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
1. Informacja dotycząca uwzględniania podatku VAT: zwolnienie z VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r., poz. 1983) lub na podstawie art. 113 ust. 1 o podatku od towarów i usług: "Sprzedawca zwolniony podmiotowo z podatku od towarów i usług".
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi