Kurs- Certyfikowany Specjalista ds. Zarządzania AI (AIGP).
Kurs- Certyfikowany Specjalista ds. Zarządzania AI (AIGP).
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Bezpieczeństwo IT
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do:
- profesjonalistów zajmujących się zgodnością, prywatnością, bezpieczeństwem, zarządzaniem ryzykiem, obszarem prawnym, HR i zarządzaniem
- naukowców danych,
- menedżerów projektów AI,
- analityków biznesowych,
- właścicieli produktów,
- zespołów Model Ops
- oraz osób odpowiedzialnych za wdrażanie AI w organizacjach.
Kurs jest szczególnie polecany osobom planującym uzyskanie certyfikatu Artificial Intelligence Governance Professional (AIGP).
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji08-12-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi28
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Po zakończeniu szkolenia "Certyfikowany Specjalista ds. Zarządzania AI (AIGP)" uczestnik będzie potrafił identyfikować ryzyka związane z systemami sztucznej inteligencji, stosować ramy prawne i etyczne w procesie ich projektowania i wdrażania, planować oraz nadzorować cykl życia AI zgodnie z zasadami odpowiedzialnego zarządzania, a także przygotować organizację do spełniania wymogów regulacyjnych i standardów międzynarodowych w obszarze sztucznej inteligencji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Klasyfikuje typy systemów AI i określa ich zastosowania w różnych obszarach. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przyporządkowuje przykłady do odpowiednich typów AI i opisuje ich praktyczne wykorzystanie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Analizuje potencjalne ryzyka, szkody i korzyści związane z zastosowaniem AI. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje przykłady zagrożeń wynikających z wdrożeń AI i proponuje działania minimalizujące ryzyko. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje etapy cyklu życia systemu AI w kontekście etycznym i prawnym. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia kolejne etapy cyklu życia AI i identyfikuje kluczowe punkty kontrolne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Interpretuje wymagania prawne i etyczne związane z wdrażaniem systemów AI. | Kryteria weryfikacji Uczestnik odnosi zapisy wybranych regulacji (np. GDPR, Akt o AI) do konkretnego scenariusza wdrożeniowego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje ramy i standardy międzynarodowe w procesie zarządzania ryzykiem AI. | Kryteria weryfikacji Uczestnik dobiera właściwe ramy (np. ISO, NIST) do wskazanego przykładu projektu AI. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opracowuje plan projektu AI uwzględniający testowanie, walidację i monitorowanie. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przygotowuje plan wdrożenia systemu AI, zawierający elementy kontroli jakości i zgodności. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ocenia bieżące problemy prawne, etyczne i społeczne w kontekście AI. | Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje wybrany przypadek wdrożenia AI i przedstawia możliwe rozwiązania zgodne z zasadami odpowiedzialnego zarządzania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Porównuje istniejące i pojawiające się regulacje prawne oraz standardy AI. | Kryteria weryfikacji Uczestnik zestawia wymagania różnych regulacji międzynarodowych i wskazuje ich wpływ na proces wdrożenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia:
Moduł 1: Podstawy sztucznej inteligencji
- Definicja sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego.
- Typy systemów AI i ich zastosowania.
- Umiejscowienie modeli AI w kontekście socjo-kulturowym.
- Różnice między rodzajami systemów AI i stos AI.
- Ewolucja AI i nauk o danych.
Moduł 2: Wpływ AI na ludzi i zasady odpowiedzialnej AI
- Ryzyka i szkody powodowane przez AI.
- Cechy zaufanych systemów AI.
- Zasady odpowiedzialnej i etycznej AI.
Moduł 3: Cykl życia rozwoju AI
- Opis cyklu życia AI.
- Ryzyka i kontekst zarządzania AI.
- Prawo dotyczące AI i kluczowe przecięcia z GDPR.
- Reforma odpowiedzialności.
Moduł 4: Wdrażanie odpowiedzialnego zarządzania ryzykiem AI
- Rola interesariuszy w zarządzaniu AI.
- Wymagania unijnego Aktu o AI.
- Globalne regulacje AI.
- Ramy zarządzania ryzykiem i standardy międzynarodowe.
Moduł 5: Wdrażanie projektów i systemów AI
- Planowanie i mapowanie projektów AI.
- Testowanie i walidacja systemów AI.
- Zarządzanie i monitorowanie po wdrożeniu.
Moduł 6: Obecne prawa stosowane do systemów AI
- Regulacje prawne dotyczące AI.
- Integracja zarządzania AI z innymi strategiami ryzyka.
- Budowa infrastruktury zarządzania AI.
Moduł 7: Istniejące i pojawiające się prawa i standardy AI
- Globalne prawo specjalne dla AI.
- Ramy i standardy etyczne AI.
- Świadomość problemów prawnych, audytowych i odpowiedzialności AI.
Moduł 8: Obecne problemy i obawy związane z AI
- Bieżące dyskusje o AI: kwestie prawne, obawy użytkowników, audyt i odpowiedzialność.
Szkolenie ma charakter teoretyczny, z aspektami praktycznymi. W trakcie szkolenia uczestnicy nabędą kompetencje cyfrowe.
Usługa jest realizowana zdalnie w czasie rzeczywistym, co oznacza, że każdy uczestnik w trakcie zajęć pracuje indywidualnie na swoim komputerze.
Metody pracy: wykłady, dyskusje z uczestnikami, interaktywny chat za pomocą, którego będą przesyłane linki do podstron i omawianych tematów.
Przed szkoleniem uczestnicy będą musieli wypełnić pre-test.
ORGANIZACJA PRZERW I LICZBA GODZIN SZKOLENIA
- Szkolenie trwa 28 godzin zegarowych.
- W trakcie szkolenia w ciągu 1 dnia szkoleniowego przewiduje się przerwy dostosowane do potrzeb uczestników.
WALIDACJA
Program kończy się walidacją w formie testu teoretycznego, który weryfikuje osiągnięcie wszystkich efektów uczenia się. Walidacja obejmuje całość procesu, aż do momentu uzyskania oceny efektów uczenia się.
Proces walidacji - test ma na celu ocenę wiedzy i umiejętności uczestników, uwzględniając pytania zamknięte i otwarte. Test jest później oceniany przez walidatora. Walidator nie będzie obecny na na szkoleniu. Oceni wszystko po zakończeniu kursu na podstawie testu końcowego. Uczestnicy po ocenie testu zostaną poinformowani o wynikach testu. Usługodawca zapewnia rozdzielność funkcji pomiędzy trenerem a osobą odpowiedzialną za walidację efektów uczenia się.
Minimalny poziom kwalifikowalności poprawnych odpowiedzi w teście wiedzy wynosi 80%.
Po ukończeniu szkolenia wystawiane jest zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia i osiągnięcie efektów kształcenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 160,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 160,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 184,29 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 184,29 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marcin Otrębski
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają dostęp do materiałów online: slajdów i ćwiczeń, które będą przerabiać na szkoleniu.
Warunki uczestnictwa
- Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% -100 % (w zależności od programu dofinansowania i podpisanej umowy z Operatorem) zajęć usługi rozwojowej.
- Niespełnienie powyższych wymagań może skutkować brakiem dofinansowania.
- Harmonogram godzinowy szkolenia każdorazowo dostosowywany jest do grupy szkoleniowej.
- Godziny realizacji poszczególnych modułów szkolenia mogą ulec zmianie.
- Aby uzyskać certyfikat, uczestnik musi być na min 80% zajęć.
- W razie potrzeby szkolenie zostanie dostosowane do osób z niepełnosprawnością.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Podstawa zwolnienia z VAT:
1) art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c Ustawy z dnia 11 marca 2024 o podatku od towarów i usług - w przypadku dofinansowania w wysokości 100%
2) § 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień - w przypadku dofinansowania w co najmniej 70%
3) W przypadku braku uzyskania dofinansowania lub uzyskania dofinansowania poniżej 70%, do ceny usługi należy doliczyć 23% VAT
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Do realizacji szkoleń online korzystamy z platformy Zoom oraz DaDesktop. Każdy uczestnik otrzymuje 2 dni przed szkoleniem link do platformy internetowej (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzie transmisja online. Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnych, specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari). Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w sali szkoleniowej oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego. Dodatkowo, wszyscy mogą zadawać pytania za pośrednictwem chatu online. W przypadku mniejszych szkoleń uczestnicy mogą przez mikrofon komunikować się z trenerem i innymi uczestnikami kursu. Do szkolenia potrzebna jest kamera.
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: Dwurdzeniowy procesor Intel Core i5 2,5 GHz i wyższy.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: pobieranie: 10 Mb/s, wysyłanie: 5 Mb/s.
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Nie trzeba pobierać oprogramowania. Aby wziąć udział w szkoleniu online potrzebny jest komputer, laptop, telefon lub tablet ze stabilnym internetem i bez blokad firmowych.
Podczas szkoleń online wykorzystujemy następujące funkcjonalności:
1) Praca w grupach (breakout rooms)
- trener może podzielić uczestników automatycznie lub manualnie
- trener ustala czas trwania pracy w grupach
- pojawia się krótki komunikat na ekranie uczestnika, który informuje, że gospodarz zaprasza do pokoju
- prowadzący może wysłać wiadomość do wszystkich pokoi jednocześnie, np. z opisem zadania do wykonania.
2) Narzędzia dostępne podczas sesji w breakout rooms:
- tablica, możliwość pisania mają wszyscy uczestnicy, efekt pracy można zapisać i pokazać w pokoju szkoleniowym, wszystkim uczestnikom szkolenia
- pokazywanie ekranu, każdy uczestnik może udostępnić swój ekran
- czat
- użytkownik pracujący w pokoju, może w dowolnym momencie zaprosić prowadzącego do pokoju grupowego.